BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 czerwca 2024, 22:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 8 lutego 2018, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Kyo, z tego co widzę zależy Ci mocno na bezawaryjności. Wobec tego skup się mocno na stanie auta. Z doświadczenia powiem, że najważniejszym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę jest...poprzedni właściciel. Psu o kant d*** rozbić opinie o danych silnikach, kiedy rzekomo super udany silnik był serwisowany w trybie Longlife co 30k km, a właściciel lubił sobie upalać na zimnym i gasić auto po pałowaniu. Ja mam rzekomo awaryjne N43 i na razie jest dobrze, bo znam to auto od nowości, było o nie bardzo dbane, ja również uważam. Póki co jedynie 90k km po niema 9ciu latach, więc trudno powiedzieć co będzie dalej. Ja wierzę, że odpowiednia eksploatacja i serwis pomogą autu przetrwać i że za dużą część usterek o których słyszymy odpowiedzialna jest bezmyślna jazda kierowców i słabej jakości serwis.

435i powinno być ok wyborem. Sprawdź sobie jeszcze W205 C400 w kupejce jeśli odpowiada Ci design MB, mi osobiście nowe Merce kompletnie nie leżą. Audi przoduje w jakości wykonania wnętrza i spasowania, więc może to A5 z motorem V6 nie byłoby złym pomysłem (bodajże 3.0 TFSI, w gazetce "Motor" polecają ten silnik dla A6 C7). Tak czy inaczej w tej klasie czeka Cię wtrysk bezpośredni, turbo i miliony czujników = to wszystko podwyższa ryzyko drogiej awarii. Rozwiązaniem tych bolączek będzie wolnossące V8, jeśli tylko zaakceptujesz jakość wykonania Mustanga... Na bezawaryjne 15 lat nie liczyłbym chyba już w którymkolwiek przypadku, ale głos rozsądku podpowiada, że im większy i mniej wysilony motor, tym lepiej.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 8 lutego 2018, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1338
Krisu_K13TL napisał(a):
wujekwaldus, moim zdaniem nie ma szans, żeby jakiekolwiek auto, czy to bmw, czy cokolwiek innego z taką ilością gadżetów, elektroniki i silnikiem z ery downsizingu było bezwararyjne chociażby przez 10 lat, nie mówiąc o 15.

15 letnie e46/e39 jest autem w którym wymienia się wszystko po kolei, więc w takim 4er lepiej nie będzie... To nie w123 żeby tylko lać paliwo przez pierwszych 25lat.


odnośnie jakości:
Czemu żaden test nie pokazuje jakości wnętrza w pełnej opcji? tylko jakieś golasy...
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1006832 takie wnętrze wyglada i jest jakość, a uginające sie plastiki znajdziemy w Sklasie, 7er starych i nowych, kwestia wcisniecia ich odpowiednio mocno w odpowiednim miejscu.

a co do tego czy wytrzyma 15 lat czy nie....

to dowiemy sie za 10 lat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 8 lutego 2018, 23:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Może i ja dorzucę swoje 3 grosze.
Napewno nie można powiedzieć, że 28i w F3x jest słaby. Jest dużo mocniejszy od większość aut jeżdżących po drogach, wiadomo że zawsze znajdzie się mocniejszy zawodnik nawet jak jeździsz nowym M5. Do prędkości, o których pisze autor to ten sinik jak najbardziej wystarczy.

Co do jego awaryjności. Po pierwsze to nie pada pompa oleju a jej napęd, dokładnie napędzający ją łańcuch, który się wyciąga. Objaw jest łatwy do wyłapania bo to takie charakterystyczne jęczenie podczas przyspieszania trochę jak kompressor silnikach doładowanych w ten sposób. Po drugie - problem ten dotyczył silników z początku produkcji F30/F31 2012/2013. Serię 4 wprowadzono w 2014 i jakoś ten silnik poprawili (choć w jego oznaczeniu nie pojawiło się nawet oznaczenie "TU"). Wykrzaczonych N20 w F30 spotkałem spoooro a tych F32/F33 jakoś nie kojarzę.

Co do kultury pracy...na biegu jałowym słuchając z zewnątrz auta to jest jakiś dramat - stuka, puka faktycznie jakby miał się za chwile rozpaść. Ale ze środka podczas jazdy jest całkiem ok. Pod tym względem 30i jest duuuużo bardziej dopracowany. Ale z kolei 30i jest sporo droższe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 8 lutego 2018, 23:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
wujekwaldus, dokładnie to samo chciałem napisać. Każdy mowi o jakości a wrzuca najgorsze wersje wyposażenia. Dobrze wyposażone seria 3 wygląda porządnie

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 8 lutego 2018, 23:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
wnętrze jakie zaprezentował wujekwaldus robi wrażenie a tym samym bardzo mocno cieszy oko :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 8 lutego 2018, 23:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7087
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Co do ekonomi 2.0t to q5 na przejechanie 480 km potrzebuje ~ 8-10 litrów więcej od f10 z n55. Q5 jest pewnie z 200-300 kg cięższe ale pali sporo moim zdaniem jak na 2.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 11:12 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5298
Moje BMW: Giulia Veloce
Póki co to Kyo nie napisał NIC o budżecie, 428 a 440 to przecież przepaść w cenie :)

Bagażnik się nie liczy, spalanie się nie liczy, 2 drzwiowe ładne coupe, ilość miejsca też mało ważna- dlaczego nie kupisz porsche 911 kilkuletniego ? Moim zdaniem to najpiękniejsze coupe w historii całej motoryzacji.

Napisz wprost, że szukasz tej czwórki do 100 koła to nawet nie będziemy proponować tych 435 i 440i ;) Bo póki co mam wrażenie, że temat jest luźnym tematem do pogadania o serii 4. A jeżeli pytasz o 428 vs 440 i budżet masz na to i na to a podoba Ci się bardzo seria 4 i wiesz, że to chcesz to proste żeby brać 440 bądź 435.

P.S Parę dni temu stałem obok 428 i słuchałem jak to pracuje- moim zdaniem jak diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2826
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 320i
człowiek widzi temat, wchodzi w niego, chce coś sensownego napisać doradzić ale po przeczytaniu wątkow w temacie stwierdza, nie , nic nie bede pisał...napinka jak zwykle, kazdy chwali swoje i jedzie po innych furach, bo moje to najlepsze :) i na deser szczurek nadworny nabijacz postów bez tresci na poziomie 5 latka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 12:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Dokladnie, bez znajomosci budzetu ten temat to czyste dywagacje i spekulacje. Przepasci cenowe miedzy R4 a R6 do tego prelift vs polift - sa ogromne. Najtansze 435i to 150-200k na allegro. Z kolei 440i to juz 300-350k.

428i: 90-100k do 150k ze sensowny egzemplarz (tansze sa uszkodzone)
430i: 170-300k

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 12:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7022
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No ten budżet byłby dobrym info


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 14:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Jak ma być 440i, to poszedłbym mercedes c43 amg. Wychodzi korzystniej cenowo do 440i
No i lepiej brzmi i jedzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7468
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
KU84, dokładnie , 911 to najlepsze coupe :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 20:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
MatiKosa napisał(a):
Kyo, z tego co widzę zależy Ci mocno na bezawaryjności.


Tak, o ile kiedyś miałem czas leżeć pod autem i samemu rzeczy naprawiać, tak teraz nie mam kiedy jechać spryskiwacza dolać. Auto musi codziennie odpalić dwa razy i przewieźć mnie praca-dom.

Jak jest z dźwiękiem R4 - w sensie słyszałem że jakiś głośniczek jest. On jest pod maską czy w środku? Da się to wyłączyć?

KU84 napisał(a):
Póki co to Kyo nie napisał NIC o budżecie, 428 a 440 to przecież przepaść w cenie :)

Bagażnik się nie liczy, spalanie się nie liczy, 2 drzwiowe ładne coupe, ilość miejsca też mało ważna- dlaczego nie kupisz porsche 911 kilkuletniego ? Moim zdaniem to najpiękniejsze coupe w historii całej motoryzacji.

Napisz wprost, że szukasz tej czwórki do 100 koła to nawet nie będziemy proponować tych 435 i 440i ;) Bo póki co mam wrażenie, że temat jest luźnym tematem do pogadania o serii 4. A jeżeli pytasz o 428 vs 440 i budżet masz na to i na to a podoba Ci się bardzo seria 4 i wiesz, że to chcesz to proste żeby brać 440 bądź 435.

P.S Parę dni temu stałem obok 428 i słuchałem jak to pracuje- moim zdaniem jak diesel.


Finansowo to wygląda tak:
R4 to ok 100k, R6 od ok 150-160k. Nowe 160-200K. 160 to w ogóle jakiś golas, 200 coś czymś da się już jeździć.
Pytanie brzmi - czy warto dopłacać 50k żeby mieć R6, lub czy warto dopłacać 100k by mieć nowe 428 w ludzkim wyposażeniu. Nowego R6 nie rozważam, na pytanie czy warto dopłacić 150k żeby mieć nowe R6 do stania 2h dziennie w korku znam odpowiedź.
Jeżeli nie warto tych 50k dopłacać, to wolę żonie kilka par butów kupić, jeżeli warto, to warto.
Czemu patrzę na dolne wartości? Średnio widzę potrzebę płacić 80% więcej za coś tylko trochę młodszego. Ma to jakieś swoje wady i zalety, ale czy pojeżdże 15 lat czy 17 czy 12 - może być różnie, chciałbym osiągnąć wynik między 10 a 15 i nie będzie źle.

O 911 myślałem, ale roczniki mi nie odpowiadają w przedziale cenowym uzasadniającym w moim przypadku jazdę praca-dom. Oczywiście ktoś inny położy pięć paczek i powie że będzie jeździł praca dom po 3km, ale jeszcze nie jestem na tym etapie, dopiero pracuję na to. Stąd chroniczny brak czasu na naprawy auta i dysputy z mechanikami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 20:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Tak widzę właśnie że wszyscy czasu tu nie mają, ale pisać na forum to jest czas :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 20:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dudek II napisał(a):
Tak widzę właśnie że wszyscy czasu tu nie mają, ale pisać na forum to jest czas :rotfl:


Można powiedzieć że przed napisaniem tego posta dopiero wróciłem do domu :) Średnio jest cokolwiek ogarnąć po 20.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 389
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Może po prostu podjedź do salonu, przejedz się 4 z r6 i będziesz wiedział? Tak jest najlepiej zrobić bo 80% osób tutaj powie że warto dopłacić te 50k do r6 bo daje to 5k rocznie wg Twojego planu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 20:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
"Modlitwą i pracą, dzień wypełniamy" :)
A tak na poważnie, moja pierwsza styczność z 428 to taka że podniosłem maskę i zobaczyłem paskudnego "valvetrona" z e46, zniesmaczyłem się i czym prędzej ową pokrywę jednostki napędowej zamknąłem :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7022
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Tak jak pisałem w tym budżecie kup nowego Mustang. On wytrzyma najdłużej do tego jest piękny daje masę frajdy z jazdy jak już w weekend wyrwiesz się z korka. Ma super dźwięk i wcale nie jest już źle wykonany. Do tego nowe auto czyli gwarancja Itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 21:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Kyokushin, w przypadku takiego budżetu możesz rzucić okiem jeszcze np. na całkowicie nowe Infinity Q60, albo Lexa RC... Używki z minimalnymi przebiegami tym bardziej.

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seria 4 - na co zwrócić uwagę
PostNapisane: 9 lutego 2018, 21:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak z innej beczki, patrzyłem sobie na Mustanga.
Jakim cudem automatyczna skrzynia dodaje do spalania +4L ? :szok: w przypadku eco boosta?
Patrzę też na 5.0. 20/100 miasto. Tu w zasadzie nie trzeba nic dodawać. Spalanie mnie nie obchodzi, ale jak na XXI wiek to hmm... M5 E39 20 lat temu odnoszę wrażenie że brało mniej.
https://www.ford.de/content/dam/guxeu/d ... ustang.pdf

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL