BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: V6 w BMW M
PostNapisane: 26 marca 2009, 09:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
WTF?

"Nowe BMW M3, które dostępne będzie od roku 2013, otrzyma mniejszy niż obecnie silnik. Przedstawiciel firmy potwierdził rezygnację z 4-litrowej jednostki V8 o mocy 420 KM i momencie obrotowym 400 Nm, która montowana jest w aktualnej wersji M BMW serii 3. Nowy silnik będzie miał sześć cylindrów, jednak nie będzie to 3-litrowe biturbo, które napędza modele 135i oraz 335i. V6 jest bardziej kompaktowe niż rzędowa „szóstka” oraz znacznie lżejsze od V8, co wpłynie na poprawę osiągów nawet przy nieco niższej mocy.

Konkurencja również przygotowuje swoje sportowe modele na bazie turbodoładowanych silników V6. Mercedes zapowiada 3,5-litrowe V6 biturbo dla wersji AMG, a Audi podobny motor szykuje do RS4 i RS5.

BMW pracuje także nad wyczynową wersją najmniejszego modelu serii 1, które napędzane ma być niewielkim, czterocylindrowym silnikiem generującym ponad 300 KM mocy.

Prawdopodobne jest także zredukowanie liczby cylindrów w BMW M5 i M6, które napędzane mają być bardziej oszczędnymi motorami V8 biturbo o pojemności poniżej 5 litrów.
"


http://moto.onet.pl/1549549,1,mniejsze- ... ml?node=23

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 09:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
Cytuj:
BMW pracuje także nad wyczynową wersją najmniejszego modelu serii 1, które napędzane ma być niewielkim, czterocylindrowym silnikiem generującym ponad 300 KM mocy.


to mi sie podoba :)

Ale to:

Cytuj:
rawdopodobne jest także zredukowanie liczby cylindrów w BMW M5 i M6, które napędzane mają być bardziej oszczędnymi motorami V8 biturbo o pojemności poniżej 5 litrów.


i to:
Cytuj:
Przedstawiciel firmy potwierdził rezygnację z 4-litrowej jednostki V8 o mocy 420 KM i momencie obrotowym 400 Nm, która montowana jest w aktualnej wersji M BMW serii 3. Nowy silnik będzie miał sześć cylindrów, jednak nie będzie to 3-litrowe biturbo, które napędza modele 135i oraz 335i. V6 jest bardziej kompaktowe niż rzędowa „szóstka” oraz znacznie lżejsze od V8, co wpłynie na poprawę osiągów nawet przy nieco niższej mocy.


mi sie bardzo nie podoba i dla mnie to krok wstecz oraz rezygnacja z tradycji firmy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 09:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
It has been confirmed that BMW will be using a smaller turbo engine for the 2013 M3. Motor Trend says it spoke to BMW's M Division CEO Ludwig Willisch and he confirmed the upcoming ditching of the current V8 format. The naturally-aspirated 4.0-litre V8 produces 309kW (420hp) and 400Nm of torque. Previous generation M3s used four and six-cylinder motors.

The report states that a new six-cylinder will be employed but it won't be the same 3.0-litre twin turbo that is used in the 135i and 335i models. What might miff M traditionalists is not a forcefed M3, but the fact that BMW is toying with the idea of a V6 for the M3. A V6 would be more compact as opposed to the traditional inline six BMW is known to strictly use.

[...]

More news on the M front is that a 1 Series-based high-performance car was also confirmed. Thought to be developed by the M guys, BMW will probably not call it an M1. It will also have a compact four-cylinder petrol engine with well over 300hp (221kW).

Finally speculation is that the M5 is about to get its cylinders cut too in order to meet stringent emissions laws and fuel economy standards. The M5 and M6 may end up with a twin turbo V8 motor displacing less than 5.0-litres.


http://www.worldcarfans.com/9090320.014 ... -m-is-a-go


Trzeba kupować M3 E36 i chować do stodły :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
W 100% zgadzam się z Przemkiem

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 10:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Upodobniają się do hondy? V6tki i małe 4cylindórwki o dużej mocy? Ach ten kryzys.. byleby nie kopiowali jakości wnętrza. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 11:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Jeszcze przejście z V10 na V8 rozumiem. Ale z R6 na V8 a potem na V6? :wstyd: Nie mogą wrócić do R6? Pewnie chcą umieścić silnik bardziej z przodu żeby było więcej miejsca i "nieznacznie" pogorszyć wyważenie. :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 11:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 29819
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
:zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 11:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
kostek_ja napisał(a):
Pewnie chcą umieścić silnik bardziej z przodu żeby było więcej miejsca i "nieznacznie" pogorszyć wyważenie.


Albo odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1265
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
Kyokushin napisał(a):
WTF?


Prawdopodobne jest także zredukowanie liczby cylindrów w BMW M5 i M6, które napędzane mają być bardziej oszczędnymi motorami V8 biturbo o pojemności poniżej 5 litrów.
"


http://moto.onet.pl/1549549,1,mniejsze- ... ml?node=23



1. Cala filozofia samochodow mpower zostanie zmieniona, juz nie bedzie silnikow wolnossacych wysokobrotowych, tylko turba,

2. mi sie nie podoba downgrade'u z V10 na V8. Co mnie obchodzi ze nowy silnik ma byc bardziej oszczedniejszy? czy przy kupnie modelu "m" ma to jakies znaczenie ? w ogole nie ma znaczenia. Polubilem sound V10. Jesli nowe F10/F12 M5/M6 beda mialy V8 , to bedzie degradacja, te samochody utraca cos z egzotyki dlatego ze maja taki wlasnie silnik, inny niz "cywilne" wersje,

3. do tego trzeba jeszcze dodac ze juz raczej nie bedzie nowego Z4M ,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ja czekam na nowe M3 1.4 bi turbo :]

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
V6 w BMW ? ....


litości...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
R6 poniekąd gwarantowało długą machę i dobre proporcje.
Wsadzą tam jakiś krótki silnik tobędziemy mieć szybę na zderzaku a siedzieć będziemy w komorze silnika.
Do pełni osrania się brakuje tylko FWD.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 marca 2009, 12:35 przez Kyokushin, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kyokushin napisał(a):
R6 poniekąd gwarantowało długą machę i dobre proporcje.
Wsadzą tam jakiś krótki silnik tobędziemy mieć szybę na zderzaku a siedzieć będziemy w komorze silnika.
Do pełni osrania się brakuje tylko FWD.


Skleroza... W E36 M40 miałeś pół metra silnik od chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KotSylwester napisał(a):
Skleroza... W E36 M40 miałeś pół metra silnik od chłodnicy.


Skleroza... W E36 miałeś również R6. Tu też było pół metra od chłodnicy? :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
niech od razu wrzucą m40 a nie tak stopniowo mydlą nam oczy

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kyokushin napisał(a):
KotSylwester napisał/a:
Skleroza... W E36 M40 miałeś pół metra silnik od chłodnicy.


Skleroza... W E36 miałeś również R6. Tu też było pół metra od chłodnicy?



...a co to ma do rzeczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
A mnie się plany BMW podobają tylko poza jednym-V6 :cenzura: Mam nadzieję, że to nigdy nie nastąpi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14125
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
KotSylwester napisał(a):
Kyokushin napisał(a):
KotSylwester napisał/a:
Skleroza... W E36 M40 miałeś pół metra silnik od chłodnicy.


Skleroza... W E36 miałeś również R6. Tu też było pół metra od chłodnicy?



...a co to ma do rzeczy?


a dokładnie to,ze w M3 V6 nie bedzie potrzebny zapas pod maską dla długiego silnika i całosc moze wygladac komicznie.

W E34 był tez R4 i co z tego ? skoro całosc była przygotowana pod dlugie silniki R6 , a jak sie pozniej okazało i V8 sie miesci.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 13:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ja mam auto z V6 i mam zajebiaszczo długą maskę, a silnik wcale nie jest z przodu, tylko maksymalnie z tyłu. Dodam że v8 jest podobne gabarytowo i też ma dużo miejsca z przodu.

Reasumując: nie musi być długoi silnik żeby była długa maska :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 13:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KotSylwester napisał(a):
Reasumując: nie musi być długoi silnik żeby była długa maska


Jasne że nie musi ale wymusza.
Trend jest taki żeby maskę skracać, czego nie lubię. Długi silnik wymusza długą maskę i proporcje które lubię.

KotSylwester napisał(a):
mam zajebiaszczo długą maskę

I tak byle murzaj ma dłuższego.... :29:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL