BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2961 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 149  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 1 kwietnia 2022, 07:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
Lincoln napisał(a):
DjStar napisał(a):
Lincoln napisał(a):
DjStar, zapewne na parkingu w galerii i innych ciasnych miejscówkach, tam też wolę autem żony jechać :D

To też :D Ale, osobiście, na górskie serpentyny wolałbym się wybrać takim 140i niż M5


140ix ma mocno przeciążoną przednią oś przez napęd awd, 8hp i długi silnik, każde M rozkład 50/50, mieszane ogumienie, mocna blokadę w tylnym moście, lepsze hamulce, zawias, układ kierowniczy - bym mocno polemizował. Zresztą miałem przez chwile compacta na tor - krótko bo e39 M5 jeżdziło po Pszczółkach czy Koszalinie dużo przyjemniej, na Stelvio tylko dwa razy byłem, więc może nie mam doświadczenia z serpentynami.


Co do pierwszej części to fakt - dlatego ja mam w głowie 140i z manualem i RWD, tylko w takiej formie traktuję to jako ciekawą "zabawkę". Co do rozkładu mas i lepszych podzespołów - masz rację, ale i tak uważam, że 400 kg różnicy (tyle jest, według katalogów, między M5 F10 a F20 M140i) będzie odczuwalne, i w pewnych warunkach będzie działać na niekorzyść M5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 1 kwietnia 2022, 09:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
Kiedy starcie w FAME MMA?

ps: Gratki Przemku M5 F10, widać jak już się wejdzie na pewien pułap samochodów i są możliwości to chce się dalej zostać w segmencie,
z Ryśkiem to samo bylo z M5 -> E39 -> E60, teraz u Ciebie E39 -> F10, to samo z innym moim znajomym E60 -> F90.

Bardzo fajne auto i bardzo fajne osiagi! 7,7s 100-200 to juz nie w kij dmuchał ;)

szkoda tylko (jak juz niektorzy z was zauwazyli) ze na forum jest tyle jadu.
Jednoczesnie smiesznie i przykro czyta sie takie rzeczy - kiedyś fanatycy motoryzacji cotygodniowe spoty itp.
Dziś... no właśnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 1 kwietnia 2022, 11:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ja powiem ,ze ta mini draka jest dla mnie namiastką dawnych dobrych czasów na forum. Kiedyś to lepsze takie draki co 3-4 dni się trafiały :) Kurczę... My już tyle lat tu razem, to już prawie jak rodzina:) Zdrowia Wam życzę Panowie i wszystkiego dobrego. Pozdro


ps Może i ja swojego potwora na wiosnę wreszcie odkurzę bo aktualnie wygląda jak delorean schowany w starej kopalni z trzeciej części powrotu do przyszłości :hyhy: :hyhy: A co do m5 to nie wiem jak f10, ale e39 m5 to majstersztyk prowadzenia. Tam człowiek, który nigdy w życiu nie robił dryftu, ale zna teorię wsiada i od pierwszej sekundy robi taaaak piękne bokasy ,ze słów braknie by to opisać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 1 kwietnia 2022, 12:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Pamietam jak kupiłem za 25 tysięcy audi s3 i się cieszyłem jak objechałem ze świateł nowe m4. Natomiast nigdy w życiu by mi do głowy nie przyszło by otwierać szybkę na następnych światłach i budować jakie to straszne zalety tu
mam w swoim awd z poprzecznym układem napędowym względem kierowcy M4.

Vapor przynajmniej wie już ile przepłacił. :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 1 kwietnia 2022, 12:18 
Offline
Fan włoszczyzny

Posty: 2062
Pierwsze i ostatnie M serii 1 to e82 1M, takie 140i fajne, ale to nigdy M-ką nie będzie, nawet jeśli ma rzeczone 500 koni, czyli jest mocno dłubnięta. Lincoln jest w stanie osiągnąć prawie 310 km/h czysto seryjną mocą, myślę że tj warte podkreślenia.

_________________
Mi sono guardato intorno e non sono riuscito a trovare l'auto che sognavo per me. Ecco perché ho preso una decisione: lo costruirà da solo. E. Ferrari


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 kwietnia 2022, 18:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
dzik320d, tak bym tego nie traktował. Komentować przecież można i to nie tylko pozytywnie, ale szukanie na siłę dziury w całym będąc dalekim od ideału jest słabe.
Ja np lubię duże mocne sedany z V8, a sama moc czy VIN nie definiuje radości z jazdy, to raczej jeden z elementów układanki.

Dante182, wiek auta nie jest wyznacznikiem jego fajności, gdyby tak było stare wozy nie zyskiwałyby tak na wartości.

DjStar, to zależy, mi nawet na krętym torze auto z krótkim rozstawem osi i dobrym zawiasem nie dawało tyle frajdy co duże ale lepiej zbalansowane, a różnica w masie to 500kg.

wujekwaldus, THX.
Jest dziś jak piszesz: każdy ma zauważalnie lepsze auto niż dekadę temu, ale jakby ludzie potracili frajdę z ich posiadania.
7.7s to akurat wynik serii po downpipe, ale jak wspomniałem wrócił katalizator i wpadł tylko soft.

alduwiel, zgadzam się, e39 w M jest zaskakująco łatwe w prowadzeniu, idzie bokiem na zawołanie i posłusznie za ręką, daje dużą radość nawet przy niedużych prędkościach.

Rost, Fabryczny limiter u mnie już przy 253km/h zadziałał :P Soft to na szczęście poprawił.

Teraz kilka rzeczy które dostrzegłem w obu M:
1. F10 zauważalnie większe (dużo ciężej mi się w garażu zmieścić), ale wewnątrz przewaga jest zaskakująco mała i to tak serio serio.
2. e39 ma dużo lepszą reakcje na gaz, niezależnie od obrotów. F10 jakby w ogóle w pierwszej fazie nie korzystało z dużej pojemności. Całą moc z przyspieszenia opiera tylko na doładowaniu, na które trzeba zawsze czekać - to dość frustrujące przesiadając się między autami, bo oczekiwania są spore. Cała ta technologia Valvetronic, twinsrcoll, specjalne, opatentowane kolektory wydechowe, bezpośredni wtrysk "wymięka" przy niezależnych ośmiu przepustnicach. Żeby tak zobrazować to np elastyczność: 60-100km/h 4b, teoretycznie f10 3.2s, e39 4.0s, ale jestem prawie pewien, że starsze auto szybciej osiągnie końcową prędkość.
3. Fotele i wyposażenie oraz komfort mocno po stronie F10, jest to co trzeba i nawet więcej, oba auta w trasę dobre, F10 nawet bardzo.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 kwietnia 2022, 22:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Ale to właśnie te super fotele zabierają to miejsce. U nas w 535i jest to samo. Wysiadać się z nich nie chce Ale siedzieć za nimi tez nie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 kwietnia 2022, 06:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Przemek - jak dobrze pamiętam w E39 masz krótszy dyfer. Zatem elastyczność jak i uderzenie będzie mocniejsze. Nie jest to wówczas do końca obiektywne porównanie. Oczywiście co do samej reakcji na gaz to pewnie jest jak piszesz. To robi niesamowitą robotę w mkach N/A.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 kwietnia 2022, 09:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Pod względem reakcji na gaz E39 to był i dalej jest ewenement. W E60 też już nie ma takiej, mimo, że dalej N/A. Fajnie poczytać takie obiektywne porównanie obu aut :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 7 kwietnia 2022, 21:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Zdzira 850I, Jest wygodniej niż w e39 z tyłu, ale spodziewałem się więcej po gabarytach zewnętrznych :P

jiGsaw, nie rozumiemy się, liczby mówią jasno:
f10 3.2s
e39 4.0s (stock 4.8s),
czyli liczbowo przepaść na korzyść nowszego auta, ale tylko pozorna, bo przy tych prędkościach obrotowych s63 potrzebuje minimum 1-1.5s na zbudowanie doładowania (a w pomiarach zazwyczaj startuje się od niższej prędkości, dlatego jest to pomijane), podczas gdy s62 będzie już daleko z przodu. Jeśli pogoda będzie już lepsza na pewno nakręcimy jakieś porównanie.

ryszard86, Thx, myślę że nie ma co się spuszczać za bardzo, a obiektywnie spojrzeć z boku. W kwestii felg też bardziej pasują mi s65 niż s343, tylko w 20calach musiałbym dostać (te z f10 są zbyt "ażurowe" :D

Jedna z ciekawych opcji w F10 - włączając tryb pracy silnika na SPORT PLUS obniża w szybkim tempie temperaturę płynu i oleju o dobre 15stopni - praktyczne.
W Skrzyni DKG nie ma funkcji pełzania jak klasyczne automaty, więc raz prawie wystrzeliłem z miejsca chcąc sobie przegazować, mając wrażenie że stoję na luzie !!!

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 9 kwietnia 2022, 18:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1156
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3M Competition
Kod silnika: S58T
Garaż: było 140ix, 340i, 335is, 335d, 330d, 525d
Z rolki tego nie widac na drodze, pare lat temu byly tu na forum pojedynki 335d po sofcie 390km z ryszardowa m5e39 i fury szly rowno
Wystarczy lopatkami dobry bieg ustawic i taka e39 kopciuchowi nie uciekala
Z czego oczywiscie byly gownoburze na kilkadziesiat stron bo jak to mozliwe ze traktor na rope po sofcie rowno z m5 a co najlepsze powyzej 200 nie puchl i dalej szedl rowno to byly rolki :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 9 kwietnia 2022, 19:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Pamiętam jakby to bylo wczoraj, a to juz chyba 7 lat mija :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 10 kwietnia 2022, 10:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Yhym tylko tam były porównania 390km vs 400km a Ty tu z rolki chcesz być szybszy od 600km czy 700km m5 lub m6. A masz 500km to jednak strata jest większa jak 10km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 10 kwietnia 2022, 10:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Zdzira 850I napisał(a):
Yhym tylko tam były porównania 390km vs 400km a Ty tu z rolki chcesz być szybszy od 600km czy 700km m5 lub m6. A masz 500km to jednak strata jest większa jak 10km

Vapor mam swoje za uszami, ale bądźmy obiektywni... M5 waży 2t a 140i 1,5t. Jednak stosunek mocy do masy podobny.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 10 kwietnia 2022, 12:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1156
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3M Competition
Kod silnika: S58T
Garaż: było 140ix, 340i, 335is, 335d, 330d, 525d
alduwiel tak jak mówisz przeleciało z 6-7 lat już chyba , tez smigałes 335d z takimi poszerzonymi burtami :)

Nie pisałem że z rolki 500konne m140 jest szybsze od 700konnej m5 ,z kreski 0-200 albo na mokrym z rolki tak

btw m5 f10 raczej nie waży aż 2 tony tylko coś koło 1900 a m140 nie 1,5t a 1600 dokładnie moja z xdrivem, rwd 1530


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 10 kwietnia 2022, 16:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Różne źródła, różne wersje wyposażenia, różni kierownicy. Różne normy pomiaru wagi, nawet ze względu na wagę z kierowcą lub bez, pełnym bakiem czy 1/2.
1850-2000kg... Mboard podaje 1930. Bez skrupułów można mówić ze dwutonowiec. Gdzie to do 1500 czy nawet 1600kg. Powyżej 350kg to przepaść w osiągach. Zabierz na pokład trójkę kolegów z siłowni i zrób pomiary dragy.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 11 kwietnia 2022, 20:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Zapowiadała się fajna niedziela, więc pierwszy raz wziąłem M5 na małe zwody. Wyszło fatalnie, ale z e39 było podobnie za pierwszym razem, zmieniłem nawet dzień wcześniej opony na letnie, niestety pierw padał deszcz, potem śnieg, na koniec grad, wiało tak że barierki odgradzające od publiczności zaczęły niebezpiecznie przesuwać się w stronę aut, no trzeba było zostać w domu :D Pogoda była kiepska dla wszystkich, więc jakoś takoś to wyszło, ale dla mnie "plama" po całości, wracałem niczym zbity kot do domu :rotfl:
Kto nie prowadził zdrowej e39 M5 chyba nie zrozumie reaktywności jej napędu, obecnie takie szybkie reakcje zapewnia napęd elektryczny, ale z jeszcze większą siłą, doładowane niestety nie, niezależnie od mocy.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 11 kwietnia 2022, 21:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ta nowa tesla model s ta najmocniejsza wersja kosztuje 580 koła i ma 1,9s do 100 i chyba 9s na ćwiartkę. Tym oblecisz Waldka sf90 i to za ułamek ceny jaką trzeba położyć za sf90 no właśnie i ta reakcja na gaz :hyhy: , tylko Lincoln bez napędu na tył to już nigdy nie będzie to co w m5 e39


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 13 kwietnia 2022, 13:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
alduwiel, osiągi w autach traktuje raczej jako fajny dodatek, a nie podstawę przy wyborze wozu, aleee w sumie sam silnik stanowi pierwszy krok...

Udało się też wybrać na wagę: przy 1/4 baku pokazało 1920kg bez kierowcy - trochę za dużo według mnie, ale co zrobić.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 13 kwietnia 2022, 21:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Lincoln napisał(a):
Udało się też wybrać na wagę: przy 1/4 baku pokazało 1920kg bez kierowcy - trochę za dużo według mnie, ale co zrobić.


Patrząc na to ile więcej upchali tutaj technologii vs. e39 to i tak nie jest źle.

Forum się tak zbroi, że muszę ciułać na single turbo i dkg chyba... :D

Świetnie, że e39 zostaje, szanuje i zazdroszczę! :)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2961 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 149  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL