BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 362 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 19 lipca 2020, 18:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 835
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
Szczurek1986 napisał(a):
Rost napisał(a):
Broder polecam Yokohame Advan Sport V105S. Ale tylko nowe.


nowe to najlepszy pomysł :D uzywki to można zakupić jak się za moment auto sprzedaje :hyhy:

Kola mylem na aucie przed zima, moze wosk z myjni w nie powchodzil i trzeba teraz go wygrzac :D ;)
Wiadomo ze nowe najlepiej, ale trzeba pamietac ze opona w 19" kosztuje zupelnie inaczej niz np 17".
W zeszlym roku jak je kupowalem to koszt 1 nowej sztuki oscylowal w okolicy 1500pln , a kupilem pare uzywek ponad 5mm za 250pln... wiec nie ma co porownywac. Tym bardziej ze te opony fabrycznie maja nizszy bieznik i bodajze 6mm ma nowa opona.
Yoko widze obecnie dobra cena w moim rozmiarze, no ale to nie ten czas na kupowanie opon. Sezon zaraz sie skonczy i opona bedzie rok starsza, poczekam do przyszlego roku ;)
No chyba ze sie jakis bonusowe niuty uruchomily przez wydech, ale nie sadze ;) Jak sie okazalo 2 srodkowe male katy byly pelne, a myslalem ze zostaly tylko puszki, wiec teraz na pewno zrobilo sie lzej na wydechu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 7 sierpnia 2020, 11:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 835
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
Mialem zakupione zaciski Akebono z audi ktore docelowo mialy isc do czerwonego touringa, ale jednak nastapila zmiana planow ;)
Zostaly pomalowane na niebiesko jak poprzednie brembo i zrobilem nakladke carbon na front dzieki ktorej nie sa jednolitym klocem.
Tarcze chwilowo zapoczyczylem z imoli czyli jest 375mm, musze odkupic drugi komplet imoli :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A jak mialem auto na podnosniku to cyknalem szybko fotke wydechu
Obrazek

Zaczynaja sie problemy prawdopodobnie z wtryskami... auto przerywa i ktorys wtrysk co jakis czas mocno stuka. Oczywiscie w glowie mam juz dziwny pomysl, zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 7 sierpnia 2020, 11:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zacisk i tarcza :szok:
super!!!
wydech również niczego sobie

czyli co: padnięte wtryski to dopiero początek :luka:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 7 sierpnia 2020, 13:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29760
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ładnie się wpasowały :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 09:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Tutaj jak zwykle grubo! Nie podoba mi się kolor zacisku, ale reszta- rewelka! :ok:

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 11 sierpnia 2020, 21:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 835
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
rorafalki napisał(a):

czyli co: padnięte wtryski to dopiero początek :luka:


Jak zawsze :rotfl:
Ostatnio zaczalem kompletowac wtryski z 535d. Mimo,ze wszyscy mowia o zlym kacie wtrysku do m57 to i tak kilka projektow 300KM jezdzi, ale jak dlugo pojezdza - nie wiadomo.
Wpadlem wiec na pomysl podmiany slupka na 204KM, bez przerabiania wiazki, na sterownikau z m57. Przy okazji rozwiaze sie problem kata wtrysku wtryskow 535d ;)
W sumie plan zaczalem wdrazac w zycie, dzis przywiozlem kompletne m57tu z e46. Trzeba go troche ogarnac, uszczelnic i dzialac dalej ;)
Przy okazji odpadnie mi kilka innych problemow z wczesniejszych planow jak to czy pokrywa z 535d bedzie pasowac bo wiem, ze na 204km pasuje bez problemow (chodzi dokladniej o to czu czujnik polozenia walka bedzie czytal impulsy). To samo z pompa R90, juz nie musze kombinowac zeby ja upchac.
Obrazek
Obrazek

Krisu_K13TL napisał(a):
Tutaj jak zwykle grubo! Nie podoba mi się kolor zacisku, ale reszta- rewelka! :ok:

Kolor na wczesniejszych zaciskach byl niebieski, na tylnych rowniez wiec taki tez dostaly nowe ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 12 sierpnia 2020, 07:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29760
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
będzie się działo :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 12 sierpnia 2020, 10:22 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2220
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Oj Broder, Ty i te Twoje "daily" :D za każdym razem to samo :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 23 sierpnia 2020, 08:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 835
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
Na razie zadzialo sie tyle, ze silnik musialem rozerbac i tyle z niego zostalo :D
Obrazek

Ogolnie tloki i wszystko inne w super stanie, ale widac po nagarze na termostacie, ze bylo go sporo przez klejona chyba na silikon sanitarny uszczelke pokrywy zaworow. We wtryskach bylo to samo, a przy ich wyciaganiu nagar wpadl do cylindrow, stad rozbiorka. Glowica poszla do zrobienia (uszczelniacze, docieranie zaworow itd.)

Pytanie mam o rozrzad. Wymieniac, czy nie?
Mam silnik na wierzchu, rozebrany, wiec teraz to zaden problem, w aucie bedzie duzo gorzej. Nie mam natomiast zaufania do lancuchow nowszej produkcji i tutaj jest dylemat...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 23 sierpnia 2020, 08:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
W M57n rozrządu bym nie ruszał
Jest trwały
Chyba ze typowa prewencja, ale tylko oem

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 23 sierpnia 2020, 09:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
rorafalki napisał(a):
czyli co: padnięte wtryski to dopiero początek

Dzwon i awaria podstawą tuningu :rotfl: ;) Daily, a tak dokoksane jak nie jeden "projekt" jeszcze chwile i wpadnie do Top Model :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 23 sierpnia 2020, 09:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Hample miazga :super: u ciebie zawsze grubo, lubię ten przerost formy ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 23 sierpnia 2020, 10:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 835
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
Jesli mialbym byc 100% uczciwy i obiektywny to hamulce sa faktycznie przerostem ;)
Tzn poprzednie 4 tloki byly bardzo lekkie a do tego sporo lzejsza tarcza 337mm w zupelnosci wystarczala.
Obecny zestaw mocno czuc pod wzgledem wagi, czuc doslownie przenoszenie drgan stabilizatora. Byc moze bedzie powrot do poprzedniego setupu za jakis czas, zobaczymy.
Co ciekawe w czerwonym turasie mam ta sama ciezka tarcze 375mm, ale zacisk lzejszy 4 tlok i tam jakos nie czuc tych drgan.

Wracajac do tematu rozrzadu chyba zostane przy fabrycznym. Odczytany przebieg z klucza i ews tego silnika to 312tys km. Przy skladaniu silnika zaloze go i sprawdze jak mocno wysuniety jest napinacz, wtedy podejme ostateczna decyzje.

Mam pytanie jeszcze do osob grzebiacych m57n
1. W przypadku montazu duzego FMIC usuwacie wentylator i... juz? Klima dziala bez problemu? Jakies negatywne skutki?
2. Czy jest sens i pozytywy w montazu czujnika cisnienia na listwie do 2000bar?
3. Czytam o "przerobionych pompach CP3" (eh te tajemnice hyhy :D ) czy to chodzi o przerobke zaworu sterujacego? Ktos testowal tego moda? https://www.cumminsforum.com/threads/di ... od.243705/
4. Co warto jeszcze od razu wrzucic o wiekszym zakresie/mocniejszego zeby byl zapas lub nie poprawiac/wymieniac za chwile?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 27 sierpnia 2020, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 86
Moje BMW: 330cd 457HP@907Nm
Kod silnika: M57N
Garaż: E46 330CD
E81
Kawasaki ZX10R
Kawasaki KX450F
1. U siebie włożyłem IC z rdzeniem 450x300x76 zostawiając wentylator klimy, trzeba było lekko podciąć zderzak.

2. Jeśli nie planujesz w przyszłości montażu drugiej pompy CP3R90 lub zmiany pojemności oryginalnej to nie ma sensu, poza tym wyższe cisnienie niż 1800 barów na 219 to nie jest dobry pomysł. Chociaż z drugiej strony może warto żeby nie pracował na końcu przedziału.

3. Większość mocnych m57 ma przerobiony zaworek. Jak duży ma to wpływ nie mam pojecia.

4. DP 3,5", wlot do kolektora 60mm. Map sensor z EU4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 28 sierpnia 2020, 09:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 240
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 --> M57+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=qczy+e46
3. Nie testowałem go JESZCZE ale najpewniej będę musiał. Ten sam zaworek jest na listwie i on ma spełniać funkcje.
4. Dołożyłbym jeszcze porting głowicy - najlepiej tej z 535d - i korektora wydechowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 28 sierpnia 2020, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 86
Moje BMW: 330cd 457HP@907Nm
Kod silnika: M57N
Garaż: E46 330CD
E81
Kawasaki ZX10R
Kawasaki KX450F
To nie jest ten sam zaworek.

535d 272KM ma tą samą głowice. Nie da się zrobić sesownie protingu tej głowicy. Szkoda zachodu.

Dobrze jest założyć pokrywę zaworów z 535d 272KM i odmę - będzie więcej miejsca przy turbo.

Warto zmienić sprężynki zaworowe na sztywniejsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 28 sierpnia 2020, 17:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 835
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
Dzieki za konkrety patada
Zaworek z pompy cr mam jakis uszkodozny wiec bedzie na czym testowac.
Kolektor ssacy mam tez specjalnie zakupiona wersje fabrycznie bez klapek z map 4 bar
Pokrywe 535 tez mam juz od dawna, miala wpasc na obecny silnik ale sie nie doczekala wiec bedzie jak znalazl teraz. OCT tez lezy, stozek zostal mi z e36 m3 pipercrossa z wejsciem na odme.
Sprezynki zaworowe kupione od lukbmw (dzieki za szybka wysylke).
Caly czas czekam na glowice az wroci z szlifierni. 90% nowych uszczelek juz mam, wiec niedlugo skladanie.
A co do czujnika cisnenia na listwie to z N47/57 maja 2200bar, kosztuja grosze i chyba taki zaloze, ale to jeszcze do ustalenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 30 sierpnia 2020, 01:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
W sumie patada większość wyjaśnił, ale napisze od siebie.
1. Ja mam wyrzucony wiatrak klimy razem z wiskozą i wsadzony wiatrak elektryczny z 330i. IC wymiary rdzenia 600x300x76
2. Dla mnie bez sensu, 219 (ogólnie wtryski cewkowe) nie lubią takich wysokich ciśnień
3. Uczciwe 400 koni zrobisz na nie ruszanej R90. Powyżej 420 koni zaczyna się walka o każdy koń i wszystko ma znaczenie (szczególnie żeby utrzymać koks w zakresie 4000-5000)
4. Sprężynki masz już to dobrze. Jak nie lubisz często zdejmować skrzyni to załóż zestaw docisk SP+ spiek 6 łopat :P
Jak auto dostanie porządnego koksu to kevlary i inne wynalazki prędzej czy później zaczną się ślizgać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 30 sierpnia 2020, 08:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 835
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/2xE46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30SC/M57N
Garaż: E36 M3 Evo Saloon
E46 Touring M54B30 Supercharged
E46 Touring M57ND30 400HP+
kolejne bardzo przydatne info, dzieki
Z wiatrakiem to nieglupi pomysl, nawet mam takiego elektryka z benzyny. Pytanie jak z temperaturami? Radzi sobie normalnie w upaly? I czy w sofcie trzeba cos mieszac z wczesniejszym zalaczaniem go?
Sprzeglo obecnie mam kevlar i docisk z e90 231KM, jest prawie nowy i byl toczony zeby bral cala powierzchnia. Tu nie problem, akurat skrzynie lubie zrzucac :D Mamy tutaj dziadkow od sprzegiel, twierdza, ze sa w stanie wzmocnic docisk bez odczucia tego na pedale sprzegla, wiec to na spokojnie do ogarniecia jak bedzie sie cos slizgac.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Broder --> E46 Touring 330D
PostNapisane: 30 sierpnia 2020, 16:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Tu jest tutorial: http://www.zhpmafia.com/forums/showthre ... utomatic-s)-doityourself
Na pewno poradzi sobie lepiej niż sama wiskoza w upały. I pasuje bez żadnych przeróbek.

Z innej beczki, pisałeś o tych drganiach przy hamowaniu od ciężkiego zacisku. Chciałem ten zacisk akebono z audi połączyć z lekką tarczą od m3 e90 - 360x30mm 10.2kg wagi ale teraz już sam nie wiem. Szukać mniejszego i lżejszego zacisku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 362 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL