BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 13:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 17:11 
Bobby_Valentino napisał(a):
Wiem że N54 to sporo nowsza konstrukcja ale pałowane na kickdownie przy każdych światłach i nie oszczędzane 335i miało średnie spalanie 19 :niepewny: .


NIECAŁE 19 :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 17:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Fryderyk napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Wiem że N54 to sporo nowsza konstrukcja ale pałowane na kickdownie przy każdych światłach i nie oszczędzane 335i miało średnie spalanie 19 :niepewny: .


NIECAŁE 19 :hyhy:


Już nie chciałem go tak dołować i zaokrągliłem ;)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 08:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Bobby_Valentino napisał(a):
Kyo czy ty na pewno masz wszystko sprawne w tym silniku ? Kolega przy normalnej nie eco-drivingowej :) jeździe 325i automat ma spalanie 14 z groszem. Wiem że N54 to sporo nowsza konstrukcja ale pałowane na kickdownie przy każdych światłach i nie oszczędzane 335i miało średnie spalanie 19 :niepewny: .


Tak, sprawdzałem wszystko z milion razy, M52 z automatem poprostu tak ma (jak ktoś będzie miał jakiś pomysł, teorie, chętnie posłucham).
I e46 i e39 i e38, to poprostu jest mega nie eko-opcja. Praktycznie ciężko o konfigurację palącą więcej, w R6 praktycznie nie ma takiej.

Pali jak szalone jak się robi krótkie odcinki.
Co ciekawe 328CiA w manualu ma spalanie miejskie chyba 12.4, w automacie, 15.3...
Te 15.3 jak się robi odcinki 3km bardzo ciężko jest utrzymać.
Co innego już M54, tam katalogowe zużycie paliwa to chyba niecałe 13L dla 330 automat.

Jeżeli jeździsz po mieście dużo, nawet troche postoisz w korkach to całkiem realny jest wynik 13-14.... tyle że ja poprostu nie mam poco jeździć, więc jeżdże tym autem tylko na siłownie i spowrotem, jakiś spot, czasami sklep niedaleko (tak mi sie złożyło wszystko.. a rok temu robiłem 30tys/rok)... no i trasa kilka razy do roku (wtedy pali ok 8L).

Samo odpalenie i wyjechanie z garażu to skok średniej ze 120km o 0.2L w góre :)

P.S.
Twój kolega ma M50 czy M52?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 10:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kyokushin napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Kyo czy ty na pewno masz wszystko sprawne w tym silniku ? Kolega przy normalnej nie eco-drivingowej :) jeździe 325i automat ma spalanie 14 z groszem. Wiem że N54 to sporo nowsza konstrukcja ale pałowane na kickdownie przy każdych światłach i nie oszczędzane 335i miało średnie spalanie 19 :niepewny: .


Tak, sprawdzałem wszystko z milion razy, M52 z automatem poprostu tak ma (jak ktoś będzie miał jakiś pomysł, teorie, chętnie posłucham).
I e46 i e39 i e38, to poprostu jest mega nie eko-opcja. Praktycznie ciężko o konfigurację palącą więcej, w R6 praktycznie nie ma takiej.

Pali jak szalone jak się robi krótkie odcinki.
Co ciekawe 328CiA w manualu ma spalanie miejskie chyba 12.4, w automacie, 15.3...
Te 15.3 jak się robi odcinki 3km bardzo ciężko jest utrzymać.
Co innego już M54, tam katalogowe zużycie paliwa to chyba niecałe 13L dla 330 automat.

Jeżeli jeździsz po mieście dużo, nawet troche postoisz w korkach to całkiem realny jest wynik 13-14.... tyle że ja poprostu nie mam poco jeździć, więc jeżdże tym autem tylko na siłownie i spowrotem, jakiś spot, czasami sklep niedaleko (tak mi sie złożyło wszystko.. a rok temu robiłem 30tys/rok)... no i trasa kilka razy do roku (wtedy pali ok 8L).

Samo odpalenie i wyjechanie z garażu to skok średniej ze 120km o 0.2L w góre :)

P.S.
Twój kolega ma M50 czy M52?


Aaaaaa nie no jeżeli ty robisz krótkie odcinki to dlatego spalanie jest tak wysokie. Jak jeździłem czasem do pracy 3km to spalanie skakało z 9,8 na 12 a przy tych temperaturach jak wjeżdżałem na swoje miejsce parkingowe to zaczynało ciepłe powietrze lecieć z kratek :) Całkiem inna bajka. Zdziwiłem się bo takie zużycie paliwa jakie podałeś to ma E28 535iA a to meeega stara technologia.

P.S.

Kolega ma 2000 rok ? :niepewny: Niewiem jaki to silnik :zawstydzony:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 10:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Bobby_Valentino napisał(a):
spalanie skakało z 9,8 na 12 a przy tych temperaturach


W jakim autku?

Bobby_Valentino napisał(a):
Kolega ma 2000 rok ? Niewiem jaki to silnik


A to ma M54b25 - następcę M52.
W sumie fajnie że powiedziałeś ile to pali, byłem ciekaw jak się ma to do M52.
A twój kolega nie wieczy czy normalnie jeździ po mieście czy też rob krótkie odcinki, jak ja?
(Ja robię odcinki 2,5-4km)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 11:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kyokushin napisał(a):

W jakim autku?


W Astronie 1.6 16V :)

M20B20 w E28 Przy Ecodrivingu pali mi poniżej 12l w Wawie. Przy ostrej jeździe 13,5.

To dane nie z kompa ale sprawdzane tankowaniem pod korek bo kompy różnie podają.

Kyokushin napisał(a):
A to ma M54b25 - następcę M52.
W sumie fajnie że powiedziałeś ile to pali, byłem ciekaw jak się ma to do M52.
A twój kolega nie wieczy czy normalnie jeździ po mieście czy też rob krótkie odcinki, jak ja?
(Ja robię odcinki 2,5-4km)


Przy jeździe "po bułki i gazetę" skacze do 16-17.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 13:04 
Bobby_Valentino napisał(a):
M20B20 w E28 Przy Ecodrivingu pali mi poniżej 12l w Wawie. Przy ostrej jeździe 13,5.


:rotfl:

12l na 100 dni stania w garażu to ładny wynik :D

Mi tam zawsze spala w cyklu mieszanym poniżej 10. 9.6, 9.7, 9.9, a wcale nie oszczędzam silnika, często widzi wysokie obroty :)

Jednak niepałowanie, gdy zaraz hamowanie, jazda z miarę możliwości prędkością jednostajną, hamowanie biegami, ba nawet umiejętne operowanie gazem, dzięki ekonomizerze sprawia, że co przykatuję, oddaje mi przy hamowaniu silnikiem :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Fryderyk napisał(a):
Jednak niepałowanie, gdy zaraz hamowanie, jazda z miarę możliwości prędkością jednostajną, hamowanie biegami, ba nawet umiejętne operowanie gazem, dzięki ekonomizerze sprawia, że co przykatuję, oddaje mi przy hamowaniu silnikiem

dokladnie ekonomizer czasami sie przydaje jak chce sie oszczednei jezdzic, moja recepta jest taka oprocz tego co napisales wyzej, dynamiczne przyspieszanie do 3tys obr i nastepny bieg a pozniej na 4-5 ustalam polozenie gazu na podstawie ekonomizera zeby sie trzymalo w okolicach 8L. w taki sposob moje auto pali po miescie 11.5-12L jak jezdze szybciej i dynamiczniej 13.5

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 15:36 
Santino napisał(a):
i nastepny bieg a pozniej na 4-5 ustalam polozenie gazu na podstawie ekonomizera zeby sie trzymalo w okolicach 8L.


ooooo właśnie!!

Można dodać ciut więcej, potem wskakuje na 10l, a auto bardzo delikatnie przyspiesza, lub próbuje przyspieszać. Z tym, że nic nam takie przyspieszenie nic nie daje!

Niby na krótkim odcinku takie dozowanie gazu nie daje, a jednak robiąc tak dłuższe trasy to ma znaczny wpływ na średnie spalanie :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 17:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 908
Lokalizacja: Telford UK
Moje BMW: e39 530i Sport
Kod silnika: M54B30
Panowie a co powiecie o bezpiecznym odstępie w razie awaryjnego hamowania. Niby powinna być to połowa wartości prędkości wyrażona w metrach. Jedziemy po mieście 40km/h i powinniśmy zachować odstęp 20 metrów. Paranoja? ...

Nie wspominam o autostradzie :zalamany:

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 18:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Z tego co wiem to nigdzie nie jest napisane jaki powinien być bezpieczny odstęp, jest napisane że ma on być 'bezpieczny' i zalezny od warunków na drodze.

czas reakcji kierowcy - ok 0,5s
czas reakcji układu hamulcowego - ok 0,5s
do tego warto znać przybliżone wartości jakie się pokonuje w m/s (100 km/h to ok 27ms 50 to ok 13,5m/s
znając do tego zachowanie naszego auta na nawierzchni, droge hamowania, dodając margines bezpieczeństwa możemy z grubsza określić odstęp, ale żeby to miało być 1/3 albo 1/2 prędkości to nie słyszałem o tym.

Jak rzeczywiście tak jest to niech ktoś poda paragraf.

Właśnie, a jak w/g Was powinno sie przyspieszać?
Ja na to teorii nie mam, próbowałem tak i tak ale trudno mi się wypowiedziec.
W podanej stronie jest napisane aby dawać 2/3 gazu, ale jakbym dawał 2/3 gazu to bym wjechał w samochody przede mną, Ci ludzie jakoś mega wolno ruszaja.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 20:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Kyokushin napisał(a):
Właśnie, a jak w/g Was powinno sie przyspieszać?
Ja na to teorii nie mam, próbowałem tak i tak ale trudno mi się wypowiedziec.
W podanej stronie jest napisane aby dawać 2/3 gazu, ale jakbym dawał 2/3 gazu to bym wjechał w samochody przede mną, Ci ludzie jakoś mega wolno ruszaja.


Kyo tylko wez pod uwage ze ty masz silnik 2.8 i dla ciebie 2/3 gazu odpowiada powiedzmy 1.6 z gazem w podlodze ;)

Ale racja ruszanie ludzi z swiatel jest bardzo denerwujace, poprostu za wolno ruszaja. Jak mialem jazdy na prawko, to zawsze jak stalem pierwszy na swiatlach to do 50 km/h przyspieszalem dynamicznie (nawet czasami instruktor zwracal mi uwage czemu tak krece silnik na 2 biegu :P ), i jak spojrzalem w lusterko, to TIR by sie za mna spokojnie zmiescil, taki odstep byl.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 07:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 908
Lokalizacja: Telford UK
Moje BMW: e39 530i Sport
Kod silnika: M54B30
Kyokushin napisał(a):
znając do tego zachowanie naszego auta na nawierzchni, droge hamowania, dodając margines bezpieczeństwa możemy z grubsza określić odstęp, ale żeby to miało być 1/3 albo 1/2 prędkości to nie słyszałem o tym.

Jak rzeczywiście tak jest to niech ktoś poda paragraf.


No właśnie to nie jest sprecyzowane w przepisach, ale spece od ecodrivingu tak zalecają.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 08:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kyokushin napisał(a):
ale żeby to miało być 1/3 albo 1/2 prędkości to nie słyszałem o tym.
Jak rzeczywiście tak jest to niech ktoś poda paragraf.

W Niemczech jest to ponoć usankcjonowane prawnie (1/2 chyba).
W PL - prawo o ruchu drogowym:
Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;
3) utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.
Ale...
4. Poza obszarem zabudowanym w tunelach o długości przekraczającej 500 m, kierujący pojazdem jest obowiązany utrzymywać odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż:
1) 50 m - jeżeli kieruje pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobusem;
2) 80 m - jeżeli kieruje zespołem pojazdów lub pojazdem niewymienionym w pkt 1.
Kyokushin napisał(a):
W podanej stronie jest napisane aby dawać 2/3 gazu, ale jakbym dawał 2/3 gazu to bym wjechał w samochody przede mną, Ci ludzie jakoś mega wolno ruszaja.

Wiadomo, że to chodzi o sytuację, kiedy możesz sobie na to pozwolić ;)
BTW: inni zalecają 3/4 gazu, jeszcze inni 80%, czyli jeszcze mocniejsze przyspieszenie. Chodzi po prostu o to, żeby jak najszybsze dojście do pożądanej prędkości, bo normalnie, że przy przyspieszaniu silnik siorbie najwięcej paliwa. Lepiej przyspieszać 5 s. pełnym ogniem niż 20 s. na pół gwizdka ;) I bezpieczniej, i oszczędniej.
A tak w ogóle to ta moda na "eko" mnie wkurr...za.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 12 grudnia 2008, 08:13 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 08:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ogólnie większy odstęp można powiedzieć że 'wygładza' krzywą wciśnięcia gazu i hamulca.
Mając więcej miejsca nie trzeba ani gwałtownie przyspieszać ani zwalniać, poprzedzający nas samochód nie wymusza tego.
Nawet w korku, utrzymując większy odstęp (tutaj ciężkie to jest bo zaraz hakieś chamidło sie wciśnie) to sprawia że jazda jest bardziej płynna.

Jak np stoję w korku i samochody podjeżdżają o metr to w ogóle sie nie ruszam dopóki odległość którą się rusze nie będzie warta mojej uwagi i spalenia przez smoka szklanki benzyny :)
Staram się nie zatrzymywać co chwila i nie ruszać, staram się nawet bardzo wolno ale toczyć. Ja mam lepiej i ci za mną mają lepiej, bo też, nie stają co chwila tylko jadą.
Myślę że tutaj o to chodzi, a nie o to żeby w korku stać 20m za innym autem bo to śmieszne by było :)

maaad, dzięki za paragraf, w sumie nawet całkiem nieźle to jest określone, ma to sens.

Moim zdaniem jakiś odstęp powinien być zachowany, w razie dzwonu nie ma efektu domina a stłuczka kończy się na 2 uczestnikach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 10:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Kyokushin napisał(a):
jak ktoś będzie miał jakiś pomysł, teorie, chętnie posłucham).


Wpadlem osatnio na pomysl, zeby jezdzic na sporcie, po jakims czasie dam znac czy samochod bedzie palil mniej czy wiecej.
Dlaczego sport? Zauwazylem, ze biegi i tak da sie zmieniac przy nizszych obrotach, czyli jazda po miescie bedzie taka sama/podobna do jazdy na zwyklym trybie. druga sprawa to hamowanie silnikiem, w trybie sportowym ekonomizer czesciej schodzi do 0 przy puszczeniu gazu, w trybie normalnym samochod jedzie na "polsprzegle" albo pelnym sprzegle, czyli na luzie - ekonomizer pokazuje 2,5l. Zobaczymy w praktyce jak wyjdzie moja teoria. Chociaz nie wiem czy cos to da przy krotkich odcinkach

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 10:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Kyokushin napisał(a):
Ogólnie większy odstęp można powiedzieć że 'wygładza' krzywą wciśnięcia gazu i hamulca.
Mając więcej miejsca nie trzeba ani gwałtownie przyspieszać ani zwalniać, poprzedzający nas samochód nie wymusza tego.
Nawet w korku, utrzymując większy odstęp (tutaj ciężkie to jest bo zaraz hakieś chamidło sie wciśnie) to sprawia że jazda jest bardziej płynna.

Jak np stoję w korku i samochody podjeżdżają o metr to w ogóle sie nie ruszam dopóki odległość którą się rusze nie będzie warta mojej uwagi i spalenia przez smoka szklanki benzyny :)
Staram się nie zatrzymywać co chwila i nie ruszać, staram się nawet bardzo wolno ale toczyć. Ja mam lepiej i ci za mną mają lepiej, bo też, nie stają co chwila tylko jadą.
Myślę że tutaj o to chodzi, a nie o to żeby w korku stać 20m za innym autem bo to śmieszne by było :)

Moim zdaniem jakiś odstęp powinien być zachowany, w razie dzwonu nie ma efektu domina a stłuczka kończy się na 2 uczestnikach.

Zostawiając za dużo (pojęcie względne) miejsca przed sobą trzeba uważać, żeby zawodowy wciskacz i etatowy zmieniacz pasa nie wcisnęli się nam przed samochód, bo wtedy w najlepszym wypadku ostre hamowanie i na nic nam "ekodrajwing" ;)
Ogólnie dobrze piszesz Kyo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 11:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
fixxxer1 napisał(a):
trzeba uważać, żeby zawodowy wciskacz i etatowy zmieniacz pasa nie wcisnęli się nam przed samochód


A to to drogi Panie to już jest szkoła życia :hyhy: :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL