BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Olej opałowy lub olej spożywczy w 320D z 2001?
PostNapisane: 11 lutego 2007, 15:22 
Witam,
Czy ktoś z Was praktykował jazdę na oleju opałowym lub na oleju spożywczym w silniku 2.0 diesel z roku 2001 (Cammon Rail)? Jakie mogą być wady takiego rozwiązania? No bo o zaletach chyba nie musimy mówić ;).
Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 15:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 136
Lokalizacja: WrocÂław
Spróbuj to się przekonasz jak ropa ci za droga. :)

_________________
http://img458.imageshack.us/slideshow/p ... 87vc8.smil
http://www.speedtest.net/

Moje aukcje
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=102663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
sierars1 napisał(a):
Spróbuj to się przekonasz jak ropa ci za droga. :)


dobrze powiedziane :D szybko wróci do ropy :rotfl: dla systemów common rail nasz ON to juz tragedia a olej opałowy czy roślinny to zabójstwo . georgy7, po wlaniu tego shitu za chwile będziesz wymieniał po kolei wszystkie części układu zasilającego to zobaczysz jaka oszczędność ;)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 18:54 
Dlatego właśnie się Was pytałem, ale z czystej ciekawości bo mam dostęp do ON kierowanego na stacje Shella za około 2.10 zł więc nie ma sensu abym lał coś innego. Zatem dzięki bardzo za odpowiedzi. I mam nadzieję że będzie to cenna informacja dla innych.
Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
georgy7, my tez Tobie tak odpowiedzieliśmy. W starej " Beczce " to można lać wszystko te silniki i wtryski wytrzymają wszystko ale w nowoczesnych silnikach nie warto robić takich oszczędności w dieslach , lepiej kupić benzyne i przerobić na LPG bo to mniejsze zło ;)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 21:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
Powiem szczerze czytając sam tytuł topicu jestem przerażony :przestraszony: .georgy7, możemy zamienić sie na kilka dnia na auta , proponuje XJ6 i wtedy zobacysz że 320D to ekonomiczne auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 20:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: NAREWKA!
przeciez to obraza marki :szok: do bmw olej olek albo opał :dobani: a może ty masz kuchenke zamontowaną w kabinie?
jeżeli tak to do smażenia polecam jadalny a do grzania opał w cenie 2, 70 litr. jeżeli na stacji masz za wysoką cene to w moich stronach ruscy od putina rope przyciągaja stary leje do ciągnika i ino świst idzie (2,90 litr) a tak na poważnie do nowoczesnych układów TDI opał sie nienadaje za wysoka zawartość siarki i temp . spalania wyższa a pozatym opał jest jest za ,,suchy" - niektórzy jeżdzac na nim dolemwaja oleju lux dotyczy to starszych modeli diesla gdzie niema mowy o pompowtryskiwaczach albo gdzie jest użyte komponenty które do bezawaryjnej pracy potrzebują paliwa dobrej jakości. to co dotyczy jadalnego oleju i na tym da sie jeżdzic mieszając go ze zwkłym ON w proporcjach które niebendą powodowały zatykania sie wtrysów ani krzepnięcia paliwa w niskich temperaturach. stosując dawke jadalnego 100% należy założyć instalacje która bedzie odpowiadała za bezproblewową jazde na tym paliwie ( podgrzewacz , przełaczniki itp. itd.) pozdrawiam i zycze miłych eksperymentów byle nie na stacji napraw :hurra: :hurra: :hurra: :hurra:

_________________
magnat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Olej opałowy lub olej spożywczy w 320D z 2001?
PostNapisane: 4 listopada 2019, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 51
Posty: 12
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M52TUB2
Głupota


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Olej opałowy lub olej spożywczy w 320D z 2001?
PostNapisane: 13 grudnia 2019, 23:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
Ja tylko zapytam, dlaczego pytanie dotyczące [E46 ] ląduje z tytułem w [E34].
Mniejsza o to .
O ile M51D25 :serce: ( jeszcze przecież na komorze wirowej ) i starsze wynalazki na pompie mechanicznej ( coś pięknego ) np Merca, Isuzu, VM Motori, czy choćby Steyr'a będą zasuwać 50/50 z normalnym ON/redbull i 2t semi, to już w common rail... nie. :cenzura: po prostu :cenzura: nie... :cisza:

Czemu ?
a popatrz na średnią średnicę cząstek tworzących ON, redbula, a roślinnego spożywczaka ( jeżeli nie wiesz skąd to wziąć - np. z laboratorium akredytowanego w PCA, najłatwiej z wydziału maszynowego dowolnej Politechniki w Polsce, Wrocławska :serce: najlepsza ), patrzysz na średni wymiar vs średnica wtrysku ++ ciśnienie na którym to działa => szybki wniosek, się zapcha, powstaną naprężenia na przepływie , Reynolds się pozmienia w czasie i... wcześniej czy później musi strzelić gdzieś.

Druga sprawa, nawet gdyby roślinny podszedł do całego układu w świetle powyższego, to... roślinny jakby nie patrzył, ma inny odczyn, czyt. pH niż ON, czy redbull. W tym innym odczynie, nawet po dodaniu 2T semi ( co nie zmieni pH ) a uszczelki w silniku, pod wtryskami, w pompie, etc są robione z gumy zawierającej dany % danych związków siarki ( % i typ związków siarki ma znaczenie jeżeli chodzi o zaprojektowany przedział parametrów pracy - między innymi wytrzymałość na dane ciśnienia, liczbę Reynoldsa i dane pH roboczej cieczy).

Jakby tego nie rozkminiał, nie ma opcji. :)
Jasne, zaraz ktoś zarzuci opcję, że można roślinny, czy też przepalony roślinny + odpowiedni proces ++ MetOH i parę innych bajerów... tak, można, ale do Common Rail to na dłuższą metę nie podejdzie. Kolejny temat na dłuższe pisanie, którego nie chce mi się uskuteczniać. Po prostu nie ma sensu. Lepiej od razu zrobić swap silnika... np na M50B25 z turbiną :mad:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL