BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 13:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 15 kwietnia 2020, 20:26 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Przyznam szczerze, że parę rzeczy mi nie pasuje (chociażby te krzywe koła z tyłu), ale ogólnie - bardzo fajnie e46, ładny rezultat na hamowni :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 07:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Podi93 napisał(a):
ale jak wsadziłem ręcznik papierowy do runnerów to trochę się złapałem za głowę - tyle sadzy to nie było w moich poprzednich kolektorach, m52tu, m54b30 i m50b25 razem wziętych.


n54 :hyhy: :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 16:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
o kurczątko, ale fajnie zmodzone M52TU :D skrzynię z czego byś montował? 320d e46 czy może 320i e90 ? Widziałem tą z 320i e90 w E30 z M50B25 ładnych 5lat temu i szok jak to chodziło, w sensie wybierak itp no i 6skrzynia w aucie 30letnim :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 16:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Podi93 napisał(a):
W tym z n52 też chyba brak miejsca na wtryski? Na temat tego z N52 nie ma nic w internecie, natomiast ten z N54 jest podobno mega wydajny i już zaczynają próbować go montować.

Coś mi się ubzdurało z tymi wtryskami, ale zupełnie nie w tym kierunku :D
Nie wiem co daje kolektor n54 vs m50.
Ale n52 vs n54 to mniejsza elastycznosc w niskim/średnim zakresie, w zamian więcej powietrza przy odcięciu, a właściwie za odcięciem,.bo moc rośnie dłużej między 6500-7500. Więc jak ktoś ma n52 że standardowym odcięciem 7000, to żeby były z tego profity trzeba przesunąć odcinkę. No i nie są to wielkie cyfry, bo głównie chodzi o to, że można dłużej oddać moc. Po prostu kolektor z n52 jest lepszy na co dzień, a z n54 jak ktoś lubi kręcić wysoko, na trackday np. Zaletą jest jeszcze sprawa serwisowa, nie ma DIS.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 19:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 122
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
maaaad napisał(a):
Przyznam szczerze, że parę rzeczy mi nie pasuje (chociażby te krzywe koła z tyłu), ale ogólnie - bardzo fajnie e46, ładny rezultat na hamowni

3-3,5 stopnia negatywu to nie jest jeszcze jakoś dużo. ;) Ale opony wcina :P
DaaN napisał(a):
n54

No trochę się zdziwiłem. :D
grabolek363 napisał(a):
o kurczątko, ale fajnie zmodzone M52TU skrzynię z czego byś montował? 320d e46 czy może 320i e90 ? Widziałem tą z 320i e90 w E30 z M50B25 ładnych 5lat temu i szok jak to chodziło, w sensie wybierak itp no i 6skrzynia w aucie 30letnim
Dzięki.
Najlepiej byłoby z e46 330i, ale cholernie drogi i rzadki temat. Najlepszym kompromisem zostaje skrzynia właśnie z E90. Bo ta z diesla siedzi pod kątem, coś tam z nią nie halo.
kszyhu napisał(a):
Coś mi się ubzdurało z tymi wtryskami, ale zupełnie nie w tym kierunku
Nie wiem co daje kolektor n54 vs m50.
Ale n52 vs n54 to mniejsza elastycznosc w niskim/średnim zakresie, w zamian więcej powietrza przy odcięciu, a właściwie za odcięciem,.bo moc rośnie dłużej między 6500-7500. Więc jak ktoś ma n52 że standardowym odcięciem 7000, to żeby były z tego profity trzeba przesunąć odcinkę. No i nie są to wielkie cyfry, bo głównie chodzi o to, że można dłużej oddać moc. Po prostu kolektor z n52 jest lepszy na co dzień, a z n54 jak ktoś lubi kręcić wysoko, na trackday np. Zaletą jest jeszcze sprawa serwisowa, nie ma DIS.

Czyli to trochę na takiej zasadzie jak teoretycznie m54b30 vs m50b25. Ten pierwszy miał jechać dołem i w średnim zakresie a ten drugi górą. Ale jak widać u mnie wyrzucenie disy po dobrym strojeniu jest niezauważalne. Czyli generalnie tylko N54, w ten N52 nie warto się w ogóle zagłębiać.

Dzisiaj jedna smutna wiadomość - wnętrze, które miałem jechać oglądać w sobotę zostało sprzedane. Czarne sportsitze grzane, elektryczne, pompowane. :(

Dzisiaj od rana chodzi za mną ITB, no ciągnie się za mną od rana :mur: :mur: A tyle co wystroiłem na kolektorze m50, w między czasie kupiłem też ten od N54... Za dużo myślę... :P

EDIT: Pytanie do ogarniętych - każda elektryczna przepustnica z BMW V8 ma 89mm? Wszystkie niżej wymienione to 89(90)mm?
M62TU - zauważyłem, że są dwa rodzaje, niby numery mają takie same, ale różnią się plastikową obudową - ktoś się dlaczego? Jedna jest jakby na zatrzaski a druga zgrzewana.
No i zostaje jeszcze ta z N62.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 16 kwietnia 2020, 22:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Podi93 napisał(a):
Czyli to trochę na takiej zasadzie jak teoretycznie m54b30 vs m50b25. Ten pierwszy miał jechać dołem i w średnim zakresie a ten drugi górą

Powiedzmy że tak.
Podi93 napisał(a):
Czyli generalnie tylko N54, w ten N52 nie warto się w ogóle zagłębiać.

Patrząc z perspektywy charakterystyki, a wolisz wyższe obroty to.tak ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 14:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 122
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
Pomoże ktoś z tymi przepustnicami? :)

Autko umyte, wyczyszczone na zewnątrz i w środku. Bez żadnych polerek, woskowań itd.

Tak to gada:


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 16:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Podi93 napisał(a):
EDIT: Pytanie do ogarniętych - każda elektryczna przepustnica z BMW V8 ma 89mm? Wszystkie niżej wymienione to 89(90)mm?
M62TU - zauważyłem, że są dwa rodzaje, niby numery mają takie same, ale różnią się plastikową obudową - ktoś się dlaczego? Jedna jest jakby na zatrzaski a druga zgrzewana.
No i zostaje jeszcze ta z N62.
Podi93 napisał(a):
Pomoże ktoś z tymi przepustnicami?


Poszperałem.
N52 78mm, niektórzy podają nawet 76-77.
M62tu 79,5mm
N62 84mm

Tak,. że nijak się to ma to do twoich wymiarów.
Jak możesz to zmierz rozmiar wlotu przepustnicy w kolektorze.z n54 ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 17:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 122
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
kszyhu napisał(a):
Poszperałem.
N52 78mm, niektórzy podają nawet 76-77.
M62tu 79,5mm
N62 84mm

Tak,. że nijak się to ma to do twoich wymiarów.
Jak możesz to zmierz rozmiar wlotu przepustnicy w kolektorze.z n54


Dzięki. Z tego co ja wiem, to umownie podaje się rozmiar przepustnicy od jej zewnętrznej strony, nie od kolektora tylko od gum dolotu i na zewnątrz. Stąd takie "zawyżone" wyniki. Przepustnica z N52 miała na zewnątrz 84, więc 78 wewnątrz mogła mieć jak najbardziej. Zmierzyłem przepustnice z M54B30 i M52TUB20/25/28, które mam w domu i mają tak samo - 76/70 i 72/65. Czyli podobnie jak wyżej, około 6 mm różnicy pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną stroną. Miałem przez chwilę przepustnicę z N62 i ona na zewnątrz miała na pewno 89, więc wewnątrz jak najbardziej mogła mieć 84 tak jak podałeś. Niestety tego nie pamiętam. Wychodzi zatem różnica około 6 mm we wszystkich przypadkach (mierzyłem miarką krawiecką, bo zapodziałem gdzieś suwmiarkę - stąd wyniki mogą być minimalnie niedokładne). Zmierzyłem też otwór kolektora z M54B30 I tego N52 - odpowiednio 70 i 80 mm.

Głównie chodziło mi o to, czy właśnie ta przepustnica z M62TU jest taka sama duża jak z N62, czym różnią się dwie z M62TU chociaż maja ten sam numer to są dwa rodzaje, i czy jest jeszcze jakaś taka duża przepustnica z innych BMW.

Bardzo dziękuję ci za pomoc. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 18 kwietnia 2020, 22:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Podi93 napisał(a):
tego co ja wiem, to umownie podaje się rozmiar przepustnicy od jej zewnętrznej strony, nie od kolektora tylko od gum dolotu i na zewnątrz. Stąd takie "zawyżone" wyniki.

:ok:

Podi93 napisał(a):
Zmierzyłem też otwór kolektora z M54B30 I tego N52 - odpowiednio 70 i 80 mm.

Hmm,. chodziło mi o wlot w tym kolektorze co kupiłeś z n54 ;)
Chyba że walnąłes literówkę i miało być n54 ;) choć kolektor z n52 faktycznie ma 80mm wlot.
Podi93 napisał(a):
M62TU jest taka sama duża jak z N62, czym różnią się dwie z M62TU chociaż maja ten sam numer to są dwa rodzaje

Trzeba by mieć w łapie i zmierzyć. Wszelkie info bierze się z placu boju, producent takich niuansów nie podaje w realoem. To jest ten myk.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 09:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Podi93, przepustnica od N62N ma 84mm wewnętrznej średnicy bo mierzyłem u siebie w 550i. Według Realoem taka sama przepustnica jest też w 4.0 v8 306km. Jakbyś znalazł jakaś większą niz 84mm elektryczną to nie zapomnij się podzielić :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 09:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 122
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
kszyhu napisał(a):
Hmm,. chodziło mi o wlot w tym kolektorze co kupiłeś z n54
Chyba że walnąłes literówkę i miało być n54 choć kolektor z n52 faktycznie ma 80mm wlot.

Literówka. Chodziło mi oczywiście o ten z N54. Ale to wygląda na to, że przepustnice N52 i N54 są tego samego rozmiaru.

kszyhu napisał(a):
Trzeba by mieć w łapie i zmierzyć. Wszelkie info bierze się z placu boju, producent takich niuansów nie podaje w realoem. To jest ten myk.

No niestety. I tak nie wiem jakim cudem znalazłeś te wymiary, ja na nic nie mogłem trafić. I zastanawiające, że ta z M62TU jest mniejsza niż N62.
Dzięki.
EDIT: Chociaż właśnie teraz też to zauważyłem - na jakiejś duńskiej stronie :hurra:

Dante182 napisał(a):
Podi93, przepustnica od N62N ma 84mm wewnętrznej średnicy bo mierzyłem u siebie w 550i. Według Realoem taka sama przepustnica jest też w 4.0 v8 306km. Jakbyś znalazł jakaś większą niz 84mm elektryczną to nie zapomnij się podzielić

Czyli zgadzałoby się, na zewnątrz będzie to 89-90mm. Z V8 to chyba zostałaby ta z N63, ale podejrzewam, że to to samo co N62. Zostają V12-tki, ale nie znam się kompletnie na tych silnikach i nie wiem jakie przepustnice mają.
Dzięki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 11:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Podi93 napisał(a):
Literówka. Chodziło mi oczywiście o ten z N54. Ale to wygląda na to, że przepustnice N52 i N54 są tego samego rozmiaru

Haa i tu się mylisz, z Tego co się dowiedziałem to przepustnica n54 ma 82mm. Wiec ciekawostka.
Kolektory n52/n54 rozmiaro się pokrywają 80mm ale n52 ma mniejszą przepustnice, czyt, za małą a n54 większą, jakby za dużą o 2mm. W teorii, żeby wykorzystać jej potencjał trzeba by wyrzeźbić te 2mm.
Jeszcze się dowiedziałem, że przepustnica z n53 podobno ma 80mm, czyli mogła by przypasować parametrami do kolektora z n54 na styk.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 16:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 122
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
kszyhu napisał(a):
Podi93 napisał(a):
Literówka. Chodziło mi oczywiście o ten z N54. Ale to wygląda na to, że przepustnice N52 i N54 są tego samego rozmiaru

Haa i tu się mylisz, z Tego co się dowiedziałem to przepustnica n54 ma 82mm. Wiec ciekawostka.
Kolektory n52/n54 rozmiaro się pokrywają 80mm ale n52 ma mniejszą przepustnice, czyt, za małą a n54 większą, jakby za dużą o 2mm. W teorii, żeby wykorzystać jej potencjał trzeba by wyrzeźbić te 2mm.
Jeszcze się dowiedziałem, że przepustnica z n53 podobno ma 80mm, czyli mogła by przypasować parametrami do kolektora z n54 na styk.


Podane przez ciebie wymiary są wymiarami wewnętrznymi czy zewnętrznymi? :D Generalnie małe różnice, więc jeden pies czy N52/53/54 ;) Jak wymieniać to tylko na N62.

Miałem kiedyś przepustnicę N62, sprzedałem ją Robertowi przy odbieraniu auta, mam tutaj zdjęcie porównujące M54B30 VS N52B25/30 VS N62:
Obrazek
Teraz jak zakupiłem już kolektor N54 to myślę, że warto mieć w zapasie przepustnicę 90-tkę, dlatego znowu chcę kupić. :)

Niestety nie mam dużo zdjęć z poprzednimi fantami, które zbierałem przez te 5 lat posiadania auta, ale kilka zdjęć się znalazło:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjęcia z tworzenia wydechu przez Leo z BMW Expert:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kilka dodatkowych fotek autka:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj zdjęcie kolegi Bociana i jego E46 - u siebie chcę pójść w identyczny front (dodatkowo dymione halogeny, bo Bocian jeszcze ich u siebie nie ma), czyli wymiana mojego zderzaka fake m3 na oryginalny m-pakiet zrobiony na gładko, dokładka zderzaka m-pakiet ala CSL, ramki na halogeny identyczny wzór jak u niego, i dodatkowo jeszcze właśnie dymione halogeny.
Obrazek

No i co sądzicie o dźwięku wydechu z filmiku wyżej? Dodatkowo sam dźwięk silnika na tym dużym dolocie naprawdę jest potężny, głos zmienił się na duży plus w porównaniu do poprzedniej wersji z kolektorem b30, przepustnicą b28 i fabrycznymi gumami dolotu.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 kwietnia 2020, 17:59 przez Podi93, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 17:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Robi wrażenie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 19 kwietnia 2020, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Podi93 napisał(a):
Podane przez ciebie wymiary są wymiarami wewnętrznymi czy zewnętrznymi?

No właśnie zauważyłem że zewnętrzne. Sądzę że jak samemu się nie sprawdzi to będzie gdybanie ;)
Dźwięk? Za mało prezentacji :p

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 09:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Dla mnie zderzak m-pakiet z tą dokładką jeszcze w czarnym kolorze traci wszelkie walory agresywności i robi się ciepła klucha.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 20 kwietnia 2020, 09:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ładnie Ci pospawał , fajnie wyszło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 23 kwietnia 2020, 18:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 122
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
DaaN napisał(a):
Robi wrażenie
:super:
kszyhu napisał(a):
No właśnie zauważyłem że zewnętrzne. Sądzę że jak samemu się nie sprawdzi to będzie gdybanie
Dźwięk? Za mało prezentacji :p
Obiecuję, że nagram lepsze filmy. Trochę boję się walić do odciny, bo póki nie ogarnę tematu pompy oleju to trochę się boję, a wtedy wali marchewy. ;)
deejeys napisał(a):
Dla mnie zderzak m-pakiet z tą dokładką jeszcze w czarnym kolorze traci wszelkie walory agresywności i robi się ciepła klucha.
A według mnie wygląda świetnie. Widziałem, że na fb pisałeś o splitterach - na to nie żadnych szans, strasznie mi się nie podobają. Ale wiadomo, każdy ma swój gust. :)
alduwiel napisał(a):
Ładnie Ci pospawał , fajnie wyszło
Też tak uważam i gorąco polecam Adama. :)

Dotarło do mnie kilka elementów wyposażenia. Dla wielu pewnie będą to zbędne elementy, których ludzie wręcz się pozbywają.
Ale jak już pisałem - chcę stworzyć mega bogatą opcję wyposażenia.

1. Czujnik deszczu i czujnik zmierzchu z obudową, wtyczką i kawałkiem wiązki.
2. Lusterko wsteczne fotochromatyczne z diodą od alarmu.
3. Fabryczny alarm, kompletny z wtyczkami i kawałkami wiązki - czujnik ultradźwiękowy, przechyłu, otwierania maski, syrena.
4. Isofix tylnej kanapy z zaślepkami.
5. Dysze spryskiwaczy mgłowe, podgrzewane.
6. Lampki z E39/E60, które można dołożyć jako podświetlenie od spodu drzwi po ich otwarciu, z wtyczkami i kawałkiem wiązki.
7. Trzeci tylny pas bezwładnościowy zamiast biodrowego.
8. Dostałem w gratisie kilka różnych wtyczek i kawałków wiązek - na pewno się przydadzą.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Chciałbym też dołożyć jakiś telefon. Z racji tego, że w podłokietniku prędzej czy później będę miał cupholder (chociaż fabryczny bluetooth też bym chciał) to pomyślałem, że można wrzucić któryś z poniższych wariantów. Wiem, że dla wielu to będzie wyglądało wręcz ohydnie, no ale co ja poradzę, że tak sobie wymyśliłem. Mają być fabryczne gadżety to będą. :) Zastanawiam się, które najbardziej by pasowało, albo inaczej, które najłatwiej dostanę w komplecie i to z chociaż kawałkami wiązek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A w międzyczasie jestem bliski zakupienia trzech kolejnych gadżetów. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Podi93 -->> BMW e46 328Ci 257KM / 302NM N/A
PostNapisane: 8 maja 2020, 14:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 122
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
Cześć! Od ostatniego posta dotarło do mnie kilka nowych gratów, są to:

9. Dodatkowe gniazdo zapalniczek w tunelu z tyłu auta, z wtyczkami i kawałkiem wiązki.
10. Dodatkowe gniazdo zapalniczki w bagażniku, z wtyczką i kawałkiem wiązki. Występowało fabrycznie w touringu i kompocie.
11. Latarka z gniazdem.
12. Panel przycisków full.
13. Przepustnica N62 90mm.
14. Przycisk otwierania klapy z wtyczką i kawałkiem wiązki.
15. Kopytko OEM i uchwyt na telefon z zestawu głośnomówiącego Nokia OEM.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z racji tego, że jestem kulą w sprawach elektroniki/elektryki wziąłem się za wymianę/dołożenie tych najprostszych rzeczy. Zamontowałem latarkę z gniazdkiem, mgłowe i podgrzewane dysze spryskiwaczy, panel full i wymieniłem łączniki stabilizatora na Lemfordery pasujące do Peugeota 406 tył. Stare łączniki z MTS, ehh, lepiej nie komentować ich stanu. ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niedługo wymienię też tylny pas bezpieczeństwa na ten bezwładnościowy i dołożę samo kopytko na telefon.
Przy okazji zdemontuję ponownie wszystkie schowki z konsoli środkowej i tunel i wezmę się za jego renowację, ściągnięcie tego wszystkiego to dosłownie chwila.

Naszukałem się ostatnio jakie fajne rarytasy / gadżety / elementy wyposażenia (doposażenia) wychodziły w E46 i znalazłem mnóstwo rzeczy, o wielu nie miałem najmniejszego pojęcia.
Sukcesywnie będę próbował zbierać te graty, ale w większości to białe kruki, niedostępne już nawet w ASO. Część fajnych bajerów ma też touring/sedan, ale nie wiem czy da radę je przypasować do coupe.

W międzyczasie odwiedziłem też Racemode.
Obrazek
Obrazek

Co do przepustnicy z N62. Rzeczywiście ma na zewnątrz te 89mm. Miałem nadzieję, że będzie pasowała do kolektora N54 bez adaptera, ale dwa otwory pokrywają się idealnie, kolejna dwa się MINIMALNIE mijają... Ciężko będzie to ogarnąć nawet adapterem, tak myślę.
Obrazek

Z racji tego, że nie mogę edytować swojego pierwszego postu zaktualizuję go tutaj.

Co wymieniłem od zakupu:

- zderzak tylny M-Pakiet,
- nakładki progowe zewnętrzne M-Pakiet,
- lotka na klapę M-Pakiet,
- kierownica M-Pakiet,
- listwy zewnętrzne shadow line M-Pakiet,
- nakładki progowe wewnętrzne M-Pakiet,
- dekory wewnętrzne Alu Black Cube M-Pakiet,
- podstopnica M-Pakiet,
- czarna podsufitka M-Pakiet,
- dywaniki podjeby M3/M-Pakiet,
- panel przycisków full (2x grzanie, DCS, H/K, ciśnienie opon, elektryczna roleta)
- oryginalne aluminiowe ramki na zegary,
- cupholder + monetnik,
- przyciemnione tylne szyby,
- lampy zrobione na black hella (krzyże w drogowe + obudowa soczewki na czarno),
- ringi SMD - lekko przyciemniłem,
- kierunkowskazy przednie smoke Depo,
- kierunkowskazy boczne smoke,
- lampy tylne smoke diodowe Eagle Eyes,
- zawieszenie gwintowane MTS Technik + sprężyny Eibach przód, sprężyny tył betony od Helmuta,
- rozpórka przód Staffa,
- rozpórka tył Staffa,
- zaklepane ranty tylnych błotników „na żyletkę”,
- camber plates przód Swagier,
- camber plates tył Swagier,
- regulowane wahacze dolne Swagier,
- dystanse przykręcane RR Customs, przód 22mm, tył 30mm,
- felgi Dare LM 19’, 2x8,5j, 2x9,5j, 4xET40, 4x215/35/19.

Co jeszcze planuję zakupić:
- felgi 2TLG/3TLG koniecznie z rantem, ostatecznością będzie styling 95,
- zawieszenie gwintowane ISC w wersji racing,
- przedni zderzak M-Pakiet,
- dokładka ala CSL do zderzaka M-Pakiet,
- ramki zderzaka wokół halogenu do zderzaka M-Pakiet,
- fotele sportsitze M-Pakiet (grzane, elektryczne, pamięć, pompowane lędźwie) lub całe wnętrze od M3 (grzane, elektrycznie, pamięć, pompowane lędźwie i boczki),
- gałka zmiany biegów M-Pakiet, krótka, podświetlana, 6-biegowa,
- trójkąty lusterek w połysku M-Pakiet,
- oryginalne dywaniki M-Pakiet / M3 / bmw-syndykat,
- przyciemnić delikatnie przednie szyby,
- wzmocnienie mocowania wózka Swagier,
- gniazdo fax, przycisk od tv, AV, na wzór e38,
- kompletne ledowe oświetlenie wnętrza,
- przyciski do otwierania/zamykania wszystkich szyb jednocześnie ECS TUNING,
- uchwyty pasa do foteli OEM,
- ciemne halogeny (okleić lub kupić dymione),
- shortshifter Z3M,
- poliuretan na całe auto,
- mała płetwa,
- grubsze stabilizatory H&R/Eibach,
- blenda na tylną szybę AC Schnitzer?,
- nakładki na pedały AC Schnitzer,
- nakładka na hamulec ręczny AC Schnitzer,
- licznik M3, AC Schnitzer, Schmiedmann,
- boczki drzwi Jehnert?,
- swap hamulców od E46 330i/330d,
- xbrace,
- skórzana konsola środkowa, deska rozdzielcza, schowek lewy i prawy OEM,
- przednia szyba termiczna (fioletowa), opcja S358A.

Szybę mam do wymiany stąd pomysł na tę termiczną, opcję cholernie rzadką. Jest dostępna w ASO, ale koszt prawie 2000 zł troszkę odstrasza.

Plany doposażenia auta (chciałbym mieć możliwie najbogatszą, seryjnie wypuszczaną linię wyposażenia + coś ekstra :) ):
- dołożenie bixenonu z doświetlaniem zakrętów,
- dołożeniu modułu świateł 4.5 pod bixenon i zakodowanie kilku przydatnych opcji (podwójne awaryjne, brake force display, back to home, kierunkowskazy autostradowe), KUPIONE
- dołożenie wewnętrznego lusterka fotochromatycznego z kompasem, pilotem do bram, funkcją SOS i diodą od alarmu,
- dołożenie aktywnej wentylacji siedzeń OEM 82300142076, prawdziwy rarytas,
- dołożenie ksenonowych świateł montowanych w miejscu przeciwmgielnych,
- dołożenie automatycznego otwierania klapy bagażnika + przycisk, KUPIONY PRZYCISK
- dołożenie podgrzewanych, mgłowych dysz spryskiwaczy, KUPIONE / ZAMONTOWANE
- dołożenie sensora deszczu, KUPIONE
- dołożenie sensora zmierzchu, KUPIONE
- dołożenie nagłośnienia Harman Kardon + kabel pod Androida na przyszłość,
- dołożenie kompletnej oryginalnej nawigacji 16:9 + modułu do odtwarzania dvd/wideo + tunera DVB-T,
- dołożenie czujnika ciśnienia w oponach,
- dołożenie DSC w miejsce ASC,
- zamontowanie gaśnicy pod fotelem kierowcy,
- dołożenie OEM pierdół typu parasolka, kanister itp,
- dołożenie poduszek powietrznych w tylne boczki, opcja S261A,
- dołożenie przednich czujników parkowania OEM,
- dołożenie intensywnego spryskiwania z manetki,
- dołożenie wentylacji solarnej (z szyberdachu), "wentylacja z napędem słonecznym",
- dołożenie oryginalnego zestawu głośnomówiącego z telefonem Siemens C/S25 lub zestawu głośnomówiącego Nokia OEM z kopytkiem/uchwytem montowanym na konsoli środkowej od strony pasażera, KUPIONE KOPYTKO
- dołożenie oryginalnego bluetooth,
- dołożenie systemu sterowania głosem, KUPIONE
- dołożenie oryginalnego webasto/ogrzewania postojowego z pilotem i wentylacji kabiny,
- dołożenie zewnętrznych lusterek fotochromatycznych,
- dołożenie oryginalnego alarmu, KUPIONE
- dołożenie gniazda zapalniczek do tyłu, KUPIONE
- dołożenie oryginalnej latarki do schowka, KUPIONE / ZAMONTOWANE
- dołożenie oryginalnych przednich/bocznych kamer i kamery cofania,
- dołożenie oryginalnych zagłówków DVD z E60 z monitorami / odtwarzacz wideo/dvd w podsufitce dla pasażerów z tyłu - tylko touring/sedan,
- dołożenie pamięci do fotela pasażera,
- dołożenie isofixa, KUPIONE
- dołożenie wielofunkcyjnego podłokietnika tylnego z cupholderem,
- dołożenie pokrowca na narty za podłokietnikiem,
- dołożenie oryginalnego interfejsu iPod,
- dołożenie trzeciego pasa bezwładnościowego, KUPIONE
- dołożenie złącza ładowarki do bagażnika, KUPIONE
- dołożenie podgrzewanej tylnej kanapy,
- dołożenie lampek do podświetlania dołu przednich drzwi, pod tylną kanapą i w schowku na rękawiczki,
- dołożenie elektrycznie regulowanej kolumny kierownicy z pamięcią (hardcore :D),

- osłona przeciwsłoneczna (rolety) na boczne szyby - tylko touring/sedan,
- siedziska dla dzieci w tylnej kanapie - tylko touring/sedan.

Jak widać mnóstwo rarytasów, dostępność cholernie ciężka, pewnie połowy z tej listy nigdy nie uda mi się zrealizować. Ale warto mieć te punkty dopisane, może akurat natrafię kiedyś na coś takiego na sprzedaż i uda się doposażyć auto. Warto próbować. ;)
Będę pogrubiał elementy, które udało mi się już zgromadzić.

Niestety zaczął pojawiać się problem z jednym ksenonem. Świeci inną, jaśniejszą barwą, czasami przestanie świecić, ale po wyłączeniu i ponownym włączeniu świateł świeci ponownie. Stąd pojawił się teraz pomysł, żeby od razu przerobić xenon na bi-xenon. Tylko jak się za to zabrać? :zakrecony:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 31 maja 2020, 15:33 przez Podi93, łącznie edytowano 9 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 137 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL