BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2024, 12:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 23:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Witam, mam pytanko apropo przeglądu po orzeczeniu szkody całkowitej w PZM, czy ktoś z was miał taka sytuację albo ma pojęcie w temacie? Otóż zdarzyła mi sie "awaria" na trasie po której ubezpieczalnia PZM orzekła mi szkodę całkowitą, zlikwidowali szkodę wypłacając pieniążki, naprawiłem za nie autko i teraz pytanie: czy muszę po szkodzie całkowitej robić jakiś specjalny przegląd "zerowy" lub cokolwiek innego niż normalny przegląd techniczny robiony co roku potwierdzany pieczątką w dowodziku rej.? Dodam tylko,że miałem pełen pakiet OC+AC+NW, dziekuje za wszelka pomoc
:-) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 00:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Wydaje mi się, że jeśli masz dowód rejestracyjny i ważne badanie, to możesz sobie dalej jeździć.
Jeśli badanie się skończyło, to po prostu normalnie je zrobić.

Jeśli natomiast zatrzymano dowód po tej kolizji czy wypadku, to konieczne będzie badanie po naprawie, żeby dowód odzyskać.

Art. 81 ustawy Prawo o ruchu drogowym, który jest nieco zbyt długi do cytowania tu w całości, wspomina m.in, że:
Cytuj:
11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

1. skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego:
1. w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska,
2. który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 5, lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

2. skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu:
1. w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji,
2. jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska;

3. w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem;

4. który ma być używany jako taksówka osobowa lub bagażowa, pojazd uprzywilejowany, pojazd do nauki jazdy, pojazd do przeprowadzania egzaminu państwowego lub pojazd odpowiednio przystosowany lub wyposażony zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych;

5. w którym została dokonana naprawa wynikająca ze zdarzenia powodującego odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia określonego w grupach 3 i 10 działu II załącznika do ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz. 1151, z późn. zm.4)) w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego;

6. w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

7. dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.5)), ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.6)) lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.7));

8. autobus, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, co do zgodności z dodatkowymi warunkami technicznymi;

9. dla którego określono dodatkowe wymagania techniczne w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego.


W sumie to z tego przepisu może wynikać, że po dokonaniu napraw określonego typu, trzeba wykonać dodatkowe badanie techniczne i bez skierowania na nie przez np. policje. Ale jak miałoby wyglądać egzekwowanie tego obowiązku to już pojęcia nie mam :niepewny:
Może jest z tym tak, jak z 30 dniami na przerejestrowanie ;)

A temat chyba do działu z poradami prawnymi i ubezpieczeniami bardziej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 03:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2040
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 Compact
Kod silnika: N42B18
Ja robiłem kiedyś z AC i kazano mi po zakończeniu naprawy przynieść zdjęcia to "awarii" jak to nazwałeś i o ile ja to dobrze odebrałem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 06:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Z tego co sie orientuje to bedziesz musial przeglad zerowy zrobic, koszt ok 160zl. Jak rozwalilem moto to na kartce od policji byla notka na co diagnosta ma zwrocic uwage. Generalnie solidnie trzepia takie auta bo jakby sie rozsypalo podczas jazdy krotko po porzegladzie to mieliby nieciekawie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 12:04 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15733
Przegląd pokolizyjny powinno się robić przy szkodzie powyżej 2000 zł, ale zależy to również od TU czy będzie wymagać czy nie. Od Tu zależy również czy zwróci koszt takiego przeglądu w całości czyli badanie techniczne + badanie pokolizyjne, czy tylko zwróci za badanie pokolizyjne. Natomiast szkoda całkowita nie musi oznaczać złego stanu technicznego auta, bo szkodę całkowitą orzeka TU żeby jak najmniej zapłacić. TU manipuluje cenami części, roboczogodziną, żeby z ekonomicznego punktu widzenia naprawa nie była opłacalna.

ded napisał(a):
Jak rozwalilem moto to na kartce od policji byla notka na co diagnosta ma zwrocic uwage.


