BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 05:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 657 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 13:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Tak ,ale w USA samochody mają V8 7.0l i 250hp ,a nie 2.0 i 400hp np...Myślę ,że olej o tak niskiej lepkości i tak cienkim filmie olejowym nie jest wstanie dobrze zabezpieczyć silnika. Nie takiego który ma tak dużo mocy z takiej pojemności. Umówmy się u mnie w n54 na 6 biegu turbo wstaje już przy 1400obr i już ma dość zdrowy ciąg ,panewki w takim motorze dostają po tyłku :oczami: Nie znam się na olejach tak dobrze ,ale na moją chłopską logikę w dużym uproszczeniu nie patrząc na nanotechnologie itd jak olej ma mniejszą lepkość to film olejowy jest cieńszy ,jeśli jest cieńszy to łatwiej go przerwać ,jeśli łatwiej go przerwać to...Dla tego ja nigdy 5W30 do tego silnika bym nie zalał :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Santino napisał(a):
rorafalki napisał(a):
i dobrze robi - 5w50 to takie minimum, a oleje do motorsportu to wyższy level

Akurat mocno hejtowal 10w60 do zastosowan inne niz typowa jazda po torze gdzie jest non stop odcinka

10w60 jest dobre, do silnika luźno pasowanego, ale zalanie 10w60 do np. N54 to bzdura - taką samą ochronę da np. CFS 5w40, a dotrze znacznie szybciej i nie będzie "rozpychać" silnika
WitoM napisał(a):
Tak ,ale w USA samochody mają V8 7.0l i 250hp ,a nie 2.0 i 400hp

no zazwyczaj tak jest, poza wydumkami pt. camaro biT (insignia)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 13:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Dlatego też jest 5W40 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 20:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 681
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
10w60 jest bardzo dobrym olejem do N54 ale nie serii a takiego gdzie zostało dodane 200 koni. Nanotechnologie mozesz sobie potem wlozyc w buty bo 2x 0-250 i masz 140 stopni na zegarze, a na 10w60 dalej temperatura w normie

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
KrisC napisał(a):
10w60 jest bardzo dobrym olejem do N54 ale nie serii a takiego gdzie zostało dodane 200 koni. Nanotechnologie mozesz sobie potem wlozyc w buty bo 2x 0-250 i masz 140 stopni na zegarze, a na 10w60 dalej temperatura w normie


Może i dobre, ale do ciągłego męczenia, a to moje Daily więc średnio widzę 10w60 przy 0 na zewnątrz albo -10 Co też może się zdarzyć :zdegustowany: No i to 140c to chyba mało realne przy 2x 0-250 nawet przy 4x...teraz mam nie całe 100hp na plusie i przy 5 pomiarach pod rząd 80-230 nie udało mi się osiągnąć nawet 130c a upały po 30c ;) Nie mam 500hp i pewnie nie będę miał w tym aucie, ale wątpię aby złapał taką temperaturę na tym oleju który mam teraz ,poprawę chyba widać bo na tym dzisiaj po mieście trochę pohałasowałem i nawet nie miałem 120c ,a 32c na zewnątrz jak wracałem...Co prawda AC on ,ale i tak jest coś minimalnie lepiej...Będę robił może któregoś dnia pomiary 100-200 to się okaże wcześniej było nie całe 130c przy okolicach 25c :P Ważne że nie mam w głowie słów Rafała powyzej 125 to już średnio ten olej :rotfl: Teraz mam do 130 ciągłego to spoko chwile 150 też przetrzymuje bez utraty parametrów więc śpię spokojniej :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 07:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
KrisC, po co gruby film olejowy jak cieńszy da taką samą ochronę?
chodzi o pasowanie silnika, a nie przyrost mocy
za bezpieczeństwo mogą odpowiadać oleje o niższej lepkości jak 10w60

proponuję zalać np. pomodzonego BRZ 10w60 (seryjne pasowanie) - może ze 100km zrobi

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 07:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
To co warto zmienić 0w40 na 5w50 ? bo jak zwykle przepychanki a żadnych konkretów. U mnie przy 28 stopniach dwa razy 60-220 i już 127 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 07:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 681
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
rorafalki napisał(a):
KrisC, po co gruby film olejowy jak cieńszy da taką samą ochronę?
chodzi o pasowanie silnika, a nie przyrost mocy
za bezpieczeństwo mogą odpowiadać oleje o niższej lepkości jak 10w60

proponuję zalać np. pomodzonego BRZ 10w60 (seryjne pasowanie) - może ze 100km zrobi


po to że takim autem na 5w40 Motula jeździłem i prawie sie zagotowalo a potem na 10w60 nie przekraczało 115-120 stopni. Czego nie rozumiesz w doświadczeniu sprawdzonym na własnej skórze i prawdziwych warunkach a nie w broszurce?

Natomiast do serii czy tam serii z mhd to ten olej będzie spoko, ale nie można mówić że w każdych warunkach się nada

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 07:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
KrisC, ulżyło Ci?
jeśli tak to przeczytaj wątek raz jeszcze i zobaczysz, że nie pisaliśmy o "zwykłym" drogowym 5w40 tylko oleju do motorsportu
over - bajo

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 08:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
Ja jeżdżę na 10W60 i osiągnięcie 130 stopni to też nie jakiś wielki problem... Trochę wściekania się i jest ponad 120, na autostradzie jak jedzie się szybciej, parę mocnych przyśpieszeń i dzień dobry 125-130 stopni... Wiadomo, że olej nie będzie złotym środkiem, ale przed zakupem większej chłodnicy oleju, czy tam wydajniejszej warto też przetestować temat oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 08:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
to nawet nie chodzi o te parę stopni mniej na 10w60 (bo może paradoksalnie być nawet więcej-szybkość przepływu), tylko o to że takie 5w50 czy 10w60 przy 130stC nie zmieni się w wodę jak jakieś tam eko 5w30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 08:58 
maciek06 napisał(a):
To co warto zmienić 0w40 na 5w50 ? bo jak zwykle przepychanki a żadnych konkretów. U mnie przy 28 stopniach dwa razy 60-220 i już 127 stopni.

jeden z warsztatów (tylko bmw się zajmują) gdzie robiłem serwisy właśnie kazał lać 5w50 do n54, teraz robiłem w innym przegląd i zalali 5w40, ale chyba wrócę do tamtego, bo mam wrażenie że były wlasnie trochę niższe temperatury oleju


Góra
  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 09:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
5w50 ma lepszą odporność cieplną od zwykłego (np. z LL04) 5w40

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 12:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
KrisC napisał(a):
rorafalki napisał(a):
KrisC, po co gruby film olejowy jak cieńszy da taką samą ochronę?
chodzi o pasowanie silnika, a nie przyrost mocy
za bezpieczeństwo mogą odpowiadać oleje o niższej lepkości jak 10w60

proponuję zalać np. pomodzonego BRZ 10w60 (seryjne pasowanie) - może ze 100km zrobi


po to że takim autem na 5w40 Motula jeździłem i prawie sie zagotowalo a potem na 10w60 nie przekraczało 115-120 stopni. Czego nie rozumiesz w doświadczeniu sprawdzonym na własnej skórze i prawdziwych warunkach a nie w broszurce?

Natomiast do serii czy tam serii z mhd to ten olej będzie spoko, ale nie można mówić że w każdych warunkach się nada


5W40 to tylko lepkości oleju...Jest jeszcze wiele innych współczynników jak gęstość oleju ,dodatki jeden 5w40 wytrzymuje 110c drugi 150c...Do cywilnej jazdy na Daily moim zdaniem nic wyższego niż te dobre i dostosowowame do wysokich temp 40 nie jest potrzebne, byle to 40 było dobrej jakości...50 jeszcze ujdzie ,ale 60 na Daily to przegięcie...Po za tym ten silnik był zaprojektowany do takich temperatur ,i do oleju niskiej lepkości widocznie ma takie pasowanie i tyle...Seryjnie lane 5w30 to przegięcie ok ,ale nie można popadać ze skrajności w skrajność ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 28 sierpnia 2019, 15:16 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
WitoM napisał(a):
KrisC napisał(a):
rorafalki napisał(a):
KrisC, po co gruby film olejowy jak cieńszy da taką samą ochronę?
chodzi o pasowanie silnika, a nie przyrost mocy
za bezpieczeństwo mogą odpowiadać oleje o niższej lepkości jak 10w60

proponuję zalać np. pomodzonego BRZ 10w60 (seryjne pasowanie) - może ze 100km zrobi


po to że takim autem na 5w40 Motula jeździłem i prawie sie zagotowalo a potem na 10w60 nie przekraczało 115-120 stopni. Czego nie rozumiesz w doświadczeniu sprawdzonym na własnej skórze i prawdziwych warunkach a nie w broszurce?

Natomiast do serii czy tam serii z mhd to ten olej będzie spoko, ale nie można mówić że w każdych warunkach się nada


5W40 to tylko lepkości oleju...Jest jeszcze wiele innych współczynników jak gęstość oleju ,dodatki jeden 5w40 wytrzymuje 110c drugi 150c...Do cywilnej jazdy na Daily moim zdaniem nic wyższego niż te dobre i dostosowowame do wysokich temp 40 nie jest potrzebne, byle to 40 było dobrej jakości...50 jeszcze ujdzie ,ale 60 na Daily to przegięcie...Po za tym ten silnik był zaprojektowany do takich temperatur ,i do oleju niskiej lepkości widocznie ma takie pasowanie i tyle...Seryjnie lane 5w30 to przegięcie ok ,ale nie można popadać ze skrajności w skrajność ;)

Amen ;)
Klasa lepkości to nie wszystko.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 13:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
czemu nie zainstalować po prostu chłodnicy oleju jak na przykład w 335is, tylko jakieś dywagacje na olejami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 13:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Chycu napisał(a):
czemu nie zainstalować po prostu chłodnicy oleju jak na przykład w 335is, tylko jakieś dywagacje na olejami?


Tu jest chłodnica oleju :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 15:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Jest chłodnica oleju? Ta co jest standardowa w ISie? Czy jakachś mniej wydajna? Jaja trochę, wydawało mi się że problem grzania dotyczy tylko stockowych sztuk.
Olej wiadomo, zmienia się systematycznie to wypada dać coś z lepszym indexem temp. Dobrze postąpiłeś.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 17:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
335i z początku produkcji i ze stanów nie miały chłodnicy oleju. Normalne 335i mają jedną, a IS z tego co się orientuję ma dwie :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM -->> E92 335i Titansilber MHD TUNE
PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 18:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 681
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
druga chłodnica w ISie jest do wody nie do oleju. Poza tym bez zmiany termostatu ciagle robocza temperatura bedzie wysoka i nano eko turbo oleje zmienią się w płynne rozwolnienie przy pierwszej próbie sprawdzenia vmaxa latem

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 657 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 33  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL