BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 21:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 23:42 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk napisał(a):
Tymczasem X6 bije rekordy sprzedawalności

Dacia Logan też :D
Nie no, nie mam nic do X6, jak ktoś chce mieć taką krowę w garażu - proszę bardzo, jego kasa, jego wybór. Zresztą, teraz nie liczy się już prestiż, wyjątkowy charakter, elitarność, tylko KASA. Taki czas.
PS. Zamiast ////MX5 i ////MX6 (rany, jak mazda :D) wolałbym zobaczyć nowe ////M1, ale wiadomo, ilu nabywców znalazłoby w porównaniu z tymi dwoma pierwszymi...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 23:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Niestety nie mialem okazji jezdzic zadnym z tego typu aut, i jeszcze dlugo nie bedzie mi to dane.
Nie twierdze ze bedzie bedzie to zle jezdzic, bo doskonale wiem ze bedzie to mega szybkie auto, ale chodzi mi tu o urok mocy z pojemnosci i tyle.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 00:58 
///M_ichał, to wybacz, ale nie rozumiem osądzania tego, jaką wolisz charakterystykę, skoro żadnym z aut nie jeździłeś :ok:

maaaad napisał(a):
Zresztą, teraz nie liczy się już prestiż, wyjątkowy charakter, elitarność, tylko KASA. Taki czas.


heh, na szczęście w X6 chodzi o coś więcej, niż tylko demonstrowanie portfela :ok:

maaaad napisał(a):
wolałbym zobaczyć nowe ////M1, ale wiadomo, ilu nabywców znalazłoby w porównaniu z tymi dwoma pierwszymi...


hmmm... nowe M1 vs. X6 M czy X5 M? oczywiście, że na M1 mniej osób mogłoby sobie pozwolić i mniej osób byłoby wstanie je kupić :wstyd:

A napisał(a):
beda juz tylko zwykle stare automaty,


:zdziwko: To poczytaj trochę, bo obecnie "starych" automatów, to już nie ma, nawet w "zwykłych" trójkach dostępne są już nowoczesne dwusprzęgłowe skrzynie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 01:42 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk napisał(a):
hmmm... nowe M1 vs. X6 M czy X5 M? oczywiście, że na M1 mniej osób mogłoby sobie pozwolić i mniej osób byłoby wstanie je kupić

zdaję sobie z tego sprawę, dlatego też napisałem, że
Cytuj:
Zresztą, teraz nie liczy się już prestiż, wyjątkowy charakter, elitarność, tylko KASA.

No, może nie tylko, ale rozmywa się już gdzieś to tworzenie aut z pasji.
A X5/X6 M zawsze będzie dla mnie fanaberią marketingowców i księgowych, tak jak Porsche Cayenne i Panamera.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 02:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Panowie o czym Wy tutaj piszecie? bo ja juz nie czaje zupełnie, obecny silnik 5.0 V10 projektowany wspolnie z teamem wiliams F1 to juz naprawde wielkie osiagniacie w dziedzinie NA i w tym momencie zeby dorownywac moca i osiagami konkurencji musili by wyprodukowac silnik 6.0-7.0 V10-V12 zeby osiagnac te ~550-600KM i zeby wg pseudo znawcow marki nie bylo to cofniecie w rozwoju. Silnik spalinowy ma swoja sprawnosc i zeby podniesc ponad te 100Km z 1L pojemnosci to juz musi byc silnik wyczynowy a nie seryjny. Rynek rzadzi sie swoimi prawami potencjalni nabywcy to ludzie ktorzy lubią miec auto najszybsze, najdrozsze, najmocniejsze na rynku nie obchodzi ich ile jest cylindrow jaka pojemnosc byle by robilo robote na drodze, a dywagacje userow tacy jak my czyli 2-3 wlascicieli ktorzy moze kiedys kupia 10cio letnie M maja gleboko gdzies. Pierwszy nabywca ma byc zadowolony a nie 2-3 ktorego by po prostu nie bylo gdyby nie ten pierwszy. Popyt na takie auta jest duzy przyklad cayene turbo S czy chocby MB ML AMG. I jak slusznie zauwazyl Fryderyk to auto sie poprostu podoba ludzia bo inaczej by nie kupowali. A wszystkim antyfana polecam obejrzec, przejechac sie tym autem a pozniej dopiero krzyczec jakie to jest Be

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 02:16 
maaaad napisał(a):
No, może nie tylko, ale rozmywa się już gdzieś to tworzenie aut z pasji.
A X5/X6 M zawsze będzie dla mnie fanaberią marketingowców i księgowych, tak jak Porsche Cayenne i Panamera.


Bo ja wiem, to trochę moim zdaniem zbyt daleko idące spostrzeżenia. Auta z segmentu SUV i SAV nie mają za bardzo takiego swojego odpowiednika prestiżowego, jak chociażby lżejsze DTM, trochę sens takiego auta na torze jest nieco inny. Nikt nie kupi X6 M, by ścigać się po torze. Tak samo też kupno M5 E60 na tor? Trochę nie-tego-owego. V10 w M5 to też trochę marketing, to już wcześniej można było zauważyć. Podobnie V8 w E92, też pod tym kątem można to widzieć.

Mimo to jednak, są ludzie, którym segment SUV/SAV odpowiada pod wieloma względami i chcieli by takie auto, ale szlag ich trafia, ze jednak dla odbiorców MB, AMG przygotowało odpowiednią wersję ML oraz G. Zwolennicy BMW też by chcieli coś takiego i to będzie im dane, zbyt wcześnie twierdzić, że to nie zda egzaminu. W E30 też były 325, 320, które miały pod maską R6. A mimo to, M3 E30 miała R4. Degradacja? Cofanie się rozwoju? Nie, E30 M3 do dziś jest legendą, postrach wielu rajdów, gdzie ten samochód dawał sobie radę wyśmienicie! Czy ktoś może powiedzieć, że nie był zrobiony z pasji?

A niestety, ale przemysł motoryzacyjny, to przemysł, musi dawać pieniądze. Towar musi się sprzedać i dawać zyski, jest wiele firm, gdzie "pasja" jest na 1. miejscu- i co? Te firmy bankrutują, albo już zbankrutowały.

Można jeszcze dalej się pokusić o stwierdzenie, że już w 90 latach BMW nie kierowało się pasją, tylko kwestią "ziko" i jedyny egzemplarz M8 jest w podziemiach ukryty, zamiast produkowany na drogach...



Panowie, nie tędy droga, poczekajmy, niech auto się pojawi, niech stanie do walki z konkurentami, niech pokaże co może, a czego nie i wtedy rozmawiajmy o komercjalizacji litery M i jej upadku.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 03:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Fryderyk napisał(a):
i wtedy rozmawiajmy o komercjalizacji litery M i jej upadku.

A jesli rzeczywiscie tak sie stanie to zawsze mozna kupic M5 e60; M5 e39; M5 e34; M5e28; M3 e92; M3 e46; M3 e36; M3 e30. do wyboru do koloru :D

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 09:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ja uważam że nie jest istotne czy silnik to V8 czy V10, obydwie jednostki są kultowe. To czy ma kompresor, turbo czy jest wolnossący też nie jest istotne. Byleby tylko ten silnik dobrze brzmiał, wkręcał się na obroty, miał sporo momentu w cały zakresie obrotów i reagował natychmiast na każdy ruch gazu. Jeżeli zrobią silnik V8 który nie będzie miał turbodziury i będzie miał taką charakterystykę jak "stare" eMkowskie silniki to ja jestem jak najbardziej za. Gdyż nie odczuwam tego co tam jest. To tak jak twierdzenie że ostatnie prawdziwe porsche to 993 bo było chłodzone powietrzem. Bzdura. To twierdzenie że nie można iść do przodu bo to co stare jest najlepsze. Liczy się charakter samochodu. To jakie daje nam odczucia za kierownicą.

Ja uważam że nowe BMW M zaczynając od e60 i e92 straciły właśnie swój charakter. Mimo że to niby to samo. Wolnossąca jednostka i perfekcyjne rozkład masy. Kierowca jest za bardzo odizolowany od drogi. Nie ma już tej frajdy, tego czynnika X. Jak się przesiadłem z e46 do e92 miałem wrażenie że jadę wolniejszym i mniej sportowym samochodem. Dawała mi mniej frajdy, mimo że była niemalże pod każdym względem lepsza. Czułem się niemalże jakby grał w jakąś realistyczną gierkę na PlayStation.

Jak już powiedziałem dla mnie ważne są odczucia. Chcę czuć mechanikę, a nie elektronikę. Chcę mieć moc na każdym zakresie obrotów, chcę odczuwać WSZYSTKO co się dzieje na drodze i jakie siły działają na samochód (oczywiście nie w natarczywy sposób ;) ), a nie tylko część. Jak zmieniam bieg to chcę czuć zębatki które przekładam, jak kręcę kierownicą to chcę czuć jakbym skręcał koła.

Moim zdaniem nowe eMki straciły charakter. Są nastawione na innego klienta. To są już szybkie i dobre limuzyny, ale nie dają już tej frajdy. Niestety już prawie wszystkie samochody są coraz mniej bezkompromisowe. I bardzo mnie to martwi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL