BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M50b25 motaz BLOSA
PostNapisane: 17 września 2006, 10:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Witam po ciezkiej nocy i 3.5h snu :twisted: Cala historia zaczela sie wczoraj popoludniu... Najpierw szybki montaz interfejsu LPG do laptopa i pozniej garaz... Okazalo sie, ze wcale nie bedzie to takie proste jakby sie moglo wydawac.. Braklo odpowienich redukcji i rur, pozatym bardzo ciasno i przeszkadza puszka filtra weglowego :evil: Pol godziny kombinacji, przymierzania, az zapadla decyzja..."tniemy oryginalna rure, moze cos z tego bedzie".. Godzina rzezbienia, pare opasek..no i mamy efekt http://d-25.ovh.org/blos/100.jpg :8) Nastepnie szybki demontaz miksera :norty: http://d-25.ovh.org/blos/099.jpg i juz BLOS jest zamontowany http://d-25.ovh.org/blos/103.jpg :cool2: Nadeszla chwila prawdy, start silnika na benzynie i .... rewelacja, dziala:)..czyli polowa sukcesu za nami. Nastepnie chwila zawahania, modlitwa i przejscie na LPG..dziala..obroty stabilne. Nic nie kombinujac postanowilismy wyjechac na jazde probna ( BLOS wyregulowany wedlug instrukcji ). Pierwsze wrazenie... Auto na benzynie wreszcie zyje :roll2: Kreci sie jak dzikie... na LPG wcale nie jest gorzej. Reduktor MLGAS 91EP Super 155kW radzi sobie calkiem niezle i bez problemu motor bardzo szybko wkreca sie na 6000obr :jawdrop: :twisted: Na tym zakonczylismy jazde probna i postanowilismy obadac mieszanke wykorzystujac odczyt z komputera gazowego. Na defaultowych ustawieniach bylo bogato, za bogato w kazdym zakresie obrotow :worried: Po paru godzinach prob doszlismy do jakiegos kompromisu..:-), a ze byla juz godzina prawie 3am zakonczylismy zabawe.... Niestety blosa nie jest tak prosto wyregulowac. Raczej nie wierze w prawidlowe ustawienie na OKO... :worried: Dzisiaj prawdopodobnie zrobie zobie przejazdzke z laptopem na pokladzie i bede sprawdzal jak on sie zachowuje w podczas jazdy z obciazeniem, a jutro byc moze analizator..... Nie obeszlo sie oczywiscie bez strzalu. Strzelil raz przy starcie na benzynie, raz ale konkretnie:) :duh: Pozniej juz sie sytuacja nie powtorzyla.. Do tej pory nie wiem co bylo przyczyna. Fotki z montazu :
http://d-25.ovh.org/blos/099.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/100.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/101.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/102.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/103.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/104.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/105.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/106.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/107.jpg
http://d-25.ovh.org/blos/108.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 11:45 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
strzał przy zpalaniu na benzynie był spowodowany pewnie tym ze...odpaliłes auto na benzynie,potem przełaczyłes na gaz i po chwili zgasiłes mieszana musiała byc bardzo bogata-nie dopaliła sie do konca i przy zpalaniu strzeliło.Widze ze gaziarze załozyli grzybki na kolektor ](*,)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 12:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
z tym wystrzalem to mozliwe, bo blos byl wtedy na defaultowym setupie.. pozniej juz nie bylo zadnego strzalu. Nawet pali od kopa na gazie i tez nic, a te gwizdki to hmmm...no coz. jak kupilem auto to juz byly... Wszystkim sie podobaja :twisted:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 13:56 
Ciekawy jestem jaka będzie różnica w osiągach. Zwykła instalka i blos to zawsze jakaś alternatywa dla wciąż drogiej sekwencji.
Nie czytałem za dużo o technicznej stronie blosai mam pytanko czy z blosem osiągi na benzynie wracają do serii czy nadal są w jakiś sposób ograniczane?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 14:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Wczoraj po zalozeniu blosa zrobilem sobie niezla przebieche na benzynie i w stosunku do miksera kolosalna roznica na plus. Rzeklbym, ze bardzo blisko mu do serii...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
najlepiej było by podjechac na hamownie lub pomierzyc czasy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 15:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ok ok a jak na przeglad jechac zeby nie dawac 100plnofff w lape?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2006, 15:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
jak sie zrobili regulacje na tiptop to bedziemy sie hamowac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2006, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Gliwice
ja tez naazie testuje, ale mam pytanie czy ktos ma moze parownik BRC 140 kW lub moze 100 kW, bo tam oprócz śrubki tradycyjnej która mozna kręcić palcami jest taka na imbus, gdzies tam czytałem że to osobna regulacja na wolnych a gdzies indziej że to jakas czułość, i na mikserze rzeczywiście musiała byc ustawiona w jednej pozycji bo gasł, jednak w blosie odkreciłem na maxa parownik i nie wiem co zrobic z tą śrubka na imbus, bo na mikserze była ona dośc mocno wkręcona, a w instrukcji blosa pisze że ma byc ustawiona fabrycznie, hmm tylko skąd ja mam wiedziec jak była ustawiona jak kupiłem ten reduktor. Wie ktos może cos dokładniej co ta śrubką regulujemy???

Pytam dlatego że regulacja jest juz mozliwa dwoma śrubkami (blos + ta śrubka na imbusa w parowniku zakładając że śrubka ktora sie da krecić palcami jest odkrecona prawie na maxa) co znacznie utrudnia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2006, 07:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: kwidzyn
Barto napisał(a):
czy ktos ma moze parownik BRC 140 kW lub moze 100 kW, bo tam oprócz śrubki tradycyjnej która mozna kręcić palcami jest taka na imbus, gdzies tam czytałem że to osobna regulacja na wolnych a gdzies indziej że to jakas czułość, i na mikserze rzeczywiście musiała byc ustawiona w jednej pozycji bo gasł


na jakims forum wyczytalem ze , cytuje :

okrętła 1 nie ruszasz, nie jest to regulacja.

Najlepiej gdybyś chwilowo zamiast attuatora (silnika krokowego na wężu od gazu) zastosował ręczną regulację. Zakręcasz ją na max i odkręcasz z 5 obrotów, aby po całej regulacji attuator pracował poprawnie w środkowym położeniu między wartościami max i min. Jeśli nie masz ręcznej regulacji to wyłącz zapłon i załącz stacyjkę po czym nie odpalając zdejmij wtyk z attuatora.

Odpalasz. Pokrętło 3 powoli zakręcaj, a jeśli zaczyna gasnąć odkręcaj 2.

Jeśli zakręciłeś 3 daj obroty ok 3000 i unieruchom pedał gazu. Reguluj 2 aby uzyskać jak najwyższe obroty (nie ruszająć wogóle pedałem gazu).

Zejdź na niskie obrotu i za pomocą 3 wyreguluj jak najwyższe obroty biegu jałowego. Zbytnie odkręcenie 3 powoduje nieliniową pracę układu podawania gazu, unikaj tego, choć jeśli chcesz odpalać na gazie to 3 powinna być nieco odkręcona.

Pokrętło 2 jest w/g zdjęcia ustawione poprawnie. Tych wartości się trzymaj przy Eco.

oraz foto pogladowe z opisem srubek :
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2006, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Gliwice
no wszytsko pieknie tylko opis dotyczy instalacji z mikserem, ja mam blosa i 3 mam odkrecona prawie na maxa, 1 wiadomo nie rusza sie i 2 ruszam i testuje, jednak patrzac na zdjęcie ja mam ja o wiele bardziej wkręconą i im bardziej wkrece to mam wrazenie ze mniejsza dawke na jałowym i nawet gaszac na gazie odpala bez trudu na benzynie, pod okdreceniu 2 samochod lepiej dzie ale jak jest jescze niecałkiem rozgrzany i zgasze na gazie to troche trudniej uruchonmic na beznynie, i jest mniej zrywny na 1 biegu jak ruszam,a le za to na wyższych bieagach lepiej. oki ale przynajmniej wiem jak wizualnie wyglada oryginalnie ustawiona 2, z tego co wiedze płaszczyzna śrubki prawie zrownuje do placzyzny scianki parownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2006, 17:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
witam
zainstalowałem blosa w moim bmw i jest tak ja mówia wszyscy.Wyrazny wzrost mocy góra jak i doł obrotów :D ale nie udało mi sie wyeleminowac tego co miałem takze na mikserze tzn zapalam auto na pb po jezdzie na lpg i buuuummmmm nie wiem czemu sie to robi ](*,)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: blos
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
cześć ja własnie zamierzam kupić blosa do mojego E34 2.0 M50 ciekawe czy wtopie z tym czy bende zadowolony z tego urządzenia zobaczymy . mysle ze za jakis tydzien bende go mial . :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
no już blos idzie poczta polska w poniedzialek powinien byc ciekawe jak mi regulacja jego pojdzie . jak cos to piszcie rady jak go najlepiej wyregulowac czy do warsztatu LPG cza jechac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
2 obroty duza srubą i 1,5 mala tak powino być ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL