Tu masz do pobrania, piąty post
https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... ?p=4925191Przy okazji wklejam linki do tematów z których korzystałem
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... and-codinghttps://www.bimmerforums.com/forum/show ... er-Mileagehttps://www.bimmerforums.com/forum/show ... uster-HelpKrótki opis jak ja to zrobiłem
Kupiłem licznik z dużym obc, wtyczkami i kawałkiem wiązki, i licznik z małym obc, żeby wymontować z niego gniazda pod dwie wtyczki. A potem lutowanie kabel po kabelku od wtyczki do gniazda. Trzeba wyprowadzić kabel do masy i kabel I-Bus. Wszystko jest w linku wyżej.
Druga sprawa to taka, że jeżeli chcesz żeby to wszystko było zrobione na tip top, to albo potrzebujesz fachowca od liczników albo musisz mieć programator, i liczyć się z rozbiórką licznika na części pierwsze łącznie ze ściąganiem wskazówek.
Niestety pasoft radzi sobie tylko i wyłącznie ze starymi licznikami, z tak zwanym plecakiem jeżeli chodzi o zmianę numeru vin i kilometrów. Co do kodowania to radzi sobie z każdym licznikiem. Także nie spodziewajcie się po pasofcie cudów. Jednak jest to bardzo przydatny program.
Oczytacie nim kodowanie starych zegarów i zakodujecie tak samo nowe. Wszystko będzie działać ale należy pamiętać że licznik nadal nie jest przypisany do auta, nie zgadzają się klucze GM SA VN i mogą wynikać z tego problemy przy kodowaniu innych modułów.
Ważna rzecz, to należy kupić licznik z taki samym układem pamięci jak stary, i tym samym numerem SW i HW albo nowszym, żeby nie mieć problemów z zakodowaniem finalnym. Unikać liczników SW13 bo nie ma do nich kalkulatorów żeby przeliczyć nowy przebieg. No chyba że wasz licznik jest z SW13 to wystarczy przepisać przebieg do nowego licznika. Niestety nie wiedziałem o tym wcześniej i NCS expert nie dał rady z finalnym kodowaniem do auta. Wyrzucał błąd niezgodności kodowania i na tym koniec. Jest to spowodowane zbyt starym licznikiem i za niskim SW i HW. Mój stary licznik był na nowszej pamięci m35080 HW14 SW17 a licznik który kupiłem na pamięci 93s66 HW14 SW13. Musiałem ponownie rozebrać licznik, i ręcznie wpisać do wsadu klucze GM SA i VN odczytane NCS expert z modułu EWS. Potem podłączyłem się disem i wszedłem w kodowanie. Program od razu zapytał czy zakodować licznik i wszystko trwało raptem 5 sekund.
Potem znowu wchodzimy w kodowanie, funkcja retrofit i w ostatniej pozycji jest kodowanie modułu lcm na wersję high. Kodowanie trwa 2-3 minuty i od tej pory możemy się cieszyć funkcją check control na liczniku.
Należy jeszcze dołożyć czujnik poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy. Jeszcze nie zdążyłem tego zrobić i ciągle miałem błąd niskiego stanu płynu. Żeby chwilowo zlikwidować błąd, bo po pewnym czasie zaczyna to drażnić podpinamy kabel z modułu LCM pin 24 który idzie do czujnika płynu do masy auta i po sprawie.
Jakby ktoś był zainteresowany przeróbką to na allegro widziałem że facet ma przejściówkę z licznikiem.
Kodowanie w e39 programem NCS
Profil expertmode
F1 VIN/ZCS/FA
F3 ZCS/FA f.ECU
E39-> OK
EWS -> OK
F6 Back
F4 Process ECU
IKE lub KMBI
F2 Change the Job
ZCS_schreiben
F3 Execute Job
Znowu
F2 Change the Job
SG_Codieren
F3 Execute Job
Gotowe
Można DIS-em bo jest prościej ale musi się zgadzać vin w liczniku. W chodzimy w retrofit , klikamy OBC High ,zatwierdzamy i po sprawie.