Rozumiem, że dostałeś kartkę od policji ponieważ miałeś zabrany dowód rejestracyjny.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 13:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
renoraines napisał(a):
Przegląd pokolizyjny powinno się robić przy szkodzie powyżej 2000 zł, ale zależy to również od TU czy będzie wymagać czy nie. Od Tu zależy również czy zwróci koszt takiego przeglądu w całości czyli badanie techniczne + badanie pokolizyjne, czy tylko zwróci za badanie pokolizyjne. Natomiast szkoda całkowita nie musi oznaczać złego stanu technicznego auta, bo szkodę całkowitą orzeka TU żeby jak najmniej zapłacić. TU manipuluje cenami części, roboczogodziną, żeby z ekonomicznego punktu widzenia naprawa nie była opłacalna


Dodam jeszcze,ze szkoda miała miejsce na terenie niemiec,a panowie policjanci byłi na tyle wyrozumiali, że skasowali jedynie 170 euro mandatu, pokserowali moje dokumenty na najbliższej stacji i puścili mnie w dalszą drogę bez zatrzymywania jakichkolwiek dokumentów. Moje pytanie dotyczy w zasadzie tego czy ubezpieczalnia przy wykupie nowego OC+NW (AC sobie narazie daruje) będzie lub może zarządać przeglądu zerowego. Auto nie było mocno uszkodzone jednak szkoda calkowita wynikała z uszkodzeń wielu elementów przodu co w efekcie dało 5600zł odszkodowania. Mam zakupione już wszyskie części pod kolor, jak to poskładam to śladu nie będzie po puknięciu więc jak pojade na normalny przegląd to nie powinno być żadnych problemów aczkolwiek nurtuje mnie sprawa tego TU żeby się potem w papierach wszystko zgadzało. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich śmigeiłkowych śmigaczy. :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 13:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Barthezz napisał(a):
Moje pytanie dotyczy w zasadzie tego czy ubezpieczalnia przy wykupie nowego OC+NW (AC sobie narazie daruje) będzie lub może zarządać przeglądu zerowego


Tak jak kolega wyzej pisal badanie sie powinno robic po szkodzie przekraczajacej 2000zl. Dowod rejestracyjny masz z wbitym jeszcze starym badaniem wiec jak sam sie nie przyznasz to nikt do tego nie dojdzie (co innego jak by byl zatrzymany). Tylko pozostaje kwestia egzekwowania tego obowiazku tak jak pisal qqiz. Nie spotkalem sie jeszcze z sytuacja kiedy klient przychodzi do mnie i mowi ze mial szkode i robil nowe badanie techniczne, zazwyczaj to sam sie zorienuje jak ma wpis po pol roku od ostatniego (jak nie zrobi a przyjdzie z innej firmy to nie jestem w stanie tego stwierdzic). W poniedzialek postaram sie dopytac jak to z tym badaniem jest dokladnie i napisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 18:40 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15733
Wróciłeś autem z Niemiec czyli auto było zdolne do jazdy. Kolejny przykład jak TU chciało przyciąć na wypłacie odszkodowania, orzekając szkodę całkowitą.

Barthezz napisał(a):
Moje pytanie dotyczy w zasadzie tego czy ubezpieczalnia przy wykupie nowego OC+NW (AC sobie narazie daruje) będzie lub może zarządać przeglądu zerowego.


Wykupisz najtańsze OC+NW w innym TU, auto zniknie z ewidencji PZM (bo przecież jest ''skasowane'') i po problemie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 19:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
renoraines napisał(a):
Kolejny przykład jak TU chciało przyciąć na wypłacie odszkodowania, orzekając szkodę całkowitą


Szkoda calkowita nie oznacza tego ze auto jest niezdolne do jazdy i nadaje sie na szrot! Szkode calkowita orzeka sie gdy wartosc robocizny + czesci przekroczy 70% wartosci auta ( w InterRisk jest juz to np 60% :dobani: ) . Po prostu mamy auto wycenione na 10tys w chwili szkody i nawet jesli na oko nie ma duzych zniszczen ale jego naprawa ( robocizna i czesci) przekrocza 7tys to wtedy jest szkoda calkowita. Ja mialem tez szkode calkowita i jakos nie skasowano auta tylko sprzedalem "wrak" mechanikowi ktory byl zadowolony i mowil ze zrobi sobie tanszym kosztem samochod.

I dodam jeszcze ze wyszedlem na tym lepiej niz bym mial sprzedac auto cale na gieldzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 21:44 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15733
jawa85 napisał(a):
renoraines napisał(a):
Kolejny przykład jak TU chciało przyciąć na wypłacie odszkodowania, orzekając szkodę całkowitą


Szkoda calkowita nie oznacza tego ze auto jest niezdolne do jazdy i nadaje sie na szrot! Szkode calkowita orzeka sie gdy wartosc robocizny + czesci przekroczy 70% wartosci auta ( w InterRisk jest juz to np 60% :dobani: ) . Po prostu mamy auto wycenione na 10tys w chwili szkody i nawet jesli na oko nie ma duzych zniszczen ale jego naprawa ( robocizna i czesci) przekrocza 7tys to wtedy jest szkoda calkowita. Ja mialem tez szkode calkowita i jakos nie skasowano auta tylko sprzedalem "wrak" mechanikowi ktory byl zadowolony i mowil ze zrobi sobie tanszym kosztem samochod.

I dodam jeszcze ze wyszedlem na tym lepiej niz bym mial sprzedac auto cale na gieldzie.


jawa85, gdybyś przeczytał co napisałem wyżej na temat szkody całkowitej to nie musiałbyś się rozpisywać.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 11:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Kolega z TU powiedzial ze egzekwowanie tego obowiazku polega na tym ze TU moze zarzadac zrobienia badania i dostarczenia go. Jest jeszcze taka sytuacja gdy np jestes zobowiazany do zrobienia takiego badania a nie zrobisz i masz nastepna szkode z AC w tym samym towarzystwie to bedzie problem z odszkodowaniem z tej drugiej szkody. Oprocz TU nikt wiecej tego raczej nie kontroluje poniewaz w dowodzie masz wbite badanie a nie musisz publicznie oglaszac ze byla szkoda :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 07:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
jawa85, nie tyle problem co sprawa wyglada tak, że np. ma AC na 10tys. Ubezpieczalnia wypłaciła 5tys zł. W momencie kradzieży auta - wypłacą ci już tylko 5tys, bo 5 tys wykorzystałeś. Musisz auto "doubezpieczyć".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 08:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
KotSylwester napisał(a):
jawa85, nie tyle problem co sprawa wyglada tak, że np. ma AC na 10tys. Ubezpieczalnia wypłaciła 5tys zł. W momencie kradzieży auta - wypłacą ci już tylko 5tys, bo 5 tys wykorzystałeś. Musisz auto "doubezpieczyć".


Tak ale niedoubezpieczenie to juz calkiem inna historia. Ja pisze o tym ze moga np nie wyplacic odszkodowania przy drugiej szkodzie bo nie bylo badania technicznego ktore nalezalo zrobic. Nie zawsze musisz doubezpieczac bo przy aucie za 30-40 tys i szkodzie ok 3-4 tys to zadko kto doubezpiecza a do badania mozesz byc zobowiazany. Zawsze mozna wykupic kosumpcje sumy ubezpieczenia w AC i wtedy po szkodzie suma pozostaje ta sama :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 30 maja 2010, 23:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 167
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: e34 540i
Kod silnika: m60b40
zapytam z innej strony autko mialo szkode calkowita miesiac temu, wlasciciel dostal kase i sprzedal mi auto ja je naprawilem ,wykupilem nowa polise w oc :

1.Co w momencie gdy mnie ktos uderzy i znow bedzie szkoda calkowita?
2. Czy moja firma ubezpieczeniowa ma wiedze na temat szkod zglaszanych na pojezdzie w innym TU?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szkoda całkowita a przegląd techniczny - ubezpieczenie w PZM
PostNapisane: 31 maja 2010, 08:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
snieciorz napisał(a):
1.Co w momencie gdy mnie ktos uderzy i znow bedzie szkoda calkowita?


Wyplaca Ci pieniadze z jego OC

snieciorz napisał(a):
2. Czy moja firma ubezpieczeniowa ma wiedze na temat szkod zglaszanych na pojezdzie w innym TU?


Firmy sie w tych sprawach nie kontaktuja, chyba ze sam im donosisz zaswiadczenie wtedy wiedza czy i ile miales szkod. W tej sytuacji szkoda byla spowodowana przez kogos innego a Ty kupiles auto.

Wyzej caly czas bylo pisane o wyplacie z AC. Jak kupiles auto z dowodem rejestracyjnym gdzie bylo wbite badanie to smigaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL