BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Ogłoszenia
Teraz jest 24 lipca 2019, 11:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 394 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 01:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
juniorszogun, a ja mam takie pytanie...
grzebałem przy mechanizmach elektrycznych szyb.. wyciągałem i wkładałem mechanizm bo i zrobiłem kilka rysek na drzwiach(od wewnątrz auta)...
czym je zabezpieczyc aby nie rzucała się ruda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 23:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
jeśli to jest niewidoczne to podładem wystarczy jak zabezpieczysz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 23:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: Warszawa
niewidoczne bo to będzie pod boczkiem...
jaki podkład polecasz? konkrety.. jakiś link czy coś ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2008, 18:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 36
Lokalizacja: Krasnystaw
siema. Orientujesz sie moze ile wyniosło by pomalowanie samochodu na kolor diamond schwarz metalic II? Chodzi o E36.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 19:58 
Hej!
Mam pytanie, a właściwie dwa.
Biorę się za montaż czujników do parkowania oraz szyberdachu. Z kwestiami technicznymi już sobie poradziłem natomiast zostają właśnie problemy z blachą lakierem.
Pytanie jest takie : jak wiercić i piłować generalnie w lakierze żeby go nie przegrzać żeby nie zmatowiał nie odbarwił się , nie odprysło nic żeby wokoło miejsca wiercenia był taki stan jak przed wierceniem. - to samo tyczy się montażu szyberdachu jak zrobić taką dziurę bez szkody dla lakieru i czym najlepiej ?
pozdrawiam
Sobański


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 00:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
podstawa to niedoprowadzić do przegrzania materiału bo spowoduje natychmiastowe odparzenie lakieru który zmieni kolor oraz odpadnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 13:20 
witam! mam pytanko i licze na pomoc :) jakis czas temu spadly m ina auto jakies zolte kwiatki. po paru dniach dopiero mylem auto i niestety palmy nie zeszly... jaki srodek czyszczacy zastosowac najlepiej w takim przypadku? bede wdzieczny za odpowiedzi


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 16:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
A co byś powiedział na takie rysy:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26194
Co najlepiej z nimi zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2008, 22:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 37
Lokalizacja: warszawa
To moj pierwszy post na tym forum wiec wypadaloby sie przywitac. Trafilem tu przypadkiem wpisujac adres mojego warsztatu w google ktory pojawil sie w ktoryms poscie.

Co do tych rys:

Sa dwa sposoby na ich usuniecie. Pierwszy i mniej kosztowny:
-zmatowienie szara wloknina (gradacja 800) obszaru wokol rys
-wypelnienie plastikowa szpachelka (plastikowa nie robi rysek) owych zarysowan przy pomocy ciagliwej szpachli alu w taki sposob aby byla ona ponizej powierzchni nie uszkodzonego lakieru.
-ostrozny szlif krawedzi szpachli papierem P400 na sucho
-przykrycie 3-4 warstwami podkladu akrylowego przy uzyciu malego pistoletu
-podklad trzeba porzadnie dosuszyc (ja susze promiennikiem podczerwieni i jeszcze nigdy mi nie siadlo po takim zabiegu). W 20C powienien schnac conajmniej dobe.
- szlif podkladu P1200 i P1500 na mokro
- malowanie zywica bazową
-malowanie baza z malego pistoletu (najlepiej z dysza 1.2, dysza 0.8 lubi robic cienie)
- malowanie bezbarwnym z malego pistoletu; jedna warstwa normalną mieszanką, potem 2-3 warstwy lakierem rozcienczonym 1:1 z rozienczalnikiem do cieniowania (polecam spies hecker'a), taka mieszanka mozemy wejsc juz na niezmatowiony obszar co wielu lakiernikow dziwi i nie chca mi wierzyc ale robilem tak juz wiele samochodow i widzialem niektore nawet rok po malowaniu i nic nie odpada i nic nie widac.
-przetryskac samym rozcienczalnikiem
-na koniec przycinka morki papierem P2000 i P2500
-polerka

Po takim zabiegu najczesciej nic nie widac, czasem jednak zdarzy sie ze widac delikatne odciecie badz tez syfy z rozcienczalnika (wtajemniczeni wiedza o co chodzi). Wiele zalezy od koloru lakieru itd. Zaleta jest to ze jest troszke mniej roboty ale tez sporo no i cenowo wychodzi to taniej. Inna sprawa jest taka ze jesli robi sie jakis prawie nowy wozek to przy malowaniu calego elementu zachodzi koniecznosc cieniowania wiec w praktyce malowania trzech elementow a wprawne fachowe oko zawsze to zauwazy. W przypadku takiej malej zaprawki maluje sie tylko obszar o szerokosci kilkunastu badz kilkudziesieciu centymetrow i przy sprzedazy sprawa jest jasna - zostala zrobiona mala zaprawka w celu usuniecia rysek a fabryczna powloka antykorozyjna pozostala nietknieta - nie bylo zadnego dzwona czy cos.

Druga opcja to malowanie calego elementu:

-zmatowic caly element wloknina P800
-rozszlifowac na sucho P180, P240 i P320 omawiane zarysowania
-zapodkladowac szlifowane miejsce
-zmatowic P800 podklad na mokro
-pomalowac baza zapodkladowaną czesc wchodzac z kazda warstwa odrobine dalej.
-przykryc bezbarwnym
- P2000 i P2500 na mokro
-polerka

Po takim zabiegu nic nie bedzie widac i napewno nic nie zmiekczy sie w w miejscu rys itd. Kolor tez w 100% bedzie sie zgadzal, koszta jednak wieksze.

Jesli nie masz odpowiedniego sprzetu i chociaz troche doswiadczenia to pozostaje jedynie lakiernik...Jesli chcesz sam cos uskrobac nie posiadajac sprzetu to mozesz kupic szpachle 1k, podklad w sprayu oraz lakiery w sprayu (baze i bezbarwny) i zastosowac sie do pierwszej instrukcji ale moim zdaniem szkoda czasu i pieniedzy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2008, 21:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 16
Lokalizacja: MilanĂłwek
witam!
mam problem z odpryskującym lakierem bezbarwnym... na dachu porobiły sie malutkie kropki ale na drzwiach są już takie 2 dość duże odpryski 2x2cm. da się coś z tym zrobić we wpłasnym zakresie ?? polerka u lakiernika pomoże ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 16:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 950
Lokalizacja: Sosnowiec
no i stalo sie...
gówna kilka dni stały na słońcu...

myciem nie zeszlo, szorowaniem gobka tez nie, plynem do robali tez nie, plynem do asfaltu tez nie, pasta lekko scierna tez nie... :(
narazie wywoskowalem maske, ale wciaz jest biale kolko :/


CO Z TYM ZROBIĆ ? :help:


oto fotki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
"Życie jest usłane różami...
Obrazek
...ale nie ma róży bez kolcy... "


Ostatnio edytowano 6 sierpnia 2008, 14:52 przez BARTIG, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, 14:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 950
Lokalizacja: Sosnowiec
dzieki za pomoc :wstyd:

sam juz sie z tym uporalem

_________________
"Życie jest usłane różami...
Obrazek
...ale nie ma róży bez kolcy... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 23:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 49
Lokalizacja: DĂŞbica
Witam.Mam pytanie do jakiegoś doświadczonego lakiernika. Jak pomalować jeden element auta np błotnik tak by nie było widać różnicy w odcieniu lakieru? Chodzi mi o czarny lakier metaliczny z brokatem. Czy da sie dobrać idealnie lakier tak by nie było widać różnicy po malowaniu? Czy zawsze trzeba robić polerkę całego auta potem jakąś pastą ścierną?

_________________
Balik Ma Woza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 09:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
witam słuchaj polerka przylegającego elementu niezmieni ci koloru tylko odswierzy go jeżeli np lakierujesz dzwi kierowcy całe i kolor sie niezgadza idealnie a niechcesz by było to widoczne to trzeba cienioać przyległe elementy czyli lakieruje sie błotnik przedni i tylne dzwi polega to na tym że napyta sie na te elementy cienkąwarstwe bazy(kolor) ale tylko w mniejscu przylegającym do lakierowanego elementu jakim w tym przypadku sa dzwi przednie po nałożeniu bazy i napyleniu jej na przyległe elementy nakladamy końcową warstwe lakieru bezbarwnego na całe elementy czyli napylane przyległe oraz te dzwi kierowcy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 10:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
witam mam sporo malych odprysków na zderzaku i na masce :kwasny: , prawdopodobnie spowodowane kamyczkami..jaka jest rada na to...czy trzeba lakierowac czy może stosowac jakies markery albo cos innego??
z góry dziekuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 16:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
witam co do odprysków to są jedynie 2 metody żeby to zlikwidować
1 kupic z 50ml orginalnego koloru i porobic zapraweczki tylko w miejscu obicia.
2 polakierować całe elementy .
ja proponował bym cie 1 sposób gdyż podczas sprzedaży ktoś dojży że była lakierowana cała maska,zderzak to zaraz głupie domysły majaze autko było rozbite a tak jak zrobisz zaprawki to każdy widzi ze to tylko obicia od kamieni są no i bez porównania taniej wychodzi niż lakierowac elementy całe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2008, 19:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
juniorszogun, w e39 mam pomalowany tylny błotnik. jest jasniejszy od reszty i na dodatek (nie znam sie) ale chyba za szybko był polerowany i widac na nim powiedzmy taką panterke. reszta ori lakier. musze malowac calego czy jest szansa że dobiorą mi kolor tak żeby sie nie róznił http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23324

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, 20:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
witam słuchaja jesłi chcesz aby niebyło róznicy w kolorze musisz dać do polakierowania jeszcze raz ten błotnik oraz tylne dzwi przylegających do niego lakiernik powinien wycieniować dzwi i sladu niebedzie jesli zrobio to tak jak sie nalezy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
juniorszogun napisał(a):
kupic z 50ml orginalnego koloru i porobic zapraweczki tylko w miejscu obicia


gdzie mam to dostac,jakie firmy polecasz, bo na aukcjach jest tego od groma i jakoś do mnie nie przemawiają....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2008, 16:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
Witam, mam pytanko ktoś przeciągnął mi prawie cały bok gwoździem lub czymś podobnym. Rysa rzuca się w oczy. Czy można coś z tym zrobić? Czy zostaje mi tylko malowanie całych elementów? Wygląda to tak jak na fotce.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 394 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL