BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 13:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 355 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 21 maja 2021, 09:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
No właśnie to jeden z powodów... to targanie kompa ciągle.
a powiedz mi kupiłeś kod do pełnej wersji czy robiłeś płatność przez google play.
jak to kupićnajlepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 21 maja 2021, 10:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Normalnie przez google play się płaci. Jak dobrze poszukasz to może dostać od producenta za free legalną wersję.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 21 maja 2021, 11:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
No ja właśnie wymieniłem parę spostrzeżeń z twórcą apki i dostałem full wersję do testów. A normalnie płacisz przez google play.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 9 czerwca 2021, 10:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
No Skontaktowałem się z kolesiem.
mam bt toola.
kupiłem USB OTG
na kabelku śmiga elegancko.
zrzucę niedługo logi i zobaczymy. ale dupohamownia mówi że jest ok ;)
jak odpalam funkcję ciśnienia wstecznego w apce to widzę że ma 0 więc .,... chyba DPF naprawdę "wsiąknięty"
bo regeneracje ma za 197 000...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 27 czerwca 2021, 15:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Czółkiem!
Dawno nic nie było więc cóż.
Autko śmiga... trochę bączka puszcza czarnego jak dostanie w pędzel ale podejrzewam, że to przez jazdę głównie po mieście. po trasie i "przedmuchaniu" sadzy dużo mniej.

Mam pełnego BT toola i nawet przelotkę OTG do kabla kupiłem śmiga elegancko i bardzo wygodne... nie trzeba lapka ciągać.
Zbieram się do zrobienia logów.

Z racji tego, że zostałem na ten weekend sam z dzieciakami a nie mam wózka bocznego do Harleya,
zająłem się wnętrzem Bandziory

w roli głównej dzisiaj :
Obrazek
sprawdził się bardzo fajnie, dużo lepiej niż na plastikach s-maxa (który cały czas czeka na nowego właściciela...może ktoś szuka...)
Fajne satynowe wykończenie... mi się tak podoba, nie lubię jak zbyt mocno się świeci...
ogólnie jak wyszło e60/61 to jakiś taki mega sceptyczny byłem po e39 i e38.
teraz powiem Wam że zaczyna przemawiać do mnie... pewnie kwestia punktu "siedzenia" ale co tam.
fura się aż tak nie zestarzała tylko te lampy z tyłu mogli lepiej ogarnąć.
kilka fotek ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 czerwca 2021, 10:51 przez orzel_man, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 27 czerwca 2021, 17:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
E60 było przełomowe, w sposób bardziej pozytywny niż e65, dużo lepiej zabezpieczone przed korozją jak e39, ale mi bardziej podobało się w momencie debiutu niż teraz.
Szerokości

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 3 lipca 2021, 17:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Czołem.
Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc.
od czasu zakupu borykam się z problemem drgań przy hamowaniu między 120 a 80 kmh.
wiem że jest to dość popularny temat.
drgania są dużo mocniej odczuwalne po rozgrzaniu hamulców. głównie na trasie.
występują na obu kompletach kół, zarówno na zimowych jak i letnich.
postanowiłem dzisiaj pomierzyć bicie na tarczach. wg mnie wygląda ok. chodzę w "setkce" praktycznie i wzglądają bardzo dobrze, wiec by się potwierdzało że były niedawno wymieniane.
Są wsadzone klocki ceramiczne jurid white. Czy tom może być przyczyna drgań ?
wogóle te klocki jakieś dziwne. z zewnątrz grubasy takie że się zdziwiłem a od wewnątrz cienko jak w naleśniku... coś nie tak chyba...
co myślicie.
kilka fotek i filmów z dzisiejszych prac...
mam w niektórych miejscach tuleje poliuretanowe... może tam coś nie tak...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tutaj pomiar na czujniku zegarowym - Lewa


Prawa


Może ktoś z Was już przerabiał.
z góry dzięki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 14 lipca 2021, 10:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
mały up date... są objawy takie że na zimnym nic się nie dzieje a po kilku hamowaniach zaczyna telepać.
w tygodniu postaram się rozebrać hamulce i dokładnie wyczyścić wszystkie komponenty.
zamówiłem też konwencjonalne klocki ATE. bo te juridy średnio się do codziennej jazdy nadają
c.d.n.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 14 lipca 2021, 17:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 903
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: F06 640xd
Kod silnika: N57Z
Nawet nie wiedziałem że takie znaczki M można na zaciski przykleić :oczami:

_________________
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 14 lipca 2021, 18:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Przerabiałem też podobny temat w e46 i e90. Niestety w tych przypadkach zawsze winę ponosiły tarcze hamulcowe. Miałem nowe Zimmermany, Textary. Po kilku tysiącach km zaczynał się objaw taki jaki wystąpił u Ciebie tzn na zimnym idealnie, a rozgrzane hamulce mały lekkie, ale irytujące bicie. Od tego czasu do różnych bmw kupuję tylko ori tarcze, które można wyrwać w super cenie czasami i dobre klocki jak np. ATE- problem ustąpił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 15 lipca 2021, 06:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
Jeśli jesteś pewny felg i opon, dodatkowo mówisz, ze masz świeze tuleje w wahaczach, to możesz jeszcze zmierzyc bicie samych piast. Natomiast tez obstawiam tarcze, które gdy mierzysz na zimno jest ok, po rozgrzaniu zaczynaja bic. Dodatkowo zainteresowałbym się zaciskami/prowadnicami, bo przynajmniej na foto rożnica między klockami wydaje się byc bardzo duza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 15 lipca 2021, 08:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Dokładnie taki jest plan.
na pierwszy rzut .
1. rozebranie wszystkiego i bardzo dokładne wyczyszczenie.
2. pomiar bicia piasty - chociaż obstawiam że będzie ok bo tarcza chodzi w 0,01 mm
3. Montaż wszystkiego zgodnie ze sztuką i dokładnym przeglądem tłoczków i sposobu ich pracy.
4. Zamówione klocki ATE konwencjonalne, i nowe gumki sworzni prowadzących

będzie wiecej wiadomo.
jeśli po doprowdzeniu zacisków do ładu i wymianie klocków dalej będzie problem, kolejny krok to tarcze.
jak to nie pomoże to wymiana tulei.
ale po kolei ;)

co do naklejek na zaciskach... co mogę powiedzieć... w takim "setupie" nabyłem auto ;)

dzięki za rady i wsparcie.

będę informował, relacjonował

P.S. Jak już jesteśmy przy temacie - stosuje się smar w miejscach gdzie klocek przesuwa się po jarzmie ?
bo bolce z tego co się orientuję na sucho mają chodzić (w moto tak mam;) ale na filmach BOSH'a widziałem że koleś posmarował i to dość obficie...trochę ryzygowne wg mnie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 15 lipca 2021, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
orzel_man napisał(a):
P.S. Jak już jesteśmy przy temacie - stosuje się smar w miejscach gdzie klocek przesuwa się po jarzmie ?


Od wielu lat "serwisuje" auta całej rodzinie i przy wymianie klocków, zawsze dokladnie czyszczę jarzma i zaciski, najpierw druciakiem, pozniej papierkiem i delikatnie smaruje miejsca gdzie pracuje klocek smarem miedzianym- z naciskiem na słowo delikatnie, na pewno nie obficie. Smaru nie daje natomiast nigdy między tarcze, a piastę i na prowadnice- jak są brudne czyścisz, jak mają wżery wymieniasz. Ale to tylko dygresja ode mnie, bo ile ludzi, tyle opinii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 15 lipca 2021, 10:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Przychylam się do tego co Napisałeś.
w moto tak samo. Prowadnic nie smaruje. Piny wypolerowane.
Wole żeby piszczało trochę niż syf ma się poprzyklejać i zblokować.

co do miedziucha. dam trochę na górę klocków i jarzma pędzelkiem tam gdzie klocek się przemieszcza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 15 lipca 2021, 15:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
Są pasty do hamulcow np: ate plastilube do klocków i ate bremszylinder do prowadnic

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 16 lipca 2021, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
przyszły klocki...
może w weekend uda się podziałać.,...oby padało ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 17 lipca 2021, 13:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Mała aktualizacja.
Wczoraj zmieniłem klocki.
Tych starych jeszcze było grubo.
Ale ceramika mi nie podeszła wogole.
Hamowanie fajniejsze. Ale jeszcze pew ie będzie lepiej.
Niestety drgania nie ustąpiły.
Pojechałem do innego zakładu wyważyć koła. Jest ok. Ale nie było do końca.
Na 90% muszę tarcze zmienić.
Bije zdecydowanie dopiero po rozgrzaniu tarcz. Na zimnych jest ok .
Dodatkowo wyszedł temat jednego z bolców prowadzących klocki. Jest delikatnie pokrzywiony.
Wiec przy wymianie tarcz zmienię tę piny prowadzące.
Po weekendzie wrzucę kilka fotek z prac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 17 lipca 2021, 13:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 903
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: F06 640xd
Kod silnika: N57Z
Jak piszesz - tarcze do zmiany, żadne toczenie nie pomoże skoro po rozgrzaniu bije jeszcze bardziej. Przerabiałem to ;)

_________________
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 17 lipca 2021, 19:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
orzel_man napisał(a):
Mała aktualizacja.
Wczoraj zmieniłem klocki.
Tych starych jeszcze było grubo.
Ale ceramika mi nie podeszła wogole.
Hamowanie fajniejsze. Ale jeszcze pew ie będzie lepiej.
Niestety drgania nie ustąpiły.
Pojechałem do innego zakładu wyważyć koła. Jest ok. Ale nie było do końca.
Na 90% muszę tarcze zmienić.
Bije zdecydowanie dopiero po rozgrzaniu tarcz. Na zimnych jest ok .
Dodatkowo wyszedł temat jednego z bolców prowadzących klocki. Jest delikatnie pokrzywiony.
Wiec przy wymianie tarcz zmienię tę piny prowadzące.
Po weekendzie wrzucę kilka fotek z prac



Jak pisałem wyżej polecam tylko oem tarcze, będziesz miał spokój na długo :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: orzel_man-->>[E61] 535dA "Bandziorka"
PostNapisane: 19 lipca 2021, 08:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 558
Lokalizacja: Północna Polska
Moje BMW: E61 KOMBI
Kod silnika: M57TU
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167617
Dodatkowo wrzucam kilka fotek z prac i tego co działo się w weekend.

tak wyglądały klocki jurid white po zdjęciu...
jak widać jeszcze grubo było
Obrazek
Obrazek

Wymieniłem dodatkowo gumy prowadzące trzpienie od klocków.
te, które były zainstalowane, były całe. ale po wyjęciu widać było że mogły być ściśnięte jakimś smarem który pod wpływem temperatury stwardzniał, albo utleniło się coś.
tak gumki wyglądały
Obrazek

wyczyściłem jarzma i wszystkie miejsca gdzie pracują klocki
Obrazek
Obrazek

Ogólnie tłoczki i gumy były w dobrym stanie. Można byłą ręcznie je przesunąć więc ok.
Piny prowadzące, chyba jednak nie do końca ok. raz że zasyfione, a dwa że jeden z nich jest zwyczajnie wykrzywiony. nie mocno ale jednak.
przy wymianie tarcz od razu polecą piny.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszystko wyczyściłem dokładnie, Klocki bardzo delikatnie pokryłem smarem miedzianym w miejscach w których przesuwają się po jarzmie itd itd...
kilka fotek z prac.
Obrazek
Obrazek

Po założeniu nowych klocków, zrobiłem krótką trasę, żeby zobaczyć co jak i ułożyć klocki...
niestety bicie nie ustąpiło ale hamowanie duużo lepsze niż na ceramice wg mnie.

W sobotę pojechałem do innego warsztatu wulkanizacyjnego, niż ten w którym do tej pory ogarniam swoje auta.
mają bardziej zaawansowane maszyny i nowocześniejsze.
wrzuciłem na wyważenie wszystkie koła...
Obrazek
Obrazek

Ogólnie nie było źle, ale po jakieś 10g trzeba było podorzucać... TYLKO...
jedna opona z przodu była odwrotnie założona... dzizas... nie kmentuje :duh:
pomijając fakt że ktoś tak założył, to że wulkanizatorzy tego nie wyłapali przy zakładaniu kół...
no nic życie.
Dodatkowo wyszło że jedna opona z tyłu jest do wyrzucenia. ma jajo i bije poza normą. więc czeka mnie kolejny wydatek za jakiś czas. Wątpię by miało to wpływ na drgania na kierownicy ale kto wie.
po bardzo dokładnym wyważeniu faktycznie delikatnie osłabiły się drgania, ale cały czas występują.
teraz nawet w innych zakresach prędkości...
osobiście obstawiam jednak tarcze, które jak dostaną temperatury to się mocniej wyginają...
i chyba to będzie kolejny krok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 355 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL