BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 13:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Zbyt duże spalanie-20l/100km !!! 528i
PostNapisane: 2 lutego 2008, 00:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: UK
Witam serdecznie!
Mam problem z E39 528i aut.97r. Zbyt duże spalanie z jakim sie borykam to 20! litrów na 100 w mieście i około 14-15 na trasie.
Ciekawą rzeczą jest to że gdy zatankuje samochód komputer na początku pokazuje większy zasięg niż to sie okazuje w rzeczywistości.
Przykładowo, gdy w mieście wynik z komputera chwilowego średniego zużycia paliwa wskazuje np. 14 ltr/100 i zasięg wynosi 100 km.
to po przejechaniu 20 km. ze zużyciem cały czas na poziomie 14 ltr/100 zasięg zmienia sie na 60 lub 55 km. na dodatek chwilowe średnie zużycie paliwa wydaje sie stale rosnąc.
Borykam sie z tym problemem od około 2 miesięcy. problem pojawił sie nagle, a przed jego wystąpieniem auto paliło około 8.5 w trasie i 10-11 w mieście.
Początkowo gdy spalanie zaczęło wzrastać tłumaczyłem to sobie nadejściem zimy, jednakże zużycie na poziomie 20l/100km nie tak łatwo sobie wytłumaczyć.
Auto było podłączane do komputera i pojawił sie błąd z przepływomierza powietrza, co zresztą obstawiałem na równi z sondą lambda. Jak sie później okazało wtyczka na przepływomierzu
była luźno osadzona i nie było przejścia sygnału. Po prawidłowym wpięciu wtyczki i wykasowaniu błędu błąd z przepływomierza już więcej nie wszedł.
I to tyle odnośnie diagnostyki. Dodam tylko że diagnozę wykonałem za pomocą interfejsu i softu carsoft 6.5. I co dalej? Hmm.. No właśnie.. nie wiem..
Z uwagi na to że mieszkam w Anglii, gdzie tutejsze warsztaty raczej nie chcą podjąć sie czegoś bardziej skomplikowanego niż wymiana oleju i od razu odsyłają do serwisu BMW,
a mi nie uśmiecha sie płacić 80 funtów za godzinę pracy mechanika staram sie znaleźć jakieś rozwiązanie moich problemów.
Aha i jeszcze coś ciekawego. Po odłączeniu akumulatora na około 10 minut sytuacja wydawała sie wrócić do normy spalanie spadło, jednakże po około 150km problem powrócił
i jest do tej pory. Ręce mi już opadają.. Jeżdżę głównie po mieście a 20/100.. TO TROCHĘ DUŻO..
Proszę wszystkich o pomoc, jeżeli ktokolwiek mógłby pomóc..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 12:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No a co z sonda???Wymieniles ja czy jak??Bo z opisu Twojego problemu to nie wynika...ja bym przyjrzal sie sondzie...a raczej dwom sondom ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 17:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: UK
Odnośnie sąd to podczas testu nie ma żadnych błędów, tak więc założyłem że są one sprawne, chociaż ostatnio obiło mi sie o uszy że jak jest tylko jedna sprawna to błąd może nie wejść. Znajomy doradził mi też żeby sprawdzić kont otwarcia przepustnicy. Myślałem też o komputerze sterującym pracą silnika. Podłącze jeszcze raz auto pod komputer i zobaczę co pokaże. Albo ten mój carsoft 6.5 to jakiś badziew.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 07:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Sprawdz sady miernikiem, jakie maja wartosci...ja niestety nie wiem jakie powinny byc :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 13:54 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15749
Co do sond, nie zawsze pokazuje komputer uszkodzenie. Prawdopodobnie wizyta w serwisie Ciebie i tak nie ominie, wiec policz sobie kase wydana przez te 2 miesiace dodatkowo na paliwo, a koszt serwisu. Juz dawno bylbys na +.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 19:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: UK
Sprawdzilem sondy. Podłączając kompa i używając - live data - oto co wykazało:
lambda probe heating 23.520 %
signal lambda probe heating 4.875 v
To warości dla obydwu sond -są takie same. ale po dodaniu gazu widać znaczne zmiany i skoki napięcia od 0,5v do 4,8v zawsze różne dla obydwu sond i nie wracają już do tego samego poziomu.
Faktycznie zastanawiam sie nad wizytą w serwisie, ale 80 funtów za godzine pracy mechanika + za usluge.. hmm.. troche kosztowne.. Jeszcze sie chyba wstrzymam..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2008, 19:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Pracujesz w uk, wiec co narzekasz odwiedzaj warsztat :cool:

A tak powaznie to wyglada rzeczywiscie na jakis problem z sondami, mozliwe ze jest to tez uszkodzenie ECU silnika - znam taki przypadek, ecu zle odczytywalo sygnaly z sond.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 grudnia 2008, 23:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Londyn
Witam.
Mam podobny problem z moim e46 325i. Od czasu jak zrobilo sie zimniej pali mi ok 17l na 100. Do tego jak silnik zagrzeje sie i katalizator ma swoja temp pracy strasznie dymi na bialo. Brak ubytkow w plynie. Od 2 miesiecy nie dolalem ani kropli. Takze uzywalem Carsoft 6,5. Jedyny blad jaki mi wyskakuje to blad licznika. A dokladnie sygnal zagluszony.Nie pamietam doklanie kodu bledu.Ale moge go znalesc.
Jak mozesz to wklej pokolei obrazy z live.Ja zrobie to samo. Moze jak ktos sie dolaczy to bedzie mozna wyciagnac jakies wnioski i wtedy szukac co moze bys nie tak.
Taki sobie pomysl, moze nie dokonca dobry, ale to jedyne co mi przychodzi do glowy.
moze ktos zna paramerty elektryczne jakie powinna miec sonda lambda? Moze ten caly CarSoft to tylko do kasowanie inspekcji sie nadaje. Bylem u znajomego mechanika (a przynajmniej za takiego sie uwaza) to powiedzal ze mam nieszczelnosc w podcisnieniu. Tyle ze cale to ustrojstwo znajduje sie pod kolektorem dolotowym i musialbym go sciagnac. Takze na razie chcialbym tego uniknac.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 21:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 908
Lokalizacja: Telford UK
Moje BMW: e39 530i Sport
Kod silnika: M54B30
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=106406&c=0&f=29&19

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 07:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Sprawdź szczelność wszystkich gumowych połączeń przy dolocie powietrza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Olsztyn
moja e46 320d pali 15-16l/100 w miescie ;/ to tez tragedia ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL