BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 05:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 5 września 2019, 07:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Silnik w budzie
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Darmowe galerie allegro.pl

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 16 września 2019, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Już bliżej jak dalej

Obrazek Obrazek Obrazek
darmowe zdjęcia na allegro

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 17 września 2019, 13:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
ooo coś się rusza :ok:

Trzymam kciuki za ten wygar :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 września 2019, 07:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zdjęcia na aukcje Allegro

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 września 2019, 07:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Allegro - darmowe galerie zdjęć

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 września 2019, 07:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Galeria zdjęć na aukcje

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 września 2019, 15:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Ziomek ogarnij jakiś normalny hosting, bo wyświetlają się tylko miniaturki :/

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 września 2019, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
grabolek363 napisał(a):
Ziomek ogarnij jakiś normalny hosting, bo wyświetlają się tylko miniaturki :/

Ktoś ma z tym jeszcze problem?
U mnie się wyświetla normalnie

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 20 września 2019, 07:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
allegro galerie

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 20 września 2019, 12:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kusy napisał(a):
grabolek363 napisał(a):
Ziomek ogarnij jakiś normalny hosting, bo wyświetlają się tylko miniaturki :/

Ktoś ma z tym jeszcze problem?
U mnie się wyświetla normalnie



Chodzi po prostu o to by zdjęcia były wstawione w odpowiednim formacie bez klikania specjalnie na zdjęcie by je powiększyć ;)


na turboBMW dokładnie tak samo umieszczasz zdjęcia jak tu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 października 2019, 18:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Auto wystrojone na 1,25b opadające na 1,20 i przy odcięciu 1,15, ostatecznie gotowe. Na każdym asfalcie na 15" 195 lub 16 205 gubi trakcje z gazu na drugim biegu na prostej, dyfer 3,38, na niektórych asfaltach oraz oponach (głównie 185) zapala też trójkę, w drifcie zapinam też czwórkę ale to jest max bo już do końca nie dokręci.
Spalanie lpg w trasie 10l przepisowa jazda 4 osoby. do 2,5tyś obr chodzi jak seria, od 3 zaczyna być czuć moc, przy 3,5 się otwiera WG a od 4 tyś obr zapala się dwójka i tak już do 6900. Troszkę chyba późno (Borg Warner Twin scroll s200sxe, kolektor Twin scroll) porównując kumpla budżetowy projekt na chińskim turbo i najzwyklejszym kolektorze 328i (wstaje mu niecałe 1000 rpm wcześniej) ale nie będę się opierał na dupohamowni, poczekam na wykres, przy strojeniu nie było sprzętu do tego akurat.
Dodatkowo dwie mapy przełączane z guzika, jedna słabsza na stałe upalanie 0,95b a druga max 1,25b na normalne jazdy i na miasto.
WG w atmo to była świetna decyzja, poniżej 3,5 tyś się nie otworzy, a nawet jak się otworzy to niema tragedii, da się po mieście jeździć.
Z lpg jest podobnie, pod pełnym obciążeniem przy 3,5 tyś przełącza się z lpg na PB, jeśli ktoś wie o co chodzi to zauważy delikatne szarpnięcie, ale ostatnio sam przestałem to zauważać, nie jest to uciążliwe.

P.S. Przegrodę w kolektorze doprowadziłem do WG ok 1mm od języczka WG, a ta dziurka przy bokach przegrody od spawu (zdjęcie poniżej) jakoś wpływa na działanie Twin scrolla czy nie znacznie i nie zawracać sobie tym głowy?

https://www.youtube.com/watch?v=KhhkovXcUsg - Auto znajomego jak co, wygląda tak samo jak moje, z tym że ja jeżdżę tylko po zamkniętych placach ;)

Mam problem z dodaniem zdjęć na fotosiku, próbowałem z 15min na 5 różnych sposobów, więc pozostaje po staremu, wystarczy włączyć jedno zdjęcie i klikać strzałką po prawej str zdjęcia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
galerie allegro

Obrazek Obrazek
Allegro.pl - hosting zdjęć na aukcje

Obrazek Obrazek Obrazek
galeria allegro

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Ostatnio edytowano 18 października 2019, 20:05 przez Kusy, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 października 2019, 18:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Fajnie sie czyta ale praktycznie nie oglądam zdjęć bo po prostu mi sie nie chcę tyle klikać ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 października 2019, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 439
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: 328i+
Soczysty przejazd tego kumpla. Jak ja bym chciał mieć takie umiejętności żeby takiego gruzina zbudować...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158134 - 328i blackie coupe aktualne !

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115013 - 318tds


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 18 października 2019, 23:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 978
Lokalizacja: RZ
Moje BMW: e92 330d
Kod silnika: N57
siema Kusy, z takiego gruza zrobić takiego turbo gruza na prawdę szacunek :padam:
kierownik na propsie jak zwykle :ok:

_________________
moje e92 330d
moje byłe e46 320d FL

Thank you for flying with BMW airlines!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 19 października 2019, 08:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Kusy napisał(a):
P.S. Przegrodę w kolektorze doprowadziłem do WG ok 1mm od języczka WG, a ta dziurka przy bokach przegrody od spawu (zdjęcie poniżej) jakoś wpływa na działanie Twin scrolla czy nie znacznie i nie zawracać sobie tym głowy?

Kusy napisał(a):
od 3 zaczyna być czuć moc, przy 3,5 się otwiera WG

Z tego co JA wiem twinscroll wymaga separacji, dlatego ludzie zakładają 2 x wg przy TS. A tu raczej spaliny się mieszają tak czy siak ;)

Fajnie wszystko siadło, mocowo patrząc po doładowaniu to powinno być już dobrze. Ale jak patrzę z zewnątrz, to nie dałbym mu na ulicy więcej niż 100 koni :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 19 października 2019, 10:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Heh trochę ta buda nie pasuje do tego silnika i pewnie pracy włożonej,ale fajnie zmajstrowane wszystko :ok:

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 19 października 2019, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
deejeys napisał(a):
Z tego co JA wiem twinscroll wymaga separacji, dlatego ludzie zakładają 2 x wg przy TS. A tu raczej spaliny się mieszają tak czy siak

Fajnie wszystko siadło, mocowo patrząc po doładowaniu to powinno być już dobrze. Ale jak patrzę z zewnątrz, to nie dałbym mu na ulicy więcej niż 100 koni

Chyba nie do końca masz rację. Albo nie patrzyłeś na zdjęcia które wstawiłem i nie czytałem dokładnie opisu.
Do WG mam poprowadzone dwa banki 1 2 3 oraz osobnym kanałem odgrodzone przegrodą 4 5 i 6 cylinder.
TS ma za zadanie rozpędzić szybciej turbinę, a zakładając że przez te małe niedociągnięcia które są u mnie przy przegrodzie, nie miesza się powietrze z jednego banku na drugi, to TS działa prawidłowo aż do momentu otwarcia się WG, bo dopiero wtedy gdy otworzy się WG, powietrze ma przelot z jednego banku do drugiego, ale wtedy to jest to i tak już nie istotne ponieważ WG otwiera się nie wcześniej niż przy 3,5tyś obr a wtedy turbina jest już mocno rozpędzona i TS nie ma potrzeby bycia przy tych obrotach. Mam rację czy nie? A przegroda TS w kolektorze dochodzi do ok 1mm od grzybka WG więc tutaj też minimalnie może sie powietrze z obu banków mieszać, ale to chyba nie są istotne przepływy?
W K64 mi powiedzieli że nie musi być przegrody aż do samego WG, wystarczy tylko początek runerów oddzielić, a później może być nawet 5cm się mieszać, ale trochę mi to nie pasowało i zrobiłem w miarę szczelnie aż do samego WG.

Wizualnie miał być slipper, wszystkie drzwi mam wymalowane zapasowe, trzeba tylko przezbroić i założyć, ale tak wyglada bardziej niepozornie, w dodatku 3 listopada jadę na trening na Tuczępy, więc po treningu może wyglądać podobnie bo zamieszam się dobrze wklejać w parach.
W planie mam troszkę ją podnieść i założyć ori kołapaki BMW 15" dla niepoznaki :D

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kusy -->E46 m52tub28 projekt DRIFTOGRUZ/ Update Turbo 400+
PostNapisane: 19 października 2019, 11:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Kusy napisał(a):
deejeys napisał(a):
Z tego co JA wiem twinscroll wymaga separacji, dlatego ludzie zakładają 2 x wg przy TS. A tu raczej spaliny się mieszają tak czy siak

Fajnie wszystko siadło, mocowo patrząc po doładowaniu to powinno być już dobrze. Ale jak patrzę z zewnątrz, to nie dałbym mu na ulicy więcej niż 100 koni

Chyba nie do końca masz rację. Albo nie patrzyłeś na zdjęcia które wstawiłem i nie czytałem dokładnie opisu.
Do WG mam poprowadzone dwa banki 1 2 3 oraz osobnym kanałem odgrodzone przegrodą 4 5 i 6 cylinder.
TS ma za zadanie rozpędzić szybciej turbinę, a zakładając że przez te małe niedociągnięcia które są u mnie przy przegrodzie, nie miesza się powietrze z jednego banku na drugi, to TS działa prawidłowo aż do momentu otwarcia się WG, bo dopiero wtedy gdy otworzy się WG, powietrze ma przelot z jednego banku do drugiego, ale wtedy to jest to i tak już nie istotne ponieważ WG otwiera się nie wcześniej niż przy 3,5tyś obr a wtedy turbina jest już mocno rozpędzona i TS nie ma potrzeby bycia przy tych obrotach. Mam rację czy nie? A przegroda TS w kolektorze dochodzi do ok 1mm od grzybka WG więc tutaj też minimalnie może sie powietrze z obu banków mieszać, ale to chyba nie są istotne przepływy?
W K64 mi powiedzieli że nie musi być przegrody aż do samego WG, wystarczy tylko początek runerów oddzielić, a później może być nawet 5cm się mieszać, ale trochę mi to nie pasowało i zrobiłem w miarę szczelnie aż do samego WG.



Generalnie nie budowałem nigdy TS, więc nie tyle ja nie mam racji co ludzie którzy to robią jeśli Ty masz rację. Kolektor widziałem, lubię śledzić turbo tematy. Zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć ;)

https://www.google.com/search?q=twin+sc ... =560&dpr=4

Kolejna kwestia, z tego co wiem TS nie daje kosmicznego efektu, z tego co sie tym interesowałem to jest okolo 300rpm wczesniej boost wzgledem zwykłego zbiorczego żeliwa. Więc może działa OK, nie masz odniesienia do zwykłej wersji przecież;) Dużo pewnie zależy od reszty rzeczy typu długość kolektora, charakterystyki silnika i samej sprężarki. Wykres też jest trochę mylny do oceny tych parametrów, ponieważ duze turbo nie zrobi tego samego na dwójce co na czwórce... :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL