BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 00:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 58
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46/E90
Kod silnika: M43/N46N
Znalazlem opisy na forum jak podpiac multifunkcje, ale nie ma za duzo informacji na temat samej poduszki powietrznej....

chodzi o to, jezeli ktos ma poduszke z 1 nabojem a montuje poduszke okrągła która posiada 2 naboje... jak to pospinać?

skoro sa 2 naboje - to pierwszy jest przeciez nabojem wstepnym a zaraz po nim, jest naboj właściwy - który dopełnia poduszkę. w starym typie poduszki mamy tylko 1 naboj wiec tutaj kombinacji nie ma.

ktoś sobie poradzil z tym tematem w miare normalny sposob czy znajac zycie - wpiął rezystor z dioda i po temacie?

_________________
Obrazek
Jazda z tylnym napędem jest jak sex, po co jeździć na ręcznym skoro można dać ostro w piz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 11:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
Mialem u siebie poduszke 1 nabojowa, zmienilem na kiere m-pakietowa z 2 nabojowa poduszka,
wszystko plug&play.

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 12:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 58
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46/E90
Kod silnika: M43/N46N
ale nawet jak porownywałem wtyczki, to maja inaczej piny ulokowane, wiec nie sadze zeby to bylo plug&play....

_________________
Obrazek
Jazda z tylnym napędem jest jak sex, po co jeździć na ręcznym skoro można dać ostro w piz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 14:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Nigdy nie zagłębiałem się w ten temat ale mi się na polskich taka przeróbka nie rzuciła w oczy, przynajmniej nie dokładnie opisana. Incoming też szukał info na ten temat i z tego co widzę wiele się nie dowiedział.
Na Twoim miejscu poszukałbym na zagranicznych forach, można tam znaleźć bardzo szczegółowe diy do każdej przeróbki.
Sam już kilka rzeczy dokładałem u siebie i zawsze znalazłem dokładny opis gdzieś w czeluściach internetu. Jak to mówią, jeśli czegoś niema w google to znaczy, że to nie istnieje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 15:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
Ja tak jak mowie, zmienialem kierownice + poduche 1 nabojowa na kierownice mpak + poducha 2 nabojowa,
wszystko działa jak powinno, nie wiem jak zachowaloby sie w przypadku gdybym podpial taka poduche
do kiery przystosowanej do 1 nabojowej.

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 15:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
makus napisał(a):
Ja tak jak mowie, zmienialem kierownice + poduche 1 nabojowa na kierownice mpak + poducha 2 nabojowa,
wszystko działa jak powinno, nie wiem jak zachowaloby sie w przypadku gdybym podpial taka poduche
do kiery przystosowanej do 1 nabojowej.


Piszesz tak jakbyś miał samochód przystosowany do 2 nabojowej fabrycznie a włożoną 1 nabojowa? Chyba takiego czegoś nie było.
Przed liftem masz 4 przewody w kostce poduszki a po lifcie już 6 przewodów.
Jak u siebie podłączyłeś? Zmostkowałeś przewody od poduszki razem czy po prostu nie podłączyłeś jednego naboju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 18:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
miałem:

Obrazek


mam:

Obrazek


jest wszystko jak byc powinno, oba naboje sa podlaczone.
Zaluje ze nie mam zdjec jak to wygladalo podczas zakladania.

Oba naboje wpinasz tak jakby w 1 kostke - tak to jest fabrycznie przystosowane - w przypadku takiej zmiany
jak ja robilem nie ma najmniejszego problemu, zapytajcie "Roger-Nysa" to Wam wyjasni technicznie - ja korzystalem z jego porad przed kupnem nowej kierownicy.

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 19:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Widziałem Twoja galerię i wiem jakie miałeś poduszki. Wiem też jak wygląda kostka bo u siebie zmieniałem poduszkę. Podłączenie pasuje ale chodzi mi o to jak jest z pinami we wtyczce w taśmie kierownicy. Rozumiem, że nic tam nie grzebałeś tylko przepiąłeś kostki, żadnego błędu poduszki nie było? Czyżby instalacja 1 nabojowa i 2 nabojowa była taka sama a różniły się tylko poduszki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 19:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
wandii napisał(a):
Widziałem Twoja galerię i wiem jakie miałeś poduszki. Wiem też jak wygląda kostka bo u siebie zmieniałem poduszkę. Podłączenie pasuje ale chodzi mi o to jak jest z pinami we wtyczce w taśmie kierownicy. Rozumiem, że nic tam nie grzebałeś tylko przepiąłeś kostki, żadnego błędu poduszki nie było? Czyżby instalacja 1 nabojowa i 2 nabojowa była taka sama a różniły się tylko poduszki?


na to wychodzi, bledow zadnych nie bylo, roznia sie tylko poduszki

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 26 marca 2013, 19:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Przeczytałem sobie kilka tematów i między innymi ten http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=643721 no i część osób napisało, że tylko podmienili i działało bez błędów. Inni robili tak samo i błędy były. Ktoś nawet napisał, że założył sterownik od polifta i błędu nie było.
Ciężko stwierdzić jak to jest naprawdę, aż dziwne, że nikt po takiej zmianie nie podłączył się pod komputer i nie zczytał błędów.
Szkoda też, że nie poświęcili paru $$ na testy :cwaniak:

A tak w ramach rozluźnienia
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 27 marca 2013, 06:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 58
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46/E90
Kod silnika: M43/N46N
bede sie upieral z uporem maniaka, bo widzialem wtyczki od poduszek i roznia sie podpieciem... maja inny uklad pinow....

a to ze u kogos dziala i nie wie dlaczego - dla mnie to jest loteria - nic innego

przeciez w polifcie jest poduszka 2-stopniowa, gdzie jak podkreślam - domniemam - ladunek jest wystrzeliwany jeden po drugim - pierwszy wstepnie otwiera poduszke, drugi dobija - gdzie wystrzal drugiego ladunku jest bardzo nieznacznie opozniony o kilka mili sekund... wiec czy nawet podpiecie 2 naboi pod jedna sekcje wystarczy? chyba to jest lepsze rozwiazanie niz przelozenie plug&play i to ze sie nie swieci poduszka - to nie znaczy ze zadziala.... :szok:

szkoda ze tak ciezko jest dobrac sie do schematow elektrycznych... tam by wszystko sie wyjasnilo

_________________
Obrazek
Jazda z tylnym napędem jest jak sex, po co jeździć na ręcznym skoro można dać ostro w piz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 27 marca 2013, 15:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Ale nikt nie przeczy, że piny są podłączone w innej kolejności. Tak jak napisałem, wtyczki są takie same więc to żaden problem. Wszystko co piszesz jest prawdą. Niestety tak jak Ci pisałem informacji jest mało a uczyć się na własnych błędach nikt nie chce.

Co do instalacji elektycznych to dostęp do nich jest bardzo łatwy. Jeśli ktoś umie je czytać to wszystko ogarnie.
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/e46/index.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 27 marca 2013, 16:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
W przypadku kolizji z mniejszą prędkością strzela mniejszy ładunek. Przy mocniejszych zderzeniach nabój silniejszy.

Zakładanie 2 nabojowej poduchy do przedlifta mija się z celem, ponieważ system używa i tak tylko jednego ładunku. I jest loteria w jaki sposób to wszystko zadziała w razie potrzeby...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 28 marca 2013, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 58
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46/E90
Kod silnika: M43/N46N
teoria ciekawa z tymi ladunkami, tylko z uporem maniaka szukam na tych "pseudo" schematach elektrycznych i za pioruna na nich duzo nie widac...

_________________
Obrazek
Jazda z tylnym napędem jest jak sex, po co jeździć na ręcznym skoro można dać ostro w piz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 30 grudnia 2013, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E-46 320d
ja również miałem kierownicę z poduszką jedno nabojową i zamontowałem kierownicę po lifcie dwu nabojową , błędy nie wyskakują więc myślę że jest ok , jedne co to mogą wystrzelić dwa lub jeden(stawiam na dwa) nabój niezależnie od prędkości podczas kolizji ale układ na pewno zareaguje bo jest zamknięty

_________________
Bardzo Mądry Wybór


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 11 stycznia 2014, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Ja również wymieniłem kierownicę ze zwykłej (czteroramiennej) bez multifunkcji, z poduszką jednonabojową na trójramienną po liftową z poduszką dwunabojową i wyskoczył mi błąd, który nie znika po skasowaniu błędów oraz po wgraniu sterowników od polifta. Moje e46 jest z 1999 roku. Znajomy z aso mówił, że błąd powinien zniknąć po odpięciu jednej wtyczki poduszki (są 2) i wykasowaniu błędów jednak nie mam tego sprawdzić. Może ktoś to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 18 lutego 2014, 19:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 320D
Kod silnika: M47
Dzisiaj zmieniłem kierownice z czteroramiennej na trzyramienną. Tylko że mój problem polega na tym że kolo który sprzedał mi kiere zapomniał o wysłaniu przewodu do podłączenia airbag. Tak więc jak tylko przyjdzie kabelek to podłącze i dam znać czy mam jakiś błąd.

Słyszałem że trzeba przylutować opornik na przewód airbag żeby kontrolka się nie świeciła. To już się okaże jak dotrze do mnie przewodzik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 21 lutego 2014, 14:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Jeżeli u Ciebie zaświeci się kontrolka i wlutowanie opornika pomoże, podziel się gdzie dokładnie go wlutować itd. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 22 lutego 2014, 23:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Chyba każdą poduszkę da się wyłączyć programowo, bez kombinacji z opornikami

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana kierownicy z 4 ramiennej na 3 ramienna
PostNapisane: 23 lutego 2014, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Chodzi o to, żeby poduszka działała i nie wyświetlał się błąd. Jak poszła mi mata pasażera to wywalało błąd, który zniknał po wlutowaniu diody i rezystora. Z tym, że teraz w momencie wypadku poduszka wystrzeli czy z pasażerem czy bez. Po zmianie kierownicy na nowszą błąd wywala z powodu dwunabojowej poduszki. U mnie były wgrywane sterowniki od dwunabojowej ale błąd dalej się wyświetla. Czy ma ktoś na to patent?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL