BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i s.4 Dragy 100-200
PostNapisane: 14 listopada 2020, 18:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Dobra robota :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i s.4 Dragy 100-200
PostNapisane: 14 listopada 2020, 21:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Bardzo dobra robota :ok: teraz trza ją przegonić :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i s.4 Dragy 100-200
PostNapisane: 15 listopada 2020, 08:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Konkretny up :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i s.4 Dragy 100-200
PostNapisane: 15 listopada 2020, 12:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
Odmy w benzynowych bmw chyba sa specjalnie robione z takiego plastiku, ze po montazu stają sie kruche jak z ciasta...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i s.4 Dragy 100-200
PostNapisane: 15 listopada 2020, 19:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Kurde nie fajnie z tą uszczelką, dobrze że wypatrzyłeś :ok:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i s.4 Dragy 100-200
PostNapisane: 15 listopada 2020, 23:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
DaaN, ostatnio mam większy dylemat czym polatać :zawstydzony: Dopiero w przyszlym tygodniu oddaje na robote więc jeszcze troche poczekam...

KEMN1, pewnie tak, stad też taka cena bo zbyt musi być dobry :P

kszyhu, uszczelek dekli nie brałem w ogóle pod uwagę bo przecież są założone nowe :zakrecony: A to taka pierdoła, że można z tym jeździć, bo w odczuciach jest wszystko i check wraca po 150-200km. Dopiero po zmierzeniu Dragy widać, że ucieklo z 20-30km. Pierwszy raz przydało mi się to do "diagnostyki" a nie tylko zwykłych pomiarów :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i s.4 Dragy 100-200
PostNapisane: 16 listopada 2020, 08:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
m3 wpadło? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i s.4 Dragy 100-200
PostNapisane: 22 listopada 2020, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
DaaN napisał(a):
m3 wpadło? :hyhy:


Nie przesadzajmy :P Cos mniejszego, ma tylko 999cm pojemnosci :spi:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 23 listopada 2020, 09:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
aaa ;) chyba już po sezonie? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 2 grudnia 2020, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
DaaN napisał(a):
aaa ;) chyba już po sezonie? :)


Jeszcze udalo mi się zrobić ok 400km :P

Oto wspomniany wcześniej winowajca. Profilaktycznie zostaną wymienione znów dwie uszczelki pokrywy zaworów :P Oprócz tego zleciłem wymianę uszczelniaczy zaworowych, bo i tak wszystko będzie na górze. Poza tym mam nadzieję, że długo nie będę musiał ściągać dekli ;) Blokady idealnie siadły na głowicy bez żadnych luzów, łańcuch w stanie bardzo dobrym. Po odbiorze jeszcze czeka mnie zmiana kółek na zimowe :wstyd:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 3 grudnia 2020, 08:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
no ładnie...

w tym roku na zimę mam najlepszy zestaw, mini nie zmieniam opon, chociaż też są 17 a audi 19 :hyhy: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 5 grudnia 2020, 18:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
:ok: :ok: Elegancko, ale też Twoja galeria pokazuje że V8 BMW kosztuje sporo, tym bardziej że Twoje auto jest raczej z tej górnej pólki jeżeli chodzi o dobry stan, niski przebieg itd.

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 7 grudnia 2020, 08:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Grucha89, nie bądź łosiem, kup fał osiem :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 9 grudnia 2020, 20:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Grucha89 napisał(a):
:ok: :ok: Elegancko, ale też Twoja galeria pokazuje że V8 BMW kosztuje sporo, tym bardziej że Twoje auto jest raczej z tej górnej pólki jeżeli chodzi o dobry stan, niski przebieg itd.


Koszty robocizny dużo droższe niestety. Jak się już wyciąga silnik to trzeba dobrze przemyśleć temat i robić inne czynności " na zapas", żeby mieć święty spokój i nie targać drugi raz motoru z budy :P
Do wiosny będę chciał pomalować felgi i myślałem o czarnym kolorze. Będę miał taki komplet na przymiarke to zobaczymy jak leży ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 13 stycznia 2021, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E60 550i
Kod silnika: N62B48
Garaż: BMW e61 520d 2006 - było
BMW E60 550i 2008 - Jest
Dante182 napisał(a):
9tyś stukneło od ostatniej wymiany więc wpadła świeża oliwa od Rory i jakiś niby lepszy filterek.
Chłopaki, bo ja muszę niedługo olej zmieniać. I się zastanawiam co lać. Aktualnie siedzi Castrol 5w30 ale naczytałem się opinii że nic gorszego nie mogłem wlać. Noooo i pytanie, jaka gęstość, jaka firma. Tutaj widzę że kolega poszedł w 5w50. A czy ten olej spełnia normy BMW?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 13 stycznia 2021, 18:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
marmys napisał(a):
A czy ten olej spełnia normy BMW?

To oczekujesz żeby coś spełniało normy czy było dobrym olejem ? Te opinie internetowe zazwyczaj biorą się z doświadczenia wlascicieli, więc czasami warto odejśc od zaleceń producenta, aby zapobiec w dłuższej perspektywie jakimś nieporzadanym skutkom. Co jest wrażliwe w n62? nie wiem. Ale wrócmy do tematu. Castrol spełnia normy, ale jak się nie nadaje to dopasowujemy do siebie i bolączek silnika... jak jezdzisz? ostro, łagodnie, często, sporadycznie, długie odcinki, krótkie?. Nie ma złotego środka. 5w50, gwarantuje zwiększona lepkość na rozgrzanym silniku. W teorii, autu które będzie jeździło ostro, może to pomóc ale wcale nie musi. Kręcenie silnika do odciny to nie sportowa jazda, pamiętajmy o tym. Dłuższe upalanie na jakimś torze, już tak ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 14 stycznia 2021, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E60 550i
Kod silnika: N62B48
Garaż: BMW e61 520d 2006 - było
BMW E60 550i 2008 - Jest
kszyhu napisał(a):
marmys napisał(a):
A czy ten olej spełnia normy BMW?

To oczekujesz żeby coś spełniało normy czy było dobrym olejem ? Te opinie internetowe zazwyczaj biorą się z doświadczenia wlascicieli, więc czasami warto odejśc od zaleceń producenta, aby zapobiec w dłuższej perspektywie jakimś nieporzadanym skutkom. Co jest wrażliwe w n62? nie wiem. Ale wrócmy do tematu. Castrol spełnia normy, ale jak się nie nadaje to dopasowujemy do siebie i bolączek silnika... jak jezdzisz? ostro, łagodnie, często, sporadycznie, długie odcinki, krótkie?. Nie ma złotego środka. 5w50, gwarantuje zwiększona lepkość na rozgrzanym silniku. W teorii, autu które będzie jeździło ostro, może to pomóc ale wcale nie musi. Kręcenie silnika do odciny to nie sportowa jazda, pamiętajmy o tym. Dłuższe upalanie na jakimś torze, już tak ;)


Jeźdzę raczej sporadycznie, weekendowo, odcinki do 12-20km. Czasami coś około 50km. Zazwyczaj spokojnie. Ale zauważyłem że go trochę piłuję to są znaczne ubytki oleju. Pewnie w granicach 1l/2500km. Myślałem nad Ravenol VST 5w40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 14 stycznia 2021, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Ja poszedłem w 5w50, bo ten piec generuje ogromne ilości ciepła. Nie mówiąc o tym, że normalnie woda ma 105 stopni a olej podobno jeszcze więcej :dobani: Ja z Millersa jestem zadowolony :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 15 stycznia 2021, 00:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
marmys napisał(a):
Pewnie w granicach 1l/2500km

To nawet nie patrz na olej pod względem oszczędności jego spalania. Bo przy takim zjadaniu to nie wina oleju ;) pewnie możesz określoną lepkością i obchodzeniem się z nogą coś ograniczyć, ale to moim zdaniem bez sensu. Możliwe, że na w50 mogłoby i go więcej zjadać. Lepiej po prostu lać olej dobry dopasowany do stylu jazdy, czyli ja bym na twoim miejscu łał 5w40. Index w50 wg mnie niepotrzebny.
Dante182 napisał(a):
Ja poszedłem w 5w50, bo ten piec generuje ogromne ilości ciepła. Nie mówiąc o tym, że normalnie woda ma 105 stopni a olej podobno jeszcze więcej Ja z Millersa jestem zadowolony

Jeśli te termostaty tak trzymają wysoko roboczą temperaturę, to może warto Millersa z serii NT. One mają zwiększona odporność na temperaturę. Index w50 przez zwiększona lepkość wcale nie musi szybciej odprowadzać temp, wyższa lepkość w wysokich to większe opory... Więc tak myślę, że 5w40 to taki złoty środek!? Ale to tylko sugestia. Bo każdy ma tak swoje "teorie" ;). Najistotniejsze w naszym cywilnym użytku to często wymieniać olej i będzie git.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dante182 --> E60 550i serwis&serwis
PostNapisane: 15 stycznia 2021, 14:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
kszyhu napisał(a):
Index w50 przez zwiększona lepkość wcale nie musi szybciej odprowadzać temp, wyższa lepkość w wysokich to większe opory...


bo nie odprowadza szybciej, za to chroni lepiej przy deptaniu, zapobiegając zerwaniu filmu olejowego i sam film jest grubszy,

wiadome, opory przy w50 vs np w30 będą większe zarówno w niskich temp jak i wysokich, ale co to zmienia, spalanie większe o 0,0001L więcej na 100km? tu chodzi o ochronę silnika, a nie o ekologię czy ekonomię.

A jak nie deptasz, to 5w40 będzie aż nadto (zgaduje rekomendowany do n62b48 to pewnie 5w30)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 151 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL