BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 17:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Downsizing
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Po planach na redukcję silnika w M3 z V8 na R6/V6 BMW poszło dalej... albo przynajmniej ogłasza takie plany.

Pod linkiem:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 304038,415

można przeczytać, że w niedalekiej przyszłości gama serii 3 i 1 może poszerzyć się o takowe modele:
316i / 116i - 3 cylindry - poj.1,35l - turbo - 122KM
318i / 118i - 3 cylindry - poj.1,35l - turbo - 150KM
320i / 120i - 3 cylindry - poj.1,35l - turbo - 180KM

Do tego pojawią się silniki 4 cylindrowe z doładowaniem o pojemności 1,8l:
x23i - 204KM
x25i - 240KM

Kiedyś 320i miało 6 cylindrów... teraz ma 4... a będzie miało 3.

Czy na prawdę będziemy za kilka lat skazani na jeżdżenie autami z silnikami podobnymi do tego z Aygo ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
o ile w "jedynce" coś takiego jest do zaakceptowania, to już montowanie w "trójkach" (w końcu klasa średnia) takich silników uważam za poronione. Jeszcze jakieś R4 turbo/bi-turbo było by w miarę do zrozumienia, ale R3? :zdziwko: :dobani:

PS. Jeśli idzie o same silniki to juz kiedys o nich pisałem jak przeczytałem o nowej 1er ;)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Ostatnio edytowano 11 maja 2009, 18:21 przez Gumiś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 29819
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
:zdziwko: :suchy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Downsizing
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Paweł. napisał(a):
Czy na prawdę będziemy za kilka lat skazani na jeżdżenie autami z silnikami podobnymi do tego z Aygo ?


Nie widzę w tym nic złego...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Co to za bmw z 3 cylindrami pod maską :zdziwko:

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ciekawe jak będzie z kulturą pracy takiego R3, w końcu jednak technika idzie do przodu więc nie musi to oznaczać jakiejś tragedii.

Interesujące jest też to że takie stare jak motoryzacja maksymy: "turbo żyje, turbo pije" i "there's no replacement for displacement" odchodzą w niebyt na rzecz małolitrażowych wiatraków o dużej mocy i niskim spalaniu :zakrecony:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
tico :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Szczecin
Samochody osobowe to wyjątkowy rodzaj maszyn, do których podchodzimy bardzo emocjonalnie, ponieważ dostarczają wyjątkowych wrażeń i są ważną częścią naszego życia, ale nie należy zapominać że to tylko zbiór zsynchronizowanych ze sobą układów, których postać będzie się zmieniała wraz z postępem technologicznym.
W przyszłości ludzie będą czytać o samochodach we współczesnym kształcie w podręcznikach od historii jako ciekawostka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 20:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
w przyszłości ludzie nie będą czytac. :|



załadują sobie do głowy odpowiedni plik i gotowe :)







wszystkie książki zostaną zniszczone przez Krzewicieli Czystości Umysłu :rotfl: :rotfl:






to po pierwsze.

a po drugie, to wyobraźcie sobie przejażdżkę chłodzonym powietrzem jednocylindrowym quadruple turbo BMW M3 :hyhy:




a właściwie dlaczego tylko cztery... a nie osiem...? jak tu:

http://www.lateral-g.org/sandlin/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 20:50 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Paweł. napisał(a):
poj.1,35l

135i jak w mordę strzelił ;D
Chyba BMW idzie w złym kierunku...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 21:34 
Ludzie nie czytajcie tych bzdur z Interii! Oni oczerniają markę BMW jak tylko potrafią... Co drugi tytuł artykułu brzmi mniej-więcej tak: "Kolejny idiota w BMW". A wy jeszcze cytujecie tych jełopów! Czytałem niedawno o tych silnikach w Auto Świecie i faktycznie będą one malutkie, turbo-doładowane i zaskakująco mocne, jak na tak małą pojemność. Ale litości! Nie przypominam sobie, aby było tam coś napisane o silnikach 3 cylindrowych! To będą chyba jednostki R4. Sprawdzę i wam napisze dokładnie, bo nie jestem pewien...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Chyba się pomylili i nie dopisali, że 3 cylindry, ale z jednej strony silnika. Chodzi pewnie o V6 :D

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 22:13 
lolejko napisał(a):
Chyba się pomylili i nie dopisali, że 3 cylindry, ale z jednej strony silnika. Chodzi pewnie o V6 :D


Oni sie pomylili, że sie urodzili...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 09:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15802
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Też mi się wydaje to podejrzane, bo pojemnosć rzędu 1.35 jest typowa dla 4 cylindrów, 3 cylindry to raczej <1l. Z resztą 3 cylindry pracują jak snopowiązarka.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 09:45 
Zamiast robić taki temat i swoje żale tutaj umieszczać, niech zmartwione spece od silników poczytają trochę o downsizingu, co to jest, do czego służy, oraz czy aby na pewno to kolejny durny pomysł BMW :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 10:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15802
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Coś za coś, ciut mniejsze spalanie, ale za to gorszy dźwięk, droższe warunki eksploatacji, turbina/sprężarka... A i tak nie wiadomo ile to wytrzyma. Czas pokaże.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 10:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Dla mnie moze miec i 2 cylindry jesli bedzie dobrze jechac. A co do tej calej eco nagonki to zastanawia mnie tylko jedna sprawa. Ok taki silnik malo pali itp jednak jest bardzo mocno wysilony. Prawdopodobnie bardzo czesto bedzie cos w nim padac, co jest rownoznaczne z wymiana. Kazda czesc nalezy wyprodukowac, przetransportowac do klienta itp itd i to tez zanieczyszcza dosc powaznie srodowisko, przynajmniej ja tak to widze. No ale ekooszolomy beda krzyczec auta fuj i wiatraki na torfowiskach budowac zamiast jednej el. atomowej :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 11:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Mam nadzieje ze zostanie jeszcze jakaś marka na którą eco-idioci nie będą mieli takiego wplywu.
Downsizing Panowie to jest dobry w butelkowaniu coca coli ale nie w silnikach.
Awaryjność takich wynalazków wzrośnie strasznie - bo raczej trendu poprawiającego jakość materialów używanych w przemyśle się nie przewiduje.
Taki maly silniczek z zalozenia jest robiony tak, by pracowal od razu w stanie krytycznym - bedzie sie koszmarnie grzal, bedzie czuly na niedomagania sterowania turbinami etc. Jakiekolwiek problemy w ukladach zapewniających mu przeżycie - czyli w chlodzeniu, smarowaniu, bedą powodować lawinowe awarie.

Oczywiście technicznie jest to do zrobienia, ale nie wdzisiejszych czasach, nie z cywilnych autach które są coraz gorzej produkowane.

Osoby które pisza, że im wszystko jedno jaka jest pojemność , niech nie robią poruty. Nie zrozumiecie o co biega, do póki nie pojeździcie, nie da sie tego wylumaczyć.
Nie wyobrażam sobie pyrkającego telepiącego się 4 cylindrzaka w siódemce....

Sądzę że zbliżamy się do kresu silników tłokowych, i to przez te eko bździny.
Pierwsza sie wyloży firma która to wprowadzi, np. BMW, potem żeby sie ratować inne firmy przyspieszą badania na ogniwami paliwowymi, i zacznie się era aut elektrycznych.
A to zmieni wszytsko :) nasza motoryzacja się zakończy.
80% serwisów i producentów części samochodowych przestanie istnieć.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 12:00 
Boogie, wytłumacz pojęcie

Boogie napisał(a):
eco-idioci


Boogie napisał(a):
Taki maly silniczek z zalozenia jest robiony tak, by pracowal od razu w stanie krytycznym - bedzie sie koszmarnie grzal, bedzie czuly na niedomagania sterowania turbinami etc.


Teoretyzowanie. 1.9tdi też ma turbinę i jakoś użytkownicy są zadowoleni z jego żywotności. Dlaczego niby od razu produkt BMW ma być aż tak niskiej jakości, żeby nie spełniał żadnych wymogów? Do tego metody projektowania silników wciąż idą do przodu, nawet, jeśli silniki te będą pracowały bliżej krytycznych wartości, to i tak podejrzewam, że będzie to bezpieczny zakres.

Boogie napisał(a):
Sądzę że zbliżamy się do kresu silników tłokowych, i to przez te eko bździny.


Wbrew pozorom, silniki tłokowe tak szybko nie znikną, jakby się mogło wydawać, zmiany na razie możemy oczekiwać w rodzaju paliwa.

Ogniwa paliwowe w tej chwili raczkują, nie ma szans, żeby w najbliższej przyszłości wdrożyć je do produkcji aut osobowych.

Boogie napisał(a):
Osoby które pisza, że im wszystko jedno jaka jest pojemność , niech nie robią poruty. Nie zrozumiecie o co biega, do póki nie pojeździcie, nie da sie tego wylumaczyć.
Nie wyobrażam sobie pyrkającego telepiącego się 4 cylindrzaka w siódemce....


Boogie, wybacz, ale porutę to robisz teraz Ty. Po pierwsze nikt nie pisze o R4 w 7er, po drugie- kto kupuje auta klasy 1er? 3er? Maniacy V8? Poza M3 e92 chyba jednak nie? VW wprowadził na rynek 1.4TSI i jakoś ludzie jeżdżą i są zadowoleni. Nie ma turbodziury i jeździ. Więc w czym problem?

Nie każdy potrzebuje na normalną jazdę szatana z V8, byle by wyprzedzał.

Jak zwykle zabawy w proroków znających przyszłość i wszechwiedzących speców.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 12:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Niestety ale jak ktoś jeszcze nie zauważył to od połowy lat 90' producenci samochodów podjęli wspólną doktrynę o skróceniu żywotności aut. Przyczyna jest prosta i oczywista, dochody producentów. Od lat 80' do połowy 90' prześcigali się bowiem w produkowaniu aut coraz lepszych technicznie i żywotniejszych. Cynkowanie całej karoserii stało się standardem, dopracowywanie w celu zmniejszania awaryjności oczkiem w głowie. I My na takich wypieszczonych technologicznie autach nauczyliśmy się kupować piętnastoletnie wehikuły z przekonaniem że kolejne piętnaście latek jeszcze śmiało pośmigają. A teraz pytanie: Co w zamian za te starania i dążenia do perfekcyjności dostali producenci ?
opd. Spadek sprzedaży nowych aut! co równa się spadkowi ich dochodów. Nawet serwisy ASO nie są odwiedzane przez wiernych fanów marki regularnie by mogły się utrzymać bo dla takiego posiadacza piętnastoletniego auta są za drogie.
W tym momencie, który ja szacuję właśnie na połowę lat 90' postanowili, że będą produkować auta które nie przeżywają okresu gwaranyjnego dłużej niż miesiąc. I teraz na to kładą nacisk i starania żeby auto nie psuło się za bardzo w okresie gwarancyjnym ale również żeby nie było dobrą inwestycją po jego upłynięciu.
Downsizing, eko-podatki, normy Euro 1,2,3,4,5,6, itp to tylko przykrywki dla tego strasznego procederu.

Niestety konkluzja jest taka, że nie mamy możliwości z tym nic zrobić :( Możemy jedynie pieścić nasze cacuszka by było co pokazać potomkom bo niestety za dwa pokolenia na ulicy nikt już nie ujży V12 w 850 tylko raczej meleksy napędzane 12 V i dużo chińskich rowerów z dumnie brzmiącym napisem na ramie BMW :wstyd:

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL