Wg danych zawierających masę całego auta E-36 czy sedan czy coupe waży tyle samo, także tu jest jakaś pomyłka, 100 kg na pewno nie zostałoby pominięte.
Co do braku drzwi się z tym zgodzę. Dłuższy przód (jeżeli tak jest, bo nie jestem przekonany), ale za to krótszy przedział pasażerski, który ma więcej "blachy". A poza tym z takich elementów dodatkowe 50% wagi w stosunku do budy sedana nie jest możliwe wg mnie.
Zostało napisane "niemożliwe" w stosunku do 210 kg, zgadzam się za mało, ale 330 kg możliwe na przykładzie 320i:
- silnik + osprzęt koło 150 kg,
- skrzynia, dyfer, wał, półosie koło 80 kg
- wyposażenie wnętrza,które jest wybebeszane przez drifterów i scigantów to niecałe 100 kg zwykle,
- wyposażenie, które musi zostać to koło 70 kg,
- maska, pas przedni, błotniki, nadkola, klapa bagażnika, zderzaki, lampy i takie tam, koło 100 kg,
- drzwi, szyby koło 70 kg,
- klima 30 kg,
- zawiecha, koła, układ hamulcowy, kierowniczy, paliwowy, wydech, wiązki elektryczne itp. myślę, że może być nawet blisko 230 kg,
- jakieś wyposażenie dodatkowe koło 30 kg
Razem koło 1190 kg.
Gotowe 320i waży 1300 kg, a to jest razem z kierowcą i paliwem więc koło 100 kg trzeba odjąć. Także z grubsza się zgadza.
|