BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 04:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 09:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Smokin napisał(a):
330i w manualu i automacie i nie widać tam jakichś drastycznych różnic... o jakich pisze np


No bo ich nie ma. W 328 i 323 jest gorzej - ale o tym poniżej.
Tak, mam automat.

Dejmon napisał(a):
Myślę ze ta 330 do padlin nie należy. Mój motor to 2.2 co nie zmienia faktu ze do 3.0 jest przepaść. Jednak automat tak skutecznie zamula ten silnik ze na drodze aż takiej ogromnej różnicy jak się spodziewałem nie bylo. 330ciA jeździ na poziomie 325ci wiec do szybkiej zmiany biegów to tu bardzo daleko.


Dejmon, piszesz pierdoły. Skrzynia szybko zmienia biegi.

1. SKoro Twoje 2.2 jechalo jak 330A to znaczy że ta 330A to było padło
2. Automat nie zamula silnika, bo fizycznie nie ma jak, trochę wiedzy technicznej...
3. 325Ci ma nieco słabsze osiągi od 330CiA, a 330CiM jest troche szybsza od 330CiA.
Nie wynika to ze zmian biegu w automacie, które są szybkie, ale z innego dyferencjału i przełożeń skrzyni.
W 330CiA jest 5 biegów, ale 4 robocze i 5 nadbieg, podczas gdy w manualu jest 5 roboczych. To samo jest w innych bmw z tamtych lat. Ma to wady i zalety 0-100 jest troche słabsze, ale jak lecisz w trasie 140 na 5 biegu to masz jakieś śmiesznie niskie obroty i cicho w samochodzie.

Krzysiek_E34 napisał(a):
Hydrokinetyk ma straty wieksze od manuala, tutaj nie przeskoczymy fizyki


Proponuję wyjść z wiedzą dalej niż lata 70.
W skrzyniach które są w E46 masz sztywne, bezstratne połączenie między silnikiem a dyfrem już jakoś od 2500 obr.

http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/12% ... ternet.pdf
http://www.e38.org/electran1.pdf - torque converter clutch

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 11:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Kyokushin napisał(a):
Proponuję wyjść z wiedzą dalej niż lata 70.
W skrzyniach które są w E46 masz sztywne, bezstratne połączenie między silnikiem a dyfrem już jakoś od 2500 obr.

Aha, zapomnialem, ze zakres obrotow 800-2500rpm jest totalnie nieuzywany na codzien :rotfl: Poza tym nie pisz, ze bezstratne, bo nawet manual ma straty, mozna napisac o malych stratach lub pomijalnych, ale zawsze jakieś bedą. Wyraznie napisalem, ze roznica osiagow to glownie zestopniowanie skrzynia - dyfer co sam potwierdzasz, a przyczepiasz sie do stwierdzenia, ze hydrokinetyk ma wieksze straty (mniejsza sprawnosc) niz manual, po czym dajesz linka, ktory... to potwierdza :rotfl: :rotfl: :rotfl: Co z tego, ze >2500 jest sztywne polaczenie, skoro <2500 nadal jedzie na poslizgu z wykorzystaniem klasycznego konwertera hydrokinetycznego. Nawet gdyby odniesc to tylko i wylacznie do wyscigu spod swiatel to pomiajac durne kombinacje hamulec-gaz jednoczesnie nadal musisz sie wygrzebac z niskich obrotow. Nawet gdyby przelozenia byly identyczne w manualu i automacie to w zakresie wolne obroty - 2500rpm, manual bedzie szybszy, pewnie jakies dziesiatki sekundy ale zawsze, wlasnie ze wzgledu na straty w automacie. Sam uwielbiam automatyczne skrzynie, mam takie dwa samochody i nigdy wiecej manuala, ale jak slysze ze hydrokinetyk ma sprawnosc niegorsza od manuala to nie wiem czy sie smiac czy plakac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Krzychu, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i zawartość linków które podałem.

Krzysiek_E34 napisał(a):
800-2500rpm jest totalnie nieuzywany na codzien


A jakie ma znaczenie sprawność 'do jazdy na codzień'? Bo straty na poślizgu sprzęgła, mają znaczenie jak jedziesz na WOT. Jak przyspieszasz lekko czy utrzymujesz szybkość, znaczenie tego jest NIL.
Poza tym, przeniesienie poniżej 2500 wynosi ok 1.1:1 (masz w pliku który załączyłem na poprzedniej stronie), więc niewiele.

Krzysiek_E34 napisał(a):
Poza tym nie pisz, ze bezstratne, bo nawet manual ma straty, mozna napisac o malych stratach lub pomijalnych, ale zawsze jakieś bedą.


Pisałeś o hydrokinetyku... Czyli o sprzęgle. Skrzynia jest automatyczna, sprzęgło hydrokinetyczne...

Krzysiek_E34 napisał(a):
Wyraznie napisalem, ze roznica osiagow to glownie zestopniowanie skrzynia - dyfer co sam potwierdzasz,


Tak, pisałem to do dejmona :rotfl:

Krzysiek_E34 napisał(a):
Nawet gdyby odniesc to tylko i wylacznie do wyscigu spod swiatel to pomiajac durne kombinacje hamulec-gaz jednoczesnie nadal musisz sie wygrzebac z niskich obrotow.


I dzięki temu, masz praktycznie bezpoślizgowy start, z idealnym przeniesieniem mocy na asfalt, dzięki czemu automat leci jak z procy, w dodatku w sposób powtarzalny. Czego nie robi manual.

Tu jeszcze trochę ciekawych rzeczy jest napisane:
http://www.e38.org/transfund1.pdf

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Przy starcie wcale sie tak mocno nie daje sie we znaki. Wiadomo, ze sprzegla sie nie strzeli, ale ogolnie rusza sprawnie jak sie depnie mocno. Problem jest wlasnie w takim ruszaniu na pol gwizdka, gdzie nie chcesz dac na maksa po garach ale chcesz jednak troche szybciej, ja sie ciagle nie moge przyzwyczaic do tego jak to dziala (po czesci to moze wynika tez z tego ze nie zawsze skrzynia zredukuje tak jakbym sobie to zrobil w manualu). Na S jest zdecydowanie lepiej, ale wtedy z kolei wkurza przy wiekszej predkosci i plynnej jezdzie. Tak czy siak, i tak trzeba w tym automacie machac wajcha :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Przyzwyczaisz się :) Pojeździsz, będziesz wiedział kiedy skrzynia zmieni bieg, kiedy zrobi to przy redukcji o 1, kiedy 2, gazem będziesz sobie sam redukował, to wchodzi w krew 'samo'.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Predzej mi to tak krew napsuje ze sprzedam i kupie manuala :P

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie wiem, nie mam z tym problemu :) Żona też nie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jak sie mojej spodoba to najwyzej dostanie 330 a ja poszukam cos bardziej meskiego :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
pewnie ,e46qp to auto dla kobiety albo pedała :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
nie każdego da się zmusić do automatu :P ujeżdżałem 540i w automacie i w manualu, wolę manual, ale na automat też bym szczególnie nie narzekał. Działał prawie tak jakbym chciał i sobie tego życzył, szczególnie na S. Następne auto (akurat za te parę lat będę bliżej 30stki i rozleniwię się na starość :rotfl: ) będzie w automacie ;)

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kyokushin napisał(a):
pewnie ,e46qp to auto dla kobiety albo pedała


Tutaj ze mnie sie smieja ze kupilem auto dla nastolatki :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 21:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tomek napisał(a):
Tutaj ze mnie sie smieja ze kupilem auto dla nastolatki


Pewnie posiadacze vaga kombi w dieslu którym brzydka żona nie daje. :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 22:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kyokushin napisał(a):
vaga kombi w dieslu


Tego tu na szczescie jak na lekarstwo :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Kyokushin napisał(a):
Dejmon, piszesz pierdoły. Skrzynia szybko zmienia biegi.

1. SKoro Twoje 2.2 jechalo jak 330A to znaczy że ta 330A to było padło
2. Automat nie zamula silnika, bo fizycznie nie ma jak, trochę wiedzy technicznej...
3. 325Ci ma nieco słabsze osiągi od 330CiA, a 330CiM jest troche szybsza od 330CiA.
Nie wynika to ze zmian biegu w automacie, które są szybkie, ale z innego dyferencjału i przełożeń skrzyni.
W 330CiA jest 5 biegów, ale 4 robocze i 5 nadbieg, podczas gdy w manualu jest 5 roboczych. To samo jest w innych bmw z tamtych lat. Ma to wady i zalety 0-100 jest troche słabsze, ale jak lecisz w trasie 140 na 5 biegu to masz jakieś śmiesznie niskie obroty i cicho w samochodzie.


Ad.1 jechało tak jak 330A ale do okolic 80km/h (wielokrotnie powtarzane)

Ad.2 Nie jestem inżynierem, ukończyłem Akademie Medyczną więc w jakieś tajniki działania (zwłaszcza skrzyni automatycznej) nie będę się wdawał , bo zwyczajnie nie mam do tego odpowiedniej wiedzy.

Potrafię jednak czysto organoleptycznie ocenić jak chodzi taki automat, i nie ważne czy to wina sprzęgła hydrokinetycznego czy zestoponiowania biegów.
Automat tak skutecznie psuje sprint Twojego auta, że do 100 km/h przyspiesza ono o jakąś sekundę gorzej niż jego odpowiednik ze skrzynią manualną :)
Wiec nie wiem gdzie tu jest to "wystrzeliwanie jak z procy". To jest po prostu przepaść ;)

Automat rusza z niskich obrotów, biegi (z tego co da się usłyszeć i poczuć) zmieniane są baaaardzo długo, jakby przeciągane.
W manualu po przpięciu biegu jest strzał w plecy i auto wyrywa do przodu.
Ten sam silnik, zupełnie inne doznania z jazdy.

Być może się nie znam, być może za każdym razem trafiałem na zajechaną sztukę z automatem.
Jedno jest pewne, wybór skrzyni to na prawdę indywidualna sprawa.
Jeden może uwielbiać automata, drugi nie wyobraża sobie żeby "coś" zabrało mu całą przyjemność, jaką jest możliwość bezpośredniej kontroli nad przekazywaniem mocy na tylną oś :cool:


Peace!

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 00:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dejmon napisał(a):
Ad.1 jechało tak jak 330A ale do okolic 80km/h (wielokrotnie powtarzane)


Bo wieloktronie ścigałeś się z tym samym zajechanym mułem :) Nie spodziewałbym się więc innego wyniku.

Dejmon napisał(a):
Ad.2 Nie jestem inżynierem, ukończyłem Akademie Medyczną więc w jakieś tajniki działania (zwłaszcza skrzyni automatycznej) nie będę się wdawał , bo zwyczajnie nie mam do tego odpowiedniej wiedzy.

Potrafię jednak czysto organoleptycznie ocenić jak chodzi taki automat, i nie ważne czy to wina sprzęgła hydrokinetycznego czy zestoponiowania biegów.


No właśnie nie, wynika to z powyższego. Jak się nie ma wiedzy, to się nie umie pewnych rzeczy ocenić.

Dejmon napisał(a):
Automat rusza z niskich obrotów, biegi (z tego co da się usłyszeć i poczuć) zmieniane są baaaardzo długo, jakby przeciągane.

Tłumaczę ci, jechałeś mułem, prawdopodobnie ze zwaloną skrzynią, być może w trybie awaryjnym.
U mnie czasami przy zmianie z 1 na 2 następuje przemiał kołami, a mam dłuuugie biegi i dłuugi dyfer. 2ka mi się konczy na 120. Zmiana biegu jest błyskawiczna.

Dejmon napisał(a):
Być może się nie znam, być może za każdym razem trafiałem na zajechaną sztukę z automatem.


Widocznie tak było, nie da się inaczej. Albo nie wciskałeś gazu do końca czy coś, nie wiem. Albo może te 330 lpg miały :D

Dejmon napisał(a):
Automat tak skutecznie psuje sprint Twojego auta, że do 100 km/h przyspiesza ono o jakąś sekundę gorzej niż jego odpowiednik ze skrzynią manualną
Wiec nie wiem gdzie tu jest to "wystrzeliwanie jak z procy". To jest po prostu przepaść


Tak, jest wystrzeliwanie jak z procy. Bo w 80% przypadków ja będę miał już na liczniku 40, podczas gdy manual będzie nadal mielił kołami w miejscu, lub dopiero ruszał. Bo automat nadaje mi powtarzalność startów i finalny wynik może być różny.

Ale jak napisałem - 328 i 323 są wyjątkowo zwalone pod tym względem, mają epicko długie dyfry, chyba marketing podjął decyzje żeby zrobić taki kwas, a rozmawiamy o 330A, gdzie różnica wynosi 0.5s, między 330m.

Nie ma opcji, żebyś autem mającym 8.2s w manualu miał jakiekolwiek podejście do auta które ma 7s w automacie (330ci). Albo nawet 8.2s w automacie, w najlepszym przypadku co jakiś czas będzie remis, przez większość czasu automat będzie wygrywał przez powtarzalność.
330 automat do 100 ma czas 328 manual.

Chcesz zaryzykować stwierdzenie że Twoje 320 leci tak samo jak 328 manual albo chociaż podobnie?

... wiecie co z nim zrobić.

P.S.
Proszę wykres :)
Obrazek

P.S.2
Dejmon napisał(a):
jaką jest możliwość bezpośredniej kontroli nad przekazywaniem mocy na tylną oś


Tego już zupełnie nie ogarniał. To tak jakbyś powiediał o przyjemności ręcznego włączania wycieraczek każdorazowo i podniecania się jak guma romantycznie zbiera strumień deszczu z szyby :)
Od kontroli jest gaz, co mnie jakieś biegi obchodzą jako użytkownika, ma jechać :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 00:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Kyokushin napisał(a):
Dejmon napisał(a):
Potrafię jednak czysto organoleptycznie ocenić jak chodzi taki automat, i nie ważne czy to wina sprzęgła hydrokinetycznego czy zestoponiowania biegów.


No właśnie nie, wynika to z powyższego.

w takim razie sprawdź co oznacza słowo "organoleptycznie" :]

Kyokushin napisał(a):
ak, jest wystrzeliwanie jak z procy. Bo w 80% przypadków ja będę miał już na liczniku 40, podczas gdy manual będzie nadal mielił kołami w miejscu

Ale o jakich ścigach Ty mówisz, z kimś kto pierwszy raz rusza takim autem?
Wypowiadasz się jakby 200KM i to w wolnossącej jednostce było trudniejsze do ogarnięcia niż misja na marsa. Trzeba być na prawdę mocno nieogarniętym żeby nie objechać 328iA manualem...

Co z tego że masz powtarzalny start, skoro jest on na maxa słaby!


Kyokushin napisał(a):
a rozmawiamy o 330, gdzie różnica wynosi 0.5s.


0.5 sekundy to może nie jest dużo gdy auta przyspieszają do 100 w 10s.
ale gdy jest to 6.5s to jest to robi się już na prawdę spora różnica.
Kyokushin napisał(a):
Tłumaczę ci, jechałeś mułem, prawdopodobnie ze zwaloną skrzynią, być może w trybie awaryjnym.

Pech chciał że niestety ta świetna skrzynia uległa parę miesięcy wcześniej awarii na ponad 4k. dlatego na pewno była sprawna. Co do auta- nie hamowałem go wiec nie wiem ile miało mocy.


Kyokushin napisał(a):
Chcesz zaryzykować stwierdzenie że Twoje 320 leci tak samo jak 328 albo chociaż podobnie?

wybacz ale to nie są moje słowa, wiem jak jeździ 328 w manualu i 320 nie ma czego szukać w ŻADNYM zakresie predkości. Temat jest o skrzyniach i odnośnie nich napisałem swoje SUBIEKTYWNE zdanie, szkoda że jest mieszane z błotem :)

Kyokushin napisał(a):
... wiecie co z nim zrobić.

:niepewny:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 00:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Kyokushin napisał(a):
Krzychu, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i zawartość linków które podałem.

Czytalem pobieznie, akurat posiadam 5hp18 i 744.6 od MB, wiec szkoda mi troche czasu na szczegoly, za rzadko jezdze ojca e46 fl zeby zaglebiac sie w skrzynie, ktorej nie posiadam ;)

Kyokushin napisał(a):
A jakie ma znaczenie sprawność 'do jazdy na codzień'? Bo straty na poślizgu sprzęgła, mają znaczenie jak jedziesz na WOT. Jak przyspieszasz lekko czy utrzymujesz szybkość, znaczenie tego jest NIL.

Troche wieksze zuzycie paliwa, w koncu za darmo nie podgrzewany kilkunastu litrow oleju do 100*C ;) Za to komfort na gigantyczny plus.

Kyokushin napisał(a):
Poza tym, przeniesienie poniżej 2500 wynosi ok 1.1:1 (masz w pliku który załączyłem na poprzedniej stronie), więc niewiele.

Ciezko mi to odniesc do rzeczywistosci... bo w sumie 10% poslizg co moze oznaczac? Wydaje mi sie, ze 5hp18 ma go sporo wiecej, ale to juz skrzynia muzealna ;)

Kyokushin napisał(a):
I dzięki temu, masz praktycznie bezpoślizgowy start, z idealnym przeniesieniem mocy na asfalt, dzięki czemu automat leci jak z procy, w dodatku w sposób powtarzalny. Czego nie robi manual.

To zalezy moim zdaniem. Przy sredniej mocy aut (powiedzmy 100-200hp) to nie jest duzy problem na suchym asfalcie i jakiejs porzadnej oponie, po prostu strzelamy sprzeglem z jakis srednich obrotow i auto jedzie. Problem zaczyna sie na mokrym, 90% ludzi nie umie ruszyc porzadnie nie palac kapcia ;) Tutaj automat jest fajny, e34 520iA jest wogole zaslabe zeby zerwac przyczepnosc na deszczu na dobrej deszczowce Uniroyala, jedzie od razu pelnym ogniem (a raczej plomyczkiem jak na m50b20 przystalo), a W203 mrugnie pare razy kontrola trakcji i idzie jak z procy, nie ma opcji zebym wystartowal tak e46 320d manual, albo sie zmuli od asc (w dieslu to wogole dokuczliwe) albo przypali sie opona przy asc off.

Kyokushin napisał(a):
Tu jeszcze trochę ciekawych rzeczy jest napisane:
http://www.e38.org/transfund1.pdf

W weekend poczytam :ok:


Jesli chodzi o jakies przeciaganie czy dlugie zmiany to 100% defekt skrzyni, sprawny automat, nawet stary, jest praktycznie niedoscigniony w predkosci, chyba ze zmieniamy bez zdejmowania nogi z gazu biegi czy jakies inne hardcorowe metody wycwiczone latami ;) W kazdym razie ja tak szybko biegow nie potrafie zmieniac :rotfl: Dla mnie dluuuugie dyfry sa dla wygody, zeby utrzymac niskie obroty silnika czy typowych predkosciach. Juz dawno zauwazylem, ze automaty dziwnym trafem wrzucaja wyzszy bieg na chwile przed typowymi ograniczeniami predkosci (50,70,90). W E34 bedzie to 4,5 i lockup na 5tce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 00:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dejmon napisał(a):
w takim razie sprawdź co oznacza słowo "organoleptycznie"


Tak, bo organoleptycznie to można sobie ziemniaki kupować w warzywniaku a nie prowadzić dysputy na temat skrzyni biegów :)

Dejmon napisał(a):
Ale o jakich ścigach Ty mówisz, z kimś kto pierwszy raz rusza takim autem?
Wypowiadasz się jakby 200KM i to w wolnossącej jednostce było trudniejsze do ogarnięcia niż misja na marsa. Trzeba być na prawdę mocno nieogarniętym żeby nie objechać 328iA manualem...

Co z tego że masz powtarzalny start, skoro jest on na maxa słaby!


Miałem 528 z manualem, to nie jet misja na marsa, na co dzień w lato śmigam czymś co ma ciut ponad 4s i też nie jest to misja na marsa, na 2.8 w manualu moja żona uczyła się jeździć :) (tu pozdrowienia dla twierdzących że 2.8 to zuooo i trzeba ogarniać)
Czy ja wiem czy trzeba być nieogarniętym żeby dostać od 328A, wystarczy że kierowca 328 manuala zwali którąś z dwóch zmian biegów + start. W Automacie się to nie zdarzy, wystarczy jak małpa wcisnąc gaz do końca. No można też zaspać :cwaniak:

Dejmon napisał(a):
Pech chciał że niestety ta świetna skrzynia uległa parę miesięcy wcześniej awarii na ponad 4k. dlatego na pewno była sprawna. Co do auta- nie hamowałem go wiec nie wiem ile miało mocy.


Oj, to chyba awaria nie była usunięta :D
Spójrz na wykres, robili go ludzie, między Twoim 320 a 330A jest po prostu przepaść jak rów mariański :) Powiem więcej 328A je zrobi jak zechce. też mogę wykres wstawić :)

Dejmon napisał(a):
wybacz ale to nie są moje słowa, wiem jak jeździ 328 w manualu i 320 nie ma czego szukać w ŻADNYM zakresie predkości. Temat jest o skrzyniach i odnośnie nich napisałem swoje SUBIEKTYWNE zdanie, szkoda że jest mieszane z błotem


subiektywne odczucia nie są miarodajne, ważne są wyniki w liczbach. W manualu jesteś zaangażowany w zmianę biegu, przez co wydaje ci się że 328 manual jedzie lepiej od 330 automat. Natomiast rzeczywistość jest zgoła inna, otóż w 330 automat po prostu wciskasz gaz i już Poza tym masz 1 zmianę biegu a nie 2.
Oba auta jadą faktyczne tak samo :)

Krzysiek_E34 napisał(a):
wiec szkoda mi troche czasu na szczegoly


a warto je znać, inaczej byś nie napisał tego:

Krzysiek_E34 napisał(a):
Troche wieksze zuzycie paliwa, w koncu za darmo nie podgrzewany kilkunastu litrow oleju do 100*C


Zobacz na obieg oleju oraz jego chłodzenie w skrzyni ;) Jest w pdf'ach.
Paliwa zużywa więcej, ale akurat z czegoś innego to wynika ;)

Krzysiek_E34 napisał(a):
to nie jest duzy problem na suchym asfalcie i jakiejs porzadnej oponie, po prostu strzelamy sprzeglem z jakis srednich obrotow i auto jedzie


To czemu większośc kierowników manuala tuż po tym strzale robi żabkę ;) lekko zamielą i za chwilę zmuła i dopiero jadą ;) Po złapaniu trakcji auto ma inną prędkość niż wynika to z obrotów silnika.

Krzysiek_E34 napisał(a):
Jesli chodzi o jakies przeciaganie czy dlugie zmiany to 100% defekt skrzyni, sprawny automat, nawet stary, jest praktycznie niedoscigniony w predkosci, chyba ze zmieniamy bez zdejmowania nogi z gazu biegi czy jakies inne hardcorowe metody wycwiczone latami W kazdym razie ja tak szybko biegow nie potrafie zmieniac Dla mnie dluuuugie dyfry sa dla wygody, zeby utrzymac niskie obroty silnika czy typowych predkosciach.


Zgadza się, próbuję to dejmonowi wytłumaczyć :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 00:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Kyokushin napisał(a):
Tak, bo organoleptycznie to można sobie ziemniaki kupować w warzywniaku a nie prowadzić dysputy na temat skrzyni biegów :)
tylko że organoleptycznie można też ocenić to że 328M objeżdża o kilka długości 328A :]

Kyokushin napisał(a):
Miałem 528 z manualem, to nie jet misja na marsa, na co dzień w lato śmigam czymś co ma ciut ponad 4s i też nie jest to misja na marsa, na 2.8 w manualu moja żona uczyła się jeździć :) (tu pozdrowienia dla twierdzących że 2.8 to zuooo i trzeba ogarniać)

dlatego twierdzę że jednak w 80% przypadków to automat dostanie srogie baty :)

Kyokushin napisał(a):
Czy ja wiem czy trzeba być nieogarniętym żeby dostać od 328A, wystarczy że kierowca 328 manuala zwali którąś z dwóch zmian biegów + start. W Automacie się to nie zdarzy, wystarczy jak małpa wcisnąc gaz do końca. No można też zaspać :cwaniak:

Zaspać można fakt, dlatego lepiej przyjechać wypoczętym na jakieś drag testy :hyhy:

Kyokushin napisał(a):
Oj, to chyba awaria nie była usunięta :D
Spójrz na wykres, robili go ludzie, między Twoim 320 a 330A jest po prostu przepaść jak rów mariański :) Powiem więcej 328A je zrobi jak zechce. też mogę wykres wstawić :)


Miałem taką nadzieje że zrobi mnie jak chce, gdyż marzy mi się posiadanie b30 pod maską dlatego tym bardziej byłem zadziwiony.

Nigdzie nie napisałem że to jest norma, nie miałem szansy sprawdzenia tego z inną 330iA, ale tak wyglądało to w tym przypadku.


Chętnie sprawdzę to z innym egzemplarzem.
w weekend postaram się nagrać starcie mojego auta i 330dA (204KM) :)

Kyokushin napisał(a):
subiektywne odczucia własnie można sobie wsadzić, ważne są wyniki w liczbach.


racja, różnca sekundy między 328 manual i 328 automat rozwiewa wszelkie wątpliwości- prehistoryczny automat w e46 to muł :D

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Ostatnio edytowano 7 lutego 2014, 00:53 przez Dejmon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skrzynia automatyczna - Step/tiptronic, opinie zalety i wady
PostNapisane: 7 lutego 2014, 00:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Kyokushin napisał(a):
Tego już zupełnie nie ogarniał. To tak jakbyś powiediał o przyjemności ręcznego włączania wycieraczek każdorazowo i podniecania się jak guma romantycznie zbiera strumień deszczu z szyby
Od kontroli jest gaz, co mnie jakieś biegi obchodzą jako użytkownika, ma jechać

nie zgodzę się.
o wiele lepiej wyczuć auto w manualnej skrzyni, np. hamowanie silnikiem w automacie, tak naprawdę zaczyna się od momentu załączenia lock-up'u, czyli prędkości powyżej 70-90km/h
dodatkowo to o czym mówił Tomek, czyli jazda na pół gwizdka, zawsze jest ten, że tak to nazwę zapłon czasowy od momentu przyciśnięcia pedału gazu a przeniesieniem mocy na koła, tutaj również w skyrzni manualnej dzieje się to ewidentnie szybciej.

Krzysiek_E34 napisał(a):
Juz dawno zauwazylem, ze automaty dziwnym trafem wrzucaja wyzszy bieg na chwile przed typowymi ograniczeniami predkosci (50,70,90). W E34 bedzie to 4,5 i lockup na 5tce.

w E39 530dA jest jeszcze lepiej, podczas bardzo spokojnego przyspieszania; 20km/h-2, 30km-3 40km-4, 70km-5 i lock up 75-80km i mamy szalone 1200obr przy 80km/h :D


Ostatnio edytowano 7 lutego 2014, 00:59 przez Byczus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL