BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 04:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 12:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Boogie napisał(a):
A ja Wam powiem, że irytuje mnie automat w korku właśnie :)))

Chodzi o to, że cały czas trzeba sie pilnować żeby trzymac hamulec,
nie można sie przekręcić, odwrócić etc. bo noga musi warować...

W manualu jednak sie zrzuci na luz, droga niepochyła, i można nogi odłączyć od pedałów.
Naprawde mnie to irytuje w automacie...


ale to jest to samo co w manualu: jak w automacie "planujesz" dłuższy postój wrzucać P i po sprawie. Przecież w manualu nie trzymasz cały czas nogi na sprzęgle i wrzuconej 1. :niepewny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 12:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1901
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: F25 E38
Kod silnika: N47T M60B30
Garaż: Porządny :)
Boogie napisał(a):
A ja Wam powiem, że irytuje mnie automat w korku właśnie :)))

A mi wlasnie tego najbardziej brakuje gdy stoje w korku...automatu :zalamany:

_________________
Jest:
X3 F25 '12r. --->>
Było:
E46 '01r. --->>E39 '01r. --->> E36 '94r. --->> E46 '01r. --->> E46 '98r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 12:58 
To jak tak powiem od siebie, że jedyne co może być kiepskie w automacie to ogromna redukcja mocy na starcie, przy ruszaniu z miejsca moj tiptronic vs manual, nie ma szans.

Potem nie widze zadnej ale to zadnej roznicy w osiagach manual vs automat.
- w korku na plus bo nie musze ciagle sprzegla wciskac i robic "1->2->1"....
- redukcja jest szybka, mozna poprzez kick down lub przez łopatki (przez kick down jest wolniejsza rzecz jasna ale z redukcja to jak w manualu)
- na torze się sprawdza, aczkolwiek trzeba uważać na temperature oleju w skrzyni biegów i kontrolować jego jakość po każdej przejażdżce
- wyższe spalanie w automacie to jakiś mit (chyba że mówimy o staaarych amerykanskich automatach) ;) - albo kwestia umiejętności kierowcy

tyle ode mnie ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 13:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
wujekwaldus napisał(a):
- wyższe spalanie w automacie to jakiś mit (chyba że mówimy o staaarych amerykanskich automatach) ;)

Podgrzac 8l oleju jednak musisz, a na to idzie sporo energii... nie mowiac, ze jego cisnienie tez sie samo nie wytworzy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 13:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1265
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
Boogie napisał(a):
A ja Wam powiem, że irytuje mnie automat w korku właśnie :)))

Chodzi o to, że cały czas trzeba sie pilnować żeby trzymac hamulec,
nie można sie przekręcić, odwrócić etc. bo noga musi warować...

W manualu jednak sie zrzuci na luz, droga niepochyła, i można nogi odłączyć od pedałów.
Naprawde mnie to irytuje w automacie...

a jeszcze tu luknijcie, w ciekawym aucie
1:53 jest naciśnięcie na gaz, a prawie 1:55 auto zaczyna dopiero jechać......



w nowszych samochodach z automatem jest opcja autohold, dobra rzecz w korkach, nie musisz trzymac nogi na hamulcu, czasem tego uzywam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 13:38 
niby tak, ale jak mi pali przy normalnej jeździe pali mi i tak bardzo mało więc aż ciężko mi uwierzyć że w manualu palił by mi mniej, w sumie nie testowałem, więc 100% pewności nie mogę mieć ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 15:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: m52b25
elviss napisał(a):
Boogie napisał(a):
A ja Wam powiem, że irytuje mnie automat w korku właśnie :)))

Chodzi o to, że cały czas trzeba sie pilnować żeby trzymac hamulec,
nie można sie przekręcić, odwrócić etc. bo noga musi warować...

W manualu jednak sie zrzuci na luz, droga niepochyła, i można nogi odłączyć od pedałów.
Naprawde mnie to irytuje w automacie...



Nie ma nic lepszego niż automat w mieście ,pilnowanie jest takie samo jak przy manualu bo bez naciskania przycisku można przerzucać z D na N i z N na D i z R od razu na D ,więc błyskawicznie.

Jak stoję w korku lub na światłach i zanosi się na dłuższe stanie to wrzucam na N ,jak mam ruszyć to przełączam bez przycisku na D.

Jak masz na N to tak sam jak w manualu jak jest nie równo trzeba na hamulcu trzymać.

Moim zdaniem nic nie moża było wymyśleć bardziej genialnego niz automat do miasta :ok:


No niewiem. Czytalem kiedys ze zbyt czesta zmiana z D na N i z N na D nie jest zbyt zdrowe dla skrzyni,poniewaz dochodzi wtedy do zbyt czestej zmiany cisnien wewnatrz. Ale moze tych nowszych automatow juz to nie dotyczy. Ja tez jezdze automanem i nigdy podczas stania w korku nie zmieniam na N bo nie widze takiej potrzeby,a jak komus przeszkadza trzymanie nogi na chamulcu to niech zaciaga reczny.

_________________
NIE MASZ TALENTU? ZAWSZE MOZESZ POKAZAC CYCKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 16:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: m52b25
Mozliwe, ale po co tak robic? Idea ASB jest taka zeby zmieniac jak naj mniej.

_________________
NIE MASZ TALENTU? ZAWSZE MOZESZ POKAZAC CYCKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 20:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Z innej beczki, czy ktoś z was aktualizował sobie soft w module EGS (sterowniku skrzyni)? Mam zamiar przeprowadzić w przyszłym tygodniu tę operację DISem lub NCSem. Na polskich forach niema zbyt wiele o tym, na zachodnich jest to często wykonywana operacja. Interesują mnie subiektywne odczucia ludzi, którzy to robili.Za jednym zamachem zaktualizuje również DME, wg. ETK jest ok 13 kolejnych aktualizacji mojego ECU, są i również świeższe softy do EGS ;)

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 25 września 2012, 20:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
richi napisał(a):
a jak komus przeszkadza trzymanie nogi na chamulcu to niech zaciaga reczny.


nigdy nie próbowałem, czy to jest bezpieczne dla skrzyni? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 26 września 2012, 13:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: m52b25
Byczus napisał(a):
richi napisał(a):
a jak komus przeszkadza trzymanie nogi na chamulcu to niech zaciaga reczny.


nigdy nie próbowałem, czy to jest bezpieczne dla skrzyni? :hyhy:


Ale ze niby co? Jaka to roznica dla skrzyni na jakim chamulcu stoi?

_________________
NIE MASZ TALENTU? ZAWSZE MOZESZ POKAZAC CYCKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 26 września 2012, 13:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
podczas jazdy trzeba używać D lub R - wiadomo
krótki postój - R lub D
dłuższy postój - P
pozycji N powinno się używać rzadko/sporadycznie, ponieważ w tej pozycji skrzynia pracuje tak samo jak na D tylko nie ciągnie (niszczą się zawory)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 26 września 2012, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Moje BMW: e39 523
Kod silnika: m52b25
No mowilem ze szkodzi :P

_________________
NIE MASZ TALENTU? ZAWSZE MOZESZ POKAZAC CYCKI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 26 września 2012, 13:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
no i jak to więc jest chłopcy z tym wyłączaniem na N automatu w korku ??

Zdania nie zmieniam, chwila nieuwagi, noga zleci z hamulca i sruuu w auto przed nami.
Lewa noga jest w tym względzie lepsza, jak trzyma sprzęgło, bo jest toporna i nie nadaje się np. do hamowania, nic innego nie robi, jest wyćwiczona i dusi tylko na maxa sprzęgło, jest to mniej stresujące....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 26 września 2012, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
Boogie napisał(a):
noga zleci z hamulca i sruuu w auto przed nami.

Eee tam nie przesadzaj,jak noga zleci z hamulca to auto nie wyrywa się do przodu z prędkością 100 km/h ;)
Tylko powoli się toczy,więc jest wystarczająco sporo czasu na reakcję i ponowne naciśnięcie pedału hamulca.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 26 września 2012, 14:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Boogie napisał(a):
Lewa noga jest w tym względzie lepsza, jak trzyma sprzęgło, bo jest toporna i nie nadaje się np. do hamowania, nic innego nie robi, jest wyćwiczona i dusi tylko na maxa sprzęgło, jest to mniej stresujące....

Dlatego trzeba się naumieć też lewą nogą hamować aby nie mieć jej takiej "topornej" :cwaniak:

Boogie napisał(a):
Chodzi o to, że cały czas trzeba sie pilnować żeby trzymac hamulec,
nie można sie przekręcić, odwrócić etc. bo noga musi warować...

Ja nie wiem co ty robisz w korku, ja zwykle siedze bezczynnie więc dla mnie to nie problem :P Przy ew. obracaniu się wręcz pomaga mi noga na hamulcu, gdyż mam się o co zaprzeć.

Co do stania w korkach, to dla mnie jest to główna zaleta automatu właśnie, że sam sie przemieszcza te pare cm. A że lag większy przy depnięciu w czasie jazdy, to normalka i trzeba sie właśnie do tego przystosować, wyczuć.

Również nie wydaje mi się, aby stanie z zaciągniętym hamulcem ręcznym było szkodliwe dla skrzyni i czasem tak robię.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 26 września 2012, 16:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
elviss napisał(a):
rorafalki napisał(a):
podczas jazdy trzeba używać D lub R - wiadomo
krótki postój - R lub D
dłuższy postój - P
pozycji N powinno się używać rzadko/sporadycznie, ponieważ w tej pozycji skrzynia pracuje tak samo jak na D tylko nie ciągnie (niszczą się zawory)



Możesz jakoś uzasadnić swoją teorię ? Skrzynia na N nie pracuje tak samo jak na D , druga sprawa jak samochód stoi ,nie ma obciążenia ,to tryb N nie ma prawa jej zaszkodzic bo niby w jaki sposób? :cwaniak:


3lata temu byłem na wymianie oleju w automacie w firmie Edmar Olczak w Kajetanach k. Nadarzyna. Spędziłem tam ok. 4h. Dosyć długo rozmawiałem z właścicielem i pytałem go m.in. o używanie położenia N. Wyjaśnił mi to tak, jak napisałem, a że Panu Markowi wierzę, więc dzielę się tą informacją z Wami

PS cytat z elektrody:

Cytuj:
w skrzyni automatycznej nie ma czegos takiego jak "wolne" koło",
tam zawsze kreci "skrzynia" ! tylko zamiast sprzegła jest "sprzegło hydrauliczne" -biegi sa przerzucane za pomoca zaworów (samochod osiagnie odpowiednia predkośc/cisnienie w skrzyni i trach zmiana biegu)
wybierajac
R -blokuja sie zawory odpowiadajace za za zmiane biegów do przodu,
D- blokowany zawór odpowiadajacy za wbicie biegu wstecznego -dzialaja tylko zawory cisnieniowe do przodu
N -zablokowane/uwolnione wszystkie zawory i sie olej przelewa, zaden bieg nie wrzucony

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 26 września 2012, 18:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
znalazłem to na szybko, co nie oznacza, że faktycznie tak jest
ja wolę słuchać kogoś, kto siedzi w ASB od wielu lat i wie jak je użytkować

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 20 listopada 2012, 21:39 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Kyokushin napisał(a):
Dziś to sprawdziłem. Wrzucam D lub S, wciskam opór i ruszam z 1 biegu. Nigdy nie ma tak że ruszam z 2. Jak chcę ruszyć z 2 to sobie manualnie wybieram 2 i wtedy ruszam z 2


U Ciebie nie ale np u mnie na D rusza z 2ki zawsze a na S z 1. Nie ma roznicy miedzy wciskaniem kickdown a jechaniem na S z gazem w podlodze... zmienia w tym samym momencie. Steptronic w trybie M jest mega przydatny, nie do scigania sie na prostej z zatrzymanego ale z rolki juz tak, a przede wszytkim do jazdy na trasie.

Boogie napisał(a):
Zdania nie zmieniam, chwila nieuwagi, noga zleci z hamulca i sruuu w auto przed nami.
Lewa noga jest w tym względzie lepsza, jak trzyma sprzęgło, bo jest toporna i nie nadaje się np. do hamowania, nic innego nie robi, jest wyćwiczona i dusi tylko na maxa sprzęgło, jest to mniej stresujące....


Boogie please... po puszczeniu hamulca auto nie zaczyna piszczec kolami tylko toczyc sie z predkoscia ok 5km. Wiec o ile nie stoisz na zderzaku czyims to raczej zdazysz ponownie ten hamulec dotknac bo tyle wystarczy go wcisnac zeby sie zatrzymac a nawet jezeli z taka predkoscia kogos pukniesz to i tak nic sie nie stanie. Zreszta w nowszych autach z tego co kojarze jest tak, ze jak sie zatrzymasz to nie musisz trzymac hamulca, auto ruszy dopiero jak dotkniesz gaz.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 22 listopada 2012, 19:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 130
Lokalizacja: TYCHY
Moje BMW: E39 528i2xVANOS
Kod silnika: M52 / TU
Czy automat hamuje silnikiem? Czy może robi to w pewnych przedziałach , albo wcale?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL