BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2024, 00:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 12:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
--==Mały==-- napisał(a):
Jak już byśmy się czepiali dalej...


No właśnie. Jeśli naprawdę naszym celem jest "czepianie się", to zawsze się coś znajdzie. Tylko, że zwykle jest to szukanie dziury w całym.

Cytuj:
... to właśnie taka kierownica jak Ty masz ma bardzo dziwną skórę nie miła w dotyku plus nici,które drażnią ręce.


Dopiero filmując porównanie mych samochodów zauważyłem wizualnie te przeszycia. Wcześniej niczego nie czułem, więc nie mogę się zgodzić z Twoją opinią. Niemiłe w dotyku jest jedynie to, że kierownica jest twarda. Tę w M3 E90 trzyma się przyjemniej z powodu elastyczności jej powierzchni, natomiast sama skóra na pewnie nie jest dla mnie niemiła.

Cytuj:
Bardzo gumowato wygląda poduszka powietrzna dziwny materiał i struktura podobna do renaulta clio.


Tu nawet nie wiem o czym mówisz, więc i to mi, najwyraźniej, zupełnie nie przeszkadza.

Cytuj:
Sufit też jest z innego materiału nie jest to duża różnica bo już w E9X był nie przyjemny (w E46 miły materiał ala plusz) ale wg mnie w F30 ma brzydką fakturę.


Znowu na mój gust i moje oko niczym się te materialy nie różnią.
Cytuj:
Takie detale ale denerwujące. Zwróć też uwagę na zabudowanie diody od alarmu w lusterku wstecznym E9X vs F30


Nie mam tam żadnej diody, więc z pewnością mnie to nie denerwuje. :hyhy: Ja w ogole staram się jak mogę nie denerwować byle czym, bo naprawdę szkoda na to życia.

Cytuj:
wykończenie podszybia patrząc od strony szyby w F30 widać wszystko co jest pod maską w E9X było już słabo ale w F30 mega brzydko w E46 był wykańczający plastik.


O ile pamiętam pierwszy wpis w tym wątku, Twojego autorstwa, to dotyczy on porównania E90 i F30. Podejrzewam, że w BMW 501, a nawet w 2002 znalazłbyś wiele elementów, które były staranniej i lepiej wykonanych niż w F30 - i odwrotnie. Ale Ty byłeś, cytuję, "w strasznym szoku" :zdziwko: porównując E90 i F30.

Cytuj:
F30 brak wykończenia plus brzydkie zgranie błotnika i maski
F30 krzywa linia błotnika + nie dochodząca uszczelka (auto odebrane 12.2014r ma 2 miesiące)


Niedopracowane szczegóły można znaleźć w każdym aucie z każdej epoki. A co do "brzydkiego zgrania błotnika i maski", to nie wiem za bardzo, czy Ci chodzi o sam projekt, czy jego wykonanie? Ja tam nie widzę żadnego problemu z tym zgraniem, ani w E90, ani w F30. U mnie nawet lepiej to wygląda w F30, ale moje E90 nie jest już dziewicą i maska była zdejmowana parę razy, więc pewnie dałoby się ją lepiej spasować.
Natomiast co do designu, to rzecz gustu. Sam nie wiem który wygląda lepiej. Pewnie dla większości ludzi, łącznie ze mną, nie ma to żadnego znaczenia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Cytuj:
To są wszystko detale można powiedzieć,że się czepiam ale mi przeszkadza brak takich pierdół kosztują gówno w produkcji a sprawiają wrażenie niedokończonego auta i psują ogólny obraz samochodu.


Czepiasz się, czepiasz. To są wszystko detale, na które ja nawet bym nie zwrócił uwagi i nie mają dla mnie żadnego znaczenia. Żeby człowiek tylko takie problemy miał w życiu... :D

Cytuj:
Porównując już E9X na E46 takich rzeczy jest dużo (brak zaślepek śrub w przeciwsłonecznikach) a w F30 poszli jeszcze dalej.


A ja mam wrażenie, że tych rzeczy jest mało i że wszystkie jakie mogłeś znaleźć wyciągnąłeś już tutaj. A w F 30 nie tylko nie poszli dalej, ale powrócili do tego, co, jak twierdzisz, jest w E46 i śruby daszka przeciwsłonecznego są ponownie zakryte. Najpierw E90, potem F30:

Obrazek Obrazek

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 14:16 
A to nie jest z tym podszybiem tak ze w e46 wycieraczki byly na wierzchu a w f30 sa schowane za maska zeby nie swiszczaly przy duzych predkosciach i dlatego nie ma tam plastiku?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 14:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Lesio mi sie wydaje,ze wycieraczki chowaja zeby ochronic pieszego przy potraceniu ale nadal nie przeszkadza to w zalozeniu tam plastiku.
Wczoraj wymienialem wycieraczki w skodzie rapid za 40tys i tez byly pod maska trzeba bylo otworzyc do wymiany ale plastik wykonczeniowy byl z zewnatrz wygladalo to schludnie.
Hiobie nie kazdy jest esteta nie kazdy zwraca uwage na szczegoly ja auta traktuje bardzo szczegolowo hobbystycznie jak bym podchodzil do nich jak do srodka przemieszczania z punktu a do b to jezdzil bym pewnie wiecznie brudna fabia i mial wszystko gdzies ale auta bmw sa jednymi z najdrozszych na rynku poza super carami i w mojej opinii mozna czegos oczekiwac skoro auto kosztuje 50-100% wiecej od porownywalnych modeli innych producentow.
O spasowanie blotnika i maski chodzilo mi od strony podszybia.
Na srubki przeciwslonecznika nie patrzylem w f30 fajnie ze chociaz to jest na plus.
Mialem wszystkie modele serii 3 od e30 w gore w sumie ok 30 bmw i coraz wiecej nie podoba mi sie w tej marce. Wiem,ze sa takie czasy ale nie u wszystkich producentow widac oszczednosci nawet na pierdolach a tak jest w bmw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 15:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
--==Mały==-- napisał(a):
Hiobie nie kazdy jest esteta nie kazdy zwraca uwage na szczegoly ja auta traktuje bardzo szczegolowo hobbystycznie jak bym podchodzil do nich jak do srodka przemieszczania z punktu a do b to jezdzil bym pewnie wiecznie brudna fabia i mial wszystko gdzies ale auta bmw sa jednymi z najdrozszych na rynku poza super carami i w mojej opinii mozna czegos oczekiwac skoro auto kosztuje 50-100% wiecej od porownywalnych modeli innych producentow.
O spasowanie blotnika i maski chodzilo mi od strony podszybia.
[...]
Mialem wszystkie modele serii 3 od e30 w gore w sumie ok 30 bmw i coraz wiecej nie podoba mi sie w tej marce. Wiem,ze sa takie czasy ale nie u wszystkich producentow widac oszczednosci nawet na pierdolach a tak jest w bmw.


Jasne, nie każdy jest estetą i nie każdy, albo raczej mało kto kupuje BMW dlatego, że ma jakieś śrubki przykryte plastikiem.

Nie miałem 30 samochodów BMW, pewnie nie miałem 30 samochodów w ogóle, jeśli nie doliczymy do tego moich trucków, ale nie dla estetycznych doznać wybrałem tę markę.

Mnie też coraz mniej się podoba w samochodach BMW, ale to nie ma nic wspólnego z ich estetyką. Uważam, że firma podąża w złym kierunku w dziedzinie ustawień aut, zawieszenia, utraty neutralnej charakterystyki na rzecz podsterowności - bo tak bezpieczniej, nie podoba mi się elektryczne wspomaganie układów kierowniczych i zamiana wolnossących szóstek na uturbione czwórki.

F30 jest idealnym samochodem dla mojej żony. Takie trochę lepszy Audi A4 B6, z którego ona się przesiadła. Ja jednak nie zamieniłbym swojego M3 E90 na jego następcę. Ale nie dlatego, że ma jakieś estetyczne niedoskonałości. To jest sprawą czwartorzędną. Nie zamieniłbym go po prostu dlatego, że uważam E90 M3 za lepszy samochód pod względem mechanicznym, zwłaszcza, że mój ma trochę podniesioną moc.

Miesięcznik Car And Driver corocznie robi listę 10 najlepszych samochodów. Od 1992 roku do 2014 BMW "3" był na tej liście każdego roku. W 2015 po raz pierwszy od 22 lat z niej wyleciał. Na listę natomiast trafił M235i, bo, jak podkreślali to testujący go dziennikarze, zarówno wymiarami, jak i osiągami bardzo przypomina M3 E46. Tymczasem "trójka" podąża śladem "piątki" i staje się dupowozem dla starzejących się zamożnych Niemców i Amerykanów, którzy nigdy nie sprawdzą jego granicznych możliwości, bo i tak zawsze będą jeździć na 20, czy 50% możliwości tego auta.

Tragedią dla entuzjasty motoryzacji nie jest brak osłonek plastikowych, ale brak tego, co było obecne w samochodach BMW od modelu 2002Ti: Doskonałych właściwości trakcyjnych. A jeszcze większą tragedią będzie dzień, gdy Bawarczycy rzeczywiście zaczną ponownie zwracać uwagę na te wizualne pierdołki i zaczną robić z BMW prawdziwego Lexusa.

Zresztą już dziś w amerykańskiej prasie podkreśla się, że w momencie, gdy Lexus zaczyna po raz pierwszy robić naprawdę doskonale auta dla entuzjastów motoryzacji, BMW odchodzi szybkim krokiem w kierunku komfortu, luksusu i elegancji, czyli tego, z czego zawsze słynął właśnie Lexus. A przykładem tego jest BMW F10 i Lexus GS 350 F Sport. Wstyd powiedzieć, ale to ten pierwszy jest po prostu autem luksusowym, a drugi śmiało można zaliczyć do kategorii "Sport sedan". A w 535 GT mojego szwagra, gdy się włączy ustawienie zawieszenia na "komfort", to na krakowskich dziurach buja się auto tak, jak 30-letni Buick. :kwasny:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 16:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Hiobie :ok: w pelni zgadzam sie z tym co napisales dokladnie to samo poczulem w f30 zgadzam sie z Toba w 100%.
Jak pierwszy raz jechalem e92 pierwsza mysl hmm cos nie tak z plastikami cos trzeszczy dziwne ale potem banan nie schodzil z geby auto prowadzilo sie rewelacyjnie lepiej niz e46 m3 bylem w szoku i do tej pory mam ochote wrocic do tego modelu wlasnie dla prowadzenia. Jedyny minus to elektryczne wspomaganie.
W F30 przezylem mega rozczarowanie.
Przejechalem kilka km i mowie do kolegi (uzytkownik f30) wlacz sport i wszystko najsztywniej bo auto myszkuje i nie kontroluje go do konca jest za miekko a on na to masz na max zobaczysz co sie stanie na komforcie itd i wtedy kompletna tragedia zero kontroli i wrazenie plywania tylu auta jak przy zuzytych elementach gumowych od razu zwolnilem bo balem sie szybko tym jechac.
Dopiero po jezdzie zaczalem ogladac auto dalej i czepiac sie detali co tylko dopelnilo bardzo slaby obraz auta. Na bmw klub polska tez jest uzytkownik ktory odebral f30 z serwisu i wrocil na kontrole geometri bo auto myszkowalo a bmw mowi ze wszystko ok bylo kupic zawieszenie m ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Przecież M4 ma lepsze czasy na wszystkich torach. To jak e92 M3 może być lepsze pod względem mechanicznym? :orany:
Dla przykładu czasy e92/F30:

Sachsering 1.40,52/1.37,74
Hockenheim short 1.13,96/1.12,80
Balocco 2.57,50/2.55,91
Magny-cours club 1.24,90/1.23,72


Dodatkowo sporo mniejsza masa i silnik z ogromnym potencjałem na wzrost mocy. To tak, żeby nie było, że nie ma progresu mechanicznego w nowych generacjach :cool:

W tym temacie kolega suchin wrzucił filmik viewtopic.php?f=8&t=137454&start=80 - od 26min jest M3, wygląda genialnie w tym kolorze i z białą skórą :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 19:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ma lepsze czasy bo jest szybsza nie wiadomo jak z prowadzeniem mimo wszystko w temacie nie rozmawiamy o ///m i nie o serii 4 tylko o serii 3 sedanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 19:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
j27 napisał(a):
...
Dodatkowo sporo mniejsza masa...

M4 DKG 1612 kg, M3 E92 DKG 1650 kg
spore 38kg roznicy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 19:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Na tych torach bardziej liczy się prowadzenie niż moc. Po drugie stawiam, że porównywalnie wyposażone i z porównywalnym silnikiem F30 będzie szybsze od e90.

Wujek ta waga to standard z katalogu? Ponoć M4 miało być ponad 100kg lżejsze od poprzednika :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
melon666 napisał(a):
odnosnie samej jakosci to f30 nie macałem - nie wypowiadam sie ale e90 obmacałem dosyć dokładnie, e46 macam codziennie, jak dla mnie e46 ma lepszą jakość wykonania


Miałem E46 prawie 2 lata teraz mam E90 prawie rok inie zgodzę się. Materiały są porównywalnej jakości. Poza elementami pokrytymi "gumkowaniem" które bardzo łatwo się łuszczą od zadrapania paznokciem lub dokładnego czyszczenia takie jak wykończenie kierownicy (sportowa i M-Pakiet) czy plastik w okół przycisków otwierania szyb. Ten sam problem trapił E60-tki

Przykład (dość drastyczny) z internetu
Obrazek

Ale przyznać trzeba, że i E46 miało z tym problemy chyba większość to zna :P
Obrazek

Pomijam kwestię o których pisał Mały post wyżej o porównaniu E46 do E90....bo...no cóż ma rację :P

Z moich obserwacji powiem szczerze, że wnętrze E46 szczególnie zimą dużo bardziej trzeszczy w czasie jazdy niż E90 w którym nawet przy -10 i dziurach na drodze w środku nic nie hałasuje. Na minus w E90 czuć bardziej wibracje silnika czy na lewarku czy w fotelu. Może to kwestia tego, że teraz mam R4 a w E46 miałem R6.
Poza tym w E90 zbliżam się do 200.000 km i środek śmiem twierdzić mam jak nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 20:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Pisząc o gorszym prowadzeniu się samochodów F30 niż E90 miałem na myśli całe spectrum aut. Nowe M3/M4 jest szybsze z kilku powodów. Jest testowane dzisiaj, a czasy M3 E90 są zwykle sprzed kilku lat. Dziś wystarczyłoby założyć nowsze, a zatem lepsze opony do E90. by coś z tego czasu urwać. Po drugie F80/82 ma lepsze hamulce. Po trzecie ma trochę większą moc i zdecydowanie wyższy moment obrotowy, zatem i czasy na torze muszą być lepsze. W końcu te modele dzieli siedem-osiem lat, a to jest prawdziwa przepaść.

Podobnie było z poprzednią generacją. M3 E46 był rewelacyjnym samochodem, czymś, o czym się marzyło nie mogąc spać po nocach, a dziś można kupić praktycznie taki sam samochód, płacąc za niego mniej, niż się płaciło te kilkanaście lat temu. Nazywa się on BMW M235i.

Natomiast jest jeszcze inne zagadnienie dotyczące eMek. E30, E46, czy E90 były czymś "specjalnym", niezwykłym. Czymś, co zachwycało wszystkich, którzy je testowali. Wystarczy przypomnieć opinie o M3 E90, jakie cytuje Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M3#Critical_reception :

Arthur St. Antoine of Motor Trend magazine says: "World's single greatest car? Seriously? Yes – the new BMW M3 is unquestionably a contender. Probably no other car combines so many virtues – speed, handling, good looks, roominess, practicality – into one package. Driving the new BMW M3 is an absolutely blissful experience, flooding your brain with dopamine as if you were arriving to courtside seats at the Lakers game with Jennifer Connelly on your arm." -and- "If you put an F1 car and a premium sedan in a blender, the M3 would be the cocktail that pours out. Mmmm, nothing else like it. A toast then: To the BMW M3, the greatest all-around car in the world."[58]
Mark Gillies of Car and Driver magazine says: "A car has got to be pretty spectacular to win over the curmudgeons here at 1585 Eisenhower Place, especially when familiarity sets in over the course of 40,000 miles. But our Sparkling Graphite Metallic M3 did indeed win us over.", and "Based on our experience, the current M3 is the world's all-around best car for the money, although several staffers would have preferred to trade some of the coupe's looks for the added practicality of the sedan.", and "This is the finest car on the market, period."[59]
Ezra Dyer of Automobile magazine once suggested that "...car magazines generally regard the M3 the same way a four-year-old regards Santa Claus."[60]
Jeremy Clarkson of BBC television show Top Gear says: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."[61]
Mark Magrath of Edmunds Inside Line wrote these comments after driving a 2009 E90 M3 saloon in the canyons of Southern California: "This is the best most complete car in the world. It's actually a bargain for what you get. Wow."[62]


Me E90 wygrywało każdy test porównawczy z innymi autami. F80/82 dalekie jest od wzbudzania zachwytu. Nie ma entuzjastycznych opinii. Nie powala na kolana. Często się powtarza opinia, że to takie trochę lepsze 335i i w sumie nic specjalnego.

Road and Track zrobił ranking siedmiu najlepszych "trójek" wszechczasów. http://www.roadandtrack.com/car-culture ... es-models/ Oto kolejność:

7. E21 323i
6. E36 M3
5. E90 335i
4. E30 325i
3. E46 M3
2. E90 M3
1. E30 M3

Żaden F30/F80/82 nie załapał się na listę, bo też nikogo wśród entuzjastów nie zachwycają te auta. Nie znaczy to, że są złe, tak samo, jak nie były złymi samochodami Mercedesy AMG C63, czy Audi RS4 w czasie, gdy E90 debiutował, ale M3 utracił coś, co miał przez kilka pokoleń i rzeczywiście stał się taką trochę lepszą wersją 335-ki.

A co do możliwości wyciśnięcia większych mocy z tego silnika, to jasne, na pewno się da. Tak, jak da się to zrobić w przypadku silnika V8 z M3 E90, czy silnika z E46. Na pewno będzie wielu takich, którzy wyduszą z niego drugie tyle. Ale to można zrobić i z silnikiem Supry, i każdej Hondy i wielu innych samochodów. Jednak nie o to chodzi. Pewnie czas dopiero pokaże jak się F80/82 przyjmie, ale na razie nie widzę tego entuzjazmu, z jakim przyjmowano eMki E46 i E90.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 20:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Znow zgadzam sie z Hiobem w kazdym calu M4 jest ciekawym autem ale nazwanie go najlepsza wersją 335i ze szperą nie jest przesadą. Poprzednie modele M3 nie mialy nic wspolnego z najmocnienszymi cywilnymi wersjami to byly całkiem inne samochody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Te wszystkie cytaty od różnych guru motoryzacji są ok., bo budują klimat i nastrój i jest się czym ekscytować i można prowadzić dyskusję.
Natomiast sam kilka razy wspominałeś, że e9x M3 bez kompresora to auto trudne w codziennym użytkowaniu, ze względu na wysokoobrotowy charakter - i ta twoja opinia jest więcej warta dla przeciętnego miłośnika bmw od tych wszystkich podniet guru dziennikarskiej motoryzacji;)
Mnie się wydaje (patrząc po rankingu najlepszych/najfajniejszych 3er wszechczasów - cokolwiek to znaczy), że największym przełomem był 2006 rok i wypuszczenie silnika 3.0 biturbo. Do tej pory jest to prawdziwy majstersztyk i lepszego nie ma na rynku (mimo tylu lat od premiery) i beemka na nim ciągle w jakiś sposób bazuje.
Nie wiem ile nowa "efka m" wytrzyma, ale dodawanie w niej kolejnych PS ma innych charakter (stawiam, że jest skuteczniejsze, efektywniejsze i trwalsze) niż dodawania kompresorów i turbo do fabrycznie wolnossących silników.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Na pewno jest tańsze... E30 dwa razy jako jedyny model na liście, szkoda, że frabrycznie nie szło E30 328i. :cwaniak: ;)

Brak szpery mechanicznej to porażka w niższych wersjach. Niedawno na prostej drodze lekko przyprószonej zakopała się babka nową siódemką... musiałem popchnąć. Każde stare BMW z mechaniczną szperą by wyjechało z tego bez zająknięcia...

M3 nie powinno być lepszą wersją 335i z dźwiękiem z głośnika... litości.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 12 lutego 2015, 23:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
j27 napisał(a):
Natomiast sam kilka razy wspominałeś, że e9x M3 bez kompresora to auto trudne w codziennym użytkowaniu, ze względu na wysokoobrotowy charakter - i ta twoja opinia jest więcej warta dla przeciętnego miłośnika bmw od tych wszystkich podniet guru dziennikarskiej motoryzacji;)


Nie tyle trudne, co nie tak przyjazne kierowcy, jak 335i. Nadal uważam, że dla znakomitej większości kierowców 335i, a nawet 228i jest lepszym samochodem. Problemem M3 E90 jest relatywnie niski moment obrotowy w tym zakresie,w którym zwykle się jeździ, czyli 1500-2500 obrotów. M3 jest wtedy łagodne jak baranek, ale po co kupować takie auto, by tak nim jeździć? W tym zakresie obrotów 335i, nie wspominając nawet 335d, jest po prostu mocniejsze. Jeździć "na pełny gwizdek" po mieście się nie da, bo się kończy tak, jak skończył "Boguś". Nie zapominajmy, że po ruszeniu tym samochodem, zaledwie niecałe 5 sekund później, zmieniamy z dwójki na trójkę jadąc niemal 120 km/h. Pozostaje jazda "na pół gwizdka", ale wtedy samochód jest nerwowy i każde drgnięcie nogi na pedale gazu to nieprzyjemne szarpanie samochodem.

Oczywiście dziś, gdy mam już to auto 3 i pół roku, znacznie płynnej nim jeżdżę, także gdy jadę na 75%. Zapewne też ze skrzynią DCT płynna jazda jest znacznie łatwiejsza, ale to w niczym nie zmienia faktu, że to jest auto dla wariatów, albo jest to marnowanie pieniędzy. Podobnie zresztą jak każde auto podobnej mocy. Taki już jest charakter tych samochodów.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 14 lutego 2015, 08:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
trucker_hiob, wolnossący silnik i 2500rpm?
Wiadomo że z takich obrotów nie wystrzelisz i że nowoczesny turbodoładowany silnik lepiej przyspieszy. Ale rozmawiamy o przyspieszeniu do 50km/h czy 80 km/h jeśli chodzi o miasto. A M3 nie do takiej jazdy zostało stworzone. Poza tym nie jechałem jeszcze M3 e9X, ale myślę że silnik 4,0 w 3er ma kilka Nm które potrafią rozpędzić to małe auto po mieście z 1500rpm. Ja na miasto wolę silnik wolnossący niż mega kopa i wciskanie w fotel od najniższych obrotów a następnie zmiana biegu i znowy mega odjazd do 50km/h lub mniej bo ktoś przed Tobą ma wolniejsze auto ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 14 lutego 2015, 15:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Co do 1er i decyzji o wprowadzeniu FWD w kolejnej generacji po F20:
Słyszałem, że w UK BMW spytało się właścicieli 1er czy wiedzą, na którą oś przekazywany jest napęd w ich autach. 80% posiadaczy 1er tego nie wiedziało. A skoro nie widać różnicy - to po co przepłacać? FWD zdaje się, że jest tańszy w produkcji.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 14 lutego 2015, 15:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kto nie widzi różnicy ten nie widzi... :orany:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 14 lutego 2015, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Pablo325i napisał(a):
trucker_hiob, wolnossący silnik i 2500rpm?
Wiadomo że z takich obrotów nie wystrzelisz i że nowoczesny turbodoładowany silnik lepiej przyspieszy. Ale rozmawiamy o przyspieszeniu do 50km/h czy 80 km/h jeśli chodzi o miasto. A M3 nie do takiej jazdy zostało stworzone. Poza tym nie jechałem jeszcze M3 e9X, ale myślę że silnik 4,0 w 3er ma kilka Nm które potrafią rozpędzić to małe auto po mieście z 1500rpm. Ja na miasto wolę silnik wolnossący niż mega kopa i wciskanie w fotel od najniższych obrotów a następnie zmiana biegu i znowy mega odjazd do 50km/h lub mniej bo ktoś przed Tobą ma wolniejsze auto ;)


Oczywiście, że samochód rozpędza się bez protestów i całkiem żwawo od 1500 obrotów, ale... Ale jest pewne "ale", mianowicie takie, że w tym zakresie obrotów 335i i 335d rozpędzały się żwawiej. Jeśli więc ktoś miał opory przed kręceniem tego silnika ponad, powiedzmy, te 5-6 tys obrotów, to nie wykorzystywał potencjalu tego auta. Dla takiej osoby naprawdę lepszym zakupem byłby 335i.

Ja nie wiem, czy wolałbym silnik wolnossący, czy nie. Trudno uogólniać. Miałem 25 lat temu Saaba 9000 turbo - fajne auto w tamtych czasach, ale charakterystyka silnika niemalże taka, jaką miałem w mojej Kawasaki Ninji R250. Różniły się tylko zakresem obrotów. W Saabie do 3 tys obrotów -nic, przekraczając 3 tys zaczynał mielić oponami na suchym asfalcie. Ninja - choć bez turba, miała podobną charakterystykę. Poniżej 6 tys słaby, jakbym jechał na komarze. Od 6- do 10 zaczynał odżywać, od 10-14 - szatan, nie kogut. 40 KM z pojemności 250 w leciutkim motocyklu. Jak ktoś nie uważał na to co robi, to mógł spaść z siodełka, bo przednie koło samo szlo do góry. :hyhy:

Ale... ale silnik w 328i zachowuje się zupełnie inaczej. Bardzo linearny przyrost mocy. Nie odczuwa się żadnych dziur, czy nagłych wzrostów mocy. Jeszcze lepiej to wygląda w silniku z kompresorem, który po prostu zachowuje się jak wolnossący silnik o większej pojemności. Na dodatek, ponieważ doładowanie rośnie zawsze ze wzrostem obrotów, bardzo liniowo, zachowuje się tak, jakby ta pojemność się też zwiększała. :D

Nie wiem jak będzie z trwałością 328, ale jeśli będziemy mieć to auto z 10 lat, to pewnie będzie miał ze 150 tys km. Ale odczucia z jazdy tym samochodem, zwłaszcza, że to jest nasze spokojne, rodzinne auto, auto przede wszystkim żony, są megapozytywne.

MatiKosa napisał(a):
FWD zdaje się, że jest tańszy w produkcji.


Będzie to pewnie po prostu krewniak Mini, jakaś wspólna płyta podłogowa, wspólne silniki i skrzynie. Z biznesowego punktu widzenia nie ma sensu produkowanie dwóch platform dla dwóch podobnych samochodów. Poza tym Mercedes już to zrobił - i zarabia na tym, więc czemu BMW nie miałby tego zrobić?

W końcu Audi od lat przekonuje, i to dość skutecznie, że auto segmentu premium może mieć przedni napęd. Podobnie Volvo, robił to też (choć nieco mnie skutecznie :wstyd: ) Saab.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F30 gdzie jest jakość?
PostNapisane: 14 lutego 2015, 20:46 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
trucker_hiob napisał(a):

Cytuj:
Sufit też jest z innego materiału nie jest to duża różnica bo już w E9X był nie przyjemny (w E46 miły materiał ala plusz) ale wg mnie w F30 ma brzydką fakturę.



Znowu na mój gust i moje oko niczym się te materialy nie różnią.

.
.
.

Obrazek Obrazek


hiobie tylko po tych zdjęciach widać, że podsufitki są inne

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL