BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 października 2019, 07:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Ja tylko przypominam, że to temat wady/problemy. A w wy tak o pozytywach, jeszcze z tą galerią to już w ogóle zly pomysł... 300ps w wolnossaku, na waltroniku, przecież to długo nie pojeździ...jeszcze jakichś fanboy mitycznego m52 gotowy pomyśleć, że n52 to dobre silniki :zabawa: :zabawa:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 października 2019, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 33
Lokalizacja: Chojnice
Moje BMW: e91 325i
Kod silnika: n52b25
Garaż: Było:
E36 M40
E46 M54
Jest:
E91 N52
Może złe, albo mniej dobre, a może całkiem niezłe...Tylko jak to mierzyć?
.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 13 października 2019, 13:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mariumax napisał(a):
Tylko jak to mierzyć?

ilością przepalonej oliwy ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 października 2019, 05:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 33
Lokalizacja: Chojnice
Moje BMW: e91 325i
Kod silnika: n52b25
Garaż: Było:
E36 M40
E46 M54
Jest:
E91 N52
Jak na 10000 litr, to nie jest źleee :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 października 2019, 20:19 
mariumax napisał(a):
Jak na 10000 litr, to nie jest źleee

Jest bardzo dobrze :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 15 października 2019, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 33
Lokalizacja: Chojnice
Moje BMW: e91 325i
Kod silnika: n52b25
Garaż: Było:
E36 M40
E46 M54
Jest:
E91 N52
A dodam, że zaraz 240000 km....
Napiszę szczerze. Na temat n52 zacząłem czytać, dowiadywać się...już po zakupie.
Tak samo było z m54 na którego złego słowa nie powiem.
Najważniejsze dobrze trafić i....? Dbać jak o swoją miłość. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 stycznia 2020, 05:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e60
Kod silnika: N52B30
Witam Panowie

Przeczytałem cały wątek od deski do deski (zajeło mi to 3 dni, oczywićie nie ciągiem :D ), wyhaczyłem tu dużo ciekawych informacji i chciałbym zrewidować moją nabytą wiedze i zadać parę pytań. Moje dziecie to Kanadolskie 525i, N52B30, 218 KM ze słusznym przebiegiem 338k. Rok produkcji 02.03.2005 Jeżdze nim od lipca 2016 i naprawde nie mogę złego słowao nim powiedzieć, za całej mojej kadęcji najpoważniejszymi naprawami były wymiany dwóch cewek(btw. moj staruszek sprzedał mi prosty patent na szybką diagnoze, która cewka zawiodła). Poprzedni właściciel przekazał mi wszystkie faktury z napraw (swoją drogą przy niektórych można sie uśmiać) i czytając wątek mogłem posprawdzać pare rzeczy. Np. pompa wody w moim samochodze odmówiła posłuszeństwa przy przebiegu 112k.

Z tego co wyczytałem w tym wątku wynika, że:
- Blok silnika jest z tych "przed" wadą
- Odma nie jest zintegrowana z kolektorem (przeglądnełem na szybko realoem i wydaje mi sie ze jest oddzielna)
- w moim kolektorze nie ma zaworów disa
Prosiłbym ludzi lepiej obeznanych odemnie w temacie o potwierdzenie lub wyprowadzenie mnie z błędu.
Czy ktoś wie czy są jeszcze jakieś różnice mniędzy europejskim a amerykanskim N52B30?
Szykuje sie do sprzedaży mojej buni i chciałbym te informacje wykorzystać to jak plus

Co Panowie sądzicie o pracy mojego motoru:
- Zimny

- Ciepły


Troche się pogubiem z tymi dziwnyi odgłosami i zastanawiam się jak ma brzmieć to "cykanie"

- zrobiłem też test korka (dobrze rozumiem? jak zasysa to prawidłowo?)


Ostatnio edytowano 31 stycznia 2020, 11:45 przez DziadekMroz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 31 stycznia 2020, 08:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
disy powinieneś mieć 2, odma - tak jak napisałeś oddzielna a wada bloku?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 lutego 2020, 11:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e60
Kod silnika: N52B30
trollu napisał(a):
disy powinieneś mieć 2


Szukam, zaglądam i znaleźć nie mogę. W miejscu gdzie standardowo montuje się DISA u mnie nie ma nic. Na RealOEM, pokazuje że powinny być a tu klops...

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NE53-USA-03-2005-E60-BMW-525i&diagId=11_3756

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 5 lutego 2020, 15:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
No bo nie Masz disy. Michu też ma 325i n52b30 218ps i robił konwersję kolektora na te z dwoma disami.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 marca 2020, 08:37 
DziadekMroz napisał(a):
Jeżdze nim od lipca 2016 i naprawde nie mogę złego słowao nim powiedzieć, za całej mojej kadęcji najpoważniejszymi naprawami były wymiany dwóch cewek

Użytkuję N52B30 od 2013r, zrobione grubo ponad 100 000 km , i jedynym problemem jaki wynikł to awaria pompy wody. Wiele rzeczy wymieniłem bardziej ze swojej fanaberii niż z musu. W moim przypadku to bardzo solidny silnik.


kszyhu napisał(a):
Michu też ma 325i n52b30 218ps i robił konwersję kolektora na te z dwoma disami.

Teraz jest 330i :cwaniak:
DziadekMroz, możesz to auto zestroić na 258 ps, jak coś to wal do Morphiego (performancelab).


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 marca 2020, 11:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Czy samym softem da się zrobić coś sensownego z N52B25 218KM?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 7 marca 2020, 12:03 
.


Ostatnio edytowano 17 marca 2020, 23:07 przez Michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 8 marca 2020, 19:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Michu napisał(a):
milvs


co to jest ? Na czym polega taka modyfikacja ?

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 8 marca 2020, 19:55 
.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 26 kwietnia 2020, 18:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25AF
Przez przypadek trafiłem na ten wątek i mam rozwiązanie dla problemu z 1 postu jak i aktualnie z 37, jeżeli chodzi o 1 post - wszystkie problemy te same, nie będę się rozwijał - ostatecznie wymiana całego silnika przy przebiegu 364tys, na początku chciałem jeszcze ratować głowice ale jak wywaliło uszczelkę* to dałem sobie na spokój. Po rozebraniu - powodami błędów okazał się zatarty wałek wylotowy, koszt zakupu łoża i wałka większy niż używanego silnika z gwarancją, i tu robi się ciekawie - po zdjęciu głowicy niespodzianka: tuleja na 6 cylindrze :przestraszony: nigdzie w kwitach tego nie znalazłem, temat naprawy zamknięty. Kupiłem n52b25af z e91 wersja 218km bez osprzętu, żeby pasował do e61 została zamieniona miska olejowa i pokrywa zaworów na moje stare :oczami: pokrywy nie było trzeba zmieniać ale wolałem nie ryzykować z odmą (nowa czarna plastikowa), mój kolektor ma 1 dużą dise, wersja 218km ma 2, silnik n52 523i i 525i to to samo różnią się jedynie 1 disą i softem w sterowniku, jeżeli ktoś chce zrobić upgrade z 177 do 218km potrzebuje kolektor z 2 disami i programowanie, samo włożenie odpowiedniego kolektora nic nie da, tą małą dise trzeba zaprogramować. no i spalanie średnio 1L więcej :hyhy:

wersja skrócona : n52b25 + kolektor 2disy + upgrade softu = 218km

Powodzenia :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 1 lipca 2020, 21:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62
Witam

Czy po wymianie kolektora na ten z 2 disami ale bez upgrade'u softu samochód będzie normalnie jeździł (tzn. po staremu czyli 177km) do czasu upgrade'u softu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 czerwca 2022, 09:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Czy wie ktoś może czym różni się "standardowe" n52b30 258km od takiego n52 które występowało w e70 i miało 272km ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 czerwca 2022, 10:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Chyba sam soft, bo wizualnie wyglądają tak samo. Tam już pojawiły się alu śrubki w kilku podzespołach i może być problem z wymianą głupiej uszczelki pokrywy zaworów, a lubi tam sobie ciec...

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N52, N53 - opinie/wady/problemy
PostNapisane: 12 czerwca 2022, 13:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Lincoln, miałem w e83 ten silnik , przebieg pod 300 tys km i wymieniałem odmę (jest wraz z pokrywą jest) i w sumie nie było żadnego problemu z gwintami

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 748 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL