BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 21:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 6 czerwca 2020, 23:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
To zależy od toru. Na wolnym torze z wieloma zakrętami taki kompresor to więcej kg z przodu i to negatywnie wpływa na prowadzenie auta. Jak sam zapewne wyczytałeś Waldek z SKII poprawił swój czas na torze Poznań tylko o 1 sekundę. Ciężko powiedzieć czy faktycznie kompresor czy lepszy skill przyczyniły się do lepszego czasu. Tor poznań jest dość szybki więc zapewne kompresor poprawił troche czasy na prostych, ale mógł też stracić w zakrętach. Fajnie gdyby Waldek się wypowiedział.

Obejrzyj i powiedz mi czy ten kompresor jest tak potrzebny na torze


Daleko nie masz, pojeździj na Poznaniu 2h i zobaczysz jak auto się spoci. Hamulce nie nadążą za mocą, opony się skończą a opaski od kompresora będziesz poprawiał co okrążenie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 00:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dobra, ale to takie pierdolamento... też jak kupowałem M3 to sobie wmawiałem, że na tor pojadę i co... i dupa, nie ma czasu, nie mam jakoś parcia, jednak streetracing mnie zaspokaja najwyraźniej i tutaj... znowu audi quattro okazuje się kompromisem na szybkie daily. :P

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 08:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Każdy kto na torze nie był, a ma konkretniejsza fure (o 2.0d nie mówimy, wybaczcie), powinien pojechać. Droga zabawa (chociaż chyba mniej niż moto, bo w razie za szybkiego wejścia w zakręt lecisz w pułapkę żwirową a nie szukasz połowy nowego motocykla), ale fun jest nie do opisania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 08:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
JeD napisał(a):
To zależy od toru. Na wolnym torze z wieloma zakrętami taki kompresor to więcej kg z przodu i to negatywnie wpływa na prowadzenie auta. Jak sam zapewne wyczytałeś Waldek z SKII poprawił swój czas na torze Poznań tylko o 1 sekundę. Ciężko powiedzieć czy faktycznie kompresor czy lepszy skill przyczyniły się do lepszego czasu. Tor poznań jest dość szybki więc zapewne kompresor poprawił troche czasy na prostych, ale mógł też stracić w zakrętach. Fajnie gdyby Waldek się wypowiedział.

Obejrzyj i powiedz mi czy ten kompresor jest tak potrzebny na torze


Daleko nie masz, pojeździj na Poznaniu 2h i zobaczysz jak auto się spoci. Hamulce nie nadążą za mocą, opony się skończą a opaski od kompresora będziesz poprawiał co okrążenie ;)


Zależy na jakim torze ;) ale przeważnie z tego co obserwuję to rajdowcy starają się zwiększać moc i zmniejszać masę, ale czy jedno kosztem drugiego? Skoro sądzisz ,ze te 20 kg zrobi ,az taką różnice to po co szukałeś dkg? To 20kg więcej względem manuala ;)
Ja nie poczułem żadnej różnicy jeśli chodzi o prowadzenie w zakrętach.

A ten film co ma udowodnić? Porównujesz lekkie 450 koni z ciężkim 580? Wiadomo od lat ,ze m5 nie ma szans z m3 na torze bo m3 to mistrz zakrętów. Trzeba by porównać m3 seria z m3 kompresor. Zresztą na tym filmie te m3 nie dało rady tej f10, na prostej widać było wyraźnie jak jej ucieka.

Widzę ,ze jesteś przeciwnikiem kompresora, ale wynika to z Twojego braku znajomości z takim zestawem. Bazujesz jedynie na wyobrażeniach. Ja nie chcę Cię przekonywać i jak najbardziej szanuje Twoje zdanie, tylko stawiam dolary przeciw orzechom ,ze zmieniłbyś zdanie po 15 min obcowania z takim zestawem.
Dlaczego tak twierdzę? Bo wszystko to co kochasz w swoim wolnossącym m3 zostanie zachowane. Nic się nie zmieni za wyjątkiem tego ,ze moc powyżej 7 tys obrotów dosłownie będzie Ci zapierać dech w piersi. 2-3 razy dodasz gazu i się zakochasz :) ot tak by było i za to rękę bym sobie dał uciąć :hyhy:
Mimo wszystko ja Cię nie namawiam tylko opisuje moje wrażenia. A Waldka wypowiedzi szukasz? Przecież Waldek miał tak samo kisiel w gaciach jak ja :D mówił, ze jak wracał z Berlina po instalacji to miał wrażenie ,ze leci jakimś samolotem :hyhy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 11:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Nie chodziło mi o pojedynek z m5 tylko o to, że wcale nie potrzeba więcej mocy żeby dobrze się bawić. Zobacz sobie filmiki M3 schrimer. Mało kto pakuje kompresor do aut torowych bo to zbędne kg + przy torowej jeździe awaryjność takiego zestawu szybko dałaby we znaki.
Wcześniej już Ci napisałem, że nie jeździłem kompresorem wiec moja opinia mogła by się zmienić, natomiast ciężko w mieście pojechać na maxa zwykłym m3 a co dopiero z kompresorem. Do takiej jazdy jaka Ty uprawiasz najlepiej pasuje diesel. Mocny dół, dużo momentu i oszczędny :hyhy:
Mam dkg dlatego, że auto służy mi jako daily car i taka skrzynia jest po prostu wygodniejsza.

Edit: Pamiętaj gdzie te 20 kg masz ulokowane.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 11:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
jiGsaw napisał(a):
Dobra, ale to takie pierdolamento... też jak kupowałem M3 to sobie wmawiałem, że na tor pojadę i co... i dupa, nie ma czasu, nie mam jakoś parcia, jednak streetracing mnie zaspokaja najwyraźniej i tutaj... znowu audi quattro okazuje się kompromisem na szybkie daily. :P


No nie do końca „pierdolamento” bo ja już 4 razy torowałem moje m3. Także mów za siebie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 13:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Może to tez to ze nie chce mi się samemu. Koszalin nie tak daleko, może razem skoczymy? Gdzie jeździsz na tor?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 16:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
W Polsce mamy dwa. Poznań i Silesia. Reszta to kartingi. M3 będzie się tam męczyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 7 czerwca 2020, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
kai napisał(a):
W Polsce mamy dwa. Poznań i Silesia. Reszta to kartingi. M3 będzie się tam męczyć


Masz rację. Żeby polatać emka na 100% to tylko te dwa tory. Reszta to „męczenie magla”.
Ja często latam na starym lotnisku w Makowicach. Dużym plusem jest powierzchnia asfaltowa, spora przestrzeń która wybacza błędy i cena. Minus to szybkość i długość trasy. Na prostej do 120 polecisz max.
Track Day jest tam organizowany co miesiąc i koszt to ok 150 zł za 6 sesji po 10 min ( więcej nie potrzeba).
Link do grupy dla zainteresowanych https://www.facebook.com/groups/2157519 ... ?ref=share


Chętnie bym się wybrał ekipom na tor Silesia Ring lub Poznań. Taki wypad to 2-3 dni trzeba liczyć chyba że ktoś mieszka w pobliżu. Jak są chętni to dawać znać, a nóż coś wypali.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau
PostNapisane: 8 czerwca 2020, 06:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Jesi miałby to być Poznań to ja oczywiscie tez się pojawię. Pasuje mi dowolny termin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau / detailing wnętrza str 5
PostNapisane: 12 czerwca 2020, 00:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Ostatnio miałem trochę więcej czasu dla auta więc udało się zrobić kilka rzeczy :)

Czyszczenie końcówek wydechu

Obrazek

Obrazek

Zajrzałem też do filtra BMC, którego czyściłem dość niedawno bo 6-7 tys km temu. Sporo syfu tam było.

Obrazek

Po obstukaniu
Obrazek

Filtr wyczyszczony i naolejowany zgodnie z instrukcją BMC
Obrazek

Wziąłem się też za detailing wnętrza. Póki co wyczyszczone fotele i wszystkie skóry z przodu + boczki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A na koniec spocik ;)

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau / detailing wnętrza str 5
PostNapisane: 12 czerwca 2020, 06:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
należało jej się małe spa :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau / detailing wnętrza str 5
PostNapisane: 12 czerwca 2020, 11:44 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
troszkę pracy i wnętrze wygląda piorunująco :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau / detailing wnętrza str 5
PostNapisane: 12 czerwca 2020, 11:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
:serce: :serce: fiu fiu , ładne cako :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau / detailing wnętrza str 5
PostNapisane: 12 czerwca 2020, 12:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 593
Lokalizacja: Warszawa
Ta 370 z okolic Warszawy może? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau / detailing wnętrza str 5
PostNapisane: 12 czerwca 2020, 12:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
PaTrYk009 napisał(a):
Ta 370 z okolic Warszawy może? ;)


Hmmm raczej nie. Od roku w Koszalinie. Import z USA.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau / detailing wnętrza str 5
PostNapisane: 12 czerwca 2020, 12:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 593
Lokalizacja: Warszawa
a już myslałem ;) mam znajomego,który własnie nie dawno sprzedał Zetke w pakiecie Nismo,w identycznej konfiguracji z zewnątrz :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau / detailing wnętrza str 5
PostNapisane: 12 czerwca 2020, 23:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Po dwóch latach po decacie wreszcie zebrałem się na dokończenie stage 2. Został zrobiony remap + przesunięcie odcinki + cold start delete. Niektórzy uważają, że cold start jest fajny, ale dla mnie w tym trybie e92 m3 brzmi jak kosiarka ;) Miałem jechać do Łodzi do TC, ale jakoś ciężko było mi się zebrać i postanowiłem dać szansę lokalnemu tunerowi. "M4 performance" jest dość młodą firmą, ale Marcin który jest właścicielem ogarnia temat i już po pierwszej rozmowie wiesz że nie dostaniesz "gotowca".

Niestety jak na złość wczoraj było strasznie parno co dość mocno przeszkadzało w stojeniu. Auto z rana pokazywało 414 hp a a koniec pomiarów temperatura wzrosła do 26C i Marcin musiał wrzucić serię, żeby mieć jakiś punkt odniesienia. Okazało się że przy 26C wypluła tylko 400 hp. To dość fajnie pokazuje jak duży wpływ na pomiar ma temp. zewnętrzna. No ale olać to liczy się przyrost. Udało się ugrać 15-17 ps w zależności od temp. Fajnie, że przyprost jest w całym zakresie obrotów. Zostały również zmienione mapy pedału gazu, w szczególności ta podstawowa która jest strasznie mułowata ;)

Obrazek

Wieczorkiem poleciałem na testy z dragy, ale było dość mgliście więc darowałem sobie klepanie najlepszego czasu.
Póki co udało się 9.80 przy 17C. Było też 9.50, ale nie zaliczyło ze wzgledu na pochylenie.

Obrazek

Po pomiarach :hyhy:
Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau/STAGE 2 - ktoś ukradł konie
PostNapisane: 13 czerwca 2020, 07:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Jedzie tak jak powinna na te 420 konie. Ciekawe, gdzie reszta. Będziesz szukał?
A temp wyższa bardziej wolnossak dotyka czy turbo? Jak to było?

Pytanie czysto teoretycznie.
Zawsze wszędzie czytań, że stage 2 to dolot, cooler, wydech, soft. Rozumiem, że w wolno ssącym (z racji braku IC) stage 2 to po prostu dolot, wydech i soft?

To nazewnictwo mnie intrygowało :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JeD --> E92 M3 LCI Sophisto Grau/STAGE 2 - ktoś ukradł konie
PostNapisane: 13 czerwca 2020, 07:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Fajnie, ze dłubiesz. Jednak żebyśmy się dobrze zrozumieli - stage 2 to piec koni poniżej fabryki?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 152 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL