BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 17:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 21:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Zastanawiam się od pewnego czasu jak jeździć ekonomicznie automatem... czy gdy muszę przyśpieszyć np od 40 km/h do 90 km/h to lepiej zrobić to powoli nie przekraczając 2000 obr/min? Czy lepiej w okolicach 3000 obr/min?

Kurde chyba jutro zrobię sobie test :) Na 2-3 kilometrowym odcinku drogi przyśpiesze do 70 km/h i będę utrzymywał taką prędkość.

Test 1: bardzo delikatne przyśpieszanie (do 1.500 obr/min)
Test 2: delikatne przyśpieszanie (do 2.250 obr/min)
Test 3: średnie przyśpieszanie (do 3.000 obr/min)
Test 4: dość szybkie (do 4.500 obr/min)

I może ekstremalnie szybkie... ciekaw jestem wyników.



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 22:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Kolega swoim compactem 316 jak jezdzi to pali mu powyzej 10l ale czesto pedał w podłogę :hyhy:

Żonka jego pojezdziła dwa tygodnie jego autkiem to spalanie zeszło do okolo 7l :zdziwko: :D

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 14:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
najlepiej przyspieszac dosc dynamicznie bo na wysokich biegach paliwko sie leje a efektów w postaci przyspieszenia- niewiele

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 06:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Olkusz
przyśpieszam spokojnie ale przy wyprzedzaniu na kick down- ma być szybko :D a spalanie ? nie widzę różnicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2007, 08:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
normalnie, tak samo jak manualem, po prostu jechać tak jak lubimy i na co warunki pozwalają

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 12:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Frank napisał(a):
najlepiej przyspieszac dosc dynamicznie bo na wysokich biegach paliwko sie leje a efektów w postaci przyspieszenia- niewiele

nigdy nie robilem takich testow ale wiele razy czytalem o tym co napisal Frank.

W jednym z testow z gazety wyczytalem:
Najlepiej rzadana predkosc osiagac poprzez wcisniecie pedalo na 3/4, a nastepnie utrzymywanie danej predkosci.
Kolejna technika to rozpedzanie auta od 80 do 120 i hamowanie silnikiem do 80 - wedlug testow z gazety spalanie spadlo o 0,5l/100km w porownaniu do jazdy rownostajnej. Niestety nie wiem ile w tym prawdy i jak ma sie taka technika do nowoczesnych silnikow np. diesla.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 12:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
mongooes napisał(a):
Najlepiej rzadana predkosc osiagac poprzez wcisniecie pedalo na 3/4, a nastepnie utrzymywanie danej predkosci.
Kolejna technika to rozpedzanie auta od 80 do 120 i hamowanie silnikiem...

Też to wiele razy czytałem i słyszałem, chodzi po prostu o to, żeby jak najszybciej dojść do zadanej prędkości i ją utrzymywać, wtedy zużycie paliwa jest optymalne.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 13:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Olkusz
albo sprzedac bawarke i kupić pande najlepiej 1,3 diesel :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 13:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
mongooes napisał(a):
Najlepiej rzadana predkosc osiagac poprzez wcisniecie pedalo na 3/4, a nastepnie utrzymywanie danej predkosci.


Dokładnie taką technikę wypracowałem sobie w byłym e36 325i (manual) i tak samo jeżdżę 540i (automat), żwawe przyśpieszenie do jakieś tam prędkości a później lecimy sobie utrzymując stałą prędkość, wyniki ze spalania jak dla mnie bardzo dobre, zdecydowanie lepsze niż przy wolnym rozpędzaniu auta.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 15:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cytuj:
albo sprzedac bawarke i kupić pande najlepiej 1,3 diesel :hyhy:

Cos jeszcze madrego chcialbys dodac?

maaaad napisał(a):
Też to wiele razy czytałem i słyszałem, chodzi po prostu o to, żeby jak najszybciej dojść do zadanej prędkości i ją utrzymywać, wtedy zużycie paliwa jest optymalne.

Druga technika opierala sie na cyklicznym rozpedzaniu od 80km/h do 120km/h, puszczaniu gazu, kiedy osiagalismy 80km/h, ponownie pedal na 3/4 i do 120km/h.
W automacie zauwazylem jeszcze pewna zaleznosc jezeli chodzi o tryb sportowy, biegi zmieniane sa przy wyzszych obrotach ale za to mozna ladnie hamowac silnikiem, gdzie przy zwyklym trybie przy mniejszych obrotach juz jest naped czesciowo rozsprzeglony i silnik pobiera paliwo.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 21:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Coś o Eco-drivingu:
http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,48316,4710565.html

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 22:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: E30 E39
Kod silnika: M40 M52
Frank napisał(a):
najlepiej przyspieszac dosc dynamicznie bo na wysokich biegach paliwko sie leje a efektów w postaci przyspieszenia- niewiele


taki sam efekt jest z manualną skrzynką... przetestowane

_________________
www.AirBar.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 22 listopada 2012, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23
Lokalizacja: Worthing UK
Moje BMW: E39 530i sport
Kod silnika: M54B30
Odgrzeje temat i zadam lamerskie pytanie. Czy podczas jazdy na Drive można przełączyć na tryb Sport, bądź w tryb manualnej zmiany biegów? Mam auto dopiero od kilku dni i nie chce nawojować... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 22 listopada 2012, 19:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
mastacrx napisał(a):
Odgrzeje temat i zadam lamerskie pytanie. Czy podczas jazdy na Drive można przełączyć na tryb Sport, bądź w tryb manualnej zmiany biegów? Mam auto dopiero od kilku dni i nie chce nawojować... :)

Jasne, że tak!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 22 listopada 2012, 19:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
michael, było kupić golfa III z 1.9 TDi :P :rotfl: :rotfl: to byś miał oszczędnie
masz 316 to pewnie bez ekonomizera, to jest dobra sprawa jak chcesz oszczędzać, kiedyś mówili że aby auto mało paliło trzeba jak najszybciej osiągnąć prędkość podróżna i ją utrzymywać na najwyższym biegu a tu okazało się że jadąc 50-60 km/h na 4 pali mniej o jakiś 1L mniej niż na 5-tce :ok:

A jeśli chodzi o eco-driving to zależy od sytuacji, np w mieście trzeba umieć przewidywać zachowanie innych i patrzeć na sygnalizatory i przewidywać kiedy się zmieni na czerwone itd żeby gwałtownie na darmo nie przyśpieszać i zaraz nie hamować :D

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 22 listopada 2012, 19:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23
Lokalizacja: Worthing UK
Moje BMW: E39 530i sport
Kod silnika: M54B30
Super, dzięki za szybką odpowiedz!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 10:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 3
Moim zdaniem lepiej przyspieszać dosyć energicznie. Mam już drugie auto w automacie (Pierwsza była Vectra B) i w obu "zamulanie" przy dodawaniu gazu przekładało się na wyższe spalanie. Próba może nie jest za duża, ale jednak w obu przypadkach reguła się potwierdziła!

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 6 grudnia 2012, 22:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Pozwolę sobie podsumować nieco temat, bo moim zdaniem nie został wyczerpany:
Przyspieszanie - przyspieszamy zakresie obrotów współmiernym do zamierzanej wartości przyspieszenia, czyli, jeżeli chcemy bardzo powoli rozpędzić się od 60 do 90 np, to korzystamy z niższych obrotów. Jeżeli chcemy zwiększyć prędkość w jak najkrótszym czasie, to korzystamy z jak najwyższych obrotów. To są najekonomiczniejsze rozwiązania, a najbardziej eco z nich, jest to żwawe przyspieszanie (ale nie pełna rura, tylko tak 1/2-3/4 mocy) w okolicach max momentu obr, bo wtedy silnik jest najbardziej sprawny (większość przypadków). W praktyce jest to około 3k+ (2k+ dla ZS) obrotów. Tutaj jeszcze taka uwaga: nie wiem jak 4biegowe automaty, ale wszystkie lub większość 5biegowych dostępnych od lat 90tych same dbają o to, co napisałem wyżej.

Jazda ze stałą prędkością ma odbywać się na najwyższym możliwym biegu, oczywiście w granicach rozsądku, bo w 1.6L trudno się kulać 40km/h na 5tce. Większość automatów również sama dba o to.

Ogólnie ecodriving sam w sobie kłóci się z używaniem hamulca. No, ale to chyba jest jasne.

Jazda, z prędkością nie stałą, czyli jakieś przyspieszanie i hamowanie silnikiem, jest nie mądre, pod każdym możliwym względem. No, ale to nie pierwsza i nie ostatnia bzdura opisana w motoryzacyjnych szmatławcach dla noobów.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 43
Lokalizacja: CZARNÓW/KOSTRZYN N/O
Moje BMW: E46 + GS 500 E
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123720
u mnie oszczedna jazda to na kazdym biegu do 3tys,stare przyslowie ojca i jakos dziala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak jeździć ekonomicznie automatem, jak przyspieszać?
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 10:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 466
Lokalizacja: Radzimex/TRW-AUTOMOTIVE-Czechy
Moje BMW: e36 touring tds
Garaż: Mam
a ja trzymam betona w garażu i chodzę z buta . Oszczędność 100% :mur: :mur: :zabawa: :) A tak poważnie u mnie wygląda to tak że po prostu wsiadam i jadę .Nie zamulaj wózka i nie wkręcaj go na wielkie obroty.
To jest cała filozofia .Auto swoje musi spalić a jaka radość jest z jazdy zastanawiając się co zrobić żeby za dużo nie spaliła?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL