BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 12:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 9 października 2014, 11:23 
ja mam właśnie 10 w porywach 10,5 średnie (65% trasa 35% miasto) przy naprawdę nieemeryckiej jeździe.
Jestem bardzo zadowolony ze spalania biorąc pod uwagę , że to trzylitrowa benzyna.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 29 listopada 2014, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: BMW E60 2005
Kod silnika: N52B25
Czytam tak te posty od początku i tak sie składa ze kupiłem Bmw tylko E60 523i 177km 130KW z silnikiem N52B25 rocznik dokładnie 2.11.2005 pierwsza rejestracja 2006.
Silnik mi tzw.cyka jak na tych filmikach które wrzucaliście najprawdopodobniej popychacze.W lato była cisza teraz od 2 tygodni je słysze(nie jestem pewny na 100% ze to popychacze ale dzwiek jak na tych filmikach co wrzucaliscie) przewaznie cyka jak auto postoi 3-4 dni bez odpalania,albo jak robie krótkie trasy po 2-3km.Jak sie silnik zagrzeje to jest cisza.Błedy w kompie mam takie:
Nr: 10887 2A87 outlet-VANOS, mecanic to jest chyba Vanos na wylocie??

Fehlercode 10905

Kurbelwelle zu Auslassnockenwelle

-Stellung (Synchronisation) fehlerhaft

Ponoć głowice w tym roczniku są ok.Co do tłoków pisał ktoś ze w Niemczech i Austrii były wsadzane wadliwe tłoki(moje auto było produkowane w Niemczech),ze strony RealOEM wychodzi ze mam dobre tłoki bo niby wadliwe sa końcówka 844 a ja mam 845.Możecie mi podpowiedzieć czy głowica i tłoki mam ok.Wolałbym wiedzieć na czym stoje auto mam od Maja ,ale jakby auto było z fabrycznymi wadami to wole je sprzedać i kupić M54 niż non stop wkładać.
Po Vinie ze strony realOEM:
Głowica http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Tłoki http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20

Bede wdzieczny za pomoc.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 listopada 2014, 09:36 
masz b25 więc głowica pewnie jest z wadą - ale to nic strasznego. Na początek, zacznijmy od oleju. Jaki masz zalany?

rogaaal napisał(a):
Po Vinie ze strony realOEM:
Głowica http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Tłoki http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20


po winie panie to różne dziwne rzeczy wychodzą, np tu nie ma nic :rotfl:
ponad ostatnie 7 znaków vin


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 listopada 2014, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: BMW E60 2005
Kod silnika: N52B25
Tak zgadza sie mam B25 tylko z tego co piszą wadliwe głowice były od czerwca 2006 a ja mam auto z listopada 2005 wiec według tych informacji głowica powinna być ok.Poprzedni własciciel miał Castrola 5W40 ja wymieniłem na Valvoline 5W40.Płukanki nie robiłem i nie wymieniałęm odmy nie wiem w jakim jest stanie.Miałem sporo wydatków na poczatku i nie wymieniłem odmy.Teraz jak zrobie te 8-10tyś lub co rok wymienie odme i zrobie płukanke.
Moje ostatnie 7 liter Vin to: B927260


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 listopada 2014, 15:36 
rogaaal napisał(a):
Poprzedni własciciel miał Castrola 5W40

więc pewnie pod pokrywą jest gnój...
rogaaal napisał(a):
ja wymieniłem na Valvoline 5W40

zrób płukankę i zalej to ---> http://www.liqui-moly.pl/aktualnosci/no ... 4600-5w-30

Robisz dużo krótkich odcinków? często gasisz zimny silnik? bo to też dla N52 z wadliwymi głowicami nie jest dobre.

Po numerze części wychodzi na to, że tłoki masz OK.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 listopada 2014, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: BMW E60 2005
Kod silnika: N52B25
No castrol do najlepszych nie należy.Wiem ze mechanik jak mi robił valvetronica ogladał czy sie rozrząd nie przestawił to mówił ze środek ładny czyszcziutki.Mam przebieg ponad 200tyś wiec taki olej bedzie dobry??Jeżeli robić płukanke to czym?Odme też by sie przydało wymienić prawda?
Co do tych krótkich odncinków to robie dość czesto krótkie jazdy po miescie i gasze.Typu 1km sklep gasze.Albo 4km trening gasze i po 1,5h znowu 4km i gasze.Jedynie do pracy robie 30km i spowrotem 30km ale to raz dwa razy w tygodniu.Latem jezdziłem i zero cykania zaczeło sie to od początku listopada i też o nie zawsze cyka różnie jest raz cyka raz nie.
Co do głowicy to raczej jest ok bo wadliwa jest ponoć od czerwca 2006.
Jak mi cykają popychacze ,choć mam błedy Vanosa na wylocie to jest wielki problem może mi uszkodzić dalej silnik??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 30 listopada 2014, 22:52 
rogaaal napisał(a):
No castrol do najlepszych nie należy.

głównie ten rozlewany u nas :]
rogaaal napisał(a):
Mam przebieg ponad 200tyś wiec taki olej bedzie dobry??

tak, będzie dobry :ok:
rogaaal napisał(a):
Jeżeli robić płukanke to czym?

np. tym ---> http://www.liqui-moly.pl/produkty/dodat ... 640-detail
rogaaal napisał(a):
Co do tych krótkich odncinków to robie dość czesto krótkie jazdy po miescie i gasze.Typu 1km sklep gasze

no właśnie N52 czegoś takiego nie lubi...
rogaaal napisał(a):
Latem jezdziłem i zero cykania zaczeło sie to od początku listopada i też o nie zawsze cyka różnie jest raz cyka raz nie.

zrób płukankę , wymień olej i obserwuj. Staraj się auto w trasie dość dobrze przegonić w zakresie obrotów około 3000 rpm.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: BMW E60 2005
Kod silnika: N52B25
Dzieki za wszelkie rady i odpowiedzi na moje pytania.
Olej wymieniałem 4tys km temu myśle ze zrobie jeszcze z 4tyś i wymienie olej na LiQui Moly TOP TEC 4600 5W-30
Płukanke równiez zrobie i no wymienie odme bo niewiem czy poprzedni własciciel ja wogóle wymieniał.
Smokin napisał(a):
zrób płukankę , wymień olej i obserwuj. Staraj się auto w trasie dość dobrze przegonić w zakresie obrotów około 3000 rpm.
Smokin napisał(a):
Staraj się auto w trasie dość dobrze przegonić w zakresie obrotów około 3000 rpm.


3000?chyba 6000 :super:

Jeszcze takie pytanko
rogaaal napisał(a):
Jak mi cykają popychacze ,choć mam błedy Vanosa na wylocie to jest wielki problem może mi uszkodzić dalej silnik??


Swoją drogą chyba na na krótkie trasy bede po miescie bede śmigał Astrą od żony :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 18:53 
rogaaal napisał(a):
3000?chyba 6000 :super:

jeśli masz gdzie jechać przez 30 min 6000 rpm na 5 lub 6 to może być :D

ten olej tez może być -----> http://liquimoly.pl/index.php?option=co ... &Itemid=85


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 20
Moje BMW: 730d
panowie jaki olej?
mam dwa sklepy z fajnymi cenami, tylko nie wiem na jaką firmę się zdecydować, tutaj macie linki:
http://www.okazje.info.pl/sklep-interne ... egaberlin/
http://www.okazje.info.pl/sklep-internetowy/palis-pl-1/

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
To temat o R6 N52/3. Do takiego silnika chcesz kupić olej ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 20:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Jeżdżę już pewien czas na Millersie XF 5W-50, poprzedzonym płukanką LM. Póki co nie ważne, czy jest na zewnątrz 10, czy -5 stopni, nie ważne ile razy odpalam i gaszę silnik, czy wkręcam na obroty, bądź zamulam na 6-stym biegu - występuje praktycznie zero stukania popychaczy i póki co zero ubytków oleju.

A i zmieniłem zdanie - nie zgadzam się już z tym, że N52 to wadliwy silnik. Nie zgadzam się również z tym, że ma w sobie cokolwiek wadliwego. Po prostu wymaga odpowiedniego oleju i odpowiedniej troski. I na pewno nie nazwałbym odpowiednią troską serwisu w ASO raz na 30 tyś. km, z zastosowaniem Castrol'a 5W-30. Nie ujmując niczego Castolowi i jego zwolennikom, to po prostu nie są oleje odpowiednie dla tego silnika, no chyba że ma nalatanie nie więcej jak 50 tyś. km, a i to nie jestem przekonany...

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 20:55 
Zakov328 napisał(a):
Jeżdżę już pewien czas na Millersie XF 5W-50

też planuję na to przeskoczyć. Albo na LM top tec 5W40. Chociaż u mnie nic nie stukało to wolę dmuchać na zimne :cool:
Ile już nalatałeś na tym millersie?
Zakov328 napisał(a):
Po prostu wymaga odpowiedniego oleju i odpowiedniej troski. I na pewno nie nazwałbym odpowiednią troską serwisu w ASO raz na 30 tyś. km, z zastosowaniem Castrol'a 5W-30.

W skrócie N52 nie jest idioto odporny :]


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 21:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Smokin napisał(a):
Ile już nalatałeś na tym millersie?


Nie wiem dokładnie, klika tyś. ;)

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 18:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Smokin napisał(a):
W skrócie N52 nie jest idioto odporny :]


Hmmm. Wiesz nie chcę zwalać też wszystkiego na użytkowników. W końcu nie każdy musi znać się na olejach, czy silnikach. Chodzi mi jedynie o to, że te rzekome 'wady konstrukcyjne', przez które tak demonizuje się N52 to tak na prawdę małe piwo. Bo umówmy się - jeśli jakiś silnik faktycznie obarczony jest jakąś poważną wadą konstrukcyjną to nie wyeliminujesz jej jedynie regularnym eksploatowaniem na odpowiednim oleju, o odpowiedniej lepkości. Zazwyczaj takie przypadki kończą się wywaleniem przez właściciela sporej gotówki. W moim przypadku wszelkie niedogodności związane ze stukaniem popychaczy i nadmiernym popijaniem oleju oraz wydatki z tym związane zakończyły się na kosztach płukanki do silnika i oleju z filtrem (tym razem o innej lepkości). Co też nie znaczy, że tak musi być u każdego. Aczkolwiek jestem przekonany, że w większości przypadków efekty byłby podobne.

Nie mam zamiaru też gloryfikować N52, bo ten silnik naprawdę potrafi być jak wrzód na tyłku i trzeba to jasno napisać. Ludzie w przypadku tego silnika skupiają się jedynie na jego głowicy i tłokach, podczas gdy jeden zawór DISA to już wydatek około 1000zł. Ja niestety musiałem wymienić oba, bo są to plastikowe podzespoły kiepskiej jakości, więc po pewnym przebiegu po prostu się rozwalają. I już się robi ładna sumka... Do tego dochodzą jeszcze takie kwestie jak awarie elektrycznej pompy wody, Vanos'a wraz z jego elektrozaworami, Valvetronic'a oraz paru innych rzeczy i okazuje się, że taki silnik w mgnieniu oka może pochłonąć kilka tyś. zł, nawet bez doszukiwania się w nim jakichkolwiek poważnych wad konstrukcyjnych. U mnie pół osprzętu silnika, łącznie z Vanos'em, pompą wody, rozrusznikiem, przepływomierzem, paroma cewkami, jakimiś czujnikami itd. było wymienione jeszcze przez poprzedniego właściciela w ASO (i chwała mu za to), a i tak musiałem wpakować w ten silnik jeszcze sporo kasy, aby doprowadzić go do stanu w jakim jest teraz. Sama wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, czy uszczelki miski olejowej wiąże się z koniecznością zakupienia nowych, aluminiowych śrub, które są jednorazowe, a komplet kosztuje prawie tyle co cała uszczelka... Należy jednak pamiętać, że sporo spośród tych niedogodności dotyczy nie tylko N52, ale i większości silników nowej generacji, z oznaczeniem zaczynającym się od N. To nie jest kwestia tej czy innej wersji silnika, a całego ogółu. Po prostu tak dziś konstruuje się te silniki - coraz większa komplikacja, idąca w parze z malejącą jakością daje takie, a nie inne efekty. Nawet pompa wody posiada tu własny komputer i jak coś rypnie to koszta są zazwyczaj niemałe. Jednak o to właśnie w tym wszystkim chodzi - pierwszy właściciel ma bulić za auto w salonie oraz przejechać nim góra 100 tyś. km i to najlepiej w 3-4 lata, a drugi ma już bulić w serwisie za jego naprawy. Więc biada temu, kto kupiłby wóz z takim silnikiem w bardzo zapuszczonym stanie... :faint:

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 19:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No niestety ale znosnie serwisowalne silniki w BMW skonczyly sie w przypadku R6 na M54, ktory tez ma swoje problemy wlasciwie ze wszystkimi podzespolami :rotfl: Glupi uklad chlodzenia, w M54 zwykla pompa za 300zl i 3 weze, w N52 pompa za 1200zl i 9 wezy :wstyd: Do tego jaki dostep do czegokolwiek. Ja jednak zostaje przy M54 w dupowozach na tyle dlugo na ile sie da*. A wybor modeli jest calkiem sensowny - E36Z3, E46, E83, E39, E60, E53, E85.

* choc i tak wiadomo ze M52B28 jest obiektywnie 10x lepszy ale ciezko juz znalezc cos niewylatanego.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
tak czytam, to wierzyć mi się nie chce, ile wad mają współczesne benzynowe jednostki
to cała rodzina M57 (M57, M57TU, M57TU2) to bezobsługowe jednostki :oczami:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 19:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No tak. M57 nie ma DISA wiec nic nie wpadnie do silnika... zaraz, wroc, jak to tam bylo z klapkami w kolektorach? :D A moze tak blaszany kolektor wydechowy rozwalajacy turbo? No rzeczywiscie bezobslugowe ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 20:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
klapki co miały się urwać już się dawno urwały, kolektory były też niepękające ;)
ale to nie temat o wyższości jednego nad drugim, więc nie robię już OT :zawstydzony:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 22:18 
Zakov328 napisał(a):
Sama wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, czy uszczelki miski olejowej wiąże się z koniecznością zakupienia nowych, aluminiowych śrub, które są jednorazowe, a komplet kosztuje prawie tyle co cała uszczelka...

robiłeś? pociło się?
Z disami to fakt oem bmw 900 zł sztuka. Będę się za to zabierał ale to już do kolektora od 330i :hyhy:
Oddzielacz oleju 300 zł ---> też chyba go myknę dla pewności.
Tyle, że te ceny nie są tylko w N52 a w większości aut tego segmentu z tych lat (i obecnie). Kiedyś przed zakupem e90 robiłem porównanie cen części N52B30 i 4GR-FSE od Lexusa...uwierzcie , że ceny BMW nie są aż tak wysokie a już na pewno nie najwyższe...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL