BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525tds brak mocy
PostNapisane: 28 maja 2007, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum i mam taki problem:
mam e34 525tds z '92r. i od pewnego czasu zaczal sie dziwnie zachowywac silnik, po zagrzaniu brakuje mu mocy, tak do 2500 obr/min powyzej jakos w miare idzie, ale caly czas towarzyszy temu czarny dym z rury. Podejrzenia padly na pompe wtryskowa ktora zrobilem, no i dalej jest to samo, powiedzieli mi ze to moze byc turbina ze nie dmucha, jednak z tego co ja sprawdzalem to dmucha w miare dobrze, znalazlem jednak nieszczelnosc w intercoolerze, czy to moze byc od tego?? Jesli ktos sie z tym moze kiedys spotkal to prosze o podpowiedz bo juz nie wiem co mam o tym myslec.
Pozdrawiam.
kamill88


Ostatnio edytowano 29 maja 2007, 08:41 przez kamill88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2007, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: TarnĂłw
a olej ci nie ucieka ? albo przypadkiem sie go nie robi wiecej ? zmierz kompresje na cylindrach, byc moze uszczelka pod glowicą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 06:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
no nie zauwazam spadku oleju czy tez jego przybierania, dlatego wydaje mi sie to juz dziwne, jestem mechanikiem i mam tez kilku znajomych z dosc dlugim stazem mechanicznym ale oni tez sie nie spotkali z takim czyms, chociaz jeden mowil ze jak w przejsciu od turbiny przez intercooler do wejscia do kolektora bedzie jakas nieszczelnosc to moze sie tak dziac. dzis zawiozw ta chlodnice do spawacza, jak da rade to ja zaspawa i sie wtedy okaze czy to to , czy jeszcze cos innego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, 06:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
widze ze nie ma madrego zeby mogl doradzic cos konkretnego :looka: , szkoda.
w kazdym razie dzis bede mial drugi intercooler to moze problem sie rozwiaze jak go zaloze, zobaczymy.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 10:03 
Witam jakiś czs temu kupiłem takie auto jak twoje,kupiłem je z dziurawym interculerem .po wymianie nabrała mocy, ale różnica była niewielka.Zobacz czy przypadkiem turbina nie żyga loejem do intrculera ,a może masz zapchany zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym za filtrem tak się też zdaża.pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2007, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: lodz
zOBACZ POMPE WTRYSKOWA W TYCH MODELACH POJAWIA SIE TEN PROBLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
Witam,
pompa wtryskowa była robiona bo właśnie było podejrzenie że to przez nią, ale jak się okazuje to chyba nie. Wczoraj wymieniłem intercooler no i niestety jest to samo, zawór zwrotny wydaje się dobry, co do turbiny to troszke "mgli" olejem ale nie na tyle żeby powiedzieć że rzyga. No i problem dalej nie rozwiązany:/ Jeśli ktoś miał coś takiego to proszę o pomoc bo już nie wiem co mam zrobić z tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 11:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czarny dym z rury wydechowej, świadczy o zbyt dużej ilości paliwa w mieszance.
Powodem tego, może być zbyt duże dawkowanie, co wynikać może z usterki pompy i lejących wtrysków. Ale jest jeszcze inny tryb myślenia w takiej kwestii. Skoro pompa była robiona i jest z nią git, a wtryski napewno są dobre i nie leją, to szukać przyczyny nalezy w dolocie powietrza. Do właściwej mieszanki potrzeba nie tylko paliwa, ale również i powietrza. Jeśli można powiedzieć, że jest za dużo paliwa, to inaczej też mówiąc, można powiedzieć: za mało powietrza.
W takiej sytuacji, wszystko skupia się na turbinie. Jest już widocznie nie wydolna, lub coś się z nią stało, skoro piszesz, że stało się to nagle. Nie podaje istotnego ciśnienia powietrza, koniecznego do utrzymania proporcjonalnej dawki i sprawia, że silnik nie ma mocy - a na samym paliwie nie jest to możliwe.

To wszystko z teoretycznej analizy Twojego opisanego problemu. :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: OLECKO
Kolego a czy nastawnik pompy masz dobrze ustawiony kazdy trzeba indywidualnie do silnika ustawić .Tym bardziej jak pompa była robiona

_________________
DANIEL$


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 12:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Czarny dym z rury wydechowej, świadczy o zbyt dużej ilości paliwa w mieszance.

Co oznacza że podniesieniem dawki paliwa poprzez regulację nastawnika nic nie wskura.


O rany - zaczynam cytować samego siebie :przestraszony:- muszę się chyba lepiej wyspać :zakrecony:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
pompa była robina, ale nie jako sama pompa tylko oddałem auto do nieautoryzowanego serwisu BMW, zajmują się tam tylko bmkami.
Z drugiej zaś strony też myślałem że może być za mało powietrza, ale teraz byłem na próbie i wygląda to tak, że na zimnym silniku idzie dobrze i zero bymu z rury, ale kiedy wskaźnik temp. wody stanie na połowie (czyli tak jak ma stać normalenie) wtedy zaczyna się to co opisuje wyżej, no i jeszcze na postoju też się wkręca na obroty bez problemu, tylko podczas jazdy na obciążeniu ma problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 19:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czyli ewidentnie turbo. Na zimnym silniku potrzebna jest wzbogacona dawka, którą przepala i dymu nie ma, a na postoju zaś aby wykręcić silnik na obroty, turbo również jest zbędne.
Zapomniałeś pewnie dodać,że na zimnym silniku, kiedy to nie kopci mocy auto także nie ma. :D

Ja obstawiam turbo. Nawet się dziwię, że w serwisie aczkolwiek w warsztacie w którym byłeś, a w którym to naprawiają głównie BMW nie sprawdzili danych jakie zbiera czujnik cisnienia w kolektorze ssącym o cisnieniu powietrza wytwarzanego przez turbo.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
sprawdzali pod komputerem i gosciu mowil ze prawdopodobnie turbo, ale nie bylo ich szefa i nie byli na 100% pewni wiec probowalem na wlasna reke sprawdzic bo wymienic czy zrobic turbine to nie sa takie male zas koszty, wiec chcialem sie upewnic, bo mam juz dosc wyrzucania pieniedzy na darmo, zwlaszcza ze juz sporo kasy wsadzielm w to auto (polowe tego co jest warte) a ono dalej w kulki leci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 19:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Odłącz przewód doprowadzający powietrze do kolektora ssącego i się przejedź. Jak nie będzie róznicy ze stanem sprzed, to turbo do wymiany.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
odłaczałem przedow od turbiny da chlodnicy i na postoju lekko gazowalem i dymil jeszcze bardziej, ale jechac tak nie probowalem, sadzac po tym ze bardziej dymil to pewnie by jechal tak samo, wiec moze i to turbina :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 19:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Turbina nie pada całkowicie i zawsze coś tam ciśnie, więc skoro po zdjęciu przewodu kopciła jeszcze bardziej, to mamy dowód że silnikowi brakuje powietrza w postaci cisnienia powietrza.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
czyli jest pewnosc na 99% ze to turbina :chytry: no to tyle dobrze ze juz cos wiadomo wiecej, a przede wszystkim wiadomo czego sie czepic, bo mialem nadzieje ze wymiana intercoolera zalatwi sprawe, ale po wymianie jak bylo to samno to mi rece opadly, ale teraz znow mam nadzieje :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2007, 19:52 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Bez intercoolera też powinna chodzić prawidłowo. Jedynie nieszczelność jest nie mile widziana.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
dziś oddałem turbine do regeneracji, jutro ma być zrobiona, zobaczymy co się bedzie dzialo po zamontowaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2007, 07:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
turbina zrobiona a założona, auto dalej się zachowuje tak samo:/
teraz to już zupełnie nie mam pojęcia o co chodzi, ma ktoś może nr tel do jakiegoś serwisu bmw, gdzie mogą coś doradzić bez kasowania 500zł za diagnozę która nie jest nic warta?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL