BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 05:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 351 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 16 lutego 2013, 17:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Elliot napisał(a):
Sidor napisał(a):
Super sztuka :ok: Jak koszty eksploatacji po poltora roku uzytkowania ;>
też mnie to ciekawi :) ale znajomy posiadał m5 e39 i wg niego powstał mit na temat kosmicznych kosztów utrzymania.

Mam nadzieje, że mit bo chyba na racingforum wyczytałem teorie, że kupić M5 za nie wiem, 50k to w pierwszym roku lekko licząc trzeba wsadzić drugie tyle :zdziwko:

Właśnie, ile trzeba dać za normalne przyzwoite e39 m5? Bo na allegro ledwo kilka sztuk a ceny przeróżne...

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 16 lutego 2013, 17:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Adam przyzwoite M5 przedlift to ok 50tyś polift nawet ok 70tyś przy czym bardzo ciężko o takie auto.

Co do kosztów wszystko kwestia szczęścia jak ktoś ma pecha to zaraz padnie motor a koszt drugiego to 15-20tyś za polifta z małym przebiegiem bliżej 20 więc koszt ogromny.
To samo vanosy naprawa jednego to ok 6tyś zł.
Dalej takie pierdoły jak czujniki położenia wałków od nich w dużej mierze zależy jak nasze auto będzie jeździć często nie generują błędu ale działają nieprawidłowo.
Jeden kosztuje 500zł a mamy ich 4 sztuki.
Kwestia ile mamy szczęścia ile jeździmy autem i w jakim stanie kupimy ale ja bym przyjął,że eksploatacja emki to ok +50-100% od 540i w E39 akurat zawias 540-M5 jest praktycznie ten sam w E46 m3 zawias tez był dużo droższy od np najmocniejszej przed M 330ci.
W emkach zabijają ceny silników np do AMG czy audi RS4-6 silniki są dużo tańsze ale tam nikt tak nie kombinuje ze swapami jak w BMW dlatego emkowe motory mają tak chore ceny.


Ostatnio edytowano 16 lutego 2013, 17:49 przez --==Mały==--, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 16 lutego 2013, 17:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Z tego co się orientuję, to dużo zależy czy przed liftem czy po lifcie. Przed liftową można już za te 45-50 coś znalezć, polifty to gdzieś koło 60k. Poprawcie, jeśli się mylę

Eksploatacja jest na pewno droższa, niż w przypadku 540i, ale z tego co wiem, to i tak w porównaniu do rs6 czy amg są to sumy sporo niższe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 16 lutego 2013, 21:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
--==Mały==-- napisał(a):
Adam przyzwoite M5 przedlift to ok 50tyś polift nawet ok 70tyś przy czym bardzo ciężko o takie auto.

Co do kosztów wszystko kwestia szczęścia jak ktoś ma pecha to zaraz padnie motor a koszt drugiego to 15-20tyś za polifta z małym przebiegiem bliżej 20 więc koszt ogromny.
To samo vanosy naprawa jednego to ok 6tyś zł.
Dalej takie pierdoły jak czujniki położenia wałków od nich w dużej mierze zależy jak nasze auto będzie jeździć często nie generują błędu ale działają nieprawidłowo.
Jeden kosztuje 500zł a mamy ich 4 sztuki.
Kwestia ile mamy szczęścia ile jeździmy autem i w jakim stanie kupimy ale ja bym przyjął,że eksploatacja emki to ok +50-100% od 540i w E39 akurat zawias 540-M5 jest praktycznie ten sam w E46 m3 zawias tez był dużo droższy od np najmocniejszej przed M 330ci.
W emkach zabijają ceny silników np do AMG czy audi RS4-6 silniki są dużo tańsze ale tam nikt tak nie kombinuje ze swapami jak w BMW dlatego emkowe motory mają tak chore ceny.

To na prawdę sporo w porównaniu do 540i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 16 lutego 2013, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Moje BMW: ///M5
Kod silnika: S62B50
Zgadzam sie że koszty są spore tak dla przykładu komplet hamulcy na przód. Tarcze i klocki to około 2500tyś tak z klockami z niskiej półki i tarczami naj tańszymi. Ja za swoja chciałbym 70 tyś do dwojga rzeczy mam zastrzeżenia, nie działa trzymadełko na kubki :) i otwieranie centralnego z pilota :) A tak kupujący ma pewne autko i sporo gratisów by dostał :)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 17 lutego 2013, 12:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
pavulon napisał(a):
Zgadzam sie że koszty są spore tak dla przykładu komplet hamulcy na przód. Tarcze i klocki to około 2500tyś tak z klockami z niskiej półki i tarczami naj tańszymi. Ja za swoja chciałbym 70 tyś do dwojga rzeczy mam zastrzeżenia, nie działa trzymadełko na kubki :) i otwieranie centralnego z pilota :) A tak kupujący ma pewne autko i sporo gratisów by dostał :)

Takie awarie świadczą tylko o wypadkowości auta. :rotfl: ;)


Joke. Za dobre auto, trzeba dobrze zapłacić ! :) ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 17 lutego 2013, 13:06 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Ostatnio rozmawiałem ze znajomym co ma prosiaka troszkę dłubniętego i jak powiedział ile płacił za same tarcze hamulcowe to aż mi szczena opadła. Jedna tarcza ceramiczna to koszt 30 tysi ... nie wiem czy do bmw takie rzeczy były\są ale trochę drogo ... 2500 zł za tarcze i klocki to chyba tragedii nie ma :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 17 lutego 2013, 18:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
A powiedział Ci, co ile się takie tarcze wymienia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 17 lutego 2013, 19:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
NANOCSmilosz napisał(a):
2500 zł za tarcze i klocki to chyba tragedii nie ma

bez przesady, 1700 tarcze + 250 klocki ATE Textary czy inne niezłej klasy...

valdorane napisał(a):
A powiedział Ci, co ile się takie tarcze wymienia?

dożywotniość ceramiki to mit, są ludzie którym rozwala się ceramika po parunastu tysiącach km....
Do tego kiedy zimna jest ceramika, działą jak bęben z Tico

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 17 lutego 2013, 20:19 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
valdorane napisał(a):
A powiedział Ci, co ile się takie tarcze wymienia?


Właśnie z tą żywotnością to chyba był problem , bo zajezdził heble bodajże na torze w Poznaniu. No ale są już nowe :D w końcu najszybsze porsche w polsce musi dobrze hamować :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 17 lutego 2013, 23:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Boogie napisał(a):
bez przesady, 1700 tarcze
Tarcze w detalu kosztują 1250 pln brutto za sztuke. Nie kazdy ma az takie rabaty ;)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 00:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Boogie napisał(a):
dożywotniość ceramiki to mit, są ludzie którym rozwala się ceramika po parunastu tysiącach km....

Hola hola, czy ktoś tu wspominał o dożywotności?
To są spieki, i wiadomo że spiek jest dość trudną w obróbce i produkcji materią, za to spełniają swoje funkcje wtedy, gdy zwykłe stopy metali już dawno przestają je pełnić. Natomiast prawidłowo wykonany spiek bez wad i poprawnie użytkowany ma wielokrotnie większy czas pracy i odporność na różne czynniki niż metale.

Frank napisał(a):
Tarcze w detalu kosztują 1250 pln brutto za sztuke

Zwykła, pełna wentylowana tarcza przednia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 00:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Frank napisał(a):
Tarcze w detalu kosztują 1250 pln brutto za sztuke. Nie kazdy ma az takie rabaty

Przez internet 1150:)
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ ... /r2001/m04

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 01:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
jakby ktos chciał, to do hurtowni mozna namiar zdobyc w minute, gdzie cena za sztuke tarczy to 850 zeta, bez zadnych rabatow :)

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 01:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
valdorane napisał(a):
Zwykła, pełna wentylowana tarcza przednia?
Tarcze w M5 są "pływające " , kompozytowe i kierunkowe ( stąd np efekt pokrzywienia po 3000 km , jak ktoś źle załozy, mieszając strony), roznią się znacznie od tych np z 540i. Oczywiscie nie usprawiedliwiam ceny.

Boogie napisał(a):
jakby ktos chciał, to do hurtowni mozna namiar zdobyc w minute, gdzie cena za sztuke tarczy to 850 zeta, bez zadnych rabatow
hehe, komuś się pewnie ATE skisiło i wyprzedaje . Kiedys nawet gdzies po 480 widziałem. NIemniej w IC krzyczą za ATE 1433 pln/sztuka brutto, bez rabatow.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... &notitle=1
TAk samo te z ASO , ori BMW trzymają cenę.

No i oczywiscie warto dodac, ze mowimy o przodzie cały czas- na tył ,jak sprawdzałem jakis czas temu nie było jeszcze w ogole zamiennikow. w ASO - 757 pln sztuka detal, ASO Sikora sprzedaje z rabatem za 696 :

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... m/vGJ18233

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 10:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Jak sobie tak poczytam to mi sie odechciewa przesiadać na M5 :zdegustowany:

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 12:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
A jak z wytrzymałością tarcz przy normalnej jeździe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 13:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tarcze wytrzymują długo ale trzeba uważać żeby nie przegrzać bo są podatne na krzywienie.
Tarcze do M5 wcale nie kosztują dużo jak na takie auto wiele osób nie zdaje sobie sprawy jaki jest koszt hamulców w mocnych autach. Np tarcze klocki przód do AUDI rs4 to ok 5tyś zł i tak jest w większości mocnych aut.
W M5 czy M3 spokojnie zmieścimy się w 2tyś z klockami i tarczami kupując poza ASO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 14:26 
Panowie nie przesadzajmy - kazde autko w utrzymaniu jest drogie jak cos nietypowego sie popsuje.
W glupim passacie tedeiku jak pojda wtryski to naprawy moga isc w tysiace jak nie dziesiatke tysiecy... a to "auto dla ludu"

M5 - jako niemal topowe autko marki premium swoje tez bedzie kosztowac. I trzeba liczyc ok do 2 pln za kazdy przejechany kilometr. (przynajmniej w E60, tutaj w E39 moze byc taniej...)

Najwazniejsze to nie dac sie nabrac na CCC [cena czyni cuda] i wziac najtanszego szrota z alleogrod a potem plakac na forum ze M5 jest drogie w utrzymaniu...

Narzekajacego Franka jeszcze nie slyszalem i oby tak Ci zostalo ;)

Pozdr.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Frank -->> E39 ///M5
PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
A propos eksploatacji, znalazłem w komórkach parę " pudełkowych " fotek, więc wrzucę je na forum , a co ! :rotfl: ostatecznie galeria ma spełniac funkcję ksiązki serwisowej :rotfl:

Jedna z pierwszych grubszych inspekcji tuż po zakupie - Oleje , filtry, płyn chłodniczy, rolki, paski, rozmaite napinacze, przepływki, świece, separatory, sondy lambda...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

płyn hamulcowy + nowe tarcze i klocki przód
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Inspekcja dogłębna solenoid vanosa, nowe uszczelki, oringi, regeneracja płytek... jak widac stare uszczelki były jak z drewna..
Obrazek
Obrazek

Pare fotek z wakacyjnego wyjazdu, gdzie M5 zrobiła bezproblemowo 4000 km... podczas tego wypadu tak naprawde zakochałem się w tym aucie- cisza, wygoda, fantastyczne trzymanie na autostradzie mimo komfortu i znakomita elastycznosc dająca poczucie wielkiej frajdy. 4 osoby + bagaż - dla M5 żaden problem.
Pierwszy postój - Poznan - Hannover w 3h, bez wiekszego wysiłku...
Obrazek

Obrazek


Odpływ w Côtes-d'Armor..idealna pora na poszukiwanie muszelek Coquille Saint-Jacques...


Obrazek

M5 ze zdziwieniem obserwująca natężenie diesli pośród autochtonów, podczas zwiedzania Wybrzeża Czerwonego Granitu w Perros-Guirec

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 351 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL