BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 16 października 2021, 10:15


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kompleksowa renowacja e30 - wart piaskować/sodować całość?
PostNapisane: 4 stycznia 2021, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Wieliczka
Moje BMW: F15 40d, e30 330i
Cześć
Chcę sobie zbudować zabawkę. E30 jako baza, planuję wszystko wydrzeć do zera i odbudować auto najlepiej jak potrafię, jakościowo. Podpowiedzcie proszę jak lepiej podejść do wyboru bazy i do tematu blacharki. Kupno jak najzdrowszej budy - to jasne. Ale jak podejść do tematu starego lakieru i piaskowania całej karoserii, jeśli i tak zakładam że całe auto będę malował?

1) szukać dowolnej sztuki, która jest zdrowa? Jest trochę aut wyglądających na zdrowe, ale malowanych wcześniej i wydaje mi się, że w takim przypadku warto będzie całą budę wypiaskować/sodować. Żeby się pozbyć tych wszystkich warstw lakieru, oraz zobaczyć co tam tak naprawdę siedzi pod spodem. W takim starym aucie, które ktoś już robił, nigdy nie wiadomo co jest na dnie, czy wcześniej ktoś nie przymalował syfu itd.

2) a moze bezpieczniej jest znaleźć auto z ori lakierem - czy w takim przypadku można odpuścić sodowanie całości, tam gdzie lakier zdrowy, oryginalny, zostawić i przymalować a naprawiać tylko to co tego wymaga?

Co myślicie?

_________________
e36 320i
e39 525i
f36 428i
f15 40d - obecnie
e30 330i - w trakcie budowy

http://www.wheelandsteel.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kompleksowa renowacja e30 - wart piaskować/sodować całość?
PostNapisane: 6 stycznia 2021, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E32 | E60
Kod silnika: M30B35 | M57/TU
Cześć, przedstawię Ci mój swój punkt wiedzenia i trochę sytuacji jak to wygląda w moim przypadku z remontowanym E32. Wybór potencjalnego egzemplarza z zamiarem remontu według mnie powinien w pierwszym stopniu opierać się na stanie blacharskim samochodu, czyli to co pochłania najwięcej gotówki i czasu przy takiej zabawie. Jeśli nie będziesz robić tego sam to znalezienie uczciwego, dobrego w tym co robi blacharza będzie ciężko, a właśnie taki blacharz ma miesięczne terminy przeciągające się nawet po pół roku - wystarczy przejrzeć tematy niektórych osób. Nie myśl nawet o blacharzach z pierwszej łapanki, bo wyrzucisz pieniądze w błoto, źle zrobiona blacharka wyjdzie w bardzo szybkim tempie. Identyczna historia dotyczy również lakierników. Obie operacje pochłaniają niestety tysiące PLNów. Ja w swoim przypadku robię wszystko sam, od blacharstwa po lakiernictwo. Zakup całego sprzętu trochę kosztował, kompresory, pistolety, preparaty różnego rodzaju etc, ale to nadal 1/4 kosztów, które poniósłbym oddając 7er do blacharza, a potem do lakiernika. Druga sprawa, wiem jak to zostało zrobione, jakie preparaty zostały użyte, jaka szpachla i ile jej zostało naniesione (niestety tego nie unikniesz przy tak wiekowych pojazdach), jakie lakiery etc.

Co do sodowania. Ja tego nie robiłem, kupiłem dobrą bazę i po przejrzeniu wszystkiego uznałem, że po prostu samochód tego nie wymaga. W paru oczywiście są dziury i rdza, ale w 80% samochód posiada fabryczną konserwację, która nie została w żaden sposób uszkodzona, rdzy nie widać, blacha twarda tak jak powinna być, więc według mnie nie ma sensu tego ruszać tylko dokładnie oczyścić, więc zakup dobrej oryginalnej, bazy to połowa sukcesu. Jeśli widziałeś kiedyś fabryczną konserwację takich starych samochodów BMW to przy zakupie na pewno odróżnisz ją od dzisiejszej. Wtedy będziesz wiedział, że już coś było robione i wtedy faktycznie nie wiadomo jak to zostało zrobione.

Lakier. Chyba nie muszę mówić, że pięknie błyszczący lakier, bez rys, wżerów itp. robi dużą robotę w wyglądzie samochodu? Większość E30 ma już około 30 lat, więc ciężko będzie znaleźć egzemplarz, który ma oryginalny lakier w rozsądnych pieniądzach, a druga sprawa to stan tego lakieru. Nie ma co się przejmować tym, że taki wóz był lakierowany. To już wiekowy samochód, więc dla mnie to normalna sprawa. Ja u siebie widząc jakieś parchy, odpryski nie zastanawiałem się tylko prosta decyzja, że malujemy i nie żałuję, bo patrząc na takie elementy uśmiech nie schodzi z twarzy. To w sumie też zależy, co kto oczekuje od samochodu. Jeśli oryginalność to priorytet to wtedy można się bawić w zaprawki etc, ale efekt zaprawkowy według mnie nie wygląda. Inaczej się patrzy na E30 w pięknym błyszczącym lakierze przejeżdżająca po mieście skręcając karki przechodniów niż na taką zdziadziałą z zaprawkami. Nawet gdy będziesz chciał pomalować sam błotnik to raczej leci cały bok. W większości kolorów to po prostu będzie widać ze względu na wiek i to, że już po tylu latach stracił swoją głębie i wypłowiał, więc wtedy cieniowanie na sąsiadujące elementy żeby to wyglądało jest raczej obowiązkowe. Wszystko zależy czego oczekujesz od samochodu, czy chcesz mieć konkretną gablotę, że szczeny innych opadają, czy chcesz mieć, żeby po prostu mieć E30 i nie przywiązując większej uwagi do jej stanu, byle się przejechać E30 i tyle, ale wydaję mi się, że ta pierwsza opcja tutaj wchodzi w grę. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kompleksowa renowacja e30 - wart piaskować/sodować całość?
PostNapisane: 6 stycznia 2021, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Wieliczka
Moje BMW: F15 40d, e30 330i
Dzieki za odpowiedz
Fajny punkt widzenia.

Jaki ja mam cel:
- piekna e30, odbudowana calosciowo, swap na mocniejszy silnik, mocniejsze hamulce i nizszy zawias, ale bez przesady. Auto do patrzenia i do jazdy, zadna gleba ktora nie ma zastosowania praktycznego.
- z nowym lakierem, w dodatku bardzo konkretny: Calypso Red Metallic - tak wiec od razu zakladam malowanie calego auta
- lakierowanie calosci wlacznie z wnetrzem, komora itd
- nie zalezy mi na zgodnosci z vin. Auto dla mnie i dla mojej satysfakcji

Nie boje sie aut malowanych, po prostu tam biore pod uwage usuwanie lakieru bo obawiam sie co jest pod spodem. Na ori lakier przynajmniej nie mialbym obaw polozyc nowa powloke.

Sam blacharki i lakieru sie nie podejme. Mam warunki i sprzet to nie problem... ale zupelnie soe nie znam na lakierowaniu a i czasu moge moec za malo na nauke pd zera. Jesli znajde kogos sensownego (lolecono mi http://www.cars-siembida.pl/ ) to zlece. Jesli nie znajde kogoa komu mozna zaufac i pozwoli ogladac postep prac - moze sprobuje sam... do przemyslenia

Na razie szukam zdrowej budy i mam cos na oki chyba

_________________
e36 320i
e39 525i
f36 428i
f15 40d - obecnie
e30 330i - w trakcie budowy

http://www.wheelandsteel.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kompleksowa renowacja e30 - wart piaskować/sodować całość?
PostNapisane: 6 stycznia 2021, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E32 | E60
Kod silnika: M30B35 | M57/TU
Skoro ma być swap, to nie zastanawiałbym się tylko szukał egzemplarza jak najzdrowszego z oryginalnym lakierem i konserwacją, nie zważając na stan lakieru byle blacha była bardzo dobra i jak najmniej ingerencji poprzedników. Ja kupiłem E32, ale niestety ktoś był przede mną i przy demontażu błotników i matowaniu wyszła konkretna ilość szpachli, a nawet uchował się drut z migomatu przy smarkach na błotniku. :rotfl: Oczywiście skończyło się drugim błotnikiem. Ja też jak rozebrałem swój wóz mało co wiedziałem o tematu blacharstwa i lakiernictwa, ale wiedzy w internecie co nie miara. Potrzebne chęci, czas, sprzęt i ktoś co może pokazać i podpowiedzieć - tak jak u mnie. Ja szapchlowałem i lakierowałem pod okiem lakiernika, więc u mnie troche to ułatwiło. Satysfakcja, że zrobiło się wszystko samemu nie do opisania i znamy swój samochód do ostatniej śrubki i kołka. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kompleksowa renowacja e30 - wart piaskować/sodować całość?
PostNapisane: 6 stycznia 2021, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Wieliczka
Moje BMW: F15 40d, e30 330i
Szacunek za takie zaangazowanie men! Wierze, ze frajda przednia :-)

_________________
e36 320i
e39 525i
f36 428i
f15 40d - obecnie
e30 330i - w trakcie budowy

http://www.wheelandsteel.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kompleksowa renowacja e30 - wart piaskować/sodować całość?
PostNapisane: 6 stycznia 2021, 20:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21706
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
fredi napisał(a):
Szacunek za takie zaangazowanie men! Wierze, ze frajda przednia :-)



Frajda przednia i mega satysfakcja jak najbardziej ;) To wielka nagroda za masę pracy jaka została włożona w projekt, nie wspominając o pieniążkach i nieziemskiej cierpliwości :hyhy: :hyhy:



Szukaj jak w najlepszym stanie budy a będzie troszkę łatwiej chodź nie wiele :D


Trzymam kciuki chodź już Ci to mówiłem :P wytrwałości życzę już w poszukiwaniach bazy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kompleksowa renowacja e30 - wart piaskować/sodować całość?
PostNapisane: 23 września 2021, 13:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e87
Kod silnika: M62B44
Taki zabieg może być problematyczny i czasochłonny. Warto jednak się za niego zabrać. Przyda Ci się też loctite sf 7063 do ewentualnego czyszczenia, uwierz mi, ratuje sprawę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL