BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 19:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 07:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Witam wszystkich.
Trochę przewertowałem tematów po różnych forach odnośnie zmiany zegarów na bogatszą wersję, ale konkretnych informacji nie znalazłem, głównie tylko o vinie i przebiegu , ale tylko w zegarach gdzie nie ma problemu zrobić je pasoftem. I na tym się kończyły tematy, o kodowaniu do auta praktycznie nic. Tylko że trzeba zakodować i na tym koniec :) .
Od jakiegoś czasu chodzi mi pogłowie wymiana zegarów w swojej e39 z wersji low na high. Teraz po dołożeniu dużej navi i niedziałających funkcjach spalania, temperatury itp. jeszcze bardziej utwierdziłem się w przekonaniu ze muszę to zrobić.
Kupiłem na testy rozbite ale działające zegary z dużym obc i udało się zmienić vin, przebieg . Akurat trafiłem na dość łaskawą pamięć (93s56) ,ale myślę że z pamięcią m35080 sobie poradzę, najwyżej kupię nowy układ i zaprogramuję, bo mój programator niestety nie jest w stanie wyczyścić tej pamięci.
I teraz kilka pytań do znawców tematu.
Z zegarów które kupiłem na testy zostały ładne tarcze w wersji benzyna, czy mogę kupić licznik np. z diesla , przełożyć tarcze i da się bez problemu przekodować ten licznik na wersję pod benzynę?
Czy może ktoś opisać procedurę kodowania zegarów do auta, jak już mam zmieniony vin i przebieg na taki jak ma być.
Czy licznik który chcę zakodować do auta musi być „czysty” tzn, obszar pamięci odpowiedzialny za kodowanie, HW,SW itp wyczyszczony jak w fabrycznie nowym liczniku?
Moje obecne zegary są na dwie wtyczki , wersja bez tak zwanego plecaka (2000r) i takie same zegary chcę zamontować, bo do nich mam rozpiszę jak zrobić przejściówkę instalacji.
Za każdą pomoc w temacie wielkie dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 29 maja 2019, 21:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Witam.
Na obecną chwilę licznik już w aucie. Wszystko działa jak należy oprócz buzera który informuje o zapalonych światłach po zgaszeniu silnika, ale nie zdążyłem jeszcze przekodować LCM-u na High. Wreszcie mam godzinę na dużej navi i spalanie. oprócz tego po podłączeniu licznika na ekranie navi doszła nowa funkcja przewietrzanie, też działa :)
Przejściówkę z 2 wtyczek na 3 robiłem według tego schematu
https://bmweba.com/eba-01-29-0-308-454/amp/

Jak będę miał trochę więcej czasu to postaram się opisać temat bardziej szczegółowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 14 lipca 2019, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Witam

Czy ktoś jest w stanie podesłać schemat jak przerobić 2 kostki na 3 pod licznik w e39 niestety link z postu wyżej nie jest już aktywny.
Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 14 lipca 2019, 11:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Tu masz do pobrania, piąty post
https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... ?p=4925191

Przy okazji wklejam linki do tematów z których korzystałem

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... and-coding

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... er-Mileage

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... uster-Help

Krótki opis jak ja to zrobiłem
Kupiłem licznik z dużym obc, wtyczkami i kawałkiem wiązki, i licznik z małym obc, żeby wymontować z niego gniazda pod dwie wtyczki. A potem lutowanie kabel po kabelku od wtyczki do gniazda. Trzeba wyprowadzić kabel do masy i kabel I-Bus. Wszystko jest w linku wyżej.

Druga sprawa to taka, że jeżeli chcesz żeby to wszystko było zrobione na tip top, to albo potrzebujesz fachowca od liczników albo musisz mieć programator, i liczyć się z rozbiórką licznika na części pierwsze łącznie ze ściąganiem wskazówek.
Niestety pasoft radzi sobie tylko i wyłącznie ze starymi licznikami, z tak zwanym plecakiem jeżeli chodzi o zmianę numeru vin i kilometrów. Co do kodowania to radzi sobie z każdym licznikiem. Także nie spodziewajcie się po pasofcie cudów. Jednak jest to bardzo przydatny program.
Oczytacie nim kodowanie starych zegarów i zakodujecie tak samo nowe. Wszystko będzie działać ale należy pamiętać że licznik nadal nie jest przypisany do auta, nie zgadzają się klucze GM SA VN i mogą wynikać z tego problemy przy kodowaniu innych modułów.

Ważna rzecz, to należy kupić licznik z taki samym układem pamięci jak stary, i tym samym numerem SW i HW albo nowszym, żeby nie mieć problemów z zakodowaniem finalnym. Unikać liczników SW13 bo nie ma do nich kalkulatorów żeby przeliczyć nowy przebieg. No chyba że wasz licznik jest z SW13 to wystarczy przepisać przebieg do nowego licznika. Niestety nie wiedziałem o tym wcześniej i NCS expert nie dał rady z finalnym kodowaniem do auta. Wyrzucał błąd niezgodności kodowania i na tym koniec. Jest to spowodowane zbyt starym licznikiem i za niskim SW i HW. Mój stary licznik był na nowszej pamięci m35080 HW14 SW17 a licznik który kupiłem na pamięci 93s66 HW14 SW13. Musiałem ponownie rozebrać licznik, i ręcznie wpisać do wsadu klucze GM SA i VN odczytane NCS expert z modułu EWS. Potem podłączyłem się disem i wszedłem w kodowanie. Program od razu zapytał czy zakodować licznik i wszystko trwało raptem 5 sekund.
Potem znowu wchodzimy w kodowanie, funkcja retrofit i w ostatniej pozycji jest kodowanie modułu lcm na wersję high. Kodowanie trwa 2-3 minuty i od tej pory możemy się cieszyć funkcją check control na liczniku.

Należy jeszcze dołożyć czujnik poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy. Jeszcze nie zdążyłem tego zrobić i ciągle miałem błąd niskiego stanu płynu. Żeby chwilowo zlikwidować błąd, bo po pewnym czasie zaczyna to drażnić podpinamy kabel z modułu LCM pin 24 który idzie do czujnika płynu do masy auta i po sprawie.

Jakby ktoś był zainteresowany przeróbką to na allegro widziałem że facet ma przejściówkę z licznikiem.

Kodowanie w e39 programem NCS

Profil expertmode
F1 VIN/ZCS/FA
F3 ZCS/FA f.ECU
E39-> OK
EWS -> OK
F6 Back
F4 Process ECU
IKE lub KMBI
F2 Change the Job
ZCS_schreiben
F3 Execute Job

Znowu
F2 Change the Job
SG_Codieren
F3 Execute Job

Gotowe :)

Można DIS-em bo jest prościej ale musi się zgadzać vin w liczniku. W chodzimy w retrofit , klikamy OBC High ,zatwierdzamy i po sprawie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 16 lipca 2019, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Dzięki za pomoc.
Jak bym miał jakies pytania i nie znalazł odpowiedzi w necie pozwole sobie wysłać wiadomość prywatną


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 16 lipca 2019, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Spaider007 napisał(a):
Dzięki za pomoc.
Jak bym miał jakies pytania i nie znalazł odpowiedzi w necie pozwole sobie wysłać wiadomość prywatną

Pisz śmiało

Ważne
Nie podpinajcie nowego licznika na próbę bez zmienionego przebiegu jeśli przebieg nowego licznika jest większy niż waszego auta. Przebieg zapisze się w module EWS a potem w kluczykach.
No chyba że komuś nie przeszkadza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 29 lipca 2019, 16:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
[quote="piotr520"]Tu masz do pobrania, piąty post
https://www.bimmerfest.com/forums/showt ... ?p=4925191

pobrałem pdf z rozpiską jak połączyć wtyczki ale znalazłem błąd. Mianowicie we wtyczce X10114 podany jest pin nr 27 a wtyczka jest 26 pinowa :/ teraz pytanie czy ma to być ostatni pin?
Nie rozumie również
- pinu nr 20 z wtyczki X10114 nie wiem gdzie go podpiąć
- pinu 15, 16,10 ,9,8 z wtyczki X10113 nie wiem gdzie je podpiąć


Czy piny 17, 18 z wtyczki X10113 musze podpinać z tego co wnioskuje idą do gongu pod kierownicą

Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 29 lipca 2019, 20:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Siemka.
Faktycznie jest tam błąd, zapomniałem napisać , jest to pin nr 7 a nie jak w rozpisce 27.


Pin numer 9 i 10 wtyczki x10113 i pin nr 20 wtyczki x10114 to masa. Połączyłem je razem, na końcu dolutowałem oczko i przykręciłem do masy auta w okolicy pedału sprzęgła. Jest tam śrubka na kluczyk 10 i spasowało mi oczko na końcu przewodów.

Pin numer 15 wtyczki x10113 to napięcie stałe, połączyłem z pinem nr 20 wtyczki x11175.
Pin numer 16 wtyczki x10113 to napięcie w pozycji drugiej kluczyka w pozycji rozruchu, podłączyłem do 21 pinu wtyczki x11175.

Pin numer 8 wtyczki x10113 to kabel I-Bus. Musi mieć około 2 metrów długości i wystarczyć za schowek pasażera. Schowek trzeba zdemontować i na wprost za schowkiem zobaczysz takie jakby kasetki z jednakowymi kablami (PDF rysunki na stronie nr 9 ).
Szukasz kasetki w której wszystkie kable mają kolor biały z czerwonym paskiem i żółtymi kropkami. Między nimi znajdziesz tylko jeden kabel z innym kolorem, kolor biały z szarym paskiem i żółtymi kropkami. Jest to tak zwany mostek I-Bus. Ten kabel innego koloru musisz odciąć od kasetki i połączyć z kablem I-Bus pociągniętym z licznika.

Co do gongu to też musisz go podpiąć bo nie będziesz miał sygnału o niewyłączonych światłach na zgaszonym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e39
Witam
W końcu zamontowałem wszystko w aucie ale po podpięciu licznika jednak coś nie gra. Program bmw scanner nie łączy się z EWS.
Niestety okazało się że nowy licznik ma nieszczęsną pamięć M35080 więc poszukuje kogoś kto pomógł by mi go zakodować?


Po podpięciu licznika wskazówka od temperatury licznika powędrowała na czerwone pole, świeci się ciągle abs, zużycie klocków oraz inspekcja. Nie pokazuje też P R N D tylko wszystko jest podświetlone. Czy to wszystko to brak zakodowanego licznika i brak łączności z EWS?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] wymiana licznika z low na high, kilka pytań kodowanie.
PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 06:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Podpiąłeś kabel I-Bus? Bo to ważne ,bez tego nie ma komunikacji i nic nie da się zakodować. Nie powinna ci świecić kontrolka zużycia klocków. Może pomyliłeś jakiś kabel.
Licznik masz podpięty w aucie?
Co do pamięci m35080 to do zaprogramowania czystej wystarczy pasoft, nieźle się namęczyłem ale się udało

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... l#18138066

Pasoftem wgramy każdą pamięć w tych licznikach pod warunkiem że jest czysta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL