|
Przyjaciel forum |
Posty: 3355 Lokalizacja: Katowice Moje BMW: E36 323ti Compact Kod silnika: M52B25
|
BMW X3
http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/ne ... bmw_x3.htm
<embed src="http://img201.imageshack.us/slideshow/smilplayer.swf" width="426" height="320" name="smilplayer" id="smilplayer" bgcolor="FFFFFF" menu="false" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" flashvars="id=img201/1303/1156413432fmn.smil"/>
Literka "X" już tradycyjnie oznacza u BMW samochód z napędem na cztery koła. X3 to najmłodszy produkt z Monachium złudnie przypominający, znany już, model X5. Ciekawe, jak wiele osób pomyli model X3 z X5. Być może, gdy obydwa samochody stoją obok siebie, widać pomiędzy nimi różnice, jednak w pojedynkę jedno auto trudno odróżnić od drugiego. Nic dziwnego; pomijając podobieństwo stylizacyjne, X3 jest raptem o 10 cm krótszy, 2 węższy i 3 centymetry niższy od X5. Sami więc widzicie, że o pomyłkę nietrudno. Mimo to nowy X3 jest adresowany do zupełnie innej grupy klientów niż X5.
SUV i SAV Według przedstawicieli BMW, różnice między tymi autami są jeszcze większe. X5 to SUV (Sports Utility Vehicle), natomiast X3 mieści się w kategorii SAV (Sports Activity Vehicle). Wszystko jasne? Nic dziwnego, że nie, bo tak naprawdę w obydwu koncepcjach chodzi o to samo: rekreacyjno-terenowy samochód służący do aktywnego wypoczynku. A więc jaka jest między nimi różnica? BMW odpowiedziało sobie samo na to pytanie. X3 ma być bardziej dynamiczny w prowadzeniu, to coś w rodzaju wyżej zawieszonego, wielozadaniowego, sportowego kombi. Aha... teraz już wszystko wiemy.
W jednym punkcie BMW na pewno ma rację. X3 prowadzi się niemal jak osobowe kombi. W zakrętach wysoka karoseria niemal nie przechyla się na boki. Precyzja prowadzenia i podatność auta na szybkie zmiany kierunku jazdy są godne podziwu. Jedynie w ciasnych zakrętach X3, z powodu dużej masy (1835 kg), cierpi na silne wypychanie przodu na zewnątrz zakrętu.
Zawieszenie tego SAV-a pochodzi z czteronapędowej "trójki" kombi. W terenie mocny ma być nowo skonstruowany system napędu na cztery koła, pod nazwą xDrive. Zawiera on elektronicznie sterowane sprzęgło lepkościowe, które rozdziela moment napędowy pomiędzy osie. Co ciekawe, xDrive współpracuje z sensorami systemu stabilizującego DSC. Właśnie stąd czerpie swoje informacje o tym, które koło uślizguje się, a następni błyskawicznie przełącza moc na koło z lepszą przyczepnością. Sprawdziliśmy - w niezbyt trudnym terenie X3 nawet nieźle sobie radzi.
GTI na drodze Oferowane jednostki napędowe znane są już z innych modeli BMW. Początkowo samochód dostępny będzie z dwoma trzylitrowymi, rzędowymi, sześciocylindrowymi silnikami: benzynowym o mocy 231 KM, i dieslem, o mocy 204 KM. Później paleta ma być poszerzona m.in. o mniejsze, czterocylindrowe jednostki. Na sprawdzenie, czy wbudowane do SAV-a, ważącego 1,8 tony, czterocylindrowego silniczka to dobry pomysł, przyjdzie nam poczekać do roku 2004.
Na razie rzędowa "szóstka" zapewnia znakomitą kulturę pracy i osiągi, którymi chciałby się pochwalić niejeden GTI. Od 0 do 100 km/h X3 3.0i przyspiesza w 7,8 s i rozpędza się maksymalnie do 210 km/h. Z pakietem sportowym, w skład którego wchodzą m.in. większe koła (235/50 R18), osiąga newet 224 km/h. Silnik współpracuje z sześciobiegową ręczną lub pięciobiegową automatyczną przekładnią produkcji GM.
Wnętrze jest bardzo obszerne i, jak przystało na samochód z Monachium, solidnie wykończone. Przejrzysty kokpit, wygodne siedzenia z dobrym trzymaniem bocznym, wszystko tak, jak powinno być. Jedynie gryfy (uchwyty) w drzwiach są stylizacyjną abstrakcją, do której trzeba przywyknąć. Nie podobały nam się także boczne progi karoserii, które wystają tak bardzo, że przy każdym wsiadaniu i wysiadaniu brudzimy sobie nogawki.
To też pociecha BMW X3 kupować mają głównie młodzi, dynamiczni i "sportowi" ludzie. Czy jednak będzie ich na nie stać - to zupełnie odrębna kwestia. Wysoka cena to jeszcze jedna wspólna cecha, którą X3 dzieli z X5. W Niemczech za model 3.0i zapłacić trzeba 40.300 euro (X5 - 43.950). Na Polskim rynku samochód pojawi się w salonach razem z "szóstką" coupe, w styczniu 2004. I jego cena będzie pewnie jeszcze wyższa. Jedna dobra wiadomość to fakt, iż - jak zapewnia BMW Polska - modele na nasz rynek będą lepiej wyposażone od wersji zachodnioeuropejskich. Zawsze to jakaś pociecha.
DANE TECHNICZNE SILNIK Budowa - benzynowy, R6, 4 zawory na cylinder Pojemność - 2979 ccm Moc maksymalna - 231 KM przy 5900 obr/min Moment maksymalny - 300 Nm przy 3500 obr/min PRZENIESIENIE NAPĘDU Napęd - na cztery koła Skrzynia biegów - manualna, 6-stopniowa NADWOZIE Długość/szerokość/wysokość - 4565/1853/1674 mm Rozstaw osi - 2797 mm Masa własna - 1835 kg PODWOZIE Zawieszenie przód - wahacze poprzeczne Zawieszenie tył - podwójne trójkątne wahacze poprzeczne Hamulce przód/tył - tarczowe wentylowane Opony - 235/55 R18 OSIĄGI Przyspieszenie 0-100 km/h - 7,8 s Prędkość maksymalna - 210 km/h Średnie zużycie paliwa - 11,4 l/100 km
_________________ Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB
moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145
Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact
|
|