BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 maja 2024, 08:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 00:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
--==Mały==-- napisał(a):
A z ciekawości to już 335d nie sprawdzało się jako dupowóz??
Nie bardzo rozumiem kombi w dieslu jako samochód na niedziele


myślę, że jedyna zaleta diesla, czyli spalanie, poszło w las po modach hehehe

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 05:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Trzeba przyznać że zaskakująca zmiana auta :) W nowych najgorszy jest smród w środku auta. Obecnie docieram nowego forda i co wejdę do środka to szukam torebki papierowej. Co dziwne większość się zachwyca że pięknie pachnie nowością.... :wstyd:

A co myślicie o tym start stop? Mi się to w tym fordzie podoba ale tam jest smrodziuch więc nie czuć smrodu diesla w korkach a jeżdżę bez klimy tylko z otwartymi oknami ze względu na ten "zapach nowości".

Przy okazji, ciekawe kiedy przestanie śmierdzieć. Kolega kupił w zeszłym roku w sierpniu Citroena C4 to nadal wali plastikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 06:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 163
Lokalizacja: EBE / DE
Moje BMW: E46 330Ci Coupe
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330Ci
jak ten start-stop teraz montują? jako opcję trzeba za to dopłacić jeszcze czy można się tego pozbyć przy wyborze auta?

uważam, że jak ktoś jeździ tylko w mieście to może być zabójcze dla silnika oraz aku, jak widzę przede mną gdy co skrzyżowanie komuś przygasają światła bo silnik musi się uruchomić, to nie wygląda to za ciekawie dla tych podzespołów, które wymieniłem, nie wiem jak tam alternator jeszcze i wszystkie żarówy to znoszą, poduszki silnika skrzyni a niech to będzie jeszcze dizel z dwumasą :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 08:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Auta ze start stop mają specjalne akumulatory,rozruszniki, alternator też jest inny i w przypadku bmw odzyskanie energii z hamowania.
Ja zawsze od razu to wyłączam to dziadostwo bo szkoda silnika a raczej turbiny, którą łatwo uszkodzić gaszeniem auta bez wystudzenia i bez zatrzymania łopatek w turbo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 09:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Boogie napisał(a):
myślę, że jedyna zaleta diesla, czyli spalanie, poszło w las po modach hehehe

no właśnie nie za bardzo...do Torunia spaliła średnio 8l choć w drodze powrotnej już z Wlodi'm szliśmy ostro. Tak jak wyjadę się przejechać od czasu do czasu to jest jakieś 10l..więc cały czas jest ekonomiczna.
--==Mały==-- napisał(a):
Nie bardzo rozumiem kombi w dieslu jako samochód na niedziele

no właśnie dlatego myślę na tym żeby ja puścić do ludzi na jesień ale łatwo nie będzie bo sporo wsadziłem w to auto i pewnie trzeba będzie wszystkie te graty wyjąć i założyć seryjne..no chyba, że znajdzie się taki co zechce tak zdłubana ale wątpię :niepewny: ...a jak się nie znajdzie klient to zostanie ze mną ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 10:25 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15733
Aet 330Ci napisał(a):
jak ten start-stop teraz montują? jako opcję trzeba za to dopłacić jeszcze czy można się tego pozbyć przy wyborze auta?

uważam, że jak ktoś jeździ tylko w mieście to może być zabójcze dla silnika oraz aku, jak widzę przede mną gdy co skrzyżowanie komuś przygasają światła bo silnik musi się uruchomić, to nie wygląda to za ciekawie dla tych podzespołów, które wymieniłem, nie wiem jak tam alternator jeszcze i wszystkie żarówy to znoszą, poduszki silnika skrzyni a niech to będzie jeszcze dizel z dwumasą :/


Start stop jest w wielu autach podstawowym wyposazeniem, a w ogole jest to poroniony pomysl narazajacy wlasciciela na dodatkowe koszty. Normalnie na ''jeden kurs'' silnik jest tylko włączany i po dojechaniu na miejsce wyłączany. Przy aktywnej funkcji start stop takich cykli uruchomiania silnika jest kilka, licząc kilka kursów w ciągu dnia, x dni tygodnia x miesiac x rok, robi sie dodatkowe tysiace razy właczenia/wyłaczenia silnika w ciągu roku. Poza tym włączenie/wyłączenie jest to jazda na krótkich dystansach, a to powoduje wzrost zużycia paliwa. Gdyby to było słuszne rozwiązannie to nie byłoby opcji deaktywacji tej funkcji przez kierowce.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 10:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Start stop zmniejsza zużycie paliwa nie zwiększa tu chodzi tylko i wyłącznie o ekologię ale jest to chory pomysł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 10:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
1.4 a przyśpieszenie całkiem dobre, technologia idzie w góre, Downsizing w modzie (czy jak to się pisze ;p )
kiedyś kolega mnie przewiózł Golfem VI z tym silnikiem, skręca dodaje gazu a tu kontrola trakcji się załącza co chwile (na pokladzie 5 osób, asfalt suchy) mówie co tam siedzi pod maską, a on że 1.4 masakra... byłem pewien że jakieś 2.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 16:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Niedługo to będą chyba modne silniki :)

Sam zamówiłem 2 Ibizy FR z tym silnikiem do firmy. Bardzo fajne sprzęty. Wszystkie nowe samochody mnie denerwują a tutaj nie mam większych uwag. Co ciekawe mimo że to rocznik 2013 nie mam systemu start stop. Chyba koncern VW nie wstawia tego jeszcze do bardziej sportowych wersji.

Ja mam trochę mocniejszą wersję (150KM) w lżejszym samochodzie (1150kg) i jest to już całkiem szybki sprzęt. Myślę że z trwałością też będzie OK. Są wersje 180KM które jeżdżą całkiem OK i 200KM które się już podobno sypią, więc te 150KM nie powinno być awaryjne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 16:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Bardzo dobre i wytrzymałe jest nowe 1,8 tfsi - na zawodach widziałem jak zwykła Octavia (bez zewnętrznego tuningu) - ponad 300 koni z tym silnikiem- objechała na 1/4 kipiące testosteronem nowe Camaro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 3 maja 2013, 17:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
To o tym 1.4 tak trąbili w tvn turbo?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 07:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Też mi się wydaje że 1.4 TSI jest bardzo wadliwym silnikiem...
Cytuj:
Jako ze jest juz troche uzytkownikow 8p z silnikami 1.4TSI
w niemczech uwaza sie juz ze silnik ten , niezaleznie od wariantu mocy jest bardziej nieudany niz 2.0TDI (nie pisze tu o w miare bezawaryjnych CR)

na zachodzie i nie tylko huczy, VAG nie przyznaje sie do bledow, lub cos tam robi z wielkimi oporami
nie ma akcji seriwsowych, a znow prawdopodobnie zawinilo ciecie kosztow produkcji, elementy wykonane sa z kiepskiego materialu


Obrazek


http://www.autobild.de/artikel/vw-1....n-2892135.html

Silnik 1.4 TSI kusi osiagami, ale grozi poważnymi awariami
rrybicki, wydanie:AŚ 26/11, 01.12.2011

Downsizing jest przyszłościową koncepcją, ale chyba jeszcze nie w pełni dopracowaną. Przykład? Benzyniak 1.4 TSI – nowoczesny silnik, który potrafi być bardziej kłopotliwy w eksploatacji niż... niejeden zajeżdżony diesel!

Jednostka 1.4 TSI pojawiła się w sprzedaży wiosną 2006 r. Zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercooler, turbinę oraz – co ważne – kompresor. Pomysł na tyle prosty, co genialny: dzięki mechanicznej sprężarce zjawisko turbodziury miało zostać wyeliminowane (wysokie ciśnienie doładowania dostępne już od najniższych obrotów), a zużycie paliwa – spaść do poziomu jednostek wolnossących o porównywalnej mocy.
Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-0 dość szybko rozciąga się łańcuch rozrządu. Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej. Niektórzy mechanicy twierdzą co prawda, że można przedłużyć żywot napędu rozrządu, stosując rzadszy olej i zmieniając go co 15 tys. km, a nie – jak sugeruje producent – co 30 tys. km.


Warto wspomnieć także o wadliwych napinaczach łańcucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje nas charakterystyczne „dieslowskie” klekotanie, wyraźnie słyszalne np. porannym po uruchomieniu zimnego silnika.

Za najbardziej kłopotliwą uchodzi odmiana o mocy 160 KM. O ile charakterystyczne piszczenie pojawiające się przy mniej więcej 2,5-3 tys. obrotów na minutę (psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody odpowiedzialne za włączanie i odłączanie kompresora) można jeszcze uznać za drobną wadę, o tyle nagminnie pękające tłoki i pierścienie to już naprawdę duża wpadka.
Zaczyna się od nierównej pracy na wolnych obrotach, potem zapala się lampka awarii silnika, czemu towarzyszy wyraźny spadek mocy. Pomiar kompresji wykazuje w takim przypadku znaczne obniżenie ciśnienia (czasem nawet w dwóch cylindrach!). Uwaga: dość często problem z układem tłokowo-korbowym dotyczy też innych odmian spełniających normę Euro 5 – o mocy 122 i 125 KM – w których doładowanie realizowane jest wyłącznie za pomocą turbiny.
Znamy przypadki pęknięcia tłoka w autach, których licznik pokazywał ledwie 10 tys. km. Liczba silników wymienionych w ramach gwarancji w całej Europie jest zastraszająco duża.
Szkoda, bowiem podczas jazdy motor 1.4 TSI spisuje się świetnie. Jest dynamiczny (dotyczy to nie tylko podwójnie doładowanych odmian – z kompresorem)
i przy rozsądnym stylu podróżowania nie zużywa zbyt dużo paliwa – średnio niewiele ponad 8 l/100 km.
Najczęstsze usterki silnika 1.4 TSI
- awaria sprzęgiełka magnetycznego - W egzemplarzach wyposażonych w kompresor (140 KM i więcej) nagminnie dochodzi do awarii sprzęgiełka magnetycznego pompy wody. W 2010 r. producent wprowadził poprawiony element. NAPRAWA od 700 zł
- ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się) oraz jego napinaczy. Posłuszeństwa potrafi odmówić przestawiacz faz rozrządu. Podany koszt dotyczy wymiany łańcucha. NAPRAWA ok. 3 tys. zł
- Pękające tłoki - Problem jest znany przede wszystkim właścicielom odmiany o mocy 160 KM, choć może pojawić się także w słabszych wersjach (np. 122 KM). Znamy przypadki wymiany silnika (bez osprzętu) w ramach gwarancji. NAPRAWA od 4 tys. zł poza ASO
- ukł. Wtryskowy - Usterka wtryskiwaczy pojawia się sporadycznie, jednak warto o niej wspomnieć, ponieważ koszt wymiany okazuje się dość wysoki (wtrysk bezpośredni). Podana suma dotyczy ASO. NAPRAWA ok. 1300 zł
PODSUMOWANIE - Do tej pory metafory o pękającym sercu używali głównie poeci. Niestety, okazuje się, że można je odnieść do wielu modeli koncernu VW, których sercem jest motor 1.4 TSI. Pękające tłoki i pierścienie to usterka, którą producent powinien jak najszybciej wyeliminować.

http://www.auto-swiat.pl/1-czy-vw-ro...uchow-rozrzadu

Volkswagen zidentyfikował błąd produkcyjny będący przyczyną problemów z łańcuchami rozrządu. Nie ma jednak pewności, czy producent wykaże gest dobrej woli
Błąd produkcyjny dostawcy łańcuchów jest bezpośrednią przyczyną wydłużających się i przeskakujących łańcuchów rozrządu w silnikach TSI. Takiej odpowiedzi udzielił przedstawiciel Volkswagena podczas rozmowy z magazynem Auto Bild.

Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki.


Łańcuch zużywa się, to nie podlega wątpliwości. Auta z wadliwym elementem stanowią niewielki procent w ogólnej produkcji. Po wykryciu wady części zostały zmodyfikowane, dzięki czemu problem w autach z nowym łańcuchem nie występuje. Wyciągnięte łańcuchy powodowały problemy, a także awarie silników.

Jeśli masz samochód z wadliwym łańcuchem, bardzo ważne jest szybkie wykrycie problemu, dzięki czemu będzie można uniknąć poważnych awarii.

Problemy związane z łańcuchem występują też w innych modelach silników TSI: 1.2, 1.8, 2.0. W każdej jednostce problemy mogą być spowodowane przez różne przyczyny. W przypadku pierwszych jednostki 1.2 TSI, winna była pokrywa łańcucha. W silnikach 1.8 i 2.0 winę ponosił napinacz łańcucha, który był wymieniany w ramach akcji naprawczej – objęto nią 5000 samochodów. W jednostkach 1.8 i 2.0 EA888 problemy z łańcuchem rozrządu nigdy nie wystąpiły, silniki z tym oznaczeniem można było znaleźć w np. Golfie GTI.


https://www.facebook.com/pages/Volks...87602334663478


źródło http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?66594-1-4TSI-kolejna-bomba-zegarowa-VAG

Także bądź czujny.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Nie silniki są wadliwe tylko debilne wymiany oleju co 30tyś km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 09:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
--==Mały==-- napisał(a):
Nie silniki są wadliwe tylko debilne wymiany oleju co 30tyś km.

I to sie nie tyczy tylko VW. Porsche też odstawiło taki kabaret


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 09:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A BMW to nie? Dlatego w większość 2.0d N47 pada rozrząd dokładnie z tej samej przyczyny co w tych VW. Pomijając,że wybrali na producenta firmę SWAG średnią półkę a nie jak zawsze Ruville SKF ale oszczędności są wszędzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 10:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Z tego co wiem to ruville jest tzw "pakowaczem", i części sygnowane ich kartonikami są bdb jakości.
Co do wymiany oleju ok, na pewno wydłużony interwał ma wpływ na rozrząd, ale nie wierzę że aż taki żeby auto
nie przejechało nawet 100tys km.
Po prostu już się nie produkuje silników które są bezawaryjne.
A 1.4 TSI jest tego przykładem, choć tu ma miejsce błąd konstrukcyjny, który nie był zaplanowany
żeby pojawić się aż tak szybko.

Poza tym mi się ta nowa Octavia podoba.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 10:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W pudełkach ruvilla masz części ich produkcji ewentualnie INA SKF ogólnie te 3 firmy,którego producenta nie kupisz w pudełku będzie ta sama część więc wybiera się najtańsze z tych 3. Czasem w pudełkach ruvilla ina skf bywają też napinacze Dayco a to już gorzej ale nie ma lepszej alternatywy. SWAG to mimo wszystko gorsza półka a oni są producentem rozrządu do N47.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 11:55 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15733
Problemy z 1.4 TSI w golfie MK6 byly szeroko opisywane na forum golfa, a kilkudziesięcio stronnicowy wątek dotyczący właśnie MK6 został skasowany. Ktoś założył temat od nowa i również wyleciał w kosmos. Poza tym VAG wprowadził 1.4 TSI/160KM turbo kompresor majac już w ofercie 1.8 TSI/160KM i sie na tym przejechał.
Wracajac do nowego 1.4 TSI/140KM ciekawe jak sie sprawdzi z perspektywy czasu system odłaczania 2 cylindrów, dostępny np w golfie MK7.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 13:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Pawel! napisał(a):
Też mi się wydaje że 1.4 TSI jest bardzo wadliwym silnikiem...


Golf VIII i Octavia III maja zupelnie inny 1.4 TSI niz poprzednicy, rozrzad jest napedzany paskiem, nie lancuchem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hipek --> Skoda Octavia 1.4tsi
PostNapisane: 4 maja 2013, 19:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Vermilion napisał(a):
Pawel! napisał(a):
Też mi się wydaje że 1.4 TSI jest bardzo wadliwym silnikiem...


Golf VIII i Octavia III maja zupelnie inny 1.4 TSI niz poprzednicy, rozrzad jest napedzany paskiem, nie lancuchem.

tak jest u mnie jest pasek rozrządu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL