BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 00:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 2 lipca 2013, 01:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57n
Witam.

Niestety na moich błotnikach w Bmw e46 pojawiły się rdzawe bąble: http://imageshack.us/g/163/obe5.jpg/

Co z tym teraz zrobić?
-Jest sens to naprawiać? Lewy błotnik jest bardzo zaatakowany a prawy dużo mniej
-Kupić zamienniki i je polakierować?
-czy kupić używane błotniki?
-zakup błotników w aso? Orientuje się ktoś ile by to kosztowało u nich?

Jak myślicie dlaczego to tak zardzewiało? Mam jeszcze audi 80 z 1992r i nie ma na nim w ogóle śladów jakiejkolwiek rdzy a w Bmw z 2003 roku tak zardzewiały te błotniki. Na początku jak z lewej strony zaczęły się pojawiać bąble to myślałem, że auto musiało mieć jakąś przygodę z tej strony wiec to zaakceptowałem ale po jakimś roku z prawej strony zaczęło się robić to samo. Byłem z tym problemem u lakiernika i on twierdzi, że to auto nie jest bite i to są oryginalne błotniki i na nich lakier bmw. Lakiernik proponuje kupić zamienniki i je polakierować.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 2 lipca 2013, 04:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Na początek szukaj błotników oryginalnych w kolorze jeśli Ci się to nie uda to kup w innym i pryskaj. W zamienniki bym się nie bawił bo różnie wygląda sprawa ze spasowaniem tego. Naprawę bym również odpuścił...


Tylko kup zdrowe elementy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 3 lipca 2013, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 139
Lokalizacja: Lidzbark
Moje BMW: 530d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 36&start=0
Wlasnie, bo z uzywanymi elementami roznie bywa... :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 3 lipca 2013, 14:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Audi nie pordzewiało bo pewnie jest w ocynku :)
Odnośnie BMW to ja bym szukał oryginalnych błotników w kolorze.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 3 lipca 2013, 15:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1721
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Też bym szukał oryginalnych błotników w kolorze lub do przelakierowania.. Z własnego doświadczenia wiem, że zamienniki są dużo gorszej jakości i za jakiś czas sytuacja się powtórzy..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 3 lipca 2013, 15:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Puma Punku
Moje BMW: E12, E34, E36, E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6#p1681056
Typowa przypadłość e46. Błotnik tylko oryginał.
Raczej ciężko Ci będzie znaleźć w kolorze błotnik bez rdzy, rys i obić, o wysyłce zapomnij.
Najważniejsze aby był zdrowy ewentualnie z minimalnym rdzawym nalotem od wewnątrz, wtedy piaskowanko i lakierek.
Właśnie przerabiam ten temat z jednym błotnikiem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 7 lipca 2013, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 32
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TU B20
Kolego takie coś to szkoda już ratować, bo chcąc dobrze to zrobić pasuje to wypiaskować, a po piaskowaniu z tego błotnika zostanie sito, sam właśnie "odmładzam" moje e46, i jutro już odbieram :) Dla ciekawostki dodam że u mnie rdza wychodziła od środka dopiero lecz kiedyś błotnik był już szpachlowany to szybko zamówiłem na allegro używany egzemplarz fakt nie w kolorze lecz po piaskowaniu i odpowiednim zakonserwowaniu go wygląda jak nowy :) także jedyne słuszne wyjście to kupić używany błotnik na allegro i wypiaskować, oczywiście bardzo ważne żeby wcześniej już ktoś przy nim nie dłubał mam na myśli szpachlowanie czy coś. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 7 lipca 2013, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Coś czuję, że wcześniej już była jakaś ingerencja w ten błotnik... Bo żeby poleciał aż tak bez niczego... :niepewny:
Przednich błotników, nie ma co ratować. Tym bardziej w takim stanie.
Ja szukałbym jakiejś używki w kolorze, jeśli Ci się nie śpieszy bo po sobie wiem, że znalezienie części w identycznym kolorze trochę trwa :D
Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 8 lipca 2013, 15:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie da się ukryć iż znaleźć w kolorze będzie ciężko ale znaleźć zamiennik w innym kolorze i prysnąć to nie będzie tragedii...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 9 lipca 2013, 15:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 160
Lokalizacja: Łask
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
To ja też wrzucę swoje 3 grosze :) Swojego czasu tez szukalem błotnika do e46 coupe w kolorze lecz niestety nie udało się i zakupiłem zamiennik. Jak dla mnie jest to najlepsza i najtańsza opcja. Błotnik używany bez rdzy lub z małymi ogniskami to koszt około 300zl, plus malowanie około 250zl więc wychodzi około 550zł. Zamienik 130zł plus (akurat malowanie mnie kosztowało tylko farbe) tez 250zl to jest 380zl. Dobre zabezpieczenie i będzie tak samo jak oryginał a przynajmniej jest pewność, że rdza go nigdzie nie atakuje:) Kupisz zamiennik w kolorze i nie wiesz ile Ci jeszcze potrzyma. Za cene dobrej uzywki mamy dwa zamienniki. Ze spasowaniem też nie ma problemu przy jednym elemencie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 9 lipca 2013, 15:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Maniek_S napisał(a):
To ja też wrzucę swoje 3 grosze :) Swojego czasu tez szukalem błotnika do e46 coupe w kolorze lecz niestety nie udało się i zakupiłem zamiennik. Jak dla mnie jest to najlepsza i najtańsza opcja. Błotnik używany bez rdzy lub z małymi ogniskami to koszt około 300zl, plus malowanie około 250zl więc wychodzi około 550zł. Zamienik 130zł plus (akurat malowanie mnie kosztowało tylko farbe) tez 250zl to jest 380zl. Dobre zabezpieczenie i będzie tak samo jak oryginał a przynajmniej jest pewność, że rdza go nigdzie nie atakuje:) Kupisz zamiennik w kolorze i nie wiesz ile Ci jeszcze potrzyma. Za cene dobrej uzywki mamy dwa zamienniki. Ze spasowaniem też nie ma problemu przy jednym elemencie.

250zł za malowanie elementu??
Gdzie takie ceny się uchowały ?

Teraz trzeba dać 350zł to norma za wykonanie pracy zgodnie ze sztuką.
Poza tym nie opowiadaj że spasowanie zamiennika jest dobre. Wymiary są nieco inne i różnica zawsze jest.
Wiem co piszę ponieważ zajmuję się tym prawie codziennie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 10 lipca 2013, 22:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Maniek_S chyba akurat udało Ci się trafić udany zamiennik bo bardzo często jest spory problem z ich spasowaniem. Nic jak tylko oryginał.

A czemu nie kupiłeś zamiennika od razu w kolor ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 11 lipca 2013, 00:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57n
W takim razie będę szukał używanych oryginalnych błotników. Obawiam się trochę czy znowu nie pojawią się te bąble ale raczej nie mam wyjścia i muszę zaryzykować bo w Aso nowy jeden błotnik kosztuje 700zł +1000zł za lakierowanie czyli w sumie dwa błotniki kosztują 3400zł
Skoro tak błotniki zardzewiały to czy przypadkiem reszta auta nie zacznie tak rdzewieć?

Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 11 lipca 2013, 07:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Puma Punku
Moje BMW: E12, E34, E36, E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6#p1681056
Spokojnie, reszta jeśli nie bita będzie cacy. Błotniki to ewidentny mankament tych aut. Szukaj błotników bez rdzy, maluj i na auto.

Jak napisał kolega poniżej, absolutnie nie kupuj w kolorze z wysyłką, nawet jeśli ktoś ma idealny błotnik co jest mało prawdopodobne to szansa że nie zostanie uszkodzony podczas transportu znikoma. Reasumując kolor obiór osobisty, do malowania wysyłka.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 11 lipca 2013, 11:37 przez coro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 11 lipca 2013, 09:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Dobrze by było gdybyś znalazł nie opodal swojej okolicy byś mógł go obejrzeć dokładnie bo jak ściągniesz skądś przesyłką to może być różnie. No chyba że jesteś w stanie gdzieś dalej pojechać to luz :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 24 października 2013, 23:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57n
Niestety nie udało się mi znaleźć oryginalnych błotników, kupiłem nowy zamiennik ocynkowany i w kolorze auta za 460zł z przesyłką. Tutaj kupiłem: http://allegro.pl/sklep/27598431_zderzakiwkolorze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 25 października 2013, 06:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Arturkrk napisał(a):
W takim razie będę szukał używanych oryginalnych błotników. Obawiam się trochę czy znowu nie pojawią się te bąble ale raczej nie mam wyjścia i muszę zaryzykować bo w Aso nowy jeden błotnik kosztuje 700zł +1000zł za lakierowanie czyli w sumie dwa błotniki kosztują 3400zł
Skoro tak błotniki zardzewiały to czy przypadkiem reszta auta nie zacznie tak rdzewieć?

Dziękuję bardzo wszystkim za odpowiedzi :)


Chyba przesadziłeś trochę z tymi kosztami. Koszt 1 elementu to ok 300 - 500 zł.

Napisz jak ze spasowaniem tych błotników. Swoją drogą mega zapuściłeś te rdze :kwasny: Ja wczoraj dokonałem małej konserwacji w moim coupe. Ale to jedynie były punkciki na przednich nadkolach wielkości 1-2 [mm]. 4 na jednym i 4 na drugim błotniku. Trochę poskrobałem małym śrubokrętem i z pędzelka modelarskiego kropki zrobiłem w tym miejscu. Trzeba się zbliżyć by to zauważyć. Na 2-3 lata styknie.

Osobiście nie kupował bym tego na allegro. Lepiej zobaczyć jak to w realu wygląda na giełdzie lub gdzieś na szrocie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rdzawe bąble na błotnikach
PostNapisane: 30 października 2013, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 42
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M52B20, M62B35
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134218
Zamiennik dobrej firmy, można spokojnie dopasować bez zauważalnej różnicy.
Jak kupisz chińczyka z blaszki 0,6 to wiadomo, że nie będzie pasował.
Polecam produkty firmy Klokkerholm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL