BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uszkodzona przesyłka
PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 16:33 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
Witam,

We wtorek nadałem przesyłkę DHL ze zderzakiem za pośrednictwem strony wysylajnajtaniej.pl. Spakowałem zderzak zgodnie z zaleceniami (męczyłem się z godzinę), kurier nie zgłosił żadnych zastrzeżeń. Dzień później dostałem jednak telefon od kupującego, że przesyłka nie została odebrana, gdyż była uszkodzona. Rozpakowali w obecności kuriera, zderzak podobno pękł. Niestety więcej szczegółów nie znam, bo paczkę odbierała mama dziewczyny kupującego. Nie wiem, jak bardzo jest uszkodzony, w którym miejscu i czy w ogóle. Nie ma natomiast wątpliwości, że szkoda powstała w trakcie transportu. Jeszcze dzień wcześniej wysłałem kupującemu kilkanaście zdjęć zderzaka i poza drobnymi rysami, nie było na pewno pęknięcia, co zresztą widziałbym także przy pakowaniu.

Dowiadywałem się o losy przesyłki na infolinii w DHL. Ma ona do mnie wrócić najprawdopodobniej w poniedziałek. Ma zostać sporządzony protokół przez kuriera o uszkodzeniu zderzaka. Następnie mam z kolei wypełnić wniosek reklamacyjny i przesłać go do wysylajnajtaniej.pl, oni natomiast będą wnosić o zwrot pieniędzy do DHL.

Do wniosku mam dołączyć: list przewozowy, protokół oraz dokumenty potwierdzające wartość przesyłki.

Dodam, że nie posiadam żadnego rachunku/faktury potwierdzającej zakup, gdyż zderzak ściągnąłem z samochodu i sprzedałem. Na infolinii dowiedziałem się, że w moim przypadku potwierdzeniem wartości będzie numer aukcji z allegro (nawet jeśli zderzak został sprzedany poza allegro i aukcja jest zakończona, bo tak było w tym przypadku) oraz potwierdzenie przelewu z zapłatą za zderzak. Wartość przesyłki razem z kosztami wysyłki to 1050zł. Przesyłka nie była dodatkowo ubezpieczana, gdyż do tego potrzebny jest dokument zakupu lub wytworzenia towaru.

Tak więc wiem już jak mam postępować, kiedy zderzak do mnie wróci. Zgłoszę reklamację wraz z wszystkimi niezbędnymi dokumentami i będę czekał na ich decyzję. Powiedziano mi, że mam występować o zwrot całej wartości przesyłki, natomiast decyzja będzie zależała od rozpatrzenia reklamacji przez DHL. Pytanie moje w tej sytuacji brzmi jakie mam szanse na zwrot pieniędzy i czego mogę się spodziewać? Ewentualne porady, jak postępować, także mile widziane.

Pozdrawiam.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL