BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 08:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: MAJSU ->> GoldenEye - Z3 Roadster
PostNapisane: 12 września 2019, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to fakt, nie ma sensu
ale dziwię się, że pakowałeś w M43tu kasę, bo dół ma jeszcze słabszy niż górę (znacznie gorszy niż m43), bardzo często obracają się panewki

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> GoldenEye - Z3 Roadster
PostNapisane: 12 września 2019, 10:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Jedyny sensowny swap to 2,8TU tylko jeżeli jest w ory lakierze i bez rdzy to lepiej to trzymać w oryginale bo to potencjalny oldtimer może być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> GoldenEye - Z3 Roadster
PostNapisane: 12 września 2019, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 30
Moje BMW: E30/E30/E24
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170094&p=2241905#p2241905
Rafał ma rację, a co do auta to bardzo ładny egzemplarz. Trzymaj pod kocem bo mało dobrych Zeeet


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> GoldenEye - Z3 Roadster
PostNapisane: 12 września 2019, 12:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
rorafalki napisał(a):
to fakt, nie ma sensu
ale dziwię się, że pakowałeś w M43tu kasę, bo dół ma jeszcze słabszy niż górę (znacznie gorszy niż m43), bardzo często obracają się panewki


Niestety ! Siła wyższa tzn. czas :). Samochód kupiłem z podejrzeniem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, po obejrzeniu silnika okazało się że cieknie króciec z tyłu głowicy - kolejna typowa usterka w tym silniku. Wymieniłem króciec, pęknięty przewód układu chłodzenia, zbiorniczek wyrównawczy i jego uszczelki. Zakupiłem tester na obecność Co2 no i bajka ! Wszystko wygląda okej, płyn nie miesza się z olejem ani na odwrót. Niestety... okazało się że płyn wycieka spod uszczelki pod głowicą na samym jej rogu z tyłu głowicy więc trzeba było ją ściągać bo układ się zapowietrzał... Gdybym to nie wyszło w Maju to na bank szukałbym M44 ale chciałem jeszcze skorzystać z sezonu i trochę pośmigać bez dachu więc zregenerowałem głowicę i jeszcze parę innych rzeczy pod maską.

Miałem M43 i M43TU z działającą DISĄ z dołu jedzie zdecydowanie lepiej.

ryyyan napisał(a):
Rafał ma rację, a co do auta to bardzo ładny egzemplarz. Trzymaj pod kocem bo mało dobrych Zeeet


Oj to prawda, jak spotykam coś na drodze to zazwyczaj jakiś przed lift i do tego kasztan.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> GoldenEye - Z3 Roadster
PostNapisane: 12 września 2019, 13:02 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2081
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
MAJSU napisał(a):
Niestety ! Siła wyższa tzn. czas :). Samochód kupiłem z podejrzeniem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, po obejrzeniu silnika okazało się że cieknie króciec z tyłu głowicy - kolejna typowa usterka w tym silniku. Wymieniłem króciec, pęknięty przewód układu chłodzenia, zbiorniczek wyrównawczy i jego uszczelki. Zakupiłem tester na obecność Co2 no i bajka ! Wszystko wygląda okej, płyn nie miesza się z olejem ani na odwrót. Niestety... okazało się że płyn wycieka spod uszczelki pod głowicą na samym jej rogu z tyłu głowicy więc trzeba było ją ściągać bo układ się zapowietrzał... Gdybym to nie wyszło w Maju to na bank szukałbym M44 ale chciałem jeszcze skorzystać z sezonu i trochę pośmigać bez dachu więc zregenerowałem głowicę i jeszcze parę innych rzeczy pod maską.

O jak ja doskonale znam te historie, w tym roku też walczyłem z podobnymi problemami. Na szczęście udało się uporać, ale tyle pieniędzy co poszło, to już mogło pójść do skarpetki na swapa :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 12 września 2019, 13:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
no szkoda, że tak wyszło, ale teraz masz względny spokój i możesz pójść z silnikiem jeszcze dalej :)
MAJSU napisał(a):
Miałem M43 i M43TU z działającą DISĄ z dołu jedzie zdecydowanie lepiej.

m43 też miały dise, 1.8 chyba każdy
m43tu ma innego kompa, osprzęt oraz o 100 większą pojemność od m43 - dzięki temu jedzie lepiej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 12 września 2019, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ThePatrickyo napisał(a):
O jak ja doskonale znam te historie, w tym roku też walczyłem z podobnymi problemami. Na szczęście udało się uporać, ale tyle pieniędzy co poszło, to już mogło pójść do skarpetki na swapa :rotfl:


Dokładnie... parę pln tu, parę pln tam i nagle jak się zlicyz to się okazuje że M44 można było na luzaku zakładać :oczami: Co u Ciebie padło ? Męcze się jeszcze z podciekającym zbiorniczkiem wyrównaczym chociaż kupiłem nowy BEHR`a razem z uszczelkami :wsciekly: najwyżej wkleje go na amen bo chłodnica jest prawie nowa.

rorafalki napisał(a):
no szkoda, że tak wyszło, ale teraz masz względny spokój i możesz pójść z silnikiem jeszcze dalej :)
MAJSU napisał(a):
Miałem M43 i M43TU z działającą DISĄ z dołu jedzie zdecydowanie lepiej.

m43 też miały dise, 1.8 chyba każdy
m43tu ma innego kompa, osprzęt oraz o 100 większą pojemność od m43 - dzięki temu jedzie lepiej


No silnik chodzi mega cicho, niema co klepać bo ma komplet nowych popychaczy :P Jakbym znalazł na niego kupca za 1900 to bym pomyślał nad swap`em... może na jesieni go wystawię :-k Zmieniać to tu niema sensu niczego... jest wkładka K&N`a, dojdzie tłumik i zobaczymy co hamownia pokaże.

DISE miały tylko B19, w B18 w tym miejscu jest zaślepka.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 12 września 2019, 14:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
MAJSU napisał(a):
DISE miały tylko B19, w B18 w tym miejscu jest zaślepka

nie tylko, miałem w E36 zwykłe m43b18 i disa była
zaślepka była m.in. w E46 316i
ale to nie jest istotne

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 12 września 2019, 14:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Hmm... to ciekawe bo rzeczywiście ETK pokazuje że w E36 też występowała DISA :-k

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 12 września 2019, 14:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
MAJSU napisał(a):
Hmm... to ciekawe bo rzeczywiście ETK pokazuje że w E36 też występowała DISA :-k

była była :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 12 września 2019, 14:49 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2081
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
MAJSU napisał(a):
Co u Ciebie padło ?

U mnie za jednym zamachem zostało zrobione uszczelnienie pokrywy rozrządu, wymieniono też m.in. uszczelniacz silnika, uszczelkę miski olejowej, uszczelniacz wału, paski klinowe i rolki napinające. Z miesiąc przed tym jakieś dwa króćce od układu chłodzenia wymieniano, także takie typowe problemy tego silnika.
Raz na jakiś czas jeszcze muszę lekko uzupełnić płyn, bo o dwie trzy trzy kreseczki zejdzie, ale najważniejsze, że już nie zostaje po mnie plama za każdym razem na parkingu :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 22 września 2019, 09:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Nie sądziłem że w dzisiejszych czasach na forum będzie ożywiona dyskusja na temat M43 vs M43TU vs M42/44 :rotfl: :rotfl: :D w którym to roku jesteśmy? :rotfl: Miałem 318i w E36 M43 i złego słowa na ten motor nie powiem, 12 lat na LPG, przelotu przy sprzedaży 440 tys. i nadal niezawodny, do tej pory był to jedyny silnik który nie brał w ogóle oleju, magia dosłownie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 22 września 2019, 11:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
ZuchLCT czasem trzeba porozmawiać o czymś innym jak 328, 335i oraz 335d :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 22 września 2019, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Ja swój słupek m43tu podczas swapa sprzedałem za 1600 zł, dodatkowo 900 za katalizator na skupie i 800 za osprzęt..
kupiłem m54b25 za 2300 po automacie który finalnie zostawiłem, bo zachciało mi się wygody.
Baza to e46 318i m43b19tu mega zdrowizna bez grama korozji w oryginalnym lakierze, trzy lata i trzy zimy już za mną - jak na razie brak najmniejszego ogniska i mam nadzieje, że tak pozostanie.
Swap zrobiony jak trzeba, czyli silnik - skrzynia - wał - dyfer oraz hamulce (zarzuciłem od razu większe na przód od 3.0 - taka moja fanaberia). Zawieszenie chyba uniwersalne, bo kupiłem nowy gwint i nie było podziału r4/r6 - w przypadku zwykłego zawieszenia jest taki podział.

Ja uważam że warto :) robiłem sam w garażu nie mając o tym większego pojęcia z pożyczonym żurawiem i balancerem z allegro za 100 zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 22 września 2019, 11:37 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2081
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
ZuchLCT M52 odeszło w cień na rzecz nowszych konstrukcji, a M43 jest wiecznie żywe :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 22 września 2019, 11:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Szczurek1986 napisał(a):
ZuchLCT czasem trzeba porozmawiać o czymś innym jak 328, 335i oraz 335d
:super: :super: :super: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 20 października 2019, 16:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ZuchLCT napisał(a):
Nie sądziłem że w dzisiejszych czasach na forum będzie ożywiona dyskusja na temat M43 vs M43TU vs M42/44 :rotfl: :rotfl: :D w którym to roku jesteśmy? :rotfl: Miałem 318i w E36 M43 i złego słowa na ten motor nie powiem, 12 lat na LPG, przelotu przy sprzedaży 440 tys. i nadal niezawodny, do tej pory był to jedyny silnik który nie brał w ogóle oleju, magia dosłownie :ok:


Pancerny silnik ale pali jak smok w porównaniu do R6 ;)

zcv napisał(a):
Ja swój słupek m43tu podczas swapa sprzedałem za 1600 zł, dodatkowo 900 za katalizator na skupie i 800 za osprzęt..
kupiłem m54b25 za 2300 po automacie który finalnie zostawiłem, bo zachciało mi się wygody.
Baza to e46 318i m43b19tu mega zdrowizna bez grama korozji w oryginalnym lakierze, trzy lata i trzy zimy już za mną - jak na razie brak najmniejszego ogniska i mam nadzieje, że tak pozostanie.
Swap zrobiony jak trzeba, czyli silnik - skrzynia - wał - dyfer oraz hamulce (zarzuciłem od razu większe na przód od 3.0 - taka moja fanaberia). Zawieszenie chyba uniwersalne, bo kupiłem nowy gwint i nie było podziału r4/r6 - w przypadku zwykłego zawieszenia jest taki podział.

Ja uważam że warto :) robiłem sam w garażu nie mając o tym większego pojęcia z pożyczonym żurawiem i balancerem z allegro za 100 zł.


Elektryke też sam ogarnąłeś ? 3.0 ma chyba eletroniczną przepustnicę ?

Sezon jeszcze trwa więc wjechały dystane na tył od RRC Customs - 12mm no i od razu poczułem niedosyt... Chętnie zamienię się lub kupię 17stki jakby ktoś miał ;)

Obrazek

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 20 października 2019, 17:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Zostaw jak jest, z bliska to detal, nie będzie w dłuższej perspektywie kłuć w oczy, a z daleka i tak pewnie robi robotę, Wg mnie jest idealnie. Dasz szerzej i zara sie bedzie wydawać jakby wystawały. Bo przy zwykłym zawiasie zawsze jest ten dziwny efekt.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 21 października 2019, 08:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Też mam te same dystanse co Ty, z RR Customs 12mm, i też miałem niedosyt :rotfl: :rotfl: ale stwierdziłem że już nie będę kombinował, jest znacznie lepiej niż było i nie ma co kupować drugi raz żeby doszło te 3mm na stronę :zakrecony:

Co do M43 i spalania to fakt, palił mi ok 11-12 LPG przy normalnej dynamicznej jeździe, a teraz 2.2 pali jakieś 12-12.5 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: MAJSU ->> Z3 Roadster - mokry sen fryjzera...
PostNapisane: 22 października 2019, 22:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Kurcze, naprawdę jest fajna :szok: ;)

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Piter i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL