BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 11:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jaka instalacja gazowa do 316i m40 w praktyce?
PostNapisane: 30 maja 2009, 21:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Witam , coraz powazniej zastanawiam sie nad załozeniem instalacji gazowej, skad taki pomysł..a no ceny paliwa są naprawde mało ciekawe 4.20zł. Moje pytanie , czy do mojego silnika nadaje sie zwykły gaz, czy ktoś przy tym silniku ma taki załozony? W moim mieście gazownicy mówią ,że tylko sekwencja... Czy to prawda? Czy raczej chcą mnie naciągnąc? Przciez to jest bardoz prosty silnik jedyne co jjest zagrożone przy zwykłej instalacji to przepływomierz, jesli sie myle proszę poprawić. Pozdro


Ostatnio edytowano 30 maja 2009, 22:08 przez davids3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
"Zwykły gaz", zapewne masz na mysli instalkę I gen., można zamontować do aut gaźnikowych, względnie sterowanych układem mechanicznym.

Każdy inny powyżej I gen. nadaję się jak najbardziej do aut sterowanych elektronicznie, pod warunkiem prawidłowego montarzu, a czym nowsza technologia LPG, tym napewno lepszy.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
Nie zakladaj zwyklego gazu bo bedziesz mial z tym wiecej problemu niz pozytku ( wystrzaly,obroty,spalanie ). Jesli gaz to tylko sekwencja.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
nie;] gaz pierwszej generacji nadaje sie tylko do silników z gaźnikiem mam taki w UNO heh chodzi mi II czy też III generacje .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
Moje autko ma gaz 2 generacji, niestety już był założony jak kupowałem. Nie znałem się zbytnio na tym, więc jeszcze byłem happy że gaz od razu mam zainstalowany. Jednak banan mi szybko zszedł z twarzy jak zacząłem na tym jeździć... Po roku dopiero znalazłem dobrego gaziarza który mi wszystko ustawił i do tej pory jest profi :super: Ale gdybym stanął przed wyborem teraz 2gen czy sekwencja, to bez chwili zastanowienia zakładałbym sekwencje. Po pierwsze prawie nieodczuwalny spadek mocy na gazie i z pewnością mniej problemów niż z instalką 2 gen. o ile ktoś dobrze Ci to założy. :hyhy:

_________________
Quot capita tot sententiae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Koledzy w większości mają racje. Czysto teoretycznie to instalacje I generacji przepisy zabraniają montować do aut rejestrowanych w Polsce po 1996 r i wyposażonych sondę lambda.
Mieszacie pojęcia.
Zwykłą instalacją nazywana jest I i II generacja ze względu na to że silnik musi zassać gaz z parownika, III, IV i V to wtryski gazu.
I od II różni się tym że w skład II wchodzi elektronika sterująca dawką gazu.
Również teoretycznie do 316 można założyć II generacje, z tym że trzeba mieć świadomość że auto straci parę koni, nawet na benzynie (jest ich i tak nie za wiele), dodatkowo istnieje możliwość wystąpienia tzw wystrzałów, które mogą uszkodzić obudowę filtra powietrza i przepływomierz.
Tak więc osobiście, celem uniknięcia ewentualnych problemów, proponowałbym IV generację, czyli sekwencję.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Kolega ma e30 316 z ostatniego wypustu grudzien 1993 i ma w niej sekwencje od roku. Zrobilem tym autem "za kolkiem" dosc duzo km i naprawde polecam. Fakt ze autko technicznie jest tip top, ale na gazie jezdzi elegancko i nic sie z nim nie dzieje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
a ile u Was panowie z ciekawości kosztuje sekwencja? u mnie w mieście STAG 300 - 2000zł

gdyby sekwencja kosztowała 1500zł założyłbym bez zastanowienia , a tak...to troche drogo na stary samochód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Kolega placil cos kolo 2000 ale ponad rok temu. Ja pytalem o sekwencje do 735 i wychodzi 2600 na chwile obecna, na 4 cylindry gosc tez mowil cos okolo 2000 ale dokladnie nie sluchalem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 10:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
davids3, za 1500 pln to montuje się II generacje z dobrą elektroniką.
Powiem tak od strony montażysty.

Dobra elektronika + reduktor = 900 pln
Zbiornik + wielozawór + wlew = 375 pln
Przewody miedź + woda + gazowe + trujniki = 100 pln
Podatwk od faktury na montaż = 30 pln
Tankowanie gazu = 20 pln
pokrowiec na koło zapasowe = 20 pln

Razem 1445 pln

Nie wiem czy zgodziłbyś się zamontować komuś instalacje, dać na nią gwarancję 2 lata, zarabiając na tym 55 pln, weź kogoś do pomocy na 4 godziny daj mu za to 50 pln i zostaje Ci na dobry browar, 5 Polskich złotych.
Rozumiem że każdy szuka taniej, ale myślmy realnie. ;) Gazownicy też ludzie, chcą zarabiać jak wszyscy i nie prowadzą fundacji charytatywnej.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 12:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
jesli checsz w miarę dobre osiągi przy niezawodności i małym spalaniau polecam BLOS
nie posiada zwężek jak zwykła instalacja, jedyny minut w razei czego nie chroni przed strzałem gazu
jes tańsza od sekwencji ale bardzo dobrze spełnia swoje zadanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 01:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
do silnika 1,6 zakladac gaz z blosem,dobrze zrozumialem? :)
ze swojej strony dodam,ze mam zalozona najprostsza instalacje. nawet nie odczulem roznicy w mocy z b na gaz. zdarzylo sie kilka razy,ze strzelil(mialem fart,ze nie rozwalilo przeplywomierza). pomogla wymiana swiec i przewodow WN. teraz sie to juz nie zdarza. wiadomo,ze lepsza bylaby sekwencja - tyle,ze jest sens inwestowac tyle kasy do 15 letniego samochodu? plusem jest metalowy kolektor, w innych autach zdarza sie,ze go rozwala przy strzale. ze 3 razy musialem jezdzic do gazownikow,zeby jakos ustawili obroty na biegu jalowym, teraz juz ok i nie zaluje ze zalozylem akurat taka instalacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 08:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
ja tylko proponuję lepsze rozwiązanie między zwykłym a sekwencją
można i tak...
do tego silnika nie wymagana jest sekwencja czy blos bo sam jeździłem na zwykłym i jest to bardzo dobre rozwiązanie w tych akurat silnikach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie jest bardzo dobre, ani nawet dobre. Jak już to sekwencja.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 10:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
ja tam mam 18-sto letnie auto na m40 i założyłem sekwencję nawet minuty nie zastanawiając się na II- gen.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
upbeat napisał(a):
ja tam mam 18-sto letnie auto na m40 i założyłem sekwencję nawet minuty nie zastanawiając się na II- gen.

Twoj samochod, Twoje decyzje.akurat mi bylo szkoda takiej kasy na gaz

co do blosu - troche o tym czytalem,kiedy zastanawialem sie nad swoim gazem. z tego co pamietam,to blos ma sens od silnika 2.0 w gore. z silnika 1,6 jak w tak starym samochodzie,jak u mnie pewnie i tak wiele koni nie zostalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 17
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
upbeat napisał(a):
ja tam mam 18-sto letnie auto na m40 i założyłem sekwencję nawet minuty nie zastanawiając się na II- gen.

Twoj samochod, Twoje decyzje.akurat mi bylo szkoda takiej kasy na gaz

co do blosu - troche o tym czytalem,kiedy zastanawialem sie nad swoim gazem. z tego co pamietam,to blos ma sens od silnika 2.0 w gore. w silniku 1,6 jak w tak starym samochodzie,jak u mnie pewnie to i tak wiele koni nie zostalo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 14:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
Ja mam M40 z II generacje. Z taka instalacja juz kupilem i jak narazie zero problemow, zrobilem juz 25tys km i zadnego strzalu itp. Jednyne co sie czasem zdarza to falowanie obrotow jak za szybko na gaz przelacze. Ale jak tylko silnik sie rozgrzeje to jest ok. Wiec polecam II generacje jesli ktos nie ma za duzo funduszy. Tylko warunkiem jest dobrze wyregulowana instalacja bo to juz polowa sukcesu. :)


Dodam tylko ze nie posiadam blosa do tego. Jedynie przed przeplywomierzem jest gumka ktora ma podobno zabezpieczac wrazie wystrzalu.

_________________
Obrazek
Zobacz i ocen mojego sedana ====> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56249&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 15:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ksiezyc napisał(a):
to blos ma sens od silnika 2.0 w gore


Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 19:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
sprawa prosta jeżeli już zakładać to sekwencje, ale co do instalacji II gen z blosem to sie wypowiem bo własnie taką mam(kupiłem auto i było na mikserze) usunołem klapki antywybuchowe , mikser i założyłem blosa. odrazu inne autko, wóz wkręca sie jak szalone, na benzynie również znaczna różnica!! mam silnik m40b18 jeżdże już na tym 1.5 roku i zero szczałów i problemów tak wiec jestem zadowolony i to bardzo miałem ochote przerobić na sekwencje bo wcześniej był zmulony i kiepsko sie wkręcał ale koszty były równoznaczne z nową sekwencją więc dałem sobie spokój pózniej wyczytałem o blosie zaryzykowałem i nie żałuje :super:

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL