BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam.

Muszę rozpocząć bardzo drażniący temat co do fanów marki BMW. Mianowicie miałem kłopoty z końcowym tłumikiem w E32... Jak się okazało trzymał się tylko na rurach ponieważ był od góry rozsypany. Praktycznie nie miał obudowy, dla zainteresowanych mogę wysłać zdjęcia jak wyglądał :mur:

Nie wstawiliśmy oryginalnego tłumika końcowego tłumika tylko dopasowany "tłumik" (przelot - pusty w środku ) co do właściwości dźwięk bez porównania. Ale bez przesady. Cały układ wydechowy jest tak skonstruowany że nawet bez końcowego tłumika wydech jest naprawdę cichy. :) Problem załatwiony, i jestem z tego jak najbardziej zadowolony. Szczerze jeżeli w przyszłości nie będę musiał wracać do oryginału to tak już zostanie.

Problem pojawił mi się z katalizatorem, na 100% jest już wysypany i co najgorsze zapycha wydech. Jest to oryginał zamontowany 20 lat temu. A patrząc na to co stało się z końcowym tłumikiem nie wyobrażam sobie co musi się znajdować w środku kata. :zakrecony:

Nie mam pojęcia co teraz zrobić, ponieważ zamontowanie jakiegoś "zamiennika" kata raczej mnie nie zachęca. Tak samo jak kupno oryginału, ceny są naprawdę wysokie a jeżeli chodzi o żywot tych elementów to również nie jestem przekonany czy to słuszne rozwiązanie.

Czytałem, przeglądałem gotowe "strumienice" z przeznaczeniem do BMW. Jak wiadomo to tylko obudowa za którą ludzie liczą około 100 zł. Niektórzy twierdzą że to złe rozwiązanie że lepiej rozciąć kata i go wyczyścić. Lub wspawać rury - zrobić przelot.

Na razie nie zamierzam ruszać wydechu, chociaż to nieuniknione ale chciałbym poznać tylko opinie ludzi którzy mają, lub mieli z tym do czynienia. A z powodu takiego wydechu E32 nie ma mocy. Naprawdę muli. Nie pragnę zwiększać mocy, ale taki katalizator na pewno jest utrudnieniem.

Co będzie najlepszym rozwiązaniem ?

Pozdrawiam Serdecznie.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
rura

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 16:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
mialem problem z katem i mam wspawane w srodek rury. nie widze roznicy w osiagach chodzi normalnie. w e32 tez nie powinno byc problemu, bo tak jak i u mnie jest tylko sonda pomiarowa i nie ma sondy kontrolnej za katem. wspawasz rure i bedzie ok, moze tylko ciutke glosniej, ale naprawde minimalnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 18:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
co prawda nie w bmw tylko w oplu ale wstawiłem strumienicę co spowodowało skrócenie czasu rozpędzania o 1s do setki (z 13 na 12s) i nie była to kwestia tego że przy pomiarach przed wywaleniem kata był zapchany bo pomiar był robiony znacznie wcześniej. przed wywaleniem kata obroty max było 4tys obr tak był zapchany :P

rura to najprostsze rozwiązanie choć słyszałem że podobno strumienica w odpowiedni sposób przepuszcza spaliny i że rura potrafi lekko powstrzymywac spaliny ale ile w tym prawdy to nie wiem...

co do hałasu to tak jak pisze Piordekk - kat nie tłumi dźwięku więc jego wywalenie nie spowoduje zmiany głośności auta a nawet jesli to minimalnie.

ja na szczęście mam w garażu kompletny wydech w dobrym stanie i jeśli cokolwiek mi klęknie w moim to wymieniam od razu od kolektora do końca :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
No właśnie dlatego się zastanawiam co będzie lepszym rozwiązaniem. Można kupić dedykowane rozmiarowo, strumienice przeznaczone do BMW. Jest tego naprawdę dużo na aukcjach. Lub wspawać kawałek rury... :chytry:

Ale patrząc na budowę strumienicy posiada w środku coś na kształt siatki, i prawdopodobnie kierunkuje spaliny. Być może to jakiś chwyt, ale przestrzeń w środku jest zagospodarowana. Więc może dzięki temu wydech nie będzie głośniejszy. Szczerze to nie zwracam na to dużej uwagi. Silnik 3.0L powinien mieć porządny dźwięk. Tym bardziej że bez końcowego tłumika chodziła ciszej niż z nim. :zakrecony:

koszt takiej przyjemności to około 100- 150 zł, a koszt wspawania rur praktycznie tylko cena za elektrody i pracę jaką trzeba wykonać. Chociaż to wlicza się w obu przypadkach.

A co do samej mocy, E32 z katalizatorem ma 188KM, a bez niego 198KM. Jednak czy silnik ma identyczną konstrukcję ? Gdzieś wyczytałem że bez katalizatora był inaczej zbudowany, czymś się różnił. Czy to prawda niestety nie wiem.

W moim przypadku napewno podniesie to moc, ponieważ silnik ma kłopoty z pracą właśnie przez ten katalizator który zapycha cały wydech. :zdegustowany:

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 19:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
ja mialem nowy koncowy tlumik z rurą zamiast katalizatora to dzwiek byl jak w starym polonezie. Wstawiłem stumienice jest cicho ale to tylko w m40 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam.

Czyli ciężko się zdecydować co będzie lepszym rozwiązaniem, wspawanie rury lub kupno "taniej" strumienicy. No jest jeszcze opcja rozbebeszenia Katalizatora. :zdziwko: przeczyszczenie go...

Jeszcze czy nie zmniejszy to mocy auta ? Dlatego że wycięcie kata już będzie oddechem dla M30B30 co potencjalnie powinno mu pomóc. Ale do tego dochodzi przelotowy końcowy tłumik. Dawny właściciel auta napisał mi że to błąd tuningowców, ponieważ nie będzie takiego ciśnienia jakie silnik potrzebuje w wydechu.
Czy naprawdę tak może być ?

Pozdrawiam.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 303
Lokalizacja: gg:9471726
Moje BMW: e39 520i
ja bym polecał kupić katalizator bez niego strasznie śmierdzi (wiem co pisze) h.j tam z ekologią poprostu śmierdzi
a z pustym katem jest głośniej (dżwięk jak w polonezie) chodzi mi o e39 520i

_________________
Mapka osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 18:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 104
Lokalizacja: PRL
Moje BMW: e90 M3
Kod silnika: S65B40 V8-32v
Przede wszystkim kochani moi trzeba rozróżnić jedną podstawową rzecz - mianowicie jest strumienica i strumienica. Prawdziwa strumienica musi być wyliczona co do mocy, silnika, natężenia przepływu spalin i parę innych parametrów. Oczywiście koszt takiego gadżetu to niekiedy ponad 1tys zł. To jest wtedy strumienica i zamontowanie takiej daje nielada poprawę co do osiągów, jak i emisji dźwięków. Jeżeli mówicie o wyrobach strumnico-podobnych z alledrogo za parenaście złotych, to wówczas nie zdziwcie się, że przy wspawaniu rury będzie lepiej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 58
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E39
Kod silnika: M47
Garaż: Jest: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143945
Było: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=11227
U mnie była podobna sytuacja - stłukł się wkład kata na leżącym policjancie i zapchał wydech. Przeszedłem już etap wspawania rury w obudowę kata (dźwięk jak poldek), potem wypełniłem tą puszkę wkoło rury wełna mineralną ( na trochę pomogło, ale beta na LPG więc smrodek gazu był) i w końcu kupiłem zamiennik katalizatora z METALOWYM wkładem(nie stłucze się) i mam po problemie. W aucie cicho, moc jest, zero smrodu. Koszt ok. 300 zł za kata.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 19:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kat z metalowym wkładem najlepsza opcja.

Pusta puszka po kacie - brzęczenie jak w Polonezie.

Strumienica prędzej zabierze NM na dole niż coś doda.

Rura dobre rozwiązanie bo ciśnienie w układzie pozostanie "podobne" ale nie cienka jak papier bo będzie brzęczeć.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 21
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Sam kiedyś stałem przed takim dylematem. Proponuję przeczytać ten temat. Po tym zapomniałem o strumienicy ;).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Dziękuję za artykuł... :)

Podsumowując najlepszym rozwiązaniem będzie wspawanie rury i takim samym rozmiarze co cały układ. Jeżeli strumienice, takie z Alledrogo mają takie działanie to dziękuję z góry. Baaa nawet się nie zastanawiam bo Tuningi z Allegro ogólnie przyprawiają mnie o :zdziwko:

Co do dźwięku ? Jest dobry, głęboki jeżeli się zmieni to będę kombinował dalej. To jest 3 litrowy silnik więc może nie będzie pracował jak Polonez :rotfl:
A jeżeli nie sprawdzę nie będę wiedział... Tym bardziej że układ jest zapchany więc nie ma opcji że to nie pomoże.

Oczywiście zdam relację jak wyszło, i czy było warto.

Dziękuję :ok:

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 20:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Bmw7er napisał(a):
Dziękuję za artykuł... :)

Podsumowując najlepszym rozwiązaniem będzie wspawanie rury i takim samym rozmiarze co cały układ. Jeżeli strumienice, takie z Alledrogo mają takie działanie to dziękuję z góry. Baaa nawet się nie zastanawiam bo Tuningi z Allegro ogólnie przyprawiają mnie o :zdziwko:

Co do dźwięku ? Jest dobry, głęboki jeżeli się zmieni to będę kombinował dalej. To jest 3 litrowy silnik więc może nie będzie pracował jak Polonez :rotfl:
A jeżeli nie sprawdzę nie będę wiedział... Tym bardziej że układ jest zapchany więc nie ma opcji że to nie pomoże.

Oczywiście zdam relację jak wyszło, i czy było warto.

Dziękuję :ok:


Nie. Najlepszych z najtańszych ale ja bym wybrał metal-kata jeżeli kosztuje tylko 300zł.

Napisz koniecznie jak dźwięk dla potomnych.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Katalizator, strumienica, przelot ?
PostNapisane: 24 lipca 2011, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 47
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E38 730i
Kod silnika: M60/1
Witam.

Po długiej mojej odpowiedzi dotyczącej dźwięku, i modyfikacji przypomniało mi się że nie powiedziałem jak co było najlepszym rozwiązaniem.

W więc Katalizator był zapchany, ponieważ posypał się w środku. Na szczęście udało mi się w krótkim czasie znaleźć Kata w dobrym stanie "cały" więc tylko była podmianka. Na nie długi czas, bo E32 to już przeszłość.

A co do kosztów operacji, najlepszym rozwiązaniem jest kupno Kata z metalowym wkładem tak jak wyżej, obawiałem się o koszty. Natomiast za sprzedanie starego wysypanego Kata z M30B30 otrzymałem 700 zł więc śmiało starcza na nowe zakupy.
Więc jeżeli chodzi o całość, lepiej jest kupić nowe katalizatory za pieniążki otrzymane za stary. :ok:

Pozdrawiam Serdecznie.

_________________
Części do E32 E34 E28 ZOBACZ
http://14.pl/a025c

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL