BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 23:44 
bialy napisał(a):
Nikt nie wstawił. Suche info.


a no tak, wnkukus tylko dał cynk :wstyd:

bialy napisał(a):
Tak, ale zwróć uwagę do jakich modeli wstawia ten motor. Do golfa czy octavii.


Tak, ale to JUŻ teraz działa. Do 3er nic się nie mówi, że je wsadzą chociażby za rok, tylko jednak dalej, do tego czasu jeszcze się może sporo wydarzyć.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 23:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
wipeer napisał(a):
bialy napisał(a):
ak, ale zwróć uwagę do jakich modeli wstawia ten motor. Do golfa czy octavii
w nowym superbie też jest.


A no fakt, czyli też niby w aucie klasy średniej. Ale skoro jest to takie wspaniałe rozwiązanie to dlaczego nie wsadzą tego motoru do audi a4 które ich zdaniem ma konkurować właśnie z MB C klasse czy BMW 3?

Fryderyk napisał(a):
Tak, ale to JUŻ teraz działa.


Tak, zgodzę się że już działa, nawet mimo mojej niechęci do VAGów powiem że całkiem sprawnie radzi sobie ten motor (przynajmniej w octavii bo tylko nią jechałem z tym silnikiem)

Ale czy takie rozwiązanie nadaje się do większych aut, mających bądz co bądz być w pewnym sensie wyznacznikiem prestiżu? Nie wydaje mi się... przynajmniej narazie.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 07:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Takie regulacje potrzebne są tam gdzie duża ilość samochodów przestaje być wygodą i ułatwieniem komunikacyjnym a staje się problemem. Permanentne korki na 16stu pasach autostrad, widoczny gołym okiem smog i spowodowane tym anomalie pogodowe (poniedziałek - piątek ładne słońce, weekend, mniejszy ruch i pogoda się psuje).

Taka nas czeka przyszłość :D
Obrazek

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 10:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
TomekB napisał(a):
spowodowane tym anomalie pogodowe (poniedziałek - piątek ładne słońce, weekend, mniejszy ruch i pogoda się psuje


Nie wiem czy wiesz, ale delikatnie mówiąc ostro przesadzileś.
To co napisaleś, to wlasnie te glówne nonsensy wyglaszane przez eco-oszlomów.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 10:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jakbym tego nie doświadczył to bym nie pisał.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 11:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Boogie napisał(a):
Chodzilo o szafowanie pojęciem trucizna .


powiedz to mojej byłej nauczycielce fizyki z podstawówki. ciagle do mnie mówiła "ty trucizno" :zdegustowany:


Fryderyk napisał(a):
Boogie napisał(a):
A dasz glowe, ze natura gdzies nie zrobila takiego czegoś, w jakiejś jaskini albo coś....


Oczywiście, że nie dam.



a ja dam. a teraz idźcie szukac takiej jaskini... :rotfl: :rotfl:



Boogie napisał(a):
TomekB napisał(a):
spowodowane tym anomalie pogodowe (poniedziałek - piątek ładne słońce, weekend, mniejszy ruch i pogoda się psuje


Nie wiem czy wiesz, ale delikatnie mówiąc ostro przesadzileś.
To co napisaleś, to wlasnie te glówne nonsensy wyglaszane przez eco-oszlomów.


TomekB napisał(a):
Jakbym tego nie doświadczył to bym nie pisał.



:zdziwko: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :zdziwko: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :zdziwko: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 13:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
TomekB, :szok: :szok: aleś pojechał z tą ekologią :)
Jakbyśmy wszyscy zaczęli jechać na wschód to myślę że ziemia zatrzymała by się :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 19:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
wipeer napisał(a):
bialy napisał(a):
ak, ale zwróć uwagę do jakich modeli wstawia ten motor. Do golfa czy octavii
w nowym superbie też jest a to klasa średnia.


Passat jes tutaj lepszym przykladem. W A4 podstawowym silnikiem jest 1.8 TSI. VAG nie zawsze postepuje bardzo racjonalnie jezeli chodzi o wprowadzanie roznych "nowinek".

Bylo juz tak w historii BMW, ze zmniejszali ilosc cylindrow w podstawowych modelach - np przejscie z R6 na R4 w 320i. Ciekaw jestem jednak jaka kulture pracy beda mialy te nowe silniki R3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 09:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1265
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
z Interii:

Barack Obama szykuje zamach na jeden z symboli życia w Stanach Zjednoczonych: paliwożerne samochody.

Prezydent ogłosił właśnie nowe normy ekologiczne, które branża motoryzacyjna będzie musiała spełnić do 2016 roku. To pierwszy taki przypadek w historii amerykańskiej motoryzacji.

Zgodnie z nimi do 2016 roku średnie zużycie paliwa amerykańskich samochodów (osobowych, vanów i pickupów) ma spaść do nieco ponad sześciu i pół litra na sto kilometrów. Nierealne? Nie aż tak bardzo, jeśli weźmiemy pod uwagę, że norma, według której podano tę wartość jest równie absurdalna i nierzetelna, jak normy europejskie. Zgodnie z nią obecnie średnie zużycie pojazdów w USA wynosi bowiem 9,4 l/100 km.

Plan ogłoszony przez Obamę zakłada, że 2016 roku średnie zużycie paliwa samochodów osobowych będzie wynosiło 6 l/100 km, a vanów i pickupów - 7,8 l/100 km.

Producenci szacują, że samochody spełniające nowe normy będą o około 1300 dolarów droższe niż do tej pory. Oczywiście wydatek ten mają kierowcom zrekompensować oszczędności na stacjach benzynowych.

Nowe regulacje mają spowodować, że Amerykanie będą rocznie zużywać o 1,8 mld baryłek paliwa mniej, co oznacza spadek emisji spalin o 900 mln ton. Jest to równoznaczne z wycofaniem dzisiaj z amerykańskich dróg 177 mln samochodów. Oczywiście kalkulacje te nie uwzględniają ew. większych przebiegów spowodowanych mniejszym zużyciem paliwa.

Dla Waszyngtonu ważny jest jeszcze jeden aspekt tych zmian - drastyczne ograniczenie zużycia ropy naftowej oznacza pewne uniezależnienie od krajów, które ropę wydobywają. W tej chwili, żeby zachwiać amerykańską potęgą nie trzeba mieć wielkiej armii. Wystarczy zakręcić kilka kurków z ropą...

Co ciekawe, do planów Obamy entuzjastycznie odnoszą się... sami amerykańscy producenci aut. I podobno nie ma to związku ze znaczną pomocą finansową udzieloną "wielkiej trójce" przez rząd USA. Przynajmniej tak twierdzi rzecznik Białego Domu...

Tak naprawdę jednak amerykańskim koncernom nie potrzeba aż 8 lat na dostosowanie swojej oferty do nowych przepisów. Wszystkie trzy mają w swoim zasięgu gotowe rozwiązania obniżające zużycie paliwa. GM posiada przecież Opla, Ford sprzedaje samochody w Europie, a Chrysler związał się z Fiatem. W tej sytuacji jedynym problemem będzie przekonanie Amerykanów, że coś, co ma silnik o pojemności dwóch litrów nie jest kosiarką.

Ale i to nie powinno być trudne. Wszak w 2016 przeciętny Kowalsky, nie będzie miał wyboru i będzie zmuszony do zakupu owej "kosiarki". Wybrać będzie sobie mógł najwyżej jej producenta...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 10:40 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Do wszystkich zwolennikow downsizingu:

Rozumiem ze wolicie miec malego... erm maly :rotfl:

ale zarty na strone... fajnie, ze robia silniczki 1,2 biturbo czy 1,4... ja wole moje R6. Dlaczego? bo tak czuje... zakupy robi sie emocjonalnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 12:34 
Dziwi mnie tylko dlaczego nie chcą robić małych 6stek :zdegustowany:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 12:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Fryderyk napisał(a):
Dziwi mnie tylko dlaczego nie chcą robić małych 6stek :zdegustowany:


w Mazdach były 1,8 V6. Poza tym 2.0 R6 będzie wydzielało więcej CO od 1,3 biturbo z 3 cylindrami... bo o spalaniu nie można tego z taka pewnością powiedzieć.... zasrana ekologia.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1265
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
beda kosiarki 3 cylidrowe o pojemnosci 1.2L z turbo ze znaczkiem BMW na rynek USA oraz Europy

podejrzewam ze jak tylko bmw wprowadzi te silniki 3 cylindowe , to bardzo szybko pojawia sie na naszych drogach, z powodu nowego podatku ekologicznego lobbowanego przez obecny rzad. Wszystkie samochody ktore maja 4-5 lat i wiecej (rocznik 2008 bedzie traktowany juz jako 2 letni) , z duzymi silnikami 4-6 litra, pojda na złom albo bedzie mozna kupic za smieszne pieniedze, bo wiekszosc wlascicieli nie bedzie stac na placenie podatku w wysokosci od 5 do 10 tys. PLN rocznie. Na drogach bedzie tak jak bylo kiedys za millera, same syfy beda jezdzic :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 13:28 
Paweł. napisał(a):
w Mazdach były 1,8 V6. Poza tym 2.0 R6 będzie wydzielało więcej CO od 1,3 biturbo z 3 cylindrami... bo o spalaniu nie można tego z taka pewnością powiedzieć.... zasrana ekologia.


Nie prawda, po pierwsze BMW już robiło jak dobrze pamiętam 1.2 R6 :ok: Poza tym, takie 1.3 biturbo R6 więcej CO od 1.3 R4 wcale nie będzie CO wydalać


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 14:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk napisał(a):
Dziwi mnie tylko dlaczego nie chcą robić małych 6stek

Termodynamika. Optymalna pojemność cylindra to ok. 300-500 cm3.
Fryderyk napisał(a):
Poza tym, takie 1.3 biturbo R6 więcej CO od 1.3 R4 wcale nie będzie CO wydalać

Więcej cylindrów=więcej elementów ruchomych=większe opory wewnętrzne=większe spalanie. Tak mi się wydaje...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 15:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Fryderyk, gdyby było tak, jak mówisz, to ekologicznym autem byłoby 330Ci. Z mniejszej pojemności skokowej łatwiej uzyskać czyste spaliny niż z dużej... to nie podlega wątpliwości.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 15:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
maaaad napisał(a):
Więcej cylindrów=więcej elementów ruchomych=większe opory wewnętrzne=większe spalanie. Tak mi się wydaje.


powiedz to kierownikom Lancera Evo czy STi którzy nadziwić sie nie mogą czemu ich 300KM R4 wciąga tyle więcej niż V10 507KM :))

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 15:32 
maaaad napisał(a):
Termodynamika. Optymalna pojemność cylindra to ok. 300-500 cm3.


To nie prawda. Konstruktor ma tutaj szerokie pole do popisu. To akurat nie jest żadne ograniczenie.

Boogie napisał(a):
maaaad napisał/a:
Więcej cylindrów=więcej elementów ruchomych=większe opory wewnętrzne=większe spalanie. Tak mi się wydaje.


powiedz to kierownikom Lancera Evo czy STi którzy nadziwić sie nie mogą czemu ich 300KM R4 wciąga tyle więcej niż V10 507KM :) )


Nie trzeba tak extrmalnych przykładów, wystarczy M50B20 i 2.0 R4 jakiekolwiek z odpowiadających M50 czasów :)

Poza tym, te większe opory wcale nie będą tak znacząco wpływać na spalanie, jak objętość.

Paweł. napisał(a):
Fryderyk, gdyby było tak, jak mówisz, to ekologicznym autem byłoby 330Ci


Zależy do czego to przyrównać, w każdym razie 330Ci wg. mnie jest eko :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 16:12 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Boogie napisał(a):
maaaad napisał(a):
Więcej cylindrów=więcej elementów ruchomych=większe opory wewnętrzne=większe spalanie. Tak mi się wydaje.


powiedz to kierownikom Lancera Evo czy STi którzy nadziwić sie nie mogą czemu ich 300KM R4 wciąga tyle więcej niż V10 507KM :))

Turbo żyje, turbo pije \:D/
Nie ma nic za darmo.
Fryderyk napisał(a):
maaaad napisał/a:
Termodynamika. Optymalna pojemność cylindra to ok. 300-500 cm3.



To nie prawda. Konstruktor ma tutaj szerokie pole do popisu. To akurat nie jest żadne ograniczenie.

Nie jestem uprawniony do kwestionowania słów jakiegoś inżyniera, który to napisał, więc przytoczyłem tylko to, co gdzieś kiedyś przeczytałem :)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 21 maja 2009, 16:15 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 17:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15802
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Fryderyk - BMW R6 2.0 nie zejdziesz w mieście do 10l, R4 2.0 konkurencji niejednokrotnie tak.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL