BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 1 czerwca 2020, 21:57 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A jaki plan na dokoksowanie?
Mam wrażenie, że e30 leciała trochę lepiej. Popraw, jeśli się mylę i nie bij :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 1 czerwca 2020, 22:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
maaaad, bo e30 > e36 :D

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 2 czerwca 2020, 07:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 678
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
Lincoln napisał(a):
maaaad, bo e30 > e36 :D



chyba tylko w rdzewieniu :wstyd:

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 4 czerwca 2020, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
maaaad napisał(a):
A jaki plan na dokoksowanie?
Mam wrażenie, że e30 leciała trochę lepiej. Popraw, jeśli się mylę i nie bij :D


A i owszem :D e30 miała ciut większe turbo no i jakieś 300kg mniej :ok:
Przypominam, że e36 ma pełne wnętrze, klimatyzację i w papierach ma jakieś 1380kg a pewnie kilka doszło.

Plan jest taki, że wrzucam kute tłoki do tego co jest i dmucham ile pan Garrett jest w stanie dać :rotfl:

A tymczasem.
Zmieniłem dziś głośne wtryski Bosch 630cc 0280158298 (Ford GT500) na cichsze, nowe Bosch 630cc 997605132 (Porsche 911 turbo). Jest ciszej, ale do Mercedesa S-klasse dalej daleko haha.



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 4 czerwca 2020, 21:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
KrisC napisał(a):

chyba tylko w rdzewieniu :wstyd:


e30 M3 do dziś zostaje najbardziej utytułowanym autem drogowym, wygrywając w ciągu 1500dni, ponad 1400 różnych wyścigów, więc e30>e36 i kropka.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 4 czerwca 2020, 21:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
No tak tylko E30 M3 vs E30 2d a E36 M3 vs E36, no to jednak M3 E30 to nawet dla mało znających się, to egzotyka, a E36 M3 to dla 99,9% ludzi 316iLPG z Mpakiem i 2rurka :rotfl:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 4 czerwca 2020, 22:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 678
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
Lincoln napisał(a):
KrisC napisał(a):

chyba tylko w rdzewieniu :wstyd:


e30 M3 do dziś zostaje najbardziej utytułowanym autem drogowym, wygrywając w ciągu 1500dni, ponad 1400 różnych wyścigów, więc e30>e36 i kropka.


weeeź, takie były czasy że zrobili coś co wyprzedzało konkurencję technologicznie, bo za wiele to tam się na rynku aut nie działo wtedy. To jest słaby samochód, słabe zawieszenie tyle że jest lekki.

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 5 czerwca 2020, 08:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
KrisC napisał(a):
Lincoln napisał(a):
KrisC napisał(a):

chyba tylko w rdzewieniu :wstyd:


e30 M3 do dziś zostaje najbardziej utytułowanym autem drogowym, wygrywając w ciągu 1500dni, ponad 1400 różnych wyścigów, więc e30>e36 i kropka.


weeeź, takie były czasy że zrobili coś co wyprzedzało konkurencję technologicznie, bo za wiele to tam się na rynku aut nie działo wtedy. To jest słaby samochód, słabe zawieszenie tyle że jest lekki.


Dobrze, że ktoś to głośno napisał.
e30stek miałem trochę. W serii te samochody nie skręcają, nie hamują, nie jadą i są głośne.
Popularność w amatorskim motorsporcie, szczególnie w drifcie wiele zginęło, sprawiła że postrzegane jako cud techniki za miliony monet. Natomiast żeby przenieść 400 koni w e30 to już wyczyn (modyfikacje belki lub zawias z e39 + semislick 255). W e36 mam regulowane wahacze i Kormorana 225 za 200zł i klei lepiej niż e30stka kiedykolwiek. Zalety e30stki to waga i ilość miejsca pod maską. I tyle.

To co się obecnie dzieje na rynku tych trupów to jakieś nieporozumienie. Byle golas w sedanie z bocianem m40 pod maską wystawiony jest za 15k.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 6 czerwca 2020, 00:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
E30 było bardzo fajne... Jak na swoje czasy. No ale nie czarujmy rzeczywistości, przewaga e30 nad e36 źle świadczyłaby o BMW (co to za producent, który wypuszcza coraz gorsze produkty? :D).
Ale do wypowiedzi Lincolna nie podchodziłbym zbyt dosłownie, bo tak jak napisał-zapewne z przymrużeniem oka-dla niektórych osób e30>e36, bez racjonalnego uzasadnienia. Tak samo jak bez racjonalnego uzasadnienia pakujemy czasami ciężką kasę w relatywnie stare auta :D Tych samochodów nie kupuje się już rozumem.
Ważne, że każdy znajduje coś dla siebie.

Pat-325 napisał(a):
To co się obecnie dzieje na rynku tych trupów to jakieś nieporozumienie. Byle golas w sedanie z bocianem m40 pod maską wystawiony jest za 15k.

Przy tym aucie, przy tych rocznikach to rozsądni ludzie, gotowi wyłożyć na tzw. youngtimera, patrzą już praktycznie tylko i wyłącznie na stan blachy. Stąd ceny, ale fakt-ich część (i to chyba nawet ta większa) jest totalnie z dooopy.

Tak czy siak, czekam na kolejne mody, bo fajnie się tu czyta. Swoją drogą, jakiś czas temu na YT widziałem film, w którym jakiś gość wypowiadał się co do kutych tłoków. Konkluzja była następująca: kute tłoki mają większą rozszerzalność cieplną, przez co muszą mieć większe tolerancje, a tym samym-na niedogrzanym do końca silniku potrafi się zdarzyć tzw. piston slap.

PS Linię nadwozia e36, zwłaszcza coupe, uważam za kapitalną :oczami: Chyba najlepszą z wszystkich serii 3.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 6 czerwca 2020, 07:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
maaaad, to raczej oczywiste, że z praktycznego pkt widzenia e30 nie jest lepsze i to co napisał KrisC jest prawdą, ale legendy i "magii"(a to dziś rozpatrując te auta jest najważniejsze) nigdy e36 nie będzie miało. Jako nowe było dużo lepsze od "kanciaka" I stanowi chyba największym skok technologiczny w dziejach 3er.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 6 czerwca 2020, 18:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
maaaad napisał(a):
Konkluzja była następująca: kute tłoki mają większą rozszerzalność cieplną, przez co muszą mieć większe tolerancje, a tym samym-na niedogrzanym do końca silniku potrafi się zdarzyć tzw. piston slap.


Od dwóch lat, czyli od początków istnienia tego silnika zmagam się z problemem "lifers ticking". Wymieniłem już praktycznie wszystko, a i tak w losowych momentach jazdy silnik zaczyna brzmieć jak diesel. Zbieram chęci, żeby kolejny raz zajrzeć w popychacze. Jeśli to nic nie da to znaczy, że sama głowica jest trafiona. Ciśnienie oleju jest, nic się nie przyciera, wszystkie elementy układu olejowego wymienione. Pierwszy komplet popychaczy odesłałem na gwarancji i uznali, kupiłem drugi komplet (niestety z tej samej serii) i jest głośny - momentami. Myślę, że potencjalny piston slap nie zrobi na mnie wrażenia. Sam proces kucia silnika wykorzystałbym też na podmianę głowicy. Poskładałem już kilka sztuk tych silników i pomimo, że z tym tak na dobrą sprawę nie mam żadnych problemów to przez hałas jest najbardziej nieudaną konstrukcją.

Lincoln napisał(a):
z praktycznego pkt widzenia e30 nie jest lepsze i to co napisał KrisC jest prawdą, ale legendy i "magii"(a to dziś rozpatrując te auta jest najważniejsze) nigdy e36 nie będzie miało. Jako nowe było dużo lepsze od "kanciaka" I stanowi chyba największym skok technologiczny w dziejach 3er.


Dlatego też chciałbym mieć e30stkę z m20 pod maską (głównie z sentymentu). Nastomiast sam koszt bazy jest dla mnie obecnie nie do zaakceptowania. Oglądałem niedawno takiego trupka za 13k ze wszystkimi problemami, które mają e30stki - brak wyposażenia (w tym wspomy), rdza wychodząca w standardowych miejscach i standardowo porwanym wnętrzem. Nie zdecydowałem się. Obecnie zmienił się właściciel, zmienione wnętrze, jakaś polerka i wisi na sprzedaż za 23k. Nagle okazuję się, że wszystkie e30stki to klasiury dla kolekcjonerów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 6 czerwca 2020, 21:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Sprawdziłbym luz promieniowy na wałkach i luz w łożach gdzie siedzą szklanki. Może masz wypracowane już łoża.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 10:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
kirpek napisał(a):
Sprawdziłbym luz promieniowy na wałkach i luz w łożach gdzie siedzą szklanki. Może masz wypracowane już łoża.


Wymieniłem WSZYSTKO. Na wszystko składa się:
- popychacze
- łoża wałków
- wałki
- napinacz główny
- napinacz górny
- łańcuch na wałkach
- pompę oleju
- podstawkę oleju
- głowica była ściągnięta i ponownie sprawdzona

Problem jak występował tak występuje. Obecnie chcę sprawdzić każdy popychacz indywidualnie. Pierwszy komplet, który dostałem (INA) nie napełniał się wcale. Walił jak szalony. Został uznany na gwarancji i mam założony drugi komplet, który jest lepszy ale dalej głośny. Już nie mam czego wymienić, opcje się skończyły. Nie licząc tego, że mogę zmienić silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 11:13 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nie wiem, czy pisałeś, jeśli tak, to przypomnij: na jakim oleju jeździsz?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Testowałem prawie wszystko - 5w30, 0w40, 5w50, 10w60.
Bez większych różnic.

Rozebrałem dzisiaj badziewie, nic ciekawego nie znalazłem. Najgorzej wygląda wałek ssący z m54b30.
Zamówiłem właśnie komplet wałków z łożami, w tygodniu poskładam i zobaczymy czy pomogło.

Historyja została uwieczniona na kasecie VHS ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 9 czerwca 2020, 13:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Popychaczowych historii część 3.. ostatnia ;)

Przy konwersji na szpilki głowicy M12 sprawdźcie bardzo uważnie pasowania na 1 i 4 szpilce wałka ssącego. W moim przypadku pasowania były poprawiane w zeszłym roku podczas ściągania głowicy. Jak widać dalej było za ciasno. Ciśnienie na popychacze wróciło. Przeszlifowałem 4 szpilkę z 12mm na 11.5mm, pomogło. Nastała cisza :)



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 9 czerwca 2020, 14:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
No i spoko wiec zapewne góra dłużej pociągnie ;)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 9 czerwca 2020, 17:05 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Elegancko, doskonale wiem, jak upierdliwe może być klepanie szklanek.
Aczkolwiek tutaj za chiny nie domyśliłbym się bezpośredniej przyczyny.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 30 września 2020, 14:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
czyżby coś nowego chodziło Ci po głowie?
https://www.olx.pl/oferta/bmw-e36-328-t ... GELs2.html

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 29 października 2020, 08:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto sprzedane, także można zamknąć.
W dzień kiedy e36 pojechało, kupiłem e61 535d.
Póki co ogarniam serwisowo, zrobimy jakiegoś chipsa i to tyle.


Załączniki:
Untitled-5.jpg
Untitled-5.jpg [ 62.7 KiB | Przeglądane 4705 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL