BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 14:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] BLOS - jak zmiejszyc spalanie?
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 14:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Lokalizacja: LBN
Witam, otoz mam pewnien powazny problem moja betka E34 M20B20 za duzo pali LPG! Od kiedy zalozylem (gaz pare miechow temu) borykam sie z tym problemem a spalanie to:
- 19-20 tylko miasto - jazda delikatna, mozna powiedziec ze muskanie gazu obroty do 2,5 tys.
- 15-16 trasa mieszana 50/50 miasto/trasa, raczej spokojnie
uwazam ze jak na 2 litrowke to troche za duzo, w sumie wkurza mnie to bo nie potrzebnie gaz wkladalem, dodam ze benzyny palila 12-13l w miescie i 10 na trasie przy tej samej jezdzie.
Nie moge tego nie jak wyregulowac, krecenie srubami w BLOSie i parowniku nie za duzo daje - zmienia tylko osiagi a spalanie to samo, maks co mi sie udalo wycisnac to cos ponad 18l.
Dodam, ze tankuje tylko na stacjach typu ORLEN, STATOIL, JET.

Moja instalacja to Igen BRC - parownik BRC TECNO 100 KW + BLOS.
Stroje to ustrojstwo wg wlasnego uznania na miernik podpiety do sondy lambda - niby mieszanke ustawie dobrze a spalanie [BAD]! Jezdzilem do gazownikow ale oni rozkladaja rece i mowia, ze wszsytko OK i ze tak ma byc. Wg mnie to za duzo.
Moze ktos ze znawcow tematu sie wypowie jak to wszystko zestroic zeby palilo w miare OK (15-16).
Chodzi mi jak ustawic parownik (posiada 2 sruby, jedna wystajaca i jedna na imbus) z BLOSem.
Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: CzÂłuchĂłw
a możesz zobić zdjecie jak to wgląda pod maską u ciebie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2008, 23:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
ja mam w swojej E34 2.0 24V również blosa i pali mi trasa 10-11 litrów a miasto 13-14 w porywach do 15l. Mam najprostszą instalację beż żadnych sond, komputerów itp. i jestem z niej zadowolony. O ile mi wiadomo to do blosa powinien być parownik min 140KW żeby w pełni spełnił swoją rolę (tak mówił gość od którego kupowałem blosa) niewiem jaki jest u mnie, nie sprawdzałem, ale jest praktycznie tak samo jak na benzynie. Lecz według mnie to nie powinno być powodem aż tak wielkiego spalania lecz jedynie niedoborem mocy na wyższych obrotach. A blosa ustawiałem własnoręcznie według przesłanej instrukcji tzn. mała śrubka od spodu(wolne obroty) 1,5 obrotu a duża śrubka (tylko niewiem skąd u Ciebie wzięła się na imbus u mnie wykręca się palcami i w tej dużej śrubce znajduje się ta mała od wolnych obrotów) wykręcamy o 3 pełne obroty i wtedy jest git, a przy parowniku to odkręciłem kilka obrotów tą śrubkę która odpowiada za wolne obroty w przypadku gdy nie ma Blosa. Blos wszystkim się zajmuje oby tylko parownik nadążył pompować gaz. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Lokalizacja: LBN
Ta srubka na imbus jest w parowniku o nia mi chodzilo, w BLOSie mam standardowo dwie, mala i duza.
Wlasnie kolego takiego spalania (11-15) sie podziewalem u siebie a tu zonk. Jakbym tego nie ustawial to jest dupa. Caly czas kopci 20. I wlasnie podejrzenie pada na parownik, ze moze byc za maly i stad to spalanie duze. No nic, zadzwonie do CZAKRAMow i wypytam co i jak, jak zle dobrali parownik to bede wymieniac.
Dzieki za odopwiedzi. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lulblin
Witam może troche pomoge wiec sprawa blosa ma sie tak ze na swoim przykładzie miałem blosa skreconego na minimum czyli ta duza sruba była wkrecona na maxa i o dziwo nie pomogło tylko zaszkodziło zaczeła palic tyle samo jak na mixerze wiec odkrecilem ta srube 2,5 obrotu automatycznie spalanie spadło o 15 km wiecej w cenie 20zł z 80 km na 95 czyli około 10 litrów na 100km jeszcze ma sie sprawa przepływomierza ze zdjecia widze masz 5 wiec niewiem jaka tam jest przepływka ale jezeli jest klapkowy to trzeba blosa dac przed a nie tak jak w instrukcji to bardzo dózo pomaga w z mniejszeniu spalania na blosie. Testowałem podpiuecie blosa midzy przepływomierzem a przepustnica i owszem szedł jak szalony ale co do spalania nie sapdło ani deka wiec przepiołem go przed przepływomierz i sile nic nie stracil a w km jest róznica i to spora no ale tak jak mowie nie wiem jaki masz tam przepływomierz ale pamietaj ze nic nieda wkrecenie sruby na minimum jesli chcerz zeby mniej palił trzeba ustawic odpowiednia dawke bo jesli bedzie za uboga równiuerz bedzie wiecej gazu łykał .... ;Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Lokalizacja: LBN
no wiec ja juz probowalem wszelakich ustawien, bez efektu - no coz bede dalej kombinowal
przeplywomierz mam juz termiczny - zmienilem po strzale gazu, do klapy juz raczej nie wroce
sprobuje go dac przed przeplywke teraz, moze to cos zmieni
zaluje, ze nie sprobowalem go dac przed przeplywke jak mialem klape
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lulblin
Jeśli mówisz ze nie masz klapkowej przepływki to raczej nie ma sensu go przkładac sprubuj zatankowac gdzies indziej niz dotychczas byc moze tankujesz jakis słaby gas a na blosie równiez bardzo to widac w spalaniu z tego co udało mi sie zauwazyc to i styl jazdy ma bardfzo duży wpływ ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 07:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Wstawienie przed przeplywke nie ma najmniejszego sensu. Raz, przeplywka szybciej padnie bo oprocz powietrza bedzie musiala zbierac takze "szambo" od gazu. Dwa, nawet w instrukcji blosa jest napisane aby montowac go mozliwie blisko przepustnicy.
Moim zdaniem za maly / uszkodzony reduktor.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lulblin
zgodze sie ze trzeba go montowac jak naj bliżej przepustnicy i że trzbea go montowac tak jak w instrukcji ale nie zgodze sie z tym jezeli jest klapkowy przepływomierz to całkiem zmienia postac żeczy wiem o tym bo sam sie o tym przekonałem a róznica w spalaniu jest w porównaniu niebo a ziemia róznica 15 km na 20zł gazu tak że całkiem sporo a dawki wcale nie mam za ubogiej ustawiana na analizatoze spalin. wiec tak to wyglada jeżeli przepływka jest bez klapki to postepowac tak jak w instrukcji a z klapka na odwrót co do miejsca zamontowania blosa.Miałem równiesz tak jak w instrucji pisze ale owszem w sile bardzo sie poprawiło ale w spalaniu było tak samo około 13 l na 100kkm tak jak na zwykłym mikserze... wiec tak ta sprawa cała wyglada...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 16:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Przemek482 napisał(a):
nie zgodze sie z tym jezeli jest klapkowy przepływomierz to całkiem zmienia postac żeczy

To co napisalem wyzej opieralo sie tylko o bezklapkowy przeplywomierz.

Przemek482 napisał(a):
w sile bardzo sie poprawiło ale w spalaniu było tak samo około 13 l na 100kkm tak jak na zwykłym mikserze...

Czyli po wstawieniu blosa przed przeplywke moc spada? duza jest roznica?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lulblin
mongooes napisał(a):
Przemek482 napisał(a):
nie zgodze sie z tym jezeli jest klapkowy przepływomierz to całkiem zmienia postac żeczy

To co napisalem wyzej opieralo sie tylko o bezklapkowy przeplywomierz.

Przemek482 napisał(a):
w sile bardzo sie poprawiło ale w spalaniu było tak samo około 13 l na 100kkm tak jak na zwykłym mikserze...

Czyli po wstawieniu blosa przed przeplywke moc spada? duza jest roznica?


jesli chodzi o moc po w stawienu blosu przed przepływke klapkowa to nie spadku ale trzeba od nowa regulowac blosa co do dawki gazu trzeba ja zwiekszyc po takim zqabiegu.. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: E34 LPG M20B20 spala 18 l gazu to za dużo !!!
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: PoznaĂą
Witam
mam taki sam problem.
cholera pali mi 18 l a jak depnę to nawet 20 co jest grane?
instalacja jest nowa,
co prawda wskaźnik temp znajduje się zawsze ak na pierwszej kresce (słyszałem że nie powinien drgnąć ze środkowej). Jeśli to prawda to znaczy ze silnik jest niedogrzany i moja teoria jest taka ze automatycznie zwieksza mu dawkę paliwa. Proszę wyprowadzić mnie z błędu jeśli się mylę, bo już mnie to powoli zaczyna wkurzać. leję i leję tylko heheeh
Pozdrawiam
bartek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL