BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 05:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Start-Stop-Automatik
PostNapisane: 1 maja 2008, 19:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
diesel :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 20:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 385
Lokalizacja: Radomiak
Moje BMW: e30
Kod silnika: narazie m40
Nie jestem zbyt przekonany do takiego rozwiązania :znudzony: ciekawe jak to jest rozwiązane tzn. czy po prostu silnik się gasi i później kręci rozrusznik jak w zwykłym czy może jakoś inaczej bo jak tak to lipa, można samemu gasić i zapalać tylko gdzie tu sens na 20 sekund

_________________
BMW ....i wszystko jasne :-) !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 07:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
a po roku rozrusznik mowi: naraaaa
Niechcialbym co chwile slyszec dzwieku gasnacego i zapalajacego diesla...
Podejrzewam rowniez, ze czas odpalania po wcisnieciu sprzegla jest za wolny do ruchu ulicznego. Na filmie jest pokazane jak pan mozolnie wciska sprzeglo i wrzuca jedynke, jednak nie pokazali ruchu ulicznego.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 09:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
mongooes napisał(a):
a po roku rozrusznik mowi: naraaaa

mysle ze postarano sie nad tym zeby tak sie nie stalo
ale mnie ten pomysl jakos tez nie przekonuje chociaz spalanie imponujace :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 11:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
rdk napisał(a):
mysle ze postarano sie nad tym zeby tak sie nie stalo

Pewnie masz racje, postarali sie zeby wytrzymal na gwarancji :rotfl:

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 11:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Hehhe, też uważam że ta metoda ma wady

Najbardziej przerąbane przy tej metodzie ma turbina...

Katujesz, ciśniesz auto, wyprzedzasz, nagle stajesz na światłach i wyłączasz auto, potem zapalasz i but z pod świateł --> zabójstwo i wtedy nie daję turbinie więcej niż 80 000km żywota

Pozatym tak jak piszecie rozrusznik też się w końcu obrazi...


Jeśli chodzi o oszczędność paliwa to dobry gadżet, ale parę wad też napewno ma ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 19:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
tez mnie ciekawi ile taki rozrusznik wytrzyma :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PoznaĂą
Hej, od kilku dni jeżdżę e91 z ED i muszę rozwiać wasze obawy o czas uruchamiania - nie zdążysz wcisnąć sprzęgła nie uruchamiając silnika. Co do trwałości rozrusznika - jest on inaczej (specjalnie) skonstruowany do ED. Super sprawa w mieście - już w Priusie zakochałem sie w ciszy jaka panuje na światłach przy wyłączonym silniku. W BMW silnik jednak uruchamia się po chwili samoczynnie gdy klima nie daje rady schłodzić powietrzem z zewnątrz.
Jednak jeden problem jest dla mnie ważny - wspomniał o tym ANDREW E36 - idziesz bombą po autostradzie, podjeżdżasz na światła na końcu zjazdu i motor gaśnie. Już się na tym złapałem a auto ma 1000 km. Jak wytrzyma to turbina nie wiem. Być może jest jakieś zabezpieczenie termiczne ale nigdzie o tym nie czytałem.

Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 12:05 
isys napisał(a):
Być może jest jakieś zabezpieczenie termiczne ale nigdzie o tym nie czytałem.


jest zabezpieczenie,nie przejmuj sie jak ja za mocno przykatyjesz to nie pozwoli ci wylaczyc motorku,a chodzenie bomba po autostradzie nawet przy 200 km/h nie jest wcale takie obciazajace dla silnika,wez pojedz na lotnisko i pojezdzij sobie na czas wtedy dopiero zobaczysz jak mozna zagrzac woz :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 13:04 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15749
mongooes napisał(a):
a po roku rozrusznik mowi: naraaaa

i turbosprezarka tez do wymiany :dobani:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 17:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Pw-y
ANDREW E36 napisał(a):
Najbardziej przerąbane przy tej metodzie ma turbina...

Katujesz, ciśniesz auto, wyprzedzasz, nagle stajesz na światłach i wyłączasz auto, potem zapalasz i but z pod świateł --> zabójstwo i wtedy nie daję turbinie więcej niż 80 000km żywota


wydaje mi sie że gdy zrzucisz na luz jeszcze jak auto sie toczy i zdejmiesz noge ze sprzęgła to juz niezgasnie... więdz to może być sposub w tego rodzaju przypadkach...zresztą niewiem, nie jezdziłem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 17:26 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No nie chce mi się jakoś wierzyć, że inżynierowie BMW nie przewidzieli takich sytuacji.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2008, 00:09 
isys napisał(a):
Co do trwałości rozrusznika - jest on inaczej (specjalnie) skonstruowany do ED.


Własnie miałem to pisać.

Cytuj:
jest zabezpieczenie,nie przejmuj sie jak ja za mocno przykatyjesz to nie pozwoli ci wylaczyc motorku,


włacha

LeSiO napisał(a):
po autostradzie nawet przy 200 km/h nie jest wcale takie obciazajace dla silnika,


inaczej! Silnik POWINIEN wręcz pracować pod obciążeniem, aczkolwiek 200km/h na autobahnie nie jest jakimś dla niego katowaniem (oczywiście zależnie od pojemności i potencjału :P )
Silnik spalinowy nie może pracować bez obciążenia. Jest to dla niego tak samo niedobre, jak weźmiemy ostry zamach i chcemy uderzyć w powietrze "fikcyjnego przeciwnika" nie hamując dłoni, coś w tym rodzaju. Kiedyś zalecano gasić, jak postój ma trwać dłużej, jak minutę, a teraz proszę, inżynierowie sami o to dbają :)

Ja jestem zdecydowanie na tak i się podpisuję pod tego typu projektami :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Start-Stop-Automatik
PostNapisane: 10 maja 2008, 01:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
zbigniewst napisał(a):


Czy to na pewno ma rozrusznik czy może koło zamachowe które podtrzymuje ew jakiś mały silnik elektryczny i które zasprzęgla się z silnikiem w momencie naciśnienia sprzęgła?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Start-Stop-Automatik
PostNapisane: 10 maja 2008, 01:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
wypowiedziałem się poprzednio bez znajomości filmiku - przepraszam.

ale teraz oceniam:

BADZIEW

ja rozumiem napęd hybrydowy, odłączanie cylindrów w silniku V8, zmienny stopień sprężania... ale to co oni pokazali jest a-techniczne. Poza tym trzeba wrzucić na luz... wiem, prawidłowa technika (inna sprawa że gość nieprawidłowo trzyma lewarek!) ale... jadąc w korku to naprawdę nie da rady... bo ciągle trzeba podjechać. Co innego gdyby miał drugi silnik elektryczny, na powietrze, szybkoobrotowe koło zamachowe, nie wiem... napęd sprężynowy jak samochodziki-zabawki które dałoby mu moc 10kW przez kilka sekund... to byłaby kultura! A to co pokazali na tym filmie to zwykłe chamstwo technologiczne!

Inna sprawa że takie auto wg danych technicznych pali 4.1 ON na autostradzie... moje spali 6,5 ON (bo 13 LPG to równowartość) a za to jakiego ma kopa? A gdybym miał CNG? Koszt nieporównywalny... i to jest POSTĘP!

Niestety ale film ten potwierdza upadek Niemiec ich technologii a także niestety BMW :41:

Choć kilka lat temu zrobili (lub nie? może to tylko prototyp) napęd parowy wbudowany w E46 i to był rzeczywiście postęp i fajna rzecz, aczkolwiek odzyskiwał część niepotrzebnej energii cieplnej.



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 20:35 
michael napisał(a):
ale teraz oceniam:

BADZIEW


michael napisał(a):
Niestety ale film ten potwierdza upadek Niemiec ich technologii a także niestety BMW :41:


:wstyd: pierwszy silnik spalinowy to też był badziew z całym mnóstwem wad konstrukcyjnych. albo VANOS na początku przecież też nie przynosił tak wiele korzyści, jak późniejszy podwójny. albo skrzynie automatyczne. kiedyś nie były tak dobre, tak precyzyjne jak dziś.

postęp techniki idzie do przodu, ciągle dąży się do eliminowania wad, rzadko kiedy pierwsze urządzenie jest bez wad i nie trzeba go unowocześniać, ulepszać itd.

Moim zdaniem takie wynalazki pokazują, jak wiele wciąż można zrobić, by samochód był bardziej wydajny i pokazuje, że właśnie mają koncepcję, mają pomysły, a nie klepią tylko silniki i karoserie...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 23:38 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
michael, obywatelu, nie pieprz bez sensu, jak to napisał kiedyś Mleczko.
Nie wiem, co Cię uprawnia do ferowania tak skrajnych opinii? Jechałeś autem z tym systemem? Wiesz, jak on działa od podszewki? Z tego co piszesz, Twoja znajomość tematu ogranicza się do filmiku. Na dodatek nazywasz to "chamstwem". Weź dorośnij, chłopaku.
Szybkoobrotowe koło zamachowe? Masz na myśli "lekkie" koło zamachowe? Poczytaj coś na ten temat i dopiero się wypowiadaj. Wiesz w ogóle, po co w silniku jest koło zamachowe?
Gdybyś miał CNG to nigdzie byś nie zatankował, Twój silnik miałby 170 KM zamiast ponad 200, a w bagażniku woziłbyś kilka potężnych i ciężkich butli, żeby zrobić na nich max 300 km.
Uwagi o tym, że gość nieprawidłowo trzyma lewarek to już chyba jakiś ponury żart. Tak samo jak napęd sprężynowy, na powietrze etc. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Żenada :wstyd:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
maaaad napisał(a):
michael, obywatelu, nie pieprz bez sensu, jak to napisał kiedyś Mleczko.
Nie wiem, co Cię uprawnia do ferowania tak skrajnych opinii? Jechałeś autem z tym systemem? Wiesz, jak on działa od podszewki? Z tego co piszesz, Twoja znajomość tematu ogranicza się do filmiku. Na dodatek nazywasz to "chamstwem". Weź dorośnij, chłopaku.
Szybkoobrotowe koło zamachowe? Masz na myśli "lekkie" koło zamachowe? Poczytaj coś na ten temat i dopiero się wypowiadaj. Wiesz w ogóle, po co w silniku jest koło zamachowe?
Gdybyś miał CNG to nigdzie byś nie zatankował, Twój silnik miałby 170 KM zamiast ponad 200, a w bagażniku woziłbyś kilka potężnych i ciężkich butli, żeby zrobić na nich max 300 km.
Uwagi o tym, że gość nieprawidłowo trzyma lewarek to już chyba jakiś ponury żart. Tak samo jak napęd sprężynowy, na powietrze etc. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Żenada :wstyd:


Już staram się tłumaczyć tłumowi :)

Szybkoobrotowe koło zamachowe - chodzi o koło zamachowe magazynujące energię. Koło nakręca się gdy silnik się kręci i magazynuje energię, gdy autobus miejski zatrzymuje się na przystanku silnik się zatrzymuje a koło nadal kręci... po kilkunastu sekundach koło zasprzęgla się z silnikiem i działa jak rozrusznik... rozwiązanie to nigdy nie znalazło praktycznego zastosowania z uwagi na powstające siły żyroskopowe... ale przecież siły te można równoważyć :) Jak i wszystkie inne. Siłami o tym samym kierunku lecz przeciwnym zwrocie. Magazynować energię można nie tylko w kole zamachowym ale także właśnie w sprężynach i w sprężonym gazie w tym także powietrzu.
Istnieją już wózki widłowe na sprężone powietrze. Tak da się zmagazynować naprawdę dużo energii. Silnik cały czas zasysa powietrze, kto wie czy nie można by dobudować czegoś takiego jak serwo do hamulców służącego do odpalania auta. Trzeba by obliczyć bilans energetyczny czegoś takiego.

Co do CNG... butle kompozytowe... i czemu auto na gazie miałoby mieć mniej mocy niż na benzynie?

Żart robią sobie z nas politycy którzy nakładają podatki na auta i wpieprzają się w przemysł motoryzacyjny. Gdyby nie oni mielibyśmy technologie naprawdę godną XXI wieku czyli np limuzyny wysokiej klasy z napędem atomowym o mocy maksymalnej kilka tysięcy KM z bezstopniowymi skrzyniami biegów a przyśpieszenie od 0 do 300 km/h zależałoby tylko od założonych opon ;-)



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, 13:58 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15749
http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=119

Auto Start/Stop

,,Po raz pierwszy w serii 1 - jako wyposażenie fabryczne wszystkich modeli z wyjątkiem najmocniejszego 130i - debiutuje system Auto Start Stop ograniczający zużycie paliwa i emisję szkodliwych spalin oraz Brake Energy Regeneration odzyskujący energię elektryczną z układu hamulcowego. Ten pierwszy wyłącza silnik podczas postoju w korku czy w oczekiwaniu na zmianę świateł i automatycznie uruchamia go po wciśnięciu sprzęgła. Idea jest szczytna - po raz kolejny zaawansowana technika ma chronić środowisko naturalne. W pierwszej chwili jednak, aktywny i dynamiczny kierowca - a tacy przecież zwykle kupują auta marki BMW - może poczuć się niepewnie. Oto bowiem ukryte głęboko pod maską, elektroniczne "coś" odbiera mu co chwila kontakt z jego ukochaną maszyną i nie pozwala włączyć się do ruchu tak szybko, jakby chciał. Opóźnienie spowodowane rozruchem jest mimo wszystko zauważalne.

Układ można wprawdzie wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej, ale po ponownym uruchomieniu zapłonu włącza się samoczynnie - trzeba więc za każdym razem pamiętać o wciśnięciu magicznego przycisku. Warto natomiast wiedzieć, że silnik nie przerwie pracy w początkowej fazie nagrzewania i schładzania wnętrza przy włączonym automatycznym trybie klimatyzacji, gdy przednia szyba jest zaparowana oraz zawsze, gdy temperatura zewnętrzna utrzymuje się poniżej +3 st.C. Całość budzi jednak pewne wątpliwości. Oszczędność paliwa? Być może, ale cykliczne, wielokrotne wyłączanie i włączanie silnika każe zastanowić się nad przyszłą kondycją poszczególnych podzespołów mechanicznych, a konkretnie - ich trwałością i niezawodnością.''

Podsumowując: mamią oszczędnościami na paliwie, a potem wyczeszą jelenia na naprawach :dobani:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2008, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 268
Lokalizacja: zvz
A tutaj jest o zastosowaniu tego systemu wraz z hybrydą
Myślę, że kwestią czasu jest wprowadzenie takich systemów do aut. Dua to w zasadzie zwykła x5. Jak na bmw to jest troche wolne do setki, ale myślę że wkrótce powstaną mocniejsze odmiany takich hybryd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL