BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:42 
StraHu napisał(a):
Możesz zacząć pisać do Monachium Fryderyku ;)


Tak? I co im napisze?

StraHu napisał(a):
Trzeba wykombinować silniki na wodór!


Najpierw zrobią :zdziwko:

A potem głośne :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Równie dobrze mogę im napisać:

"Trzeba zrobić tak, żeby było dobrze!"


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Coz takie silniki do 1 czy 3 to jeszcze ujda ale ostatnio gdzies czytalem ze Mercedes dosc powaznie zastanawia sie nad wprowadzeniem w kolejnej generacji klasy S hybrydy z silnikiem spalinowym o pojemnosci Uwaga - 1400 :mur: :mur: :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
A co ja mam wiedzieć o CO2.....

Wiem tylko tyle, że Al Gore, laureat nagrody tfuu Nobla, wlasnie za walke z globalnym łociepleniem, ma agencje która zajmuje się handlem limitami CO2.

Chdzi mniej więcej o to, że jeśli przemysl mojego kraju produkuje więcej CO2 niż limit który chlopaki gdzieś ustalili, to musimy placić kare za tą nadwyżke.
Ale żeby nie bylo za prosto, to wymyślono coś a la gielde którą zresztą kierują wpsomniany typek Gore, czyli limitów do przyznania jest mniej niż wynika z liczby krajów i ich nadwyżek CO2.
Tym sposobem dochodzi do licytacji - czyli kto da wiecej milionów USD za ileś tam ton wypuszczonego CO2 :)
Jak uważnie sluchacie radyja i TV to z miesiąc temu byl temat, że ponoć na jesieni Tuski nie kupili na gieldzie tych limitów od Gore'a, a teraz do licytacji przystąpili japończycy, bo zawsze o tej porze roku przystępują do niej ponoć, czy tam chińczycy, i cena tych limitów bardzo poszla w góre, no i musieliśmy zabecylować paredziesiąt mln USD więcej za owe limity nadproduckji CO2.

:) to jest wlasnie owa ekologia.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Chiny to akurat limity maja w dupie. Ameryka i Europa ugotuja się najbardziej jak beda realizować poroniony pomysł radykalnej redukcji gazów cieplarnianych bez udziału Chin i Rosji. A Chinom w to graj - jeszcze bardziej uzaleznią Stany od finansowania ich deficytu... Polityka ograniczania emisji co2 to po prostu niezły biznes i pole do popisu dla lobbystów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 19:20 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk napisał(a):

Powiedz to górnikom, lub innym osobom, którzy się zatruli CO2.

Dawka jest jest trucizną i to wiemy nie od dziś.


Ale możliwe, że masz rację, że ta nagonka nie tylko w samochodach, ale i w przemyśle z CO2 to pic na wodę, to z pewnością chodzi o pieniądze, jeśli coś na ten temat wiesz, to chętnie poczytam :)

CO2 nie jest trujący. Jest to gaz obojętny. Śmiertelnie trujący jest CO, czyli czad.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 19:27 
maaaad napisał(a):
CO2 nie jest trujący.


Cytuj:
Do zatruć dwutlenkiem węgla dochodzi przede wszystkim w różnych zakładach przemysłowych, głównie kopalniach, jednak zatrucia są także możliwe w zamkniętych pomieszczeniach, gdzie wydzielany w wyniku fermentacji dwutlenek węgla zwiększa stężenie tego gazu w powietrzu wdechowym. Wejście do takich pomieszczeń bez sprawdzenia składu powietrza lub bez aparatów tlenowych zagraża zatruciem, a nawet śmiercią.

CO2 tworzy się przy utlenianiu i fermentacji substancji organicznych - powietrze zostaje zubożone w tlen, a zwiększa się w nim procentowa zawartość dwutlenku węgla. Dzieje się tak w cukrowniach, gorzelniach, wytwórniach win, silosach zbożowych, browarach, studzienkach kanalizacyjnych i innych podobnych. Odmienna sytuacja ma miejsce w kopalniach, gdzie nagle na skutek prac górniczych lub ruchów górotworu zostają uwolnione znaczne ilości gazów, w tym najczęściej dwutlenku węgla.

Zatrucie CO2 ma nieco odmienny charakter od zatruć innymi gazami takimi jak tlenek węgla, siarkowodór czy cyjanowodór. Polega zwykle na połączeniu zagrażającego życiu niedotlenienia (hipoksja) i hiperkapnii, a co za tym idzie powstającej kwasicy oddechowej. Przy znacznej hiperkapnii dochodzi do obrzęku mózgu i porażenia ośrodka oddechowego.

Przy oddychaniu powietrzem zawierającym dwutlenek węgla w małych stężeniach (poniżej 5% w powietrzu wdechowym) zwiększa się jego ciśnienie parcjalne we krwi (hiperkapnia), co powoduje uczucie duszności, niepokój, pobudzenie ośrodka oddechowego i zwiększenie częstości oddechów. Przy zwiększaniu się jego stężenia dochodzi do bólów i zawrotów głowy, szumu w uszach, zaburzeń postrzegania, tachykardii, nadmiernej potliwości i przekrwienia spojówek. Przy stężeniach powyżej 10% narasta duszność i osłabienie, pojawiają się omamy i zaburzenia świadomości do śpiączki włącznie oraz drgawki. Stężenia powyżej 20% powodują śmierć w ciągu kilkunastu minut, a powyżej 30% śmierć natychmiastową. Niedotlenienie i obrzęk mózgu mogą spowodować nieodwracalne zmiany w mózgu, mimo uratowania zatrutej osoby.

Przedszpitalne postępowanie z osobą zatrutą: usunięcie z miejsca o dużym stężeniu CO2 bez narażania osób ratujących na niebezpieczeństwo, ułożenie nieprzytomnych w pozycji bezpiecznej - bocznej ustalonej, transport do szpitala. W szpitalu stosuje się intensywną tlenoterapię, a także w razie potrzeby oddech kontrolowany lub wspomagany.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 19:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: e34
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19757
według mnie ekolodzy powinni zacząć od samolotów które zatruwaja o wiele wiecej niz samochody. A wracając do downsizingu to dlaczego nie zastosuja tego w ciężarówkach. Narazie w TIR-ach jest ten dodatek adblue i recyrkulacja spali i to wszystko. :cisza:

_________________
Obrazek

Zapraszam do oglądania SWAP na M52B28 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 20:12 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Cytuj:
Normalnie stężenie CO2 w powietrzu wynosi 0,03% (objętościowo) i dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka stężenie to nie powinno być większe. Zdolności adaptacyjne organizmu ludzkiego nie są ograniczone i po pewnym czasie organizm człowieka może przyzwyczaić się do stężenia 0,15%. Jednak słuszne jest stwierdzenie że dwutlenek węgla w większych stężeniach jest szkodliwy:
Dwutlenek węgla wdychany w stężeniach około 5% przez dłuższy czas powoduje zwiększenie stopniowo stopnia niedotlenienia organizmu i po 30minutach wdychania gazu mogą nastąpić duszności oraz zaburzenia świadomości, a także drgawki,
Dwutlenek węgla wdychany w stężeniach około 8-10% powoduje pogłębienie oddechu, duszności, ból głowy, pobudzenie a następnie zawroty głowy, uczucie słabości, drgawki a w końcu utratę świadomości,
Dwutlenek węgla wdychany w stężeniach około 15% wywołuje ból i zawroty głowy, uczucie ucisku w klatce piersiowej oraz utratę przytomności. Następuje zwolnienia tętna i oddechu, występują duszności i drgawki a następnie śmierć,
Dwutlenek węgla wdychany w stężeniach około 30-40% powoduje natychmiastową śmierć, zostaje porażony ośrodkowy układ oddechowy.

Zerknij, jakie stężenia są szkodliwe dla człowieka, a jakie jest zwykle stężenie CO2.
Chociaż... Skoro panu Gore zaszkodził w takim małym stężeniu, to może zaszkodzić i innym :D
PS. Niebezpieczeństwa, jakiego upatruje się w CO2 nie łączy się z zatruciem, tylko z efektem cieplarnianym.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 20:50 
Ekologom zapewne nie chodzi tylko o emisje CO2, ale również o emisje metali ciężkich, jak rtęć, czy ołów...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 21:20 
maaaad napisał(a):
Zerknij, jakie stężenia są szkodliwe dla człowieka,


Zerknij w mój post, napisałem "dawka jest trucizną" :D

Cytuj:
Chociaż... Skoro panu Gore zaszkodził w takim małym stężeniu, to może zaszkodzić i innym :D
PS. Niebezpieczeństwa, jakiego upatruje się w CO2 nie łączy się z zatruciem, tylko z efektem cieplarnianym.


No właśnie :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Zakov napisał(a):
Ekologom zapewne nie chodzi tylko o emisje CO2, ale również o emisje metali ciężkich, jak rtęć, czy ołów...


Zgasza się, CO2 to jedno z wielu.

Jest jeszcze rozwiązanie takie jakie mają w Chinach, zależnie od numeru rejestracyjnego, auto nie może się poruszać po drogach w jednym dniu w tygodniu (chyba w Pekinie tylko? nie wiem dokładnie, nie pamiętam :zdegustowany: )


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 442
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 ---> e39
Kod silnika: M42B18---> m52b25
Puki co czekam na nowe M3 1.4 turbo :znudzony:

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 21:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
ja myślę podobnie jak Boogie, że te całe ekologia to pic na wodę fotomontaż bo tak na prawdę emisja CO2 produkowana przez pojazdy to jest pikuś przy np emisji wytwarzanej podczas wybuchu wulkanu lub spalenia lasu. i całe te ekopierdoły to jest nabijanie kabzy kolesiom którzy siedzą za sterami tego przedstawienia. Sam miałem przyjemność otrzymania oferty siedzenia na drzewie podczas gdy przyjeżdzała TV na dolinę rospudy za 50zł :znudzony:

Fryderyk napisał(a):
Jest jeszcze rozwiązanie takie jakie mają w Chinach, zależnie od numeru rejestracyjnego, auto nie może się poruszać po drogach w jednym dniu w tygodniu (chyba w Pekinie tylko? nie wiem dokładnie, nie pamiętam :zdegustowany: )
omg co za bezsens

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
http://moto.onet.pl/4954608,32,4,filmy.html?node=32

http://www.scigacz.pl/Motocykl,na,powietrze,6769.html

To jest dopiero downsizing ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 22:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Co do dawek trujących:

Nie wiem czy koledzy wiedzą, ale gdyby Was wpuścić do pokoju wypelnionego czystym tlenem, zgon by nastąpil po ok 30 minutach, i to bez żadnego pożau czu czegoś w tym guście.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 22:31 
Boogie napisał(a):
pokoju wypelnionego czystym tlenem,


Pytanie- skąd się on tam wziął?

Raczej matka natura go tam nie sprężyła :zdziwko:

i tyle na ten temat.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Fryderyk napisał(a):
Jest jeszcze rozwiązanie takie jakie mają w Chinach, zależnie od numeru rejestracyjnego, auto nie może się poruszać po drogach w jednym dniu w tygodniu (chyba w Pekinie tylko? nie wiem dokładnie, nie pamiętam :zdegustowany: )


Z tego co wiem było to wprowadzone tylko na czas olimpiady i tuż przed.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 22:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
A dasz glowe, ze natura gdzies nie zrobila takiego czegoś, w jakiejś jaskini albo coś....

Chodzilo o szafowanie pojęciem trucizna .
CO2 nie jest trucizna, tak jak nie jest nia tlen, tyle że wszytsko ma swoje miejsce i stężenie odpowiednie, a tlen uchodzący za pierwiastek życia zabija.
Wielu biologów mówi, że CO2 jest wazniejszy niż tlen dla życia na ziemi.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 23:18 
Boogie napisał(a):
A dasz glowe, ze natura gdzies nie zrobila takiego czegoś, w jakiejś jaskini albo coś....


Oczywiście, że nie dam.

Ale Boogie, nie o to chodzi, bo głęboko idziemy tutaj w OT.

Lobby w sprawie eco- zgadza się, chociaż działa w 2. strony, jak np. w sytuacji lpg, ale nikt mi nie powie, że normy euro 6 to całkowity bezsens i wielkie bzdury. Wystarczy, że głupie silniki spalinowe mają żałosne sprawności i marnotrawią większość paliwa, które lejemy, zamiast robić z tego np. lekarstwa, ale jest jeszcze druga sprawa.

Czego jest winne BMW? Skoro Mietek chce wsadzać 1.4 do S-klasy, jak tutaj ktoś linka wstawił, a VAG już klepie 1.4TSI, to co może robić BMW? Olać konkurencję i za jakiś czas zniknąć na amen z rynku? O to też tutaj mi bynajmniej chodzi.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 23:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Fryderyk napisał(a):
Skoro Mietek chce wsadzać 1.4 do S-klasy jak tutaj ktoś linka wstawił


Nikt nie wstawił. Suche info. W to to akurat nie uwieże, może za 15-20 lat. Teraz to możliwy jest ew taki prototyp na właśnie taką "ekologiczną" wystawe.

Fryderyk napisał(a):
a VAG już klepie 1.4TSI


Tak, ale zwróć uwagę do jakich modeli wstawia ten motor. Do golfa czy octavii. Taki pomysł może się sprawdzić w compacktach więc można spróbować wsadzić podobny silnik do 1er. W "trójce" pomysł moim zdaniem zły, a napewno przedwczesny. Zwróćmy uwagę że konkurencja w klasie średniej oferuje silniki 4 i 6 cylindrowe, jednak pamiętajmy że np Ford Mondeo czy Toyota Avensis mimo że teoretycznie są w tej samej klasie co BMW 3 czy MB C-klasse są skierowane do innego adresata. Wystarczy spojrzeć na ceny, dlatego uważam że potencjalny klijent MB czy BMW powinien mieć nawet w klasie średniej możliwość kupna auta z silnikiem V8

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 23:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
bialy napisał(a):
ak, ale zwróć uwagę do jakich modeli wstawia ten motor. Do golfa czy octavii
w nowym superbie też jest a to klasa średnia.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Ostatnio edytowano 12 maja 2009, 23:49 przez Dejmon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL