BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 07:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Artur.92 -->> MINI R50 One Chilired |
PostNapisane: 1 października 2019, 19:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5063
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Założyłem sobie, że jeszcze we wrześniu pokażę Wam czym tam aktualnie jeżdżę sobie na co dzień do pracy i w założeniu dłuższe odcinki zimą. Czyli to co robiłem w wakacje; i zdążyłem. Prawie.
Od początku zaznaczam, że na pewno jest sporo rzeczy, jakichś drobiazgów, które chcę tutaj napisać, ale najpewniej zapomnę o nich w trakcie dwóch dni pisania tego pierwszego postu.

Cześć ;)

patrząc na tytuł galerii już mniej więcej wiecie co przyjdzie Wam za chwilę skomentować czy ocenić, ale do brzegu. Chciałbym pokazać coś..czy ciekawego mam nadzieję, że tak.
Coś innego, to na pewno. MINI R50 One, który chciałby być Cooperem :) ale żeby zachować porządek, i żeby to była galeria z prawdziwego zdarzenia na początek tradycyjnie..



Rozkodowany VIN:

Dane pojazdu
Numer podwozia WMWRA31050xxxxxxx
Kod typu RA31
Typ MINI ONE (EUR)
Typoszereg E R50 (1)
Seria -
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 3
Silnik W10
Pojemność skokowa 1.60
Moc 66
Napęd FRONT
Skrzynia biegów MECH
Kolor CHILI RED (851)
Tapicerka STOFF AQUA/PANTHER SCHWARZ (S7PN)
Data prod. 2003-08-19

Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S346A CHROME LINE EXTERIEUR Wyp. zewnętrzne Chrome-Line
S367A LM RAEDER/8-SPEICHE Obr. MINI st. le. 8-Spoke 82
S381A DACH IN WAGENFARBE Lust. zewn. czarne/Góra w kol. nadwozia
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S450A BEIFAHRERSITZ HOEHENVERSTELLUNG Regulacja wysokości fotela pasaż.
S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S546A DREHZAHLMESSER Obrotomierz
S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy
S564A INNENLICHTPAKET Pakiet oświetlenia wnętrza
S650A CD-LAUFWERK Napęd CD
S657A RADIO BOOST Radio BMW Business/MINI Boost
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S871A PEPPER Wyposażenie "Pepper"
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA

Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S429A INTERIEUR-OBERFLAECHE ANTHRAZIT Wyp. wn., powierzchnia antracyt
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki



Pamiętniczku..
Hmm, po dłuższej niż możnaby przypuszczać przygodzie z Corsą C (wiele, wiele zniosła, jeździła za pół darmo, tylko jak to typowy Opel – było jej coraz mniej) rozglądałem się znów za czymś małym w sam raz na co dzień. Gdzieś rok temu pomyślałem, że po co kupować coś innego, skoro można mieć malucha z Grupy BMW :) Standardowo w danym budżecie można oczywiście kupić za podobną cenę coś nowszego, ale nie o to chodzi. MINI, niby grupa BMW, ale musiałem zrobić rozeznanie o co właściwie w tym chodzi, i tak przeglądałem jakieś ogłoszenia.
Tego konkretnego zaobserwowałem u siebie w mieście przy kwiaciarni kilka ulic od domu, na początku listopada, bez żadnej kartki o sprzedaży. Kręciłem się przy nim, żeby zobaczyć co i jak, i mieć jakieś porównanie z tym co widziałem w ogłoszeniach. Następnie od słowa do słowa, i tak: kupiony 13.04.2019 tak więc mam go już blisko pół roku. Od Pani, która dostała go w prezencie od synów. W 2013 roku przyjechał z Niemiec, jeździł po Poznaniu, a 2 lata u ostatniej właścicielki. Co było dalej, zobaczcie. Pierwsze, historyczne zdjęcie.

Obrazek

Chyba wszyscy tutaj lubimy takie papierki, także tym razem myślę, że można być dosyć zadowolonym :)

Obrazek

Przy pierwszej okazji lepszej pogody zacząłem od sensownego umycia auta, żeby w ogóle dokładnie zobaczyć w co się wp... :D co i jak z tym Miniakiem ;)
Przy tej okazji powstały też pierwsze fotki. Wtedy jeszcze był kwiecień.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rozpoznanie przeciwnika trwa w najlepsze, więc rzut oka co tam w sobie skrywa.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

O dziwo plastikowe zaczepy były całe, ale to jednak kilkunastoletni plastik, więc i tak zastanawiam się jak ten grill mógł stabilnie siedzieć. Pomijam narożniki grilla blisko reflektorów, które z tego co widziałem w innych Miniakach, mają to do siebie, że nie przylegają na zakończeniach..

Obrazek

I jeszcze rzut oka na numer katalogowy ogranicznika drzwi, który nie trzymał. U pasażera był już wymieniany wcześniej, raczej na jakiś lichy zamiennik, sądząc po jego masywności/objętości, ale póki swoje robi, nie mam potrzeby ruszać go.

Obrazek

Przyciski na pilocie również były wydrapane :D więc kompletując wszystko co potrzebne absolutnie nie mogłem tego zostawić na później. Popatrzyłem prawidłowo, najpierw na realoem na nr części i ceny, ale jednak nie tym razem. Na alledrogo znalazłem odpowiednią obudowę, i gra.
Tzn, ze względu na osadzenie grotu w obudowie myślę, że śmiało jest to kwestia na osobny temat. Jakaś godzina - 1,5 godziny wydrapywania grotu, ale udało się. Później to już idzie z górki. Niestety z transpondera zapewne przez wydrapaną dziurę obudowie odpadła ta przylutowana kostka z przyciskiem zamykania, także obecnie działa jedynie otwieranie auta z pilota. Zdecydowanie nie przeszkadza mi to, szczególnie po 4 latach z Corsą na codzień, i to bez centralnego :D Wizualnie natomiast jest tak jak być powinno. Nawet tył obudowy zostawiłem oryginalny, także jedynie strona z przyciskami jest nowa. W razie czego zawsze można zamknąć wszystko w całości nowej obudowie. Co ciekawe obudowa z allegro, a ma wytłoczone numery części i logo Valeo.

Obrazek

Mamy już okolice maja i zaczęły przyjeżdżać pierwsze paczki (jeśli chcecie, to zdjęciami przesyłek również dysponuję :D)
Po pierwsze płyn chłodniczy. W sumie zamawiałem płyn do spryskiwaczy w podobnym kolorze. Natomiast skoro już był chłodniczy, a że wcześniej Miniak był głównie tankowany i jeżdżony pomyślałem, że pierwszy serwis to najlepsza okazja, żeby i to wymienić. Także i tutaj auto na tym skorzystało.

Obrazek

Następnie lecimy klasyką, czyli filtry (kabinowy, powietrza i oleju - z paliwowym jak się okazuje jest ciekawsza historia) i pasek klinowy.

Obrazek

Zaczynamy doposażać.

Obrazek

Jest już oczywiście nowy ogranicznik, na wszelki wypadek razem z uszczelką.

Obrazek

I znów wracamy do doposażania :hyhy:

Obrazek

I wszelkiego rodzaju drobnica.

Obrazek

Na finał pierwszej przesyłki z prezentami, od wujka dostałem coś takiego; jest to pewien rodzaj powłoki. Wyczytałem, nie wiem na ile prawidłowo, że ta firma współpracuje z dealerami BMW na Wyspach.
Ale jeszcze trochę musiałem zaczekać, żeby nałożyć i zobaczyć efekty. Wcześniej to właśnie wuja musiał wkroczyć ;)

Obrazek

Obrazek

Ok,
kiedy najważniejsze zakupy miałem już ogarnięte, i czekałem za terminami, zastał mnie już czerwiec.
W międzyczasie ogarnąłem klimę. Minęło trochę czasu, ale szczęśliwie okazuje się, że klimę rzeczywiście wystarczyło tylko nabić! No i odgrzybić oczywiście. Wtedy, gdy było już czym oddychać w aucie postanowiłem ostatni raz spojrzeć na niedoskonałości Miniaka. Żeby przybliżyć Wam dokładniej to co widać na pierwszych zdjęciach..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po prostu dobra baza!

Koniec części I ;)

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Ostatnio edytowano 2 stycznia 2022, 15:45 przez Artur.92, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 1 października 2019, 19:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5063
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Ale nie śpimy i od razu lecimy z częścią II !


Lipiec minął zupełnie zwyczajnie, terminy powoli zbliżały się. W międzyczasie wymienione zostały tuleje (tylne) wahaczy przednich, o, sworznie wahaczy i końcówka drążka. A ja znalazłem czas na ogarnięcie kluczyka, o którym pisałem wyżej. Najlepsze dopiero nadejdzie.

Obrazek

I tak z początkiem sierpnia Miniak trafił na warsztat/lakiernię.

Obrazek

Niektóre graty zaczęły się odkładać..

Obrazek

..a inne pojechały się zrobić ładne :) I oczywiście E46 miała w tym wszystkim swój udział.

Obrazek

Poza tym, że doglądałem codziennie, czasem dwa razy dziennie, to jakiś tam swój udział też w tym wszystkim miałem :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Robi się! W ogóle, MINI kupiłem 13 kwietnia, a już dwa tygodnie wcześniej miałem kupioną do niego lotkę na klapę.

Obrazek

Obrazek

Lusterka dla odmiany Schwarz II :)

Obrazek

Dobra jest, nabiera już kolorów. Tutaj akurat z świeżo przyciemnionymi szybami.
PS Nigdy nie byłem tego zwolennikiem, natomiast tutaj przekonało mnie zlanie się szyb z czarną powierzchnią na słupku C.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Żeby nie było, że wciąż tak kolorowo - tak wyglądał silnik tylnej wycieraczki :rotfl: ale powiem Wam, że został tylko wyczyszczony nasmarowany, i tak został. Po pierwsze mimo wszystko on działa i pcha tą wycieraczkę, a po drugie ja i tak zupełnie nie będę jej używać; ale okazuje się, że to nawet w miarę popularna usterka w tym Mini. Dysza lubi sobie rdzewieć, przez co zapycha wężyk, a płyn leci po całym silniczku.

Obrazek

Hm, do lakierowania dachu trzeba było zniszczyć stary bat anteny, ponieważ (nie wiem jak ktoś mył ten samochód) był dosłownie zapieczony. Ale nic straconego, ponieważ od razu można było dopełnić wygląd i celować w jakiś krótki bat. I znalazłem na allegro idealny, najkrótszy 6,5 cm długości. Przesyłka droższa niż sam sprzęt. Szajs, no ale przynajmniej kosztowało mnie to dwie dychy.

Obrazek

Bardzo szybko zatem pojechałem do ASO po normalny sprzęt, chociaż nie bez obaw, czy taka długość (tym razem 8cm) będzie w ogóle cokolwiek odbierać?
- Gra :ok:

Obrazek

A! Dla porządku zdjęcia kilku kolejnych pudełek, których nie mogłem kupić wcześniej, a dopiero gdy auto stało na warsztacie.

Obrazek

Ciekawa historia z filtrem paliwa. Szukałem na polskim forum MINI i na angielskich. Znalazłem ostatecznie na polskim forum link do angielskiej pełnej fotorelacji wymiany tego ustrojstwa. Natomiast zanim sama wymiana, wcześniej musieliśmy upewnić się gdzie w ogóle w aucie znajduje się ten filtr, i jakiego jest rodzaju. Według informacji na necie wychodziło, że będzie osadzony w zbiorniku pod tylną kanapą. Diesle ponoć mają zamontowanego go w nadkolu. Następnie ustalenie czy to zwykły filtr w metalowej otwieranej obudowie, czy w całości metalowy. Nie ma na szczęście większych udziwnień, ponieważ filtr jest zwykły. Tylko teraz znów, czytając komentarze ci, którzy go wymienili pisali, że jest wymienny. Ci, którzy nie ruszali, że niewymienny :wstyd:
Koniec końców filtr paliwa jest wymieniony. I jest to jedna z rzeczy, z których cieszę się najbardziej. Jako, że znajduje się w takim miejscu, prawdopodobieństwo, że nikt tam nie zaglądał było duże i zależało mi, żeby to ogarnąć. Liczyłem się z zakupem OEMowego (nigdzie nie znalazłem MANN'a albo Knechta, co było najdziwniejsze), ponieważ jeśli znajduje się w takim miejscu, raczej nie będę go ruszać co każdy serwis olejowy. Natomiast szkoda byłoby, gdyby okazało się, że nowy jednak nie będzie pasować. Aha, z zamienników był tylko Blueprint, którego nazwa niewiele mi mówiła. Ostatecznie wpadł ALCO, a ja i tak jestem zadowolony, ponieważ w tej sytuacji myślę, że każdy filtr jest lepszy, niż ten, który siedział w aucie. Nawet kartka papieru byłaby chyba lepsza.

Obrazek

Obrazek

I wyjęty z auta.
Tak, data produkcji: 06/2003 :wstyd:

Obrazek

No ale nic, ogarnięte!


MINI oto jest:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uzupełniamy o kilka naklejek..

Obrazek

..a nawet jeszcze kilka więcej :mrgreen:

Obrazek

Jeszcze po dwóch dniach od zamówienia przyjechał świeżo uszyty komplet dywaników.
Kolor ciemny grafit (prawie czarny), obszycie lamówka grafit i spód gumowany z kolcami. Teraz można jeździć!

Obrazek


Więc rzut oka na całość !

Obrazek

Początkowo zamówiłem dwa nowe emblematy na dekle felg, ponieważ wydawało mi się, że dwa są jeszcze całkiem spoko, ale po domyciu ta folia przezroczysta zaczęła się kruszyć, tak jakby to była ta folia ochronna, której ktoś nie zdjął wcześniej, ponieważ pod spodem emblematy były niezniszczone, ale całe zmatowiałe. Tak więc doszły jeszcze dwa.
Zapasu szukałem w bagażniku i od spodu, i nie ma, ale jest kompresor. Jest jakiś z grupy, z grupy VAGa.. :zdegustowany: ale mnie pozostało dokupić jeszcze wypełniacz opon.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trafił się też Cooper S do porównania :cool: One to jest gokart, ale Cooper S to jest gokart S.

Obrazek

I tak nastał wrzesień, więc odstawiłem Miniaka znów na warsztat ;D
Tym razem zaplanowane było ogarnięcie wycieków z maglownicy.
Niżej pod warsztatem, jeszcze tankowanie, i gotowe !

Obrazek

Obrazek


Całość prezentuje się tak:

1 / 15
Obrazek

2 / 15
Obrazek

3 / 15
Obrazek

4 / 15
Obrazek

5 / 15
Obrazek

6 / 15
Obrazek

7 / 15
Obrazek

8 / 15
Obrazek

9 / 15
Obrazek

10 / 15
Obrazek

11 / 15
Obrazek

12 / 15
Obrazek

13 / 15
Obrazek

14 / 15
Obrazek

15 / 15
Obrazek


Pozdrawiam !

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Ostatnio edytowano 2 stycznia 2022, 15:46 przez Artur.92, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 1 października 2019, 19:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Galerie zrobiłeś na 6 prawie mi lapka zblokowały foty :ok: . Będe w Koźminie zrobi się spota przy parku gdzieś, bo raz na jakiś czas tam bywam ;)

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 1 października 2019, 20:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37029
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
galeria PRO
Miniak fajny, mam nadzieję, że nie będzie Ci dokuczał, bo te co znam - dokuczliwe są ;)
osobiście wsadziłbym te 17" co są na cooperze ze zdjęcia - chyba najlepsze koło do Mini, no i ceny śmieszne

niech służy :ok:


PS 10w40...litości :wstyd:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 1 października 2019, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23068
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Lubię Mini :super:


Galeria dobrze wyszła... sporo zdjęć i konkretnego tekstu :ok:


Miniak odświeżony doinwestowany - fajnie :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 1 października 2019, 20:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Kupilem swojej tez Miniaka ostatnio, jezdzila troche ponad pol roku, bardzo jej sie podobal, ale dosc kaprysne auto ;)
miejmy nadzieje ze Twoje bedzie po zabiegach jezdzic bez problemow

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 2 października 2019, 07:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29611
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
dobry przeskok z opla :ok:

oby odwdzięczył się za włożona pracę, szkoda że nie S ;) ale 17" mógłbyś założyć :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 2 października 2019, 09:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Miałem takiego tylko srebrnego i wersja 115hp...Sprzedałem w niedzielę :rotfl: Bardzo fajne autko do miasta i twój egzemplarz wydaje się być naprawdę zadbany :) Niech służy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 2 października 2019, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Tez po mnie chodzi taki Miniacz na miasto ;) Gratuluje i niech sie dobrze sprawuje :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 2 października 2019, 14:35 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 38
Posty: 5113
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Ford S-Max 2.0
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
Fajny, rozważałem takiego jako drugie auto, ale na chwile obecna wpadł inny pomysł ;) Gratuluje!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 2 października 2019, 14:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7452
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Gratulacje. Mini to świetne samochody :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 2 października 2019, 15:57 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Teraz już rozumiem, co miałeś na myśli, pisząc, że nie mieścisz się w jednym poście. Chyba zrobiłeś największą galerię na tym forum, przeogromny opis :szok:

Przyjemny samochodzik, oby służył jak najwierniej :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 2 października 2019, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5063
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Wow, jeśli komuś zafundowałem formatowanie kompa to przepraszam :rotfl:


Żeby odpowiedzieć Wam wszystkim na komentarze, to od początku..
ThePatrickyo napisał(a):
Wcale się nie dziwię z podjęcia takiego wyboru...sam od czasu do czasu przeglądam sobie Coopery S i jestem przekonany, że takie autko potrafi dać masę frajdy z jazdy :super:
To w takim razie krótko odniosę się do Coopera S, którego jedną fotkę wrzuciłem tam wyżej. Otóż też jestem tego przekonany, że daje masę frajdy. Takie zwykłe Mini na pewno jest bardziej sprężyste od seryjnego BMW. Siedzisz odczuwalnie nisko, choć lekko obniżone BMW i tak jest już niższe, natomiast w Miniaku odczucie prowadzenia gokarta potęguje przede wszystkim dziwny kąt pod jakim jest przednia szyba. Jest mała i początkowo masz wrażenie, że masz ją przyklejoną do nosa. To w seryjnym Mini. Cooper S jest jeszcze nieco sztywniejszy :) Skrzynia biegów dość 0-1-kowa, albo wpinasz bieg, albo nic. Bez najmniejszego latania wajchą w poszukiwaniu biegów. Ale przede wszystkim kompresor nadaje charakteru. Z tego co mi wiadomo ten ze zdjęcia nie ma żadnych modyfikacji, więc blow-off to zapewne zasługa kompresora właśnie. I ze względu na to myślę, że Cooper S jest wart zakupu:) Jeśli nie będzie przeszkadzać Ci symboliczna tylna kanapa (za mną zbytnio nikt nie usiądzie, więc to właściwie 3 osobowe auto); sztywność, która akurat jest fajna; no i spalanie średnio jakieś 10-11l to warto, żebyś przynajmniej przejechał się tym:)

Grucha89, cieszę się że nie żałujesz, że tutaj trafiłeś! Koźmin/Krotoszyn, bez różnicy. Także jeśli bywasz w okolicy to tylko odzywaj się jak będziesz się wybierał. Pisz PW i się zgadamy, więc oby do następnego!

rorafalki, dziękuję. I oczywiście jestem świadomy <tak sądzę> ich dokuczliwości. Mam nadzieję, że ten dał się obłaskawić;) Tak, 10w40 cóż. Zacznijmy od tego, że..ktoś już wcześniej zalał go tym, a ja gdzieś tam czytałem sobie, ale nie chciałem ryzykować już nic innego. Pytanie, czy mogłem/mogę spróbować czegoś innego w przyszłości? Tak czy inaczej szkoda, że nie jest to 5w..

Szczurek1986, ja polubiłem tak, że od momentu gdy sam zacząłem się rozglądać widziałem je na drodze znacznie częściej :znudzony: Dzięki za pozytywny odbiór!

Santino, pełna zgoda, chociaż druga już opinia o kaprysach Mini.. Zobaczymy jak będzie :)

DaaN, prawda jest taka, że przeskok to słowo klucz:) myślę, że śmiało S mógłby wystarczyć jako taka mała wyścigówka, chociaż należałoby wtedy zrobić zamianę w garażu:)

WitoM, napisz proszę coś więcej:) 116, czyli miałeś typowego Coopera. Sam jak przeglądałem ogłoszenia, to widać, że ludzie bardzo często nie wiedzą co mają. Ogólnie przyjęło się, że wszystko to jest Cooper. Patrzysz, a tam 90 koni..ale Cooper! Czujność wzmożona.
Także napisz coś więcej jeśli możesz. Poszedł w miarę szybko, jak długo go miałeś? Rzeczywiście był bardzo problematyczny, czy dało się żyć?
Co do mojego egzemplarza myślę, że dużą część wszelkich upierdliwych drobiazgów udało się ogarnąć. Chciałbym, żeby teraz było to jedynie normalne użytkowanie :)

Gasper, dziękuję bardzo! Jeśli chodzi za Tobą taki Miniak, mam nadzieję że to co napisaliście, i to co ja opisuje (także odczucie o S-ce) da Tobie już jakiś pogląd. R53 z tamtych lat wyglądałby genialnie obok E46 M3. Dwaj sportowcy, tylko w różnych wagach :) Ten British Racing Green jeździł po Berlinie.

feder, następny ;D dziękuje i życzę powodzonka przy realizacji pomysłu. Obyś pochwalił się nim w odpowiednim temacie :ok:

///david, Ten Pan wie co mówi! Przeglądałem Twoją galerię nieraz. Kurczę no, co tu dużo pisać, rewelacja. I nie chodzi mi tylko o kolor:)

ThePatrickyo, pod koniec już nie byłem pewien czy zmieszczę się w dwóch postach ;D Raz, a porządnie. A co! Ale miło doceniasz mam nadzieję :wink: i oczywiście dziękuję bardzo.


Tak, bardzo wiele zostało napisane. Obym Was jeszcze nie zanudził.
Co do awaryjności to wszystko prawda. Na pewno domyślacie się, że ten też nie jest idealny, chociaż chciało się bardzo doprowadzić go jak najbardziej do porządku tak, żeby na co dzień było jak najłatwiej z utrzymaniem. Liczę, że udało się. Zima myśle, że też zweryfikuje co i jak, a na wiosnę będzie wtedy już z górki.
Pod koniec całego opisu wspomniałem, że we wrześniu była regenerowana maglownica. Wycieki były na obu końcach i to jest ogranięte, więc luz. Natomiast dość denerwujące na pierwszy kontakt jest jęczenie przy kręceniu na parkingu, ALE - oglądając trzy inne, we wszystkich było to samo :szok: Można by zastanowić się co z tym zrobić, ale to może później. Piszę o tym, żeby rozjaśnić obraz sytuacji, a gdzie, jak nie tutaj :cool:
Koła, te 17 są najlepsze do takiego Miniaka bez dwóch zdań. Świetnie wypełniają nadkole. Zlokalizowałem nawet wzór, jest to styling R85. Ale również z tym trzeba poczekać. Choć nie wiem czy nie wolałbym 16", żeby coś z tego komfortu mieć. Styling R94 :)


PS. Nie wiem jak my to zrobimy, ale mam jeszcze trochę całkiem przyzwoitych zdjęć, które chciałbym jeszcze wrzucić, ale wolałbym na następnej stronie :D


Pozdrawiam !

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI R50 One Chilired | because BMW Group!
PostNapisane: 2 października 2019, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37029
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Artur.92 napisał(a):
Tak, 10w40 cóż. Zacznijmy od tego, że..ktoś już wcześniej zalał go tym, a ja gdzieś tam czytałem sobie, ale nie chciałem ryzykować już nic innego. Pytanie, czy mogłem/mogę spróbować czegoś innego w przyszłości?

jasne, płukanka i lej 5w40 - szkoda silnika na 10w40 (każde uruchomienie, nim olej dotrze to mijają "wieki", przy szybkiej jeździe 10w40 nie zapewni właściwej ochrony)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI R50 One Chilired | because BMW Group!
PostNapisane: 2 października 2019, 20:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Artur.92 napisał(a):
Natomiast dość denerwujące na pierwszy kontakt jest jęczenie przy kręceniu na parkingu, ALE - oglądając trzy inne, we wszystkich było to samo Można by zastanowić się co z tym zrobić, ale to może później.

pompa wspomagania elektryczna ;) ja wymienialem 2 razy, uzywki po 500zl srednio ;) ale to prawda chodza glosniej, a jak jeszcze ktos atf zaleje to juz wogole padaja jak muchy, bo musi byc chf
BTW moj znajomy ma 17 hamanna dedykowane do miniaka na handel ;)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI One Chilired | który chce być Cooperem
PostNapisane: 2 października 2019, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Artur.92 napisał(a):
Gasper, dziękuję bardzo! Jeśli chodzi za Tobą taki Miniak, mam nadzieję że to co napisaliście, i to co ja opisuje (także odczucie o S-ce) da Tobie już jakiś pogląd. R53 z tamtych lat wyglądałby genialnie obok E46 M3. Dwaj sportowcy, tylko w różnych wagach :) Ten British Racing Green jeździł po Berlinie.



Jesli to byla dziewczyna i na polskich tablicach, to moze kojarze :luka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI R50 One Chilired | because BMW Group!
PostNapisane: 3 października 2019, 21:36 
ładnie odświeżyłeś :ok: sam się kiedyś zasadzałem na S
Taki mały detal- ten chrom co jest wokół grila i przechodzi w zderzak powinien być jednakowy - cały ryflowany (w twoim przypadku) albo gładki (polift)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI R50 One Chilired | because BMW Group!
PostNapisane: 3 października 2019, 22:18 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wporzo dupowóz, aczkolwiek mam alergię na ten wielgachny prędkościomierz. Niemniej, z tego co się słyszy od znajomych i czyta od nieznajomych - auto fajnie się prowadzi i dla mnie to jest potężny atut.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI R50 One Chilired | because BMW Group!
PostNapisane: 4 października 2019, 20:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5063
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Jak zwykle postaram sie odpowiedzieć każdemu z Was dokładnie..


rorafalki napisał(a):
Artur.92 napisał(a):
Tak, 10w40 cóż. Zacznijmy od tego, że..ktoś już wcześniej zalał go tym, a ja gdzieś tam czytałem sobie, ale nie chciałem ryzykować już nic innego. Pytanie, czy mogłem/mogę spróbować czegoś innego w przyszłości?

jasne, płukanka i lej 5w40 - szkoda silnika na 10w40 (każde uruchomienie, nim olej dotrze to mijają "wieki", przy szybkiej jeździe 10w40 nie zapewni właściwej ochrony)

tak, jestem świadomy, że masz rację. Jest to do przegadania temat, natomiast w ostateczności to i tak kwestia roku aż będzie okazja kolejnej zmiany oleju :)


Santino napisał(a):
Artur.92 napisał(a):
Natomiast dość denerwujące na pierwszy kontakt jest jęczenie przy kręceniu na parkingu, ALE - oglądając trzy inne, we wszystkich było to samo Można by zastanowić się co z tym zrobić, ale to może później.

pompa wspomagania elektryczna ;) ja wymienialem 2 razy, uzywki po 500zl srednio ;) ale to prawda chodza glosniej, a jak jeszcze ktos atf zaleje to juz wogole padaja jak muchy, bo musi byc chf
BTW moj znajomy ma 17 hamanna dedykowane do miniaka na handel ;)

zapewne pompa :) no i właśnie to już chyba taka natura mini, i aż ciśnie się pytanie Santi, czy po drugiej wymianie to wycie ucichło? Udało Ci się ostatecznie załatwić temat?
Natomiast dzięki za zwrócenie uwagi co do oleju do wspomagania. Mnie i pewnie innym przyda się to ;)


Gasper napisał(a):
Jesli to byla dziewczyna i na polskich tablicach, to moze kojarze

Gasper, to była jakaś babka :luka: ale co do tablic nie dam sobie nic uciąć.

Przy okazji jeszcze rozważań o takim Miniaczu co też chciałem napisać wcześniej. Jeśli interesuje Cię R53 Cooper S, to sprawa prosta, przyzwoicie zachowany to każdy jest spoko, wiadomo. Natomiast jeśli interesuje Cię lub kogoś cywilna wersja R50, lift był w lipcu 2004 do końca produkcji w 2006. Dla mnie najłatwiej jest rozróżnić po listwach ozdobnych na desce. w przedlifcie dzieli się na 5 części, polift ma 3 częściową. Natomiast największa istotna różnica jak się dowiedziałem. Przedlifty miały skrzynie biegów Midland Gears czy jakoś tak. I ona albo już się spieprzyła, albo zaraz to zrobi. Polift miał skrzynie Getrag czyli bezproblemowo, ale oczywiście takich sztuk jest mniej :) Takie podstawowe info, to chciałem dodać.


smietnik napisał(a):
ładnie odświeżyłeś :ok: sam się kiedyś zasadzałem na S
Taki mały detal- ten chrom co jest wokół grila i przechodzi w zderzak powinien być jednakowy - cały ryflowany (w twoim przypadku) albo gładki (polift)

Dzięki bardzo :) Wprawne oko, i oczywiście masz rację. Z tym, że my zorientowaliśmy się dopiero gdy w większości był już poskładany, i podczas polerki, więc to tak średnio :| :wink: Natomiast wiecie, wówczas nie było to akurat najważniejsze, ale akurat powoli przeglądam oferty, ponieważ chętniej kupiłbym tę listwę, która idzie w zderzaku, żeby pasowała do tego co jest na masce. Czyli zrobić a'la polift, tylko ze względu na "odmłodzenie" wyglądu z przodu. Także jeszcze raz dzięki, za wychwycenie.


maaaad napisał(a):
Wporzo dupowóz, aczkolwiek mam alergię na ten wielgachny prędkościomierz. Niemniej, z tego co się słyszy od znajomych i czyta od nieznajomych - auto fajnie się prowadzi i dla mnie to jest potężny atut.

Dzięki maaaad! Nigdy nie spodziewałbym się po sobie, że kupię auto z zegarami na środku..natmiast zdecydowanie sytuację ratuje obrotomierz, który już masz w normalnym miejscu, a umieszczenie go przed oczami kierowcy myślę, jest akurat bardzo fajnym akcentem. Chociaż prędkościomierz rzeczywiście jest wielgachny, i trzeba się chwilę przyzwyczaić.
Prowadzenie na pewno na plus, to można potwierdzić. Jest krótki, stosunkowo szeroki, więc rozstaw wszystkich kół robi się nieco na kształt kwadratu. Moje odczucie jest też takie, że mimo FWD dość chętnie zacieśnia zakręt :) być może to tylko wrażenie..
O, jeszcze regulacja foteli gdy ktoś musi usiąść z tyłu jest beznadziejna:)


Dzięki wielkie za zainteresowanie i każdą opinię jeszcze raz,
mam jeszcze co nieco do wrzucenia w temat, więc będzie kontynuacja.


Pozdrawiam !

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Artur.92 -->> MINI R50 One Chilired | because BMW Group!
PostNapisane: 4 października 2019, 23:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Artur.92 napisał(a):




Przy okazji jeszcze rozważań o takim Miniaczu co też chciałem napisać wcześniej. Jeśli interesuje Cię R53 Cooper S, to sprawa prosta, przyzwoicie zachowany to każdy jest spoko, wiadomo. Natomiast jeśli interesuje Cię lub kogoś cywilna wersja R50, lift był w lipcu 2004 do końca produkcji w 2006 (....)


O, dzieki za info. O skrzyniach nie wiedzialem. Najlepiej mi sie jezdzilo wlasnie takim poliftowym miniaczem. Ten najnowszy zas, nawet w wersji S jakos mniej lapie mnie za serce, a wlasnie tymi nowymi najwiecej jezdzilem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL