BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 17:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 20 maja 2013, 19:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Panowie lakiernicy powiedzcie jak to jest bo dzisiaj jeden lakiernik mnie załamał :zalamany:
Byłem u niego aby wycenił do poprawki parę pęcherzyków na błotnikach z przodu z tyłu i na krawędziach drzwi. Dodam że te elementy były poprawiane przed poprzednią zimą i pojawiły się albo nowe ogniska albo w tych samych miejscach. Ja podejrzewam poprzedniego lakiernika że po prostu spartolił robotę.
Ten natomiast stwierdził że nie ma tego sensu robić bo i tak najpóźniej po 2 latach ruda wyjdzie z powrotem. Powiedział że nawet jak założy nowy błotnik i go polakieruje to jego jakość jest taka że rdza i tak wylezie na wierzch. To jak to jest ? po co ludzie malują całe auta ? Nie da się tego zrobić porządnie ?

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 20 maja 2013, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 328 Sport
Kod silnika: M52B28
Kup oryginalne elementy które nie mają korozji i nie były jeszcze malowane i je oddaj do malowania. A z tyłu wstaw reperaturki, które lakiernik zedrze do gołej blachy i porządnie przygotuje. Podjechałbym do innego lakiernika - ciężko znaleźć dobrego ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 20 maja 2013, 21:37 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
MrSalieri, a tak na chłopski rozum , jak jesteś chory na grype i przykleisz plaster na czoło to coś pomoże ? Z korozją jest tak że uczulony element jeśli nie zostanie odpowiednio przygotowany czyli np zeszlifowany , wypiaskowany itp to mimo że ktoś polakieruje to zgodnie ze sztuką czyli podkład baza klar to i tak powstanie korozja podpowłokowa , która to za jakiś czas wybije na wierzch. Innymi słowy korozji mówimy stanowcze raczej nie. Lakierując element skorodowany sami musimy się liczyć z tym że to wyjdzie. Jednoznacznie nie da rady powiedzieć czy to będzie miesiąc dwa czy rok. No chyba że komuś będzie chciało się wyznaczyć prędkość korozji na uczulonej próbce z Twojego auta to wtedy można się bawić i lepiej oszacować ile wytrzymie :D


Ps zdjęcia zapodaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 20 maja 2013, 21:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Rób ale tylko w warsztacie co ma dobre opinie bo pojedziesz do Stasia co ma swój warsztat i bierze tylko kasę robiąc to na odwal się bądź nie odpowiednimi środkami to finał będzie znany.... Zastanów się sam czy warto a uzależnij to od tego w jakim stanie masz resztę autka w jakiej kondycji jest motor i zawieszenie... a przede wszystkim to odpowiedz sobie na pytanie ile chcesz jeszcze tym autkiem pojeździć żeby nie było że za 2 czy 3 miesiące sprzedaż do żyda :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 21 maja 2013, 15:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 136
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36
No niestety pełno partaczy jest w tej branży.
Sam w zeszłym roku robiłem pełny przegląd podwozia i zabezpieczanie całej podłogi. Miałem parę łatek. Auto rozebrałem sam całe i do blacharza z polecenia kolegi pojechałem, żeby mi tylko zrobił proste wstawki, np. okrągły otwór odpływowy z tyłu w E36 na kwadrat miał wyciąć i wstawić nowy kawałek i takie tam. Niby prosta rzecz, a ten mi to mimo że solidnie pospawał to na zakładkę po 5cm prawie!!. Myślałem że "zamorduję". Ale nic zabrałem auto czym prędzej i bawiłem się docinając blachę żeby nie było kieszeni.
Nie chcę wiedzieć jak wyglądają auta polakierowane przez tego pana. A na placu stoi pełno nieświadomych samochodów do zrobienia i to sporo nowszych, a nie stare sztrucle. Współczuje ludziom. Ale na takim świecie żyjemy. Można swoje zapłacić za dupiatą robotę.

Ale wracając do tematu, to dobrym pomysłem wydaje mi się, że było po oczyszczeniu i przeszlifowaniu spawów posmarowanie w moim przypadku Fertanem przed nałożeniem epoksydu. Dało to jak mniemam dodatkową ochronę i wytrawienie blach. A zawsze mija jakiś czas między tym kiedy zostało pospawane, a jest lakierowane. Epoksyd, potem na podwoziu tectyl ML czy inny można wosk w plynny, a jak dobrze przeschnie to tectylem bodysafe na odpornosc. W nadkola trzeba by cos mocniejszego odpornego na kamienie. I mam nadzieje ze mi bedzie trzymac.
Myślę że tak samo brunox czy inne środki podobnie działające na surową blachę moga się tu sprawdzić. Na pewno lepiej niz ludzenie sie ze posmarowanie ich na skorodowana blache nam cos da.

Duzo osob zapomina ze woskiem do profili zamknietych powinno się odswiezac zabezpieczenie co kilka lat. A kto z nas to robi.

_________________
Stowarzyszenie Moto Sport Gliwice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 21 maja 2013, 17:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Miłosz napisał(a):
stanowcze raczej nie

Faktycznie stanowcze :rotfl:

Nie wiem jak długo będziesz jeszcze jeździł tym autem i czy w ogóle opłaca się to robić porządnie. Jeden element u dobrego lakiernika to 3-4 stówki. Jeśli masz już poważną korozje a nie chcesz wydawać 4 cyfrowych kwot to poszukaj na szrotach albo na allegro części w Twoim kolorze. Drzwi i błotniki przód powinieneś dostać w miarę tanio tylko trzeba szukać zdrowych a z tym się czasem długo schodzi. Najlepiej trafić anglika. Co do tylnych błotników to musisz poszukać kogoś ogarniętego i tak jak wyżej pisano, wspawać reperaturki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 21 maja 2013, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Dzięki za odpowiedzi ale trochę mnie przerażacie. Idąc takim tokiem rozumowania to każde auto na którym jest rdza jest skazane na złom.
Jeśli chodzi o stan techniczny auta to jest tip-top. Zerknijcie do mojej galerii na innym forum tam jest wszystko opisane. Mam zamiar pojeździć tym autem jeszcze dość długo a nawet się zastanawiam czy go sobie nie zostawić do śmierci mojej lub auta :) i zrobić go na igłę jakiś swap itp. Pieniędzy włożonych już i tak nie odzyskam przy sprzedaży.
O zdrowe elementy blacharskie bez rdzy będzie raczej trudno ale może by i się udało.
Sprzedać i kupić coś nowszego ? Ale co e46 ? I zaczynać wszystko od nowa... A jak wszystko porobię to pokaże się rdza i jesteśmy w punkcie wyjścia...
Zdjęcia zapodam jak odzyskam internet na kompie bo na razie piorun zabrał ruter :zalamany:

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 21 maja 2013, 23:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Musisz sam wiedzieć czego chcesz... jeśli chcesz ratować autko i nie przerażają Cię koszta w nie w sadzone to - działaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 21 maja 2013, 23:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
ja bym pojechal do lakiernika co robil, pieniadze wzial, a roznicy nie ma- niech zrobi porzadnie
nie panikujmy, nie jedno auto ruda widzialo, sie wyczyscilo, pomalowalo i jezdzi, nie rzadko trzeba jakis prog wyciac, wspawac- i jezdzi i wyglada ladnie, jak jest dobrze zrobione to nie placzmy na 5 lat wprzod ;)

dokladnie rok mija jak zawiozlem auto z ruda wlasnie do lakiernika, pomalowal i jak narazie ani sladu ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 22 maja 2013, 15:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1721
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
AD/HD napisał(a):
ja bym pojechal do lakiernika co robil, pieniadze wzial, a roznicy nie ma- niech zrobi porzadnie
nie panikujmy, nie jedno auto ruda widzialo, sie wyczyscilo, pomalowalo i jezdzi, nie rzadko trzeba jakis prog wyciac, wspawac- i jezdzi i wyglada ladnie, jak jest dobrze zrobione to nie placzmy na 5 lat wprzod ;)

dokladnie rok mija jak zawiozlem auto z ruda wlasnie do lakiernika, pomalowal i jak narazie ani sladu ;)


Dokładnie tak. Wszystko zależy od tego jak fachowiec się tym zajmie. Jak zrobi porządnie to będzie na dłuższy czas spokój.
Widzę, że przywiązałeś się do swojego autka więc nie zastanawiaj się tylko działaj :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 22 maja 2013, 17:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Dzisiaj widziałem mondeo mk3 i wyglądało gorzej niż moja 20 letnia bawarka :szok:
Wracając do tematu zapodaje zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A jeszcze pytanie o konserwację podwozia. Jest sens to robić ? czy można teraz czy lepiej po poprawkach czy nie ma znaczenia ?

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 22 maja 2013, 21:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Konserwację/zabezpieczenie najlepiej robić na zimę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 23 maja 2013, 00:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
mowie Ci- jedz do tego co wzial pieniadze za naprawe i nie naprawil, niech naprawi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 23 maja 2013, 04:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Tak tylko trzeba wziąć pod uwagę że jak gość nie zna się na robocie to ciekawe co jeszcze odstroi na tym aucie w ramach poprawek :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 23 maja 2013, 20:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1721
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Lepiej nie ryzykować drugiej wizyty u partacza.. Jak już robić to porządnie.. A z tamtym magikiem po prostu konkretnie pogadać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 24 maja 2013, 09:01 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Sens jest zawsze tylko trzeba pamiętać o odpowiednim zestawie powłokowym i przygotowaniu podłoża. Są nawet takie farby że metal Ci wygnije a farba zostanie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 24 maja 2013, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
A możecie kogoś polecić w Małopolsce, Krakowie ?

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 25 maja 2013, 05:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Może spróbuj zapytać w tym dziale: Warsztaty znane i poszukiwane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 sens poprawek lakierniczych
PostNapisane: 25 maja 2013, 09:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Szczurek1986 napisał(a):
Może spróbuj zapytać w tym dziale: Warsztaty znane i poszukiwane.

Coś właśnie nie mogę tam pisać :niepewny:

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL