BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 16:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co oznacza skrot "IS"
PostNapisane: 24 lutego 2009, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
tak jak w temacie zastanawia mnie co oznacza skrot "IS", siedzielismy ostatnio z kolega ale nic nie wymyslilismy a google mi nie pomoglo, wiec prosze was o rozwianie moich watpilowsci. Wiem ze nie powinienem zadawac tego pytanie ale jednak :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 23:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
iS to oznaczenie silnika 4-cylindrowego BMW z rozrządem DOHC

mowa oczywiście o e36

bo w e53 oznacza topową wersję sportową

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
no i dziekuje przyjacielu o to wlasnie mi chodzilo, tylko zastanawia mnie tez cos innego skoro ma taka sama pojemosci na 318 to dlaczego jest tak duza roznica koni ? :D oczywiscie chodzi o E36

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 23:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
jest kilka rzeczy, mogę się pomylić, bo nie specjalnie się znam na e36, ale

16-zaworowa głowica
tzw. barany, czyli sportowy kolektor wydechowy
wyższy stopień sprężania

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 23:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
aha...no troszeke mi temat rozjasniles kolego dzieki jeszcze raz. Teraz jak ktos sie mnie zapyta to przynajmniej bede wiedzial co powiedziec, bo jak narazie to mowilem sport "bla bla bla " hehehe

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 12:56 
Kucharz napisał(a):
iS to oznaczenie silnika 4-cylindrowego BMW z rozrządem DOHC

mowa oczywiście o e36


nie, niestety nie prawda i nie można się z tym zgodzić.

jeśli chodzi o 318is, to faktycznie, oznacza to silnik M42 lub M44 z 16 zaworową głowicą i baranami, ale jednak mowa o is w kontekście e36 i tylko o tym, to jest niepełna wypowiedź.

i oznacza fuel injected, czyli elektroniczny wtrysk paliwa
s oznacza sport. s może oznaczać zmiany w body-kicie, silniku, wyposażeniu w środku etc.

Więc is oznacza auto z elektronicznym wtryskiem paliwa z pakietem sportowym, jakkolwiek można go rozumieć.

w e36 oprócz 318is, był także 325is, który na pewno wychodził w stanach, słyszałem też o 328is (rynek kanadyjski ? ) jednak nie wiem dokładnie co dokładnie wchodziło w skład pakietu "s", gdyż silniki były te same, jak dobrze pamiętam.

Tak więc, is nie oznacza 16 zaworowego r4. oznacza to tak jedynie w potocznej mowie.

A tego potocznego znaczenia prawdziwy fan BMW nie może zaakceptować :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 13:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Na rynkach Kanady i US is oznacza po prostu wersje Coupe E36.
Wystepowalo 318is, 323is, 325is i 328is.

Na naszym rynku wychodzily jednak 318is w sedanie czyli Kucharz ma racje ze w EU to oznaczenie silnika 1.8 i 1.9 o mocy 140km.

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 13:58 
Krolik_Bugs napisał(a):
Kucharz ma racje


tylko częściowo.

Gdyby pytanie brzmiało "co oznacza is w E36 sprzedawanych na rynku europejskim?" wówczas tak, to by się zgadzało.

Jednak pytanie jest co oznacza w ogóle skrót "is" i wcale nie oznacza 16V, tylko elektroniczny wtrysk wersja sportowa. Taka jest definicja.

Do końca "is" na rynku amerykańskim też nie oznaczało do końca zawsze coupe. 316 i 320 nie było "s", samo i, tylko tam chodziło przede wszystkim o mocniejsze wersje silnikowe.

Poza tym, również jest wspomniane przez kucharza E53, oraz E30, "włoskie M3" 320is. Potem ktoś przeczyta, że na rynku europejskim w serii 3 is oznacza 16 zaworów i będzie pisał, że 320is ma m20 z 16 zaworami i inne głupoty.

Poza tym Kucharz nie napisał, że chodzi o E36 tylko w specyfikacji europejskiej, więc tak, czy inaczej, to jest niepełna definicja i niepełna racja.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 14:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Fryderyk napisał(a):
Do końca "is" na rynku amerykańskim też nie oznaczało do końca zawsze coupe. 316 i 320 nie było "s", samo i, tylko tam chodziło przede wszystkim o mocniejsze wersje silnikowe.


Alez oczywiscie ze tak, byl 325i = sedan, 325is = coupe, i tak samo z 328, 323 itp.
Silnik z naszego 318is byl tez w hameryce w sedanie, tyko nazywal sie tak jak twoja bunia - 318i a w Compact tak samo jak u nas 318ti.
E36 316i i 320i w USA nie bylo.

Cytuj:
Poza tym, również jest wspomniane przez kucharza E53, oraz E30, "włoskie M3" 320is. Potem ktoś przeczyta, że na rynku europejskim w serii 3 is oznacza 16 zaworów i będzie pisał, że 320is ma m20 z 16 zaworami i inne głupoty.


Chodzilo mi tylko o E36. A w E30 is oznacza po prostu 16V, jest 320is i 318is, oba 16V.

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 15:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 300
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: M62B44/M42B18
Fryderyk napisał(a):
Kucharz napisał(a):
iS to oznaczenie silnika 4-cylindrowego BMW z rozrządem DOHC

mowa oczywiście o e36


nie, niestety nie prawda i nie można się z tym zgodzić.

jeśli chodzi o 318is, to faktycznie, oznacza to silnik M42 lub M44 z 16 zaworową głowicą i baranami, ale jednak mowa o is w kontekście e36 i tylko o tym, to jest niepełna wypowiedź.

i oznacza fuel injected, czyli elektroniczny wtrysk paliwa
s oznacza sport. s może oznaczać zmiany w body-kicie, silniku, wyposażeniu w środku etc.

Więc is oznacza auto z elektronicznym wtryskiem paliwa z pakietem sportowym, jakkolwiek można go rozumieć.

w e36 oprócz 318is, był także 325is, który na pewno wychodził w stanach, słyszałem też o 328is (rynek kanadyjski ? ) jednak nie wiem dokładnie co dokładnie wchodziło w skład pakietu "s", gdyż silniki były te same, jak dobrze pamiętam.

Tak więc, is nie oznacza 16 zaworowego r4. oznacza to tak jedynie w potocznej mowie.

A tego potocznego znaczenia prawdziwy fan BMW nie może zaakceptować :)


Dzieki Ci za wyjasnienie wszystkiego do konca :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 15:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
A czym sie rozni is od ti?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 16:50 
Krolik_Bugs napisał(a):
A w E30 is oznacza po prostu 16V, jest 320is


Myślałem, że ogarniasz, ale jednak nie.

320is to włoskie M3, ma S14 i 2.0 pojemności, S14 jest dzieckiem ///M, a nie zwykłe R4 z 16V :cisza:

Krolik_Bugs napisał(a):
E36 316i i 320i w USA nie bylo.


może i nie było, nie pamiętam, ale w każdym razie jak już nadwozie coupe, a nie skrót od coupe.

Cytuj:
A czym sie rozni is od ti?


s- sport
t- hatchback
T- touring

Potem ludzie czytają co piszecie i mówią, że s to inaczej coupe, albo 16V i jak się zapali kontrolka czerwona, to nie można silnika uruchomić, albo 1. pozycja w teście zegarów to ori przebieg.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 17:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
zaznaczyłem, że chodzi o e36 i ograniczyłem się do podstawowej kwestii z dwóch powodów, po pierwsze nie mam tak rozległej wiedzy, po drugie spostrzegłem, że kolega ma właśnie e36 318iS więc Drogi Fryderyku w pierwszej kolejności chciałem pomóc Jemu, gdyż tak wywnioskowałem ;)

dałem jednak wyraz niekompletności mojej wypowiedzi wspominając o X5 iS

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 18:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Fryderyk napisał(a):
320is to włoskie M3, ma S14 i 2.0 pojemności, S14 jest dzieckiem ///M, a nie zwykłe R4 z 16V :cisza:


318is i 320is to jedyne oprocz M3 modele E30 z 16V. To prawda czy nie?
A czy 320is ma silnik pochodzacy od M3 czy czegos innego nie jest w tym temacie do dyskusji. Oba maja 16V.

Fryderyk napisał(a):
320is to włoskie M3


Co za bzdura. 320is byl sprzedawany we Wloszech i w Portugali bo sa tam wyzsze podatki na samochody powyzej pojemnosci 2.0. Dlatego sporo producentow sprzedaje i sprzedawalo tam samochody o pojemnosci 2.0 ale bardzo duzej mocy. Przyklady to np. Ferrari 208 (308 z silnikiem 2.0) czy cala masa Maserati BiTurbo. Dla konkurencji BMW sprzedawalo tam model 320is, ktorego silnik bazuje na silniku S14.
Co nie znaczy ze wloch nie mogl sobie kupic prawdziwego M3 2.3 czy 2.5, podobnie jak Ferrari 308 zamiast 208.
Dlatego nazywanie 320is wloskim M3 jest co najmniej niedokladne a raczej po prostu bledne.
Dowodem ze skrot is w E30 oznacza 16V jest fakt ze 320is bylo produkowane juz od roku '87 a 318is dopiero od roku '89. Mysliz ze to przypadek ze nazwano modele absolutnie nie zwiazane ze soba oprocz 16V tym samym skrotem?


Na rynku US is w E36 oznacza Coupe, wszystkie Coupe (i wylacznie Coupe) maja skrot is.
Na rynku EU is w E36 oznacza silnik 1,8 lub 1.9 o mocy 140km w Sedanie i Coupe. Compact z tym silnikiem to 318ti.

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 21:31 
Krolik_Bugs napisał(a):
Na rynku US is w E36 oznacza Coupe, wszystkie Coupe (i wylacznie Coupe) maja skrot is.
Na rynku EU is w E36 oznacza silnik 1,8 lub 1.9 o mocy 140km w Sedanie i Coupe. Compact z tym silnikiem to 318ti.


zgadza się, teraz to ma ręce i nogi, ale Krolik_Bugs, nie zaprzeczysz, że litera s oznacza sport- co konkretnie- zależy od konkretnego modelu.

Kucharz napisał(a):
po drugie spostrzegłem, że kolega ma właśnie e36 318iS więc Drogi Fryderyku w pierwszej kolejności chciałem pomóc Jemu, gdyż tak wywnioskowałem ;)


domyślam się, że tak właśnie było, jednak temat czytają także inni, więc musiałem się doczepić, mam nadzieję, że nie bierzesz tego osobiście :)

318is także oznacza "sport" a w tym sporcie zawierają się barany, silniejsze silniki, tapicerka też chyba is miał nieco inną, jeśli chodzi o wzór na fotelach.

Krolik_Bugs napisał(a):
Mysliz ze to przypadek ze nazwano modele absolutnie nie zwiazane ze soba oprocz 16V tym samym skrotem?


Nie! 320is żeby odróżnić od 320 m20 i m40/m10 od m42.

litera s w bmw już wcześniej oznaczała sport, np. CS, CSi, CSL, to wszystko oznacza sport, jeśli chodzi o literę s.

E3 np. miało swoje 3.0s, ale E9 (czyli E3 coupe) miało 3.0CSi

Krolik_Bugs napisał(a):
Na rynku EU is w E36 oznacza silnik 1,8 lub 1.9 o mocy 140km w Sedanie i Coupe. Compact z tym silnikiem to 318ti.


Ja bym to ostatecznie inaczej powiedział.

is oznacza sportową wersję z elektronicznym wtryskiem paliwa W KAŻDYM BMW gdzie w przypadku e36 w EU znajdziemy usportowiony silnik M42/M44.

Kwadrat jest prostokątem zawsze, ale nie każdy prostokąt jest kwadratem :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 22:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Fryderyku a moze chodzi tu dodakowo o to że to są 4 cylindrowe na łancuszku :-k czyli jak już napisałeś usportowione

Tak sobie myśle ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 22:08 
Orso napisał(a):
usportowione


co ma łańcuch ze sportem? nic. 316/318 e30 też na łańcuchu m10.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Tak M10 masz racje i M43 też...Ale miały po 1 wałku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 23:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gorlice
jak może być matołki motor 320is z 16 zaworową głowicą,???
chyba coś kręcicie
dla poprawności skoro dwulitrowe motory są 6 cylindrowe to sobie policzcie że mają 24 zawory (motory nowego typu) oraz is

_________________
dziadek164


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 23:50 
dziadek164 napisał(a):
ak może być matołki motor 320is z 16 zaworową głowicą,???


Jeśli kogoś nazywasz matołkiem, to miej 100% pewność, że masz rację, bo inaczej wychodzisz na dupeczka- tak jak teraz :]


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL