BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 listopada 2024, 12:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 13 października 2024, 09:08 
Offline
Fan włoszczyzny

Posty: 2211
KrisC napisał(a):
tak samo jak pierwsze R8

Pierwsze R8, z pierwszych lat produkcji z V10 moje big Dream...




"Ja Robot" z W.Smithem ;)

_________________
Mi sono guardato intorno e non sono riuscito a trovare l'auto che sognavo per me. Ecco perché ho preso una decisione: lo costruirà da solo. E. Ferrari


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 14 października 2024, 12:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 127
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

911 GTS, R35 1k hp+, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Dante182 napisał(a):
Poszukaj recaro CS albo zaadoptuj kubel z nowszych M Pokusiłbym się o same puszki eventuri z dolotem pociągniętym ze zderzaka. Cały airbox jest chyba zdecydowanie droższy a pewnie nic więcej od takich puszek nie daje?

Długo kopałem temat i tak naprawdę, Eventuri vs stock dolot z BMC wypada podobnie osiągowo, trochę inny dźwięk ale znacznie drożej.
Jak już płacić sporo, to zdecydowanie warto iść w dolot Infinity Design. Sam dolot to jest 10k, trochę drożej od eventuri, ale realnie daje korzyść mocowo. (ID to firma dawnego właściciela Evolve)
natomiast, nie zamierzam się bić za 10k o 5hp.. Do zapieprzania mam inny wóz, m6 carbon już koniec prac. IMO i tak mega wynik, nie widziałem by ktoś złamał w s85 7,5s 100-200 :)
Teraz kolejne zimowe prace to za interlagosa się wezmę i zobaczę co tam wyjdzie. Jak się zdecyduje wystawić carbona i go sprzedam, to pewnie załaduje kompletny dolot ID może z Longtube by zobaczyć ile realnie da to mocy.

Rost napisał(a):
Murci gra a real to dwa światy.

oczywiście, tak tylko wzięło na wspomnienia, myślę, że jednak większość z tutaj obecnych naparzała w NFS HP2 :)

Rost napisał(a):
KrisC napisał(a):
tak samo jak pierwsze R8

Pierwsze R8, z pierwszych lat produkcji z V10 moje big Dream...


Nie oszukujmy się, r8 w momencie premiery to był mocno przełomowy wóz, do tego świetnie narysowany. 2006r. to piękny czas dla silników V10. Chwile potem na ulicach można było spotkać, takie r8 i był to wielki wow. Na tamten czas BMW oferowało m6 E63, które przy r8 jest wielkie. AMG miało SLR, praktycznie nie do spotkania na ulicy. Był SL ale nie przypominam sobie by robił takie wow, natomiast r8 już tak :)
Kiedyś to sprawdzałem i w momencie premiery r8 kosztowało o tyle więcej od m6 co gallardo od r8. Więc to był fajny kompromis takie r8 :)

Dopiero przy premierze kolejnej generacji r8, pojawił się amg gt jako ciekawy konkurent dla audi. BMW wypuściło i8, z bryły pięknę, lecz osiągami, no.. nie porównamy tego. Dwa różne światy.

Też mam mega sentyment do aut z tamtych lat. na sezon 25 chciałbym pójść w r8, połączyć osiągi z prowadzeniem i wygodą chociaż.. jestem świeżo po trasie r35, na czystej benzynie, na najsłabszej mapie, ponad 600km, 30% autostradą, reszta normalnymi drogami krajowymi, jakies 200km w deszczu na semislicku i było całkiem spoko. Także, jak nie sprzedam r35, to też nie będę marudził, bo da się tym latać w trasy, tylko gumę zmienię pewnie na ps4s, by było bardziej cywilnie :hyhy:

Poniżej małe zestawienie, zostawiam jako ciekawostkę.
i8 to kawał klocka przy R8
Obrazek

A tutaj I gen porównanie z AMG SL, potem II gen R8 z AMG GTR a na końcu R8 I gen vs II, pokazujący jak r8 przy minimalnym urośnięciu poprzez przeprojektowanie kresek, dało efekt wizualnie sporo większego auta.
Obrazek

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 14 października 2024, 12:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1204
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3M Competition
Kod silnika: S58T
Garaż: było 140ix, 340i, 335is, 335d, 330d, 525d
Badass kiedy loteria aut jak u Buddy bedzie? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 14 października 2024, 13:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 127
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

911 GTS, R35 1k hp+, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Vaporr napisał(a):
Badass kiedy loteria aut jak u Buddy bedzie?


A co ja tam mam rozdać, same stare auta (nie są to nowe z salonu jak na YT) i mam małe zasięgi by robić loterię. :rotfl:
Nawet z ogromnymi zasięgami i tak bym jej nie robił. Mam swoje zdanie na ten temat i nie zapowiada się bym je zmienił :cwaniak:

Zresztą, ja swoje wozy lubię, a te które mi się nudzą sprzedaje i kupuje inne :P

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 15 października 2024, 10:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 127
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

911 GTS, R35 1k hp+, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
jak już wspomniałem przypadkiem i8 a jesteśmy w temacie V10tki..



Mega ubolewam, że BMW nie poszło, szaleńczą drogą jak chwile wcześniej potrafili "zapakujmy V10 do cywilnego auta"
Gpower na pojedyńczym kompresorze uzyskiwał 730hp.
Na zakutym piecu na bi-kompresorze na lżejszym pakiecie robili 850hp, po małych zmianach ten kompresor potrafił generować 1001hp.

Załóżmy taki scenariusz.
Rok 2012 (jesli premiera i8 była w 2013 to już w 2012 musieli być na finiszu prac nad i8, więc to dobry moment nad rozpoczęciem prac nad i8M)
W 2012r premierę też miałą m6 F13, czyli np. carbonowy hebel mogliby dostosować pod takie i8M :)

BMW dogaduje się z Gpowerem, wypuszczają np. Limitowanych 500/1000szt i8M z V10tka doładowaną bi-kompresorem, czyli mamy superhybrydę w carbonowym monokoku z mocą bazową 850hp wspomaganą elektrykiem na przedniej osi 131hp tym który siedzi w i8. Łącznie zestaw uzyskuje 981hp
Mogłoby wyglądać np. tak:
Obrazek

Co przychodzi na myśl słysząc super hybryda i moc ok. 1000hp. Święta trójca.

rok 2010 premiera Porsche 918 o łącznej mocy 887hp
rok 2012 premiera McLarena P1 o łącznej mocy 916hp
rok 2013 premiera LaFerrari o łącznej mocy 963hp

i następnie pojawia się ona, rok 2013/14 premiera i8M superhybrydy o łącznej mocy ~981hp przy podobnej wadze do ww. Takie I8 mocno deptałoby po piętach świętej trójcy. Ba, mało tego.
Gpower wiele lat wcześniej pokazał, że wyciskają w prosty sposób z takiego bi-kompresora V10 1001hp, czyli superhybryda by mogła mieć ok 1132hp, a to w cholerę różnica.

Oczywiśćie, święta trójca dziś poszła cholernie do góry na wartości, to inny poziom, inna klasa aut nawet niż takie i8M, ale IMO taki wóz też by zyskał na wartości w perspektywie lat.
Szkoda, mielibyśmy supercara od BMW, pełnokrwistego a tymczasem może supercara nie ma, ale M5cs czy m3 G80 CSL świetnie radzą sobie w starciu z supercarami innych marek :)

Tak wiem, odpłynąłem trochę, ale ja uwielbiam V10 od BMW, dziś nawet rano zawróciłem się i zostawiłem r35 by polatać m6. :hyhy:

edit: ofc. takie i8 pozostaje i pozostanie w sferze marzeń, liczyłem kiedyś budowę m6 na ten pakiet 1000hp i było to powyżej 550k. Tutaj myślę, że też mogłoby to być podobnie i najważniejsze, w monokok nie zapakuje się tak łatwo dodatkowej łapy pod V10, cały monokok musiałby powstać od zera. W tym budżecie można już fajne R8 V10 IIgen ustrzelić. Szkoda, lubię BMW, ale chyba będzie trzeba pogodzić się z audi :wstyd:

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 15 października 2024, 12:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1473
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Alpina przymierzała się do zrobienia na swoją modłę i8 z hybrydą i silnikiem r4. Niestety projekt porzucono bo okazał się zbyt drogi w implementacji. Testy wykazały, że r4 w tej budzie za mocno się grzeje i przeróbki inżynieryjne nie zwrócą im nakładów ;)

I to przy R4 a gdzie tam panie v10 :D Ale wiadomo, marzyć nikt nie zabroni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 15 października 2024, 13:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 127
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

911 GTS, R35 1k hp+, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
r4ll napisał(a):
Alpina przymierzała się do zrobienia na swoją modłę i8 z hybrydą i silnikiem r4


O kurczę, tego nie wiedziałem. No właśnie, tam IMO najgorsze pewnie jest dostosować monokok do pieca większego niż r3. Zarówno termicznie jak i konstrukcyjnie.

Na zakończenie widziałem na grupie zagranicznej 100-200 w i8 gość zrobił poniżej 8s ale.
Obrazek
jest to jakaś apka gdzie nie wiadomo, czy pomiar jest właściwy. Widziałem, że modyfikują +20/60hp max ale przy r3 to mocne żyłowanie pieca.

Fajny wóz, nie wiem czy mieliście okazję jeździć, I8 ale w serii to robi ciut gorszy czas niż m5 e60.

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 15 października 2024, 15:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 127
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

911 GTS, R35 1k hp+, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
r4ll napisał(a):
Alpina przymierzała się do zrobienia na swoją modłę i8 z hybrydą i silnikiem r4. Niestety projekt porzucono bo okazał się zbyt drogi w implementacji. Testy wykazały, że r4 w tej budzie za mocno się grzeje i przeróbki inżynieryjne nie zwrócą im nakładów


https://www.bmwblog.com/2020/11/22/how- ... -happened/

Znalazłem materiał gdzie przedstawiają, że szef Alpiny faktycznie chciał zbudować Alpinę i8, mieli zamontować 4 cylindrowy silnik 2.0 z Mini który jeździ w m135 F40 ale miał ten wóz mieć 350hp. Łącznie auto miało generować 455hp i 700Nm. Nie wiem jakie zmiany wprowadzili do silnika ale w m135i na stage 2 osiągają 350hp, teoretycznie +50hp do uzyskania.
Alpina nie miała problemów z chłodzeniem, te rozwiązała za pomocą dodania większego IC i dodatkowych chłodnic. Musieli zmienić skrzynię, bo seryjna nie znosiła mocy i zmienić mocowanie silnika.
Nawet testy zderzeniowe ich nie zatrzymały.

Odpuścili w momencie gdy trzeba było skalibrować system hybrydowy z nowym silnikiem i skrzynią.. i nie dziwie się.
Alpina to nie jest marka która załaduje standalone.. tam musi wszystko grać max dobrze przy zerowych problemach.

grzebałem trochę i nie znalazłem nic poza i8 GTR, gdzie zapakowali s63. Lecz to wydmuszka wyścigowa, która być może z i8 ma jedynie wspólny kształt. Jeśli do tej pory nikt nie zrobił takiego projektu prawodopodobnie jest to max nieopłacalne.
A szkoda, naprawdę ciekawie prowadzi się i8 w serii i jest całkiem szybkie, mogło by być znacznie ciekawiej nawet przy +100hp.

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 23 października 2024, 19:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8447
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Jaka decyzja :) wiadomo już co zostanie, a co pójdzie w świat ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 24 października 2024, 07:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30113
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ChoMpower napisał(a):
i następnie pojawia się ona


no to by było coś :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 25 października 2024, 10:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 127
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

911 GTS, R35 1k hp+, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
Alduwiel napisał(a):
Jaka decyzja wiadomo już co zostanie, a co pójdzie w świat ?

od roku nie umiem zdecydować :P korzystam z dwóch :D Myślę, że przy zimie zdecyduje, może jeszcze w listopadzie :niepewny:

DaaN napisał(a):
no to by było coś

Niestety raczej w sferze marzeń pozostanie taki wóz, zobaczymy co chłopaki zrobią z destroke V10 kręcącym sie do 11k rpm. Jeśli ten silnik będzie odpowiedni do mojej wizji, wleci do m6 bankowo. :)
Póki co niech kończą i zobaczymy pierwsze testy.

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 25 października 2024, 17:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1473
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
ChoMpower napisał(a):
Znalazłem materiał gdzie przedstawiają, że szef Alpiny faktycznie chciał zbudować Alpinę i8, mieli zamontować 4 cylindrowy silnik 2.0 z Mini który jeździ w m135 F40 ale miał ten wóz mieć 350hp. Łącznie auto miało generować 455hp i 700Nm. Nie wiem jakie zmiany wprowadzili do silnika ale w m135i na stage 2 osiągają 350hp, teoretycznie +50hp do uzyskania.


To miałem jakiś szczątek racji, dzięki za link do fajnego artykułu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 28 października 2024, 14:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1393
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
ChoMpower napisał(a):
r4ll napisał(a):
Alpina przymierzała się do zrobienia na swoją modłę i8 z hybrydą i silnikiem r4


O kurczę, tego nie wiedziałem. No właśnie, tam IMO najgorsze pewnie jest dostosować monokok do pieca większego niż r3. Zarówno termicznie jak i konstrukcyjnie.

Na zakończenie widziałem na grupie zagranicznej 100-200 w i8 gość zrobił poniżej 8s ale.
Obrazek
jest to jakaś apka gdzie nie wiadomo, czy pomiar jest właściwy. Widziałem, że modyfikują +20/60hp max ale przy r3 to mocne żyłowanie pieca.

Fajny wóz, nie wiem czy mieliście okazję jeździć, I8 ale w serii to robi ciut gorszy czas niż m5 e60.


W opisie jest napisane, że ma dodatkową antenę zewnętrzna 10Hz.

Nie bardzo rozumiem cel budowy destrokera s85 w cywilnym m6? Rozumiem jeśli ktoś musiałby sie zmieścic w określonej kategorii pojemności silnika? Przypuszczam, że obroty jałowe to chyba z 1500 rpm a ponizej 4-5k rpm to sie zbytnio nic nie dzieje? Jesli w seryjnym s85 wymiana panewek jest średnio co 100k to w takim kosmicznym s85 skrociło by ten interwał do ?? Dlaczego nie stroker a destroker??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 30 października 2024, 18:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1473
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Mogę zapytać trochę przekornie o Twoje M6? :)
Wiem, że każdy cieszy się z osiągów, dźwięku z rodowodem F1 itd.
Ja chciałbym zapytać jak się spisuje jako auto klasy GT?

Da się nim zrobić 500km i wysiąść wypoczęty?
Da się nim odwiedzać stacje rzadziej niż elektrykiem podczas normalnej wycieczki nad morze?
Czy jednak ta charakterystyka wysokoobrotowa sugeruje by postrzegać je bardziej jako sportowca a nie grand tourera?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 30 października 2024, 22:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1350
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
ChoMpower napisał(a):
A napisał(a):
ile masz w dowodzie kg napisane przy m6 e63? jeśli pamiec mnie nie myli to było 1785kg a przy m6 f13 1850kg


Obrazek

Nie sugerowałbym się tym co jest w dowodzie..Nie ma opcji, by Interlagos ważył 160kg mniej xD
Interlagosa już kupiłem w pl. Ogólnie przy imporcie wygląda to tak, że pierwsza rejestracja odbywa się na podstawie pierwszych badań.
A te zwykle wyglądają tak, że diagnosta wpisuje dane z np. Autocentrum :rotfl:

Taki przykład poniżej pokaże. Te wartości które wcześniej Wam podałem (m6, f13, m6 v10, m4 f82 i m3 e92) to masy własne brutto, już z płynami przygotowane do jazdy. Lecz nie wiem co znaczy masa brutto jeśli chodzi o paliwo, na pewno nie jest to full bak.

Poniżej zestawienie bazując na pomiarach Huberta, on zawsze mierzy masę, za co mega mu jestem wdzięczny, bo przykładowo dzięki temu widać, że m5CS jedzie realnie lepiej, bo ma aż 100kg mniej. Ale do sedna.
Obrazek
Wg tego zestawienia
m3 e92 1630kg (zgadza się z tym co pisałem wcześniej)
F13 650i 1950kg (napęd AWD waży 60kg w f13, więc tu też się zgadza)
M4 F82 1680kg (zgadza się z tym co pisałem wcześniej)
M6 E63 1910kg (ale tutaj jest kompresor ESS czyli -40kg) 1870kg (opcja bogata, tak jak moja, LCI z dociągami, decha w skórze, audio indyw. etc.

na dodatek dorzuciłem
m8 comp coupe 1910kg
m8 comp cabrio 2010kg

M3 Bober 1760-1830kg
m4 G82 1790kg

Podsumowując:
Moja wcześniejsza tabel zgadza się poza m6 e63 :zdziwko: +/- 40-50kg to może być kwestia paliwa, ale tutaj jest rozjazd aż o 100kg.
Wychodzi na to, że
m4 F waży ok 1650kg
m3 E92 również ok 1680kg
F13 650xi ok 2t, podobnie jak m6 f13, co ciekawe w m8 zdjeli 100kg, pomimo awd, nieźle.
M6 e63 - to jest dla mnie zagadką, muszę zważyć. Wezmę znajomego z m5 e60 i dwie m6, by mieć porównanie m5 vs m6 i m6 pre lci vs lci.


wykopałem filmik z ojczyzny Borata, na którym wcześniej nie zwrocilem uwagi ze waza emki. Jest zważone m5 f90 lci, m8 gran coupé first edition I m8 coupe
m5 f90 - 1888kg
m8 f93 gran coupé - 1957kg
m8 f92 - 1885kg ( wersja ze zwykłymi fotelami)
czyli m5 cs razem z kubłami karbonowymi wazy około 45-50kg mniej czyli jakieś 1838-1835kg ( uwzględniając maskę karbonowa )
są tez pomiary 0100/0200/1/4. Zaczynam się zastanawiać czy takie m8 coupé odchudzone z kubłami karbonowymi to wazy mniej niż m6 f13






Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 5 listopada 2024, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 127
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

911 GTS, R35 1k hp+, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
A napisał(a):
są tez pomiary 0100/0200/1/4. Zaczynam się zastanawiać czy takie m8 coupé odchudzone z kubłami karbonowymi to wazy mniej niż m6 f13


To są mega skuteczne wozy, 6,5s 100-200 w serii.. wow.

Co do wagi, wychodzi na to, że Huberta pomiary podają porównywalne wartości. (ofc. w zależności od poziomu paliwa)
Z tego co wysłałeś i ja wrzucałem, wychodzi na to, że m8 lżejsze jest o ok 100-120kg (co by się zgadzało patrząc na czasy przyśpieszeń)
M8 z karbon kubłem lżejsze będzie odpowiednio 150-170kg a to w [cenzura].

Jak chcesz mogę zorganizować rolkę z Twoją exm6 (ja swoją też się przyturlam) i przy okazji można skoczyć na wagę :P
Coraz bardziej zaczyna mi się podobać takie m8 i zastanawiam się czy nie wymienić 911 na takie auto. Zdecydowanie serduchem bliżej do m8 niż 911 :)

Z m6tkami też zdecydowałem.. będę chciał wystawić czarną, feninksa :(
Jest świeższa, lepsza, szybsza ale. W niebieskiej jeszcze tyle do podłubania :D A to właśnie dłubanie mnie napędza. Pewnie zrobię dobrą ofertę, bo coraz mocniej dojrzewam do świadomości, że dwie V10tki są zbędne. Niebawem chciałbym ruszyć z pracami nad niebieską. Może pokuszę się na całościowy pakiet od InfinityDesign (kolektor, dolot, Long Tube..) ale najpierw zrobiłbym 1:1 pakiet z feniksa, by sprawdzić ile niebieską osiągnę, pomierzyć w marcu przy dobrej trakcji a w kwietniu dozbroić w karbonową biżuterię :hyhy:
Patrząc na feniksa, myślę, że z dodatkami od ID realnie mogło by wyjść ~580hp, 7,3s 100-200 i może ~20s 200-300 :D

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 6 listopada 2024, 18:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1350
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
Wiesz nie jestem w stanie ci zagwarantowac ze wszystkie m8 tak jezdza, ale cos w tym jest ,ze tak jest. I duze znaczenie ma, tak jak piszesz, masa auta. Moj egzemplarz ma to co powoduje ze mniej wazy. Jak zrobie 6.6-6.7 to krece glowa ze tak sobie, ale jak wpadnie 6.4 czy 6.3x to jest ok. Moj best to 6.2. Ostatnio wpadlo mi nawet 6.1. W ogole mierzylem 0100 ze startu ze swiatel bez LC i wyszlo mi 3,52s. Co wydaje mi sie dobrym wynikiem. Po prostu wciskasz nagle pedal gazu i masz 3s. Probowalem pojezdzic szybciej w niedziele pod wieczor ale byl taki ruch ze dalem sobie spokoj

Ostatnio u mnie z czasem krucho, ale jestesmy w kontakcie. Przez to sie zastanwiam po co mi samochody jak nie mam czasu nimi jezdzic.

Te 20s 200-300 w dokoksowanej m6 e63 to czy ja wiem? to sa czasy porównywalne dla m6 f13 comp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 6 listopada 2024, 21:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 127
Moje BMW: E63 V10 x2;E31 850Ac
Kod silnika: S85, M73
Garaż: E63 M6 LCI 564hp
viewtopic.php?f=89&t=173725
E63 M6 Interlagos 532hp
E31 850Ci AC Schnitzer

911 GTS, R35 1k hp+, Challenger SRT

Ex:
Od cholery BMW i innych aut :)
A napisał(a):
Ostatnio u mnie z czasem krucho, ale jestesmy w kontakcie. Przez to sie zastanwiam po co mi samochody jak nie mam czasu nimi jezdzic.

Mam podobnie, dlatego chciałbym sprzedać kilka aut i zostawić docelowo 2-3 max.
ale.. na przelot V10 czy r35 zawsze znajde czas :hyhy:


A napisał(a):
Te 20s 200-300 w dokoksowanej m6 e63 to czy ja wiem? to sa czasy porównywalne dla m6 f13 comp

robiłem 25s gdzie ostatnie 15km/h szło jak krew z nosa, jak porozmawiałem z Ryśkiem okazało się, że śmiało na 6tce mogę robić pomiar. Myślę, że tam jest sporo do urwania widząc jak słabo wyglądało moje 280-300..
Dodatkowo pakując wspomniane dodatki od ID auto będzie oddychać trochę lepiej. Zredukuję masę i na końcu wykorzystam zapas w strojeniu, bo jeszcze zapas zostawiliśmy na niebieską :cool:
Ale to najpierw zmierzę feniksa, póki dobra pogoda, ostatnio od 3 tygodni nie jeździłem, bo z dnia na dzień nastawniki powiedziały papa. Czekałem na termin do Andrzeja, od wczoraj chłopaki walczą, jutro pewnie odbiorę, max piątek jeśli nic nie wyjdzie.
Okazuje się, że końcówka życia nastawników była, ciekawe czy poprawię czasy, dół zdecydowanie gorszy miałem niż w interlagosie, dziś wiem dlaczego. :hyhy:

_________________
"I don't drive fast, I fly low" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 7 listopada 2024, 09:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1350
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
a powiedz ile dokładnie wskazuje prędkościomierz przy 300 gps w m6 e63? bo ja kiedyś przed era stosowania racelogika rozbujałem się do 318-320 i wydawało mi się ze to jest szybko, a to realnie może 290


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: _mr.badass -> M6 V10 "Feniks"
PostNapisane: 7 listopada 2024, 11:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1754
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
W V10 dużo przekłamuje licznik. Jeśli mnie pamięć nie myli, to wskazówka jest pomiędzy 320 a 330 kiedy na dragym wleci 300 dopiero. Myślę że w zdrowo dokoksowanej V10 okolice 20 sekund 200-300 są wykonalne w sprzyjających warunkach, skoro moja E60 po programie i z wyprutymi katami zrobiła tyle

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL