BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 15:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 29 maja 2014, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
MaTiMa, widzę że wiedzy co do e39 to masz mało i słabo z czytaniem. ( na drugiej stronie było podane ile ma seria )

E39 530dA Touring ma seryjnie 8,9s do 100km/h ( wersja 184KM - dla jasności dA czyli diesel automat ;-) )
Ja po programie na mokrym robię 8s.
Na suchym 7,8s i to z uślizgiem na starcie ( tak więc da się poprawić czas )

Obrazek

_________________
Tylko to brzmienie daje Ci ropa !
Motor pod maską jak dziki bocian !
<uniaDZIKICHklekotów>


Ostatnio edytowano 29 maja 2014, 17:13 przez DŁUGI 318is, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 29 maja 2014, 17:13 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Dobry wynik :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 29 maja 2014, 23:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Faktycznie mój błąd. Opierałem się na danych z tej stronki: http://www.bmw-tech.pl/, bo jako pierwsza mi wyskoczyła, a tam sporo jest modeli i roczników :piwo:
Co by nie było, to wiadomo, że przecież kombiacz nie jest do ścigów od świateł do świateł, ale od czasu do czasu można przedmuchać wydech :zawstydzony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 30 maja 2014, 07:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 425
Lokalizacja: KRAKÓW/chicago
Moje BMW: 2003 BMW 530i
Kod silnika: M54B30
bardzo sympatyczna ta twoja e39:)no i calkiem niezle chodzi jak na ropniaczka ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 30 maja 2014, 07:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
MaTiMa napisał(a):
Co by nie było, to wiadomo, że przecież kombiacz nie jest do ścigów od świateł do świateł

Prawda, prawda. :)

szybki_1985 napisał(a):
bardzo sympatyczna ta twoja e39:)no i calkiem niezle chodzi jak na ropniaczka ...


Taki dość szybki rodzinny dupo-wóz.
I jestem z niego mega zadowolony.

_________________
Tylko to brzmienie daje Ci ropa !
Motor pod maską jak dziki bocian !
<uniaDZIKICHklekotów>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 14 marca 2015, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Dawno się nic nie działo więc jedziemy z tematem i nadrabiamy zaległości :
:) :) :)


No i pierwsze 300 000 przejechało. :-) a było to 8 czerwiec 2014r ( na dzień dzisiejszy 14.03.2015r autko ma 311 tyś km )
Obrazek

Puki co niebawem będą drobne zmiany stylistyczne a właściwie jedna :)
Dokładka Alpina.
Obrazek

Generalnie z czasem ma być taki efekt końcowy :
Obrazek

Obrazek

Puki co małe odświeżenie co do wyglądu autka i jakieś tam drobne naprawy.
Obrazek

Obrazek


A poniżej sprawca ostatniego "Stefana Batorego" który się wydostawał z wydechu mojego auta.

Obrazek
Po ostatnich wojażach, zebrało się troszkę do ogarnięcia tak więc :
Wymienione klocki tylne z czujnikiem - kpl. TRW
oraz wyczyszczony jak co roku EGR i do tego nowy przewód elastyczny do IC.
( batorego już nie będzie a przynajmniej nie tyle. )

Autko wreszcie śmiga z dokładeczka Alpina z czego jestem bardzo zadowolony. :)

Obrazek


Obrazek

Dziś biorę się za zdemontowanie nieszczęsnego sterownika ABS
Niestety tak jak większość tak też i moje autko dopadła ta przypadłość.
Sterownik daję do naprawy w Redzie do firmy Elektro-BIP.
Jak zrobią i troszkę po śmiga to dam znać jakie odczucia po naprawie itd.

i.....
po naprawie w Elektro-Bip jestem mega zadowolony, działa ABS idealnie oraz ASC_T działa teraz bardziej precyzyjnie.
Renowacja całego sterownika 400zł

Z braku czasu na większe przemiany itd. ostatnio weszła w życie jedynie drobna odmiana mająca na celu poprawę świateł mijania.
Zmieniłem palniki z Philips 4300K
na
Bosma 6000K

Po lewej Philips a po prawej Bosma
Wydawało by się że rużnica prawie żadna ale w czasie jazdy jest znacznie lepiej na 6000K
Obrazek

Poniżej jeszcze link do filmu po założeniu już Bosma 6000K
( nagrywane komurczakiem HTC ONE M7 tak więc sorki za średnią jakość )
https://www.youtube.com/watch?v=L-KmunEQYRo


Czas i km lecą więc coś tam czasem się dzieje :)

Obrazek

Ogólnie czas zrobić serwis olejowo filtrowy no i przy okazji regeneracji alternatora, wymieniam kilka rolek itp. bo stare już mają swoje lata.
Za jakiś tydzień ogarnę też kpl. serwis klimy włącznie z wymianą osuszacza bo i on już ma swoje lata.
Przy okazji wymiany filtra paliwa zaaplikowałem bezpośrednio na wtryski środek LM.
Teoretycznie ma tam jakieś cuda poczynić i wyczyścić końcówki wtrysków + komorę.
Wymieniałem dziś między innymi rolkę napinacza paska wieloklinowego i org. jest produkcji MUB, ja dawałem popularnego pakowacza czyli Febi a w jego kartoniku był właśnie MUB.
Różnica taka że org. BMW kosztuje 389 zł a ta sama część w kartoniku Febiego kosztuje 130zł.
Same łożyska w rolkach co do BMW to za zwyczaj FAG lub ewentualnie INA.
Obrazek

Czas na kolejne małe zakupy.
Tym razem wpadł nowy intercooler Behr Hella

Obrazek

Klekot z doładowaniem jednak potrzebuje mieć pod dostatkiem chłodnego
( troszkę już km zrobione na nowym IC i powiem że warto było bo różnica masakryczna między nowym org. IC vs stare IC po czyszczeniu )

E39 Touring jak wiadomo ciężka bestia tak więc po piętnastu latach dziś nadszedł dzień ingerencji w zawieszenie.
Autko już na podnośniku i można działać.
Przednie zawieszenie mimo upływu lat nadal spisywało się bdb. a jedynie na jednym sworzniu pojawił się luz, jednak że nienawidzę wracać do już raz rozgrzebanego tematu tak więc z przodu robię kpl. : wahacze, kpl. drążki kier., łączniki i gumy stabilizatora.
W tylnym zawieszeniu również sporo się zmieni a konkretniej : łączniki i gumy stabilizatora, tuleje pływające, łączniki wahaczy, duże tuleje wózka.
Po całej pracy pozostanie ustawić już tylko geometrię kół a potem już tylko "radość z jazdy"

Zastosowane marki produktów to :
Lemforder
MOOG
TRW
Mayle HD
Obrazek

No i kolejny drobny zakup.
A mianowicie po raz już xxxxx czeka mnie wymiana klocków hamulcowych przednich które muszą przechodzić katusze w zestawie z nacinanymi tarczami :D
Testowałem już różne marki i generalnie od jakiegoś czasu ścierałem markę TRW która mi osobiście do nacinanych tarcz bardzo pasowała.
Tym razem jednak znowu mały test jakości/producenta, i teraz zawitają klocki Valeo dedykowane do E39 530d. ( i tak w tym roku będę budował inne większe hamulce więc na starych tarczach mogę po testować )
Jest też opcja zwykłych uniwersalnych Valeo ale tego jednak wolę nie próbować jeśli producent sam przewidział inne dedykowane do konkretnie tego modelu z tym konkretnym silnikiem.

Z ciekawostek dodam że ponieważ miałem okazję fizycznie porównać zarówno dedykowane klocki Valeo do mojej E39 jak i ich tańsze zamienniki Valeo uniwersalne, to w przypadku dedykowanych są one na brzegach okładziny leciutko nacinane ukośnie oraz wzrokowo można zauważyć inny rodzaj okładziny ciernej w porównaniu z uniwersalnymi klockami które dla odmiany np. nie mają ściętych rantów okładziny.
Dedykowane klocki mają też dodatkową nazwijmy to podkładkę pomiędzy płytką klocka a tłoczek w zacisku, a w tańszym odpowiedniku tego nie ma.
Najbardziej mnie zaskoczyły informacje dotyczące taśm produkcyjnych.
Dedykowane klocki pochodzą z grupy Continental
Natomiast ich tańsze zamienniki są z grupy ATE-Teves

I jeszcze jedna mała sympatyczna modyfikacja a dokładniej to podwójnie mrugające światła awaryjne.
Taki drobny M-Tuning :P
https://www.youtube.com/watch?v=u60oV_K ... e=youtu.be



:) :) :)
To tak na tyle co się działo ostatnimi czasy.
Nowy zawias lata już u mnie tydzień i jestem z niego mega zadowolony.


Plany na ten rok to kpl. porządnych nowych oponek letnich na 17"
do tego kpl. nowych zimówek na 16" oraz do tego org. aluski BMW
dalej do tego większe hamulce od po-lifta
no i wisienką na torcie będą sprężyny od Eibach lub AP
Po za tym też planuję odrobinę oczyści lakier itp. dopracować.

_________________
Tylko to brzmienie daje Ci ropa !
Motor pod maską jak dziki bocian !
<uniaDZIKICHklekotów>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 14 marca 2015, 18:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1005
last tunning jak dla mnie na -
reszta :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Taka szybka sesja mojej buni wraz z Podol podczas Trójmiejskiego zlotu rozpoczynającego sezon 2015r na Westerplatte w Gdańsku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Tylko to brzmienie daje Ci ropa !
Motor pod maską jak dziki bocian !
<uniaDZIKICHklekotów>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 20:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 795
Lokalizacja: Gierczyce
Moje BMW: E90 320D
Kod silnika: M47TU2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149305
Zacny Turek :hyhy:

Dokładeczka świetna. A jak się trzyma Coli na aucie z Politurką?:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Dzięki za dobre słowo :hurra:
W planie jeszcze są inne pomysły na modyfikacje wizualne ale w swoim czasie wszystko się po kolei ogarnie.

Integy napisał(a):
A jak się trzyma Coli na aucie z Politurką?:)


Bez zastrzeżeń, jestem bardzo zadowolony.

Dzisiaj też dotarł do mnie jeden taki mały skromy gadżet ale bardzo praktyczny, czyli siatka na drobiazgi do tunelu środkowego w E39.

Obrazek

Obrazek

_________________
Tylko to brzmienie daje Ci ropa !
Motor pod maską jak dziki bocian !
<uniaDZIKICHklekotów>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DŁUGI 318is -->> E39 Touring 530d - Business Paket
PostNapisane: 5 lipca 2015, 02:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Mały UP bo dawno nic się nie działo.
Ostatnio zdecydowałem o wymianie Visco,a jedynym powodem było to że jest ono tak stare jak całe autko.
Niestety mój pomysł był kiepski.
Zakupiłem tzw. org. Behr/Hella który okazał się zepsuty tak więc reklamacja i zwrot $$$$.
Natomiast moje stare org. visco przy ostatnich "letnich " temperaturach pokazało że ma się nadal w świetnej kondycji i nie ma sensu wywalać kasy w błoto na nowe.
Poniżej felerna sztuka Behr-a
Obrazek

Ponadto ostatnio ostro debatowałem nad zmianą opon co też uczyniłem.
Decyzja podjęta i wybór padł na Firestone FHSZ90μ
Po pierwszych przejechanych 2 tyś km, jestem z wyboru opon bardzo zadowolony.
Obrazek

Od ostatniej wymiany oleju co prawda przelatałem zaledwie 7,5 tyś km ale ze względu na uroczą upalną pogodę, wróciłem do tematu wertowania kart charakterystyki olejów.
Tym razem jest zmiana z Castrol Edge FST 5w30 LL-04 na Shell Helix Ultra 5w40 LL-01
Przy okazji zmiany oleju wymieniłem też wkład filtra powietrza na sportowy Pipercross.
Bardzo fajna alternatywa dla rozreklamowanego strasznie K&N i do tego Pipercross jest cenowo na poziomie zwykłego filtra powietrza z górnej półki a nie jak wspomniany KN gdzie cena jest prawie trzy razy tyle.
W poprzednich BMW też stosowałem sportowe wkładki tak więc moje oczekiwania były sprecyzowane.
Efektem jest lepsza reakcja na gaz, i znacznie mniejsza zadyszka dla silnika w górnych obrotach.
Ostatnią najbardziej drobną sprawą była wymiana płynu chłodzącego ale i tu mały "zonk" bo zgodnie z historią serwisową ASO BMW ostatni raz ten płun był wymieniany w .... :kwasny: 2002 roku.
Ja do tej pory tego nie czyniłem bo zgodnie z testerem płyn miał wartość zamarzania na poziomie - 35 stopni, no ale teraz już autko jest u mnie ponad dwa lata więc ta wymiana sama się na myśl mi nasunęła.
Trzykrotne płukanie i świeży płyn dały pozytywny wynik pracy.
Obrazek

Obrazek

Na dniach będę się brał za:
- adaptacja przepływomierza do nowego Pipercross
- poduszka silnika prawa do wymiany
- małą renowację środka a konkretnie skóry.
Po wykonaniu zdam foto relację.

_________________
Tylko to brzmienie daje Ci ropa !
Motor pod maską jak dziki bocian !
<uniaDZIKICHklekotów>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 171 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL