BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 12:06 
Wydaje mi sie że dopóki są złoża ropy, to firmy będą stosować silniki benzynowe i diesle. Teoretycznie downsizing, jest przyjazny dla środowiska. Zastanawiam sie tylko czy ekolodzy zdają sobie sprawę, jak zanieczyścić środowisko potrafi wpierniczająca litrami olej turbina... Już widzę ten masowy import aut z zachodu za 15 lat, gdzie co 2 trup na lawecie będzie miał zatarte turbo :D A polaki będą tylko oliwy do silnika dolewać... :D :D :D Z drugiej strony jednak może być całkiem ciekawie biorąc pod uwagę fakt, że to właśnie BMW było pionierem technologii turbodoładowania. Czy pierwszej turbosprężarki nie zastosowano właśnie w BMW? Poza tym w latach 80, podczas ery turbo w Formule 1, BMW było zdecydowanym liderem technologii turbodoładowania, uzyskując z silników o pojemności około 1500 cm3- 1400koni, co z kolei przełożyło sie na wiele zwycięstw ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 12:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dym gotowy :viva:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 12:22 
StraHu napisał(a):
Niestety ale jak ktoś jeszcze nie zauważył to od połowy lat 90' producenci samochodów podjęli wspólną doktrynę o skróceniu żywotności aut. Przyczyna jest prosta i oczywista, dochody producentów. Od lat 80' do połowy 90' prześcigali się bowiem w produkowaniu aut coraz lepszych technicznie i żywotniejszych. Cynkowanie całej karoserii stało się standardem, dopracowywanie w celu zmniejszania awaryjności oczkiem w głowie. I My na takich wypieszczonych technologicznie autach nauczyliśmy się kupować piętnastoletnie wehikuły z przekonaniem że kolejne piętnaście latek jeszcze śmiało pośmigają. A teraz pytanie: Co w zamian za te starania i dążenia do perfekcyjności dostali producenci ?
opd. Spadek sprzedaży nowych aut! co równa się spadkowi ich dochodów. Nawet serwisy ASO nie są odwiedzane przez wiernych fanów marki regularnie by mogły się utrzymać bo dla takiego posiadacza piętnastoletniego auta są za drogie.
W tym momencie, który ja szacuję właśnie na połowę lat 90' postanowili, że będą produkować auta które nie przeżywają okresu gwaranyjnego dłużej niż miesiąc. I teraz na to kładą nacisk i starania żeby auto nie psuło się za bardzo w okresie gwarancyjnym ale również żeby nie było dobrą inwestycją po jego upłynięciu.
Downsizing, eko-podatki, normy Euro 1,2,3,4,5,6, itp to tylko przykrywki dla tego strasznego procederu.

Niestety konkluzja jest taka, że nie mamy możliwości z tym nic zrobić :( Możemy jedynie pieścić nasze cacuszka by było co pokazać potomkom bo niestety za dwa pokolenia na ulicy nikt już nie ujży V12 w 850 tylko raczej meleksy napędzane 12 V i dużo chińskich rowerów z dumnie brzmiącym napisem na ramie BMW :wstyd:

pozdrawiam
StraHu


Czytałem jakiś czas temu artykuł w Auto Świecie dotyczący żywotności silników. Jak sie okazuje, przy dzisiejszej technologii wyprodukowanie dożywotnio trwałego silnika, zdolnego przejechać miliony kilometrów, nie stanowi problemu. Jedyny problem to nieopłacalność takiej inwestycji dla producentów samochodów. Co więcej w niektórych przypadkach tendencja jest wręcz odwrotna, tak jak wspomniał kolega. W silnikach świadomie pozostawia sie pewne słabe punkty, aby po przekroczeniu pewnego przebiegu same wykluczyły sie one z "obiegu".


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 12:51 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15749
Mam nadzieje, ze po wprowadzneiu silnikow 3 cylindrowych w 1 i 3 sprzedaz tych aut spadnie, bmw zacznie przynosic straty, a wtedy moze byc juz za pozno. Na pochybel durnym ekologom. :piwo:

Zakov napisał(a):
Poza tym w latach 80, podczas ery turbo w Formule 1, BMW było zdecydowanym liderem technologii turbodoładowania, uzyskując z silników o pojemności około 1500 cm3- 1400koni, co z kolei przełożyło sie na wiele zwycięstw


Zakov, zwroc uwage, ze w sporcie jest inny budzet, tam chodzi o zwyciestwo bez wzgledu na koszty itd, itp, a w codziennej eksploatacji dla zwyklego kierowcy koszty utrzymania auta maja znaczenie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 13:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
A co tu tlumaczyc, eco bździny to eco bździny hehehe

Paru typków wymyśla niestworzone rzeczy, chyba tylko po to żeby samemu znjadować sens swego istnienia.

zalozenie że 1,3 bi turbo 150KM bedzie palil mniej niż 2.0 150 KM jest bzdurą.
Użytkownicy Subaru czy innych aut tego typu mogą powiedzieć co nieco o spalaniu.
Moc sie nie bierze z nikąd, wacha musi się lać.
Jeśli coś ma mieć moc 150KM to z powietrza się to nie weźmie.

Downsizing nic nie daje, poza możliwością powiedzenia że sie jest eco.
W sumie to można by jeszcze coś wymyśleć - np. eco akumulatory podlaczane do ulicznych latarnii żeby ośweitlaly w nocy ulice.
Chcialbym posluchać jakiegoś poważnego inżyniera od technologii i produkcji, który by byl w stanie wychwycić clue tego zamieszania.
Na pewno zwiekszenie elementów skladowych systemu, produkowanych w różnych miejscach, które potem trzeba zmontować, uruchomić, nie potani systemu i nie zwiększy jego jakości.
Dla mnie to glupota, taka sama jak odzywkiwanie energii podczas hamowania (w F1 widac fajnie jak to "dziala") czy uklad start/stop.
Robi sie coś dla pierwszego efektu, totalnie nie myśląc co będzie potem. No i większość tych bajerów tylko zagęszcza auto technicznie, nic w zamian nie dając.
Produkcja setek części ukladu turbo do R3 mającego 150KM wcalenie pomoże bobrom w prowincji Alberta w Kanadzie, ani dzikim świniom w stepie.


Co innego jest diesel doladowanu 1.9 na 130 KM, gdzie bez turbo mial by z 90 KM, a co innego 1,3 na trzech garach ktory zamiast 70KM bedzie mial ich 150 czy 180.

Ogniwa paliwowe wcale nie są odlegle, a te dzialające na metanol można używać bez specjalnego tankowania wodorem.
Zresztą nie ma innej alternatywy od ogniw paliwowych.

A ropa naftowa największym problemem będzie ponoć nie w autach, ale w przemyśle chemicznym, gdzie cala produkcja tworzyw sztucznych oparta jest na przetwórstwie ropy. Tyle tytulem lobby naftowego i silników spalinowych.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 13:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
http://jalopnik.com/cars/first-drive/ho ... 324064.php

http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... gen_7.html

Damy rade ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 13:54 
Boogie napisał(a):
zalozenie że 1,3 bi turbo 150KM bedzie palil mniej niż 2.0 150 KM jest bzdurą.
Użytkownicy Subaru czy innych aut tego typu mogą powiedzieć co nieco o spalaniu.


Po pierwsze to silniki z subarynek starej daty.

Po drugie- oczywiście, że PS nie biorą się z samego powietrza, ale prosty przykład:

E60 i E93 - masy bardzo podobne, E93 10kg cięższe.

E60 napędzane 4.0 V8 306PS
E93 3.0 z suszarkami 306PS

E60 spala w mieście wg. ECE 15.8, E93 13.6l/100km
E60 emituje 250 CO2 (g/km), E93 226

Boogie napisał(a):
Mam nadzieje, ze po wprowadzneiu silnikow 3 cylindrowych w 1 i 3 sprzedaz tych aut spadnie, bmw zacznie przynosic straty, a wtedy moze byc juz za pozno. Na pochybel durnym ekologom. :piwo:


:zdziwko:

No i? Co to da?

Ktoś kiedyś pisał, że zanieczyszczenia atmosfery przez auta to bzdury itd. bo samochody wcale nie są największym problemem itd.

A wiecie ile jest mniej więcej silników spalinowych na świecie? :oczami:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fyrderyku, schowaj te teksty z katalogów producenckich :) oni tam napiszą wszytsko, byle dobrze wyglądalo.
Eco hybryda na autobahnie wciągala 25 l/100 km zamiast 16 V8, a jechaly obie bardzo konkretnie, ale tego nikt juz w katalogu Lexusa nie napisal.

Takim samochodem to trzeba pojeździć normalnie, a nie patrzeć na katalogi.....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:21 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Akurat jeśli chodzi o spalanie 335i, to dane producenta są ponoć mocno zaniżone, zwłaszcza jeśli chodzi o zużycie paliwa na zimnym silniku. Turbo żyje - turbo pije - ta zasada jeszce nieprędko zginie.
Boogie napisał(a):
zalozenie że 1,3 bi turbo 150KM bedzie palil mniej niż 2.0 150 KM jest bzdurą.

Nie z samego turbo biorą się oszczędności, tylko z systematycznej poprawy sprawności silników spalinowych, co oczywiście pewnie ma gdzieś swoje granice. Zobacz, ile paliły stare silniki BMW o mocy 150 KM - starusieńkie m20b23 w e30 potrafiło naprawdę mieć pragnienie większe, niż cięższe przecież e34 z silnikiem m50b20, też o mocy 150 KM.
Mały silnik owszem, zeżre sporo, gdy będzie się deptać prawy pedał - turbina pompuje powietrze, komputer zwiększa dawkę paliwa itd. Ale gdy jedzie się spokojnie, rónomiernie, to spali mniej niż większy o podobnej mocy. Przecież nie korzysta się z tych, dajmy na to, 150 KM, non stop.
Tak czy siak, te małe popierdółki nijak mają się do sportowego charakteru BMW :-/ Mam nadzieję, że to tylko "chwilowa" recepta na przetrwanie w czasie kryzysu. Coś jak Isetta w przeszłości.
No replacement for displacement :hyhy:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
aaaa i umknęlo mnie, Fryderyk no juz te dane o CO2 to sobie mogleś darować :wstyd:

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 14:48 
renoraines napisał(a):
Mam nadzieje, ze po wprowadzneiu silnikow 3 cylindrowych w 1 i 3 sprzedaz tych aut spadnie, bmw zacznie przynosic straty, a wtedy moze byc juz za pozno. Na pochybel durnym ekologom. :piwo:

Zakov napisał(a):
Poza tym w latach 80, podczas ery turbo w Formule 1, BMW było zdecydowanym liderem technologii turbodoładowania, uzyskując z silników o pojemności około 1500 cm3- 1400koni, co z kolei przełożyło sie na wiele zwycięstw


Zakov, zwroc uwage, ze w sporcie jest inny budzet, tam chodzi o zwyciestwo bez wzgledu na koszty itd, itp, a w codziennej eksploatacji dla zwyklego kierowcy koszty utrzymania auta maja znaczenie.


Tak, ale chodziło mi o to, że technologia z F1 i doświadczenie konstruktorów zdobyte na tym polu, z czasem przenoszone są do "cywilnych" pojazdów.

PS: Niech admin usunie 2 poprzednie posty, bo ja nie umiem a niewidem jakim cudem ten sam post dodał sie 3 razy :zly:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 15:07 
Boogie napisał(a):
zalozenie że 1,3 bi turbo 150KM bedzie palil mniej niż 2.0 150 KM jest bzdurą.
Użytkownicy Subaru czy innych aut tego typu mogą powiedzieć co nieco o spalaniu.
Moc sie nie bierze z nikąd, wacha musi się lać.
Jeśli coś ma mieć moc 150KM to z powietrza się to nie weźmie.


Nie jest bzdurą. Downsizing stosuje sie w celu dostosowania jednostek napędowych, do coraz to bardziej rygorystycznych i wyśrubowanych norm spalin. Auto żeby spełnić te wymagania musi wydzielać mniej CO2 a skoro wydziela mniej CO2, to i pali mniej paliwa. Proste, jak budowa cepa.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 15:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
ja bym chcial zobaczyc miny Boogiego czy Franka gdy w 2039 roku jako zamozni
dzentelmeni w srednim wieku wchodza do salonu BMW i spogladaja na oferte katalogowa a tam w ofercie dealera auta z silnikami 2 lub 3 cylindrowymi poczwórnie doladowanymi (quattro-turbo power!) o mocy max nie przekraczajacej 120 KM i srednim zuzycia paliwa 2,8 litra oleju rzepakowego
hahaha

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Zakov napisał(a):
Proste, jak budowa cepa


no nie za bardzo stary, diesle większość tych norma spelniają dzięki dodatkowym filtrom i innym dodatkom.
Spalaniu wielu aut się nie różnią na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat porównując pojemność i moc, a normy spelniają coraz wyższe poprzez zastosowaniu różnych rozwiązań które mają wylącznie sens w świetle tych durnych norm.

Np. rózne glupie myki żeby dogrzać katalizator po uruchomieniu zimnego auta.

Acha, nie wiem czy wiecie, ale CO2 przez bilogów jest określany gazem życia, i twierdzą oni że nagonka na ten gaz jest kompletnym idiotyzmem.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:15 
Boogie napisał(a):
schowaj te teksty z katalogów producenckich :) oni tam napiszą wszytsko, byle dobrze wyglądalo.


napisałem wyraźnie, że dotyczy to nom ECE.

Boogie napisał(a):
aaaa i umknęlo mnie, Fryderyk no juz te dane o CO2 to sobie mogleś darować :wstyd:


m.in. własnie o CO2 się tutaj też rozchodzi :ok:

Hans' napisał(a):
ja bym chcial zobaczyc miny Boogiego czy Franka gdy w 2039 roku jako zamozni
dzentelmeni w srednim wieku wchodza do salonu BMW i spogladaja na oferte katalogowa a tam w ofercie dealera auta z silnikami 2 lub 3 cylindrowymi poczwórnie doladowanymi (quattro-turbo power!) o mocy max nie przekraczajacej 120 KM i srednim zuzycia paliwa 2,8 litra oleju rzepakowego
hahaha


Do 2039 oswoiliby się z tym faktem :) Tyle, że dlaczego nieprzekraczającej 120? Tendencje "mocowe" raczej nie idą w dół, chyba, że coś przeoczyłem :zdziwko:

Zakov napisał(a):
Downsizing stosuje sie w celu dostosowania jednostek napędowych, do coraz to bardziej rygorystycznych i wyśrubowanych norm spalin.


Dobra, wszyscy się upierają, ze downsizing to okropne gówno, to teraz czekam na propozycje co zrobić zamiast tego, żeby mieścić się w normie, jak ktoś poda dobry pomysł, obiecuję, że napiszę do Monachium :hyhy:

Boogie napisał(a):
Acha, nie wiem czy wiecie, ale CO2 przez bilogów jest określany gazem życia, i twierdzą oni że nagonka na ten gaz jest kompletnym idiotyzmem.


Powiedz to górnikom, lub innym osobom, którzy się zatruli CO2.

Dawka jest jest trucizną i to wiemy nie od dziś.


Ale możliwe, że masz rację, że ta nagonka nie tylko w samochodach, ale i w przemyśle z CO2 to pic na wodę, to z pewnością chodzi o pieniądze, jeśli coś na ten temat wiesz, to chętnie poczytam :)


Ostatnio edytowano 12 maja 2009, 16:23 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Fryderyk napisał(a):
to teraz czekam na propozycje co zrobić zamiast tego, żeby mieścić się w normie, jak ktoś poda dobry pomysł, obiecuję, że napiszę do Monachium :hyhy:


Zmienić normę ? Np. porywając rodziny osób odpowiedzialnych za jej tworzenie będziemy zapewne w stanie dość mocno wpłynąć na zapisy tej normy :cool: Koszty nie powinny być duże bo to się chyba łapie pod wywózkę grupową więc może jakieś promo Fryderyku :D ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:24 
Bobby_Valentino napisał(a):
Zmienić normę ?


A jak BMW ma to niby zrobić? Dać w łapę? ;D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Fryderyk napisał(a):

Dobra, wszyscy się upierają, ze downsizing to okropne gówno, to teraz czekam na propozycje co zrobić zamiast tego, żeby mieścić się w normie, jak ktoś poda dobry pomysł, obiecuję, że napiszę do Monachium


Trzeba wykombinować silniki na wodór! Wszyscy o tym mówią BMW nawet klepie takie 7er ale wszyscy narzekają że strasznie drogo to wychodzi całe badania i wdrażanie do użytku. A co jakby olać Normy Emisji i zmusić producentów do przejścia na wodór do końca 2020 roku?? poprostu kto nie przebranżowi się na wodór ma zakaz sprzedaży aut i koniec niech całe środki finansowe i intelektualne poświęcą na ten temat zamiast walczyć ze spalaniem benzyny czy diesla??

Możesz zacząć pisać do Monachium Fryderyku ;)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Fryderyk napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Zmienić normę ?


A jak BMW ma to niby zrobić? Dać w łapę? ;D


nie w łapę. w mordę! :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
Fryderyk napisał(a):
Do 2039 oswoiliby się z tym faktem :) Tyle, że dlaczego nieprzekraczającej 120? Tendencje "mocowe" raczej nie idą w dół, chyba, że coś przeoczyłem :zdziwko:


moze np dla tego, ze wieksza moc w samochodach osobowych nie bedzie konieczna ?
np hipotetycznie - auta beda porszualy sie po drogach nawpolautomatycznie dostosowywujac czy tez ograniczajac swoja predkosc do rozmieszczonych co 10 metrow czujnikow/nadajnikow nad jezdnia i w samej drodze (gdzies juz to testowano)
a moze czynnik ludzki w kierowaniu pojazdem osobowo-cywilnym zostanie calkowicie wyeliminowany?
w ten oto sposob problem korków i co najwazniejsze wypadkow drogowych praktycznie rozwiazany :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL