BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Ogłoszenia
Teraz jest 24 lipca 2019, 05:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 12 czerwca 2019, 23:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
Witam!

Może i temat już był ale nie było powiedziane jasno i przejrzyście na temat tej roboty. :cwaniak:



[size=200]Na rynku mamy masę produktów do konserwacji, wielu producentów. Szukam osoby, która podzieli się własną opinią i doświadczeniami jakich produktów i krok po kroku jak pozbyć się rdzy na parę dobrych lat. Czym zabezpieczyć gołą blache po wyczyczeniu oraz jakie body i inne preparaty użyć?

Tak samo wygląda sprawa z profilami zamkniętymi oraz z blachą która była spawana np. wzmocnienia wózka. Jakie produkty zaaplikować?


Pozdrawiam serdecznie i liczę na konkretną odpowiedź!
[/size]

_________________
BMW E36 SEDAN M52B20 1996r!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 16 czerwca 2019, 18:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 22
Posty: 13
Moje BMW: 520i E39
Kod silnika: M52B20
Na gołą blachę najlepiej Epoxyd nie ma bata że spod dobrze położonego wyszła rdza. Jeśli o podłogę chodzi zobacz sobie temat zabezpieczenia chlorokauczukiem. i z tak zabezpieczonej podłogi i wnęk nadkoli nie wyjdzie rdza przez ładnych pare lat. Do profili zamkniętych raz do roku poczyścić kanały odpływowe i zabezpieczać takim "miodkiem" a z zewnątrz to najlepiej w miare często myć auto i nawoskować sobie raz na jakiś czas i bedzie gicio. O epoxyd zapytaj raczej w sklepie z lakierami. Natomiast do profili zamkniętych używam Trotona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 24 czerwca 2019, 23:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 21
Posty: 136
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Dodam, że epoksyd musisz nałożyć na blachę doszczętnie oczyszczoną z korozji i nie mówimy tu tylko o "rudej". Jak po piaskowaniu zostaną czarne punkty, to pewnie pod epoksydem i tak się rozwiną. Ale to już wariant pedantyczny :p

Polecam kupić epoksyd 2K(czyli 2 składnikowy, który sam rozrabiasz i nakładasz pistoletem), nie 1K w sprayu. Ja do konserwacji podwozia użyję STP Flex od Novola, ale tańsze opcje, które nie wymagają drogich narzędzi jak np. Makra ubs wachs 3000.

Podsumowując: wydzierasz tyle rdzy ile się da. Najlepiej piaskować, jak nie masz możliwości, to wygoogluj "krążek do usuwania rdzy" i tym zdzieraj wszystko. Im lepiej wyczyścisz, tym wolniej powróci korozja. Zapewne coś z niej zostanie. W tych miejscach możesz użyć środka Fertan.
Kolejnym etapem jest pokrycie tego podkładem epoksydowym. Nałóż go w kilku, cienkich warstwach. Bardzo istotne jest to, by po usunięciu rdzy jak najszybciej pokryć powierzchnię podkładem i uważaj na to, by blacha nie miała kontaktu z wilgocią.
Już masz zabezpieczoną od korozji powierzchnię. Kolejny etap ma na celu ochronę podkładu epoksydowego przed uszkodzeniem. Tu możesz użyć np. wcześniej wspomnianego środka firmy makra.

Jeśli chodzi o profile zamknięte: Jeśli spawałeś np. progi i masz gołą blachę od środka, to postaraj się za wszelką cenę pokryć ją dokładnie podkładem epoksydowym. Kolejnym etapem jest zabezpieczenie preparatem do profili zamkniętych np. marki Ranal. Jeśli chcesz fabryczne profile tylko dodatkowo zabezpieczyć, to tylko etap drugi.

Wzmocnienia wózka: Przed spawaniem ludzie często nakładają miedź w sprayu, by w tej szczelinie była konserwacja. Ja przy kolejnej naprawie przed spawaniem takich rzeczy pokryję powierzchnię podkładem spawalniczym(np. Forch ma go w swojej ofercie). Po spawaniu: epoksyd, "baranek".

A i a propos baranka... Nie polecam tanich preparatów w puszkach, np. firmy Boll.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 21:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 2364
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
Gdzie nie czytam to tylko ten epoksyd na rdzę a tak na prawdę on nam nie zdezaktywuje w żaden sposób korozji , owszem położony na zdrową blachę daję ochronę antykorozyjną ale tylko na zdrowej blasze!Aby pozbyć się korozji na długie lata (ale i tak ona powróci i na to nie ma bata wcześniej czy później to tylko zależy od rozwinięcia się wykwitów rdzy i im szybciej zareagujemy tym mniej pójdzie w głąb blachy) należy ją dokładnie wyczyścić i zdezaktywować środkami do tej czynności przeznaczonymi i po odpowiednim przygotowaniu podłoża nakładamy epoksyd , on jako najbardziej szczelny i najtwardszy ze wszystkich podkładów super izoluję i chroni aby wilgoć nie przedostała się do blachy i dzięki temu mamy dodatkowe opóźnienie w reakcji ponownego powstawanie korozji.Kolejne czynności to podkład akrylowy wypełniający , baza i lakier bezbarwny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 22:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 21
Posty: 136
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
bmw_e36.pawel, dokładnie tak. A propos, mam pytanie: podkłady reaktywne faktycznie zatrzymają rozwój resztek korozji(mówię tu np. o międzykrystalicznej, po piaskowaniu), czy jedynie nieznacznie ją spowolni? Słyszałem kilka opinii o tym, że podkłady reaktywne nie są skuteczne. Jakie jest Twoje zdanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 26 czerwca 2019, 05:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 2364
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
podkład reaktywny jest tylko do odtworzenia powłoki antykorozyjnej na nowym elemencie i wolnej od korozji czystej blachy , ma podobne zadanie co epoksyd tylko nie zabezpiecza przed wilgocią jak epo.Spowolnić morze tylko środek do tego przeznaczony taki jak Fertan lub coś w tym stylu ale to też trzeba wiedzieć jak zastosować aby to zadziałało poprawnie bo można szybko spaprać robotę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 3 lipca 2019, 20:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 9
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
LPS505, materiału mniej więcej ile się zaopatrzyć przed taką robota? E36 sedan

_________________
BMW E36 SEDAN M52B20 1996r!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 5 lipca 2019, 22:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 21
Posty: 136
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166001
Myślę, że ok. 4-5 litrów UBS Wachs, a epoksydu szczerze mówiąc ciężko powiedzieć. Moim zdaniem poniżej litra(może 600ml), ale to tylko moje szacowanie, bo jeszcze całego podwozia nie robiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Profi konserwacja podwozia na długie lata!
PostNapisane: 16 lipca 2019, 11:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 37
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b44
Bardzo nie polecam czegokolwiek firmy Boll.
I tak zawsze wychodzi z powrotem w tym samym miejscu.
Szkoda pieniedzy !
Zeby wyczyscic rdze tylko piaskowanie daje rezultat .
Wyczyszczenie szlifierką itd za mało efektywne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